تفاوت لیزر خانگی تریا پریسیژن با تریا فور ایکس

0 1,034

برند تریا در زمینهٔ تولید لیزرهای خانگی فعالیت دارد و در این راستا سعی می‌کند با ارائه محصولات خوب و کاربردی نیازهای کاربران را رفع کرده و هر روز بهتر از روز قبل خود عمل کند. در این راستا با دو محصول کاربردی این برند به نام  لیزر TRIA 4X و TRIA Precision آشنا می‌شویم. با ورود لیزر Precision به بازار بسیاری از کاربران تریا در انتخاب نوع لیزر دچار سردرگمی شده‌اند و نمی‌دانند بین دو لیزر TRIA 4X و TRIA Precision کدام را انتخاب کنند، در این مطلب سعی کردیم به صورت خلاصه‌وار تفاوت‌های این دو لیزر را شرح دهیم تا انتخاب برای شما آسان‌تر باشد. با ما همراه باشید.

لیزر خانگی تریا پریسیژن (Tria Laser Precision)

لیزر خانگی

این دستگاه کوچک و خوش دست، برای از بین بردن موهای زائد بدن طراحی شده تا به‌راحتی در خانه این عمل را انجام دهید و دیگر نیازی به رفتن به کلینیک‌های گران‌قیمت نداشته باشید. این دستگاه با تأثیر گذاشتن بر روی ملانین مو، آن را تحریک کرده و به‌مرور موها را نازک‌تر می‌کند و سرانجام فولیکول را غیرفعال کرده و رشد آن را متوقف خواهد کرد.

طراحی کوچک، سبک، بی‌سیم و ارگونومیک Tria Laser Precision باعث شده در نقاط حساسی مانند زیر بغل، خط بیکینی و صورت به‌راحتی قابل استفاده باشد. اسم لیزر و سری کوچک دستگاه نیز دلیل بر دقت بالای لیزر و قابلیت استفاده برای مناطق حساس بدن است. این دستگاه دارای ۳ سطح تنظیم قدرت می‌باشد.

کافی است منطقه موردنظر را شیو کرده و بتراشید و آن را کالا تمیز و خشک کنید و دستگاه را بر روی آن قرار دهید. سنسور تشخیص تن پوست، درصورتی‌که رنگ پوست را استاندارد تعیین کند قفل را باز کرده و شروع به کار می‌کند و یا یک بوق کار آن به پایان می‌رسد و شما باید محل لیزر را تغییر دهید.

گفتنی است Tria Laser Precision بسیار مؤثر، مقرون به صرفه، راحت و ایمن است و شما می‌توانید موهای خود را در حریم خصوصی خانه خود از بین ببرید. استفاده از لیزر پریسیژن Tria را هر دو هفته یک بار به مدت سه ماه ادامه دهید تا پوستی صاف و بدون مو برایتان به ارمغان بیاورد.

لیزر خانگی تریا فور ایکس (Tria Laser 4X)

لیزر خانگی

این دستگاه نیز مانند لیزر پریسیژن، برای لیزر موهای بدن استفاده می‌شود. این لیزر به‌مرور فولیکول مو را از بین می‌برد تا از رشد ناخواسته مو جلوگیری شود. لیزر فور ایکس به علت سری بزرگ‌تر و قدرت بیشتر برای استفاده در مناطق وسیع‌تری مانند پا و دست طراحی شده است؛ این دستگاه دارای ۵ سطح تنظیم قدرت است.

برای داشتن درمانی مؤثر، پوست خود را پاک‌سازی کنید، موهای زائد را با تیغ اصلاح کنید و با حوله آن را خشک کنید و یکی از ۵ درجه شدت درمان را انتخاب نمایید. در اولین جلسات درمان، با شدت کم شروع کنید و رفته‌رفته شدت درمان خود را افزایش دهید. منطقه موردنظر از بدن را هر دو هفته یک‌بار درمان کنید و درمان را تا رسیدن به نتایج مطلوب ادامه دهید.

Tria 4X با طراحی کوچک و بی‌سیم به‌راحتی در خانه قابل استفاده است و شما می‌توانید این دستگاه را در هرکجا که مایل هستید با خود حمل کنید.

مقایسه لیزر های خانگی Tria 4X و Tria Precision

عملکرد:
هدف از تولید و ارائه لیزر Precision، استفاده از این لیزر در مناطق حساس مانند زیر بغل، صورت و خط بیکینی است. لیزر ۴X نیز این کار را انجام می‌دهد اما سازنده دستگاه این قسمت‌ها را پیشنهاد نمی‌دهد و به‌طور کلی بهتر است مناطق وسیع‌تری مانند دست‌وپا به‌وسیله لیزر ۴X  موزدایی شود.

تکنولوژی:
هر دو دستگاه لیزر خانگی هستند که با استفاده از دیود لیزری کار می‌کنند. هر دو از طول‌موج ۸۱۰ نانومتری بهره می‌برند که مورد تأیید FDA است. در لیزر خانگی Precision از سه سطح درمانی استفاده می‌شود که شامل کم، متوسط و شدید است اما این قابلیت در لیزر ۴X متنوع‌تر بوده و در ۵ سطح درمانی ارائه می‌شود.

سطوح تنظیم سرعت:
پایین‌ترین سطح در هر دو دستگاه قدرتی معادل با ۷ ژول بر سانتی مربع دارد اما بالاترین سطح در لیزر ۴X، ده درصد قدرت بیشتری دارد. درواقع سطح بالا در لیزر ۴X، بیست‌و دو  ژول بر سانتی‌متر مربع است درحالی‌که در لیزر Precision این عدد معادل با ۲۰ است. بنابراین زمانی که از حداکثر سرعت تریا ایکس فور استفاده می‌کنید، ده درصد قدرت بیشتری دریافت خواهید کرد و در مواجهه با موهای زائد ممکن است کمی مؤثرتر باشد.

قابلیت بی سیم بودن:
تمام دستگاه‌های TRIA بی‌سیم هستند که باعث می‌شود از آن‌ها بهتر و سریع‌تر استفاده کنید و در صورت لزوم و تکمیل درمان، این وسایل را با خود به مسافرت ببرید. در هر بار استفاده از هر دو لیزر، باید آن‌ها را شارژ کنید. لیزر Precision اندازه کوچک‌تری دارد درنتیجه باتری آن نیز کوچک‌تر بوده و زمان کمتری شارژ را نگه می‌دارد این زمان در لیزر پریسیژن تریا ۱۵ تا نهایت ۲۰ دقیقه است. بنابراین با توجه به رسالت دستگاه Precision بهتر است در این مدت زمان محدود، از این وسیله برای موزدایی نواحی محدودی مانند صورت، زیربغل و خط بیکینی استفاده کنید. لیزر ۴X با توجه به اندازه بزرگ‌تر و هدف وسیع‌تر، از باتری قوی‌تری تشکیل شده است و شما می‌توانید به مدت زمان ۳دقیقه از این لیزر برای موزدایی مناطق وسیع‌تری مانند دست‌وپاها نیز بهره ببرید.

اندازه و ابعاد:
لیزر تریا ۴X بزرگ‌تر و سنگین‌تر است و طراحی شبیه به سشوار دارد. وزن آن ۶۴۰ گرم و ارتفاع آن ۲۳ سانتی‌متر است. اما لیزر Precision وزن سبک‌تر ۲۰۰ گرمی و اندازه ۱۷ سانتی‌متری دارد.

ویژگی‌های امنیتی مانند سنسور تشخیص رنگ پوست:

لیزر خانگی

هر دو دستگاه از ویژگی‌های امنیتی مشابهی استفاده می‌کنند. در هردو دستگاه در ابتدا با استفاده از سنسور تشخیص پوست، رنگ پوستتان را شناسایی می‌کنند تا قفل آن باز شود، پوست شما باید در محدوده تن پوستی دستگاه قرار بگیرد. درواقع اگر پوستتان قهوه‌ای خیلی تیره و یا سیاه باشد نمی‌توانید از این وسیله استفاده کنید. در این شرایط ممکن است لیزر انرژی زیادی به پوست تیره وارد کند و پوست آسیب ببیند. علاوه براین اگر رنگ موهایتان سفید و خیلی روشن باشد نمی‌توانید از این لیزرها بهره ببرید، درواقع لیزر از موهای فاقد رنگ‌دانه‌های تیره عبور نمی‌کند و موجب سوختگی و صدمات پوستی می‌شود. بنابراین بهتر است پوست روشن‌تر و موی تیره‌تری داشته باشید. به تصویر بالا توجه کنید.

نمایشگر LCD و LED:
در مدل ۴X یک پانل صفحه نمایش وجود دارد که جهت نمایش طول‌موج مورد نیاز و میزان باتری و راهنمایی‌های لازم استفاده می‌شود. اما در مدل Precision این نمایشگر وجود ندارد و تنها از سه چراغ آل ای دی برای نمایش خاموش یا روشن بودن دستگاه، سطح درمان، شارژ باتری، قفل سنسور پوست و وضعیت خطا به کار برده می‌شود. این بدان معنی است که در لیزر Precision، کاربر اطلاعات کمتری از سایر شاخص‌های ضروری برای استفاده ایمن در اختیار دارد.

طراحی:
لیزر Precision دارای طراحی کوچک و براق است گویی یک شامپو را در دست گرفته‌اید اما TRIA 4X همانطور که قبلاً اشاره کردیم، طراحی مانند یک سشوار دارد. رنگ‌بندی TRIA 4X بسیار بیشتر و متنوع‌تر است.

تصمیم‌گیری در مورد خرید لیزر های خانگی
اگر هیچ‌وقت از روش‌های لیزری برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده نکرده‌اید و قصد دارید تمام بدن خود را به‌وسیله لیزر خانگی موزدایی کنید، به یک مدل قوی‌تر و بزرگ‌تر احتیاج خواهید داشت که باتری بیشتری نگه دارد. در این صورت لیزر TRIA 4X برای شما مناسب‌تر است. اگر شما قبلاً از لیزر یا IPL استفاده کرده‌اید و موهای بدن خود را کاهش داده‌اید و تنها تمایل دارید مناطق حساس بدن خود را موزدایی کنید، خرید TRIA Precision کاملاً عقلانی خواهد بود! شما یک دستگاه برتر باقیمت پایین دریافت می‌کنید.

بودجه:
لیزر خانگی تریا Precision ارزان‌تر است و برای افرادی که محدودیت بودجه دارند مناسب‌تر می‌باشد.

نوع نیاز درمانی:
اگر می‌خواهید محدوده وسیعی از بدن خود را لیزر کنید از مدل ۴X تریا استفاده کنید و اگر تنها مناطق حساس بدن خود را مور هدف قرار داده‌اید لیزر Precision برای شما مناسب است.

قابلیت حمل‌:
هر دو لیزر کوچک، جمع‌وجور و بی‌سیم هستند و به‌راحتی می‌توانید از آن‌ها در سفر استفاده نمایید.

لیزر خانگی

ویژگی‌های لیزرهای خانگی Tria 4X و Tria Precision

tria 4x Tria Precision

 

وزن ۶۴۰ گرم ۲۰۰ گرم
ارتفاع ۲۳ سانتی متر ۱۷ سانتی متر
تعداد فلش نامحدود نامحدود
سنسور تشخیص رنگ پوست دارد دارد
تعداد تنظیمات سرعت ۵سرعت ۳سرعت
تکنولوژی لیزر دیود لیزر دیود
قدرت ۷ تا ۲۲ ژول بر سانتی‌متر مربع ۷ تا ۲۰ ژول بر سانتی‌متر مربع
طول موج ۸۱۰ نانومتر ۸۱۰ نانومتر
بی سیم بله بله
قابلیت شارژ-مدت شارژ دارد-۳۰ دقیقه دارد-۱۵ دقیقه

امیدواریم با توجه به توضیحات فوق، به نتیجه دلخواه خود رسیده باشید. شما به‌راحتی می‌توانید لیزر خانگی تریا tria 4x و Tria Precision از فروشگاه اینترنتی معتبر بورسیکا خریداری کنید.

منبع: The difference between Tria Precision or Tria Four X home laser

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد