لیزر موهای زائد، بایدها و نبایدها

0 1,215

این روزها راه های زیادی برای از بین بردن موهای زائد بدن وجود دارد. از جمله لیزر، وکس، اپلیدی، موم، تیغ و… که لیزر در بین افراد خصوصا خانم ها از جایگاه خاصی برخوردار است. استفاده از لیزر راه حلی مناسب برای ریشه کن کردن موهای زائد بدن می‌باشد. لیزرهای خانگی این فرصت را به شما داده تا در منزل بدون اتلاف وقت و صرف هزینه های اضافی از شر موهای زائد بدن خود راحت شوید. در این مقاله بخشی از قابلیت‌های لیزرهای خانگی را به شما خواهیم گفت.

 

مزایا و معایب استفاده از لیزر در نواحی زیربغل:

موهای زائد در همه قسمت های بدن ما وجود دارند ولی تراکم این موها در نواحی مختلف بدن متفاوت است. یکی از قسمت‌های بدن که در آن رشد موهای زائد بیشتر و با سرعت زیاد رشد میکند نواحی زیربغل است و افراد علاقمند به ریشه کن کردن این موهای زائد هستند تا از دست آنها رها شده و شاهد رشد مجدد مو در این قسمت نباشند. با ابداع روش لیزر درمانی و ورود لیزرهای خانگی به بازار و با توجه به کارایی آن در حذف موهای زائد اکثرا علاقه به استفاده از لیزر موهای زائد برای از بین بردن موهای زائد زیربغل خود دارند.

استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد زیربغل نه تنها عوارضی ندارد بلکه باعث ریشه کن شدن موها در این قسمت شده و همین مسئله باعث میشود تعرق و تیرگی در زیر بغل کمتر و به مرور زمان پوست روشن تر شود که این امر باعث رضایت در فرد خواهد شد.

شما در یکبار استفاده از لیزر، نمی‌توانید شاهد حذف کامل و همیشگی موهای زائد زیربغل باشید. به طور کلی، هر فرد متناسب با تراکم موهای زیر بغل و نوع موها برای اولین بار باید ۴ الی ۸ جلسه و به فاصله زمانی بین ۱ الی ۲ ماه بین هر جلسه، لیزر درمانی را برای حذف موهای زیر بغل انجام دهد. حال نحوه‌ی حذف به این صورت است که تقریبا ۲ هفته پس از اولین جلسه ریزش مو در زیر بغل شروع میشود به گونه ایی که پس از اتمام دوره درمانی کاملا موها حذف میشود.

شاید این ذهنیت برای شما ایجاد شده باشد که لیزر کردن زیربغل با درد همراه است و یا باعث آسیب به بافت‌های لنفاوی این ناحیه شود اما لازم به ذکر است چه با لیزر در کلینیک و چه با لیزر خانگی شما هیچ گونه دردی در زیر بغل حس نخواهید کرد و همچنین لیزر به حدی در بدن نفوذ نمیکند که به این بافت ها آسیب بزند، مخصوصا لیزرهای خانگی که با پالس نوری عمل میکنند، قدرت پالس به حدی است که تنها وارد پوست شده و به قسمت‌های عمقی تر نفوذ نمی‌کند.

 

بایدها و نبایدهای استفاده از لیزر موهای زائد در نواحی واژن(بیکینی):

روش های قدیمی مانند وکس، شیو کردن با تیغ، کرم‌های موبریا اپیلیدی روش‌های خوب اما موقتی و دردناک هستند. اما لیزر با از بین بردن فولیکول‌های مو به صورت چشم‌گیری رویش موها را کند و کم میکند. یکی از مهمترین مزایای این روش این است که نسبت به روش‌های قدیمی درد کمتری حس می‌کنید، چیزی در حد یک سوزش بسیار خفیف، همچنین کل ناحیه تمیزتر و بهداشتی‌تر خواهد شد و به دلیل سوزاندن فولیکول‌های مو علاوه بر کاهش رشد موها ، خارش پوست هم نخواهید داشت. همچنین این روش سرعت بیشتری از دیگر روش‌ها مانند الکترولیز دارد. لیزر دقیقا فولیکول و ریشه موهای تیره را نشانه می‌گیرد و به قسمت‌ها و پوست اطراف آن‌ها آسیبی نمی‌رساند یا آن را تیره نمی‌کند. لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی یا اندام تناسلی راهی طولانی مدت و یا گاهی دائمی برای از بین بردن موهای این بخش از بدن است.

لیزر در هر بار شات، محدوده قابل قبولی را نشانه می‌گیرد و در نتیجه موهای نواحی کوچک مانند اندام تناسلی را در چند دقیقه از بین میبرد. سری دستگاه لیزر و در واقع قسمتی که لیزر از آن تابیده می‌شود بسیار ضعیف است و به همین دلیل برای خط بیکینی بسیار مناسب است.

تا ۴ هفته قبل از لیزر ناحیه بیکینی وکس نکنید زیرا لیزر نیاز به غدد سالم و زیر پوستی دارد و وکس غدد را از بین میبرد

 همچنین ۳ هفته قبل و بعد از انجام لیزر در مقابل آفتاب قرار نگیرید

دقت کنید ناحیه تناسلی پوست بسیار حساسی دارد و باید از ضعیف‌ترین حالت لیزر برای آن استفاده کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود و بعد از آن اگر حس کردین که برای پوستتان قابل تحمل است درجه آن را زیادتر کنید. اگر موهای روشن یا پوست تیره دارید لیزر نکنید، لیزر موهای زائد برای پوست‌های روشن با موهای تیره مناسب است اگر موهای خیلی روشن دارید لیزر غدد موی شما را پیدا نخواهد کرد و اگر پوستتان خیلی تیره باشد ممکن است لیزر رنگ پوست و غدد مو را اشتباه بگیرد که در نهایت ممکن است منجر به آسیب دیدگی و سوختگی شود.

تا ۴ هفته قبل از لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی وکس نکنید زیرا لیزر نیاز به غدد سالم و زیر پوستی دارد و وکس غدد را از بین می‌برد. برای استفاده از لیزر ۱ روز قبل موهای واژن را اصلاح کنید، به هیچ عنوان از کرم موبر استفاده نکنید چون باعث سختی، درد و خارش می‌شود. لیزر موهای بیکینی به حدود ۱ تا ۱۰ جلسه نیاز دارد اما میانگین استفاده ۶ جلسه است.

پیشنهاد میشود که ۳ هفته قبل و بعد از انجام لیزر در مقابل آفتاب قرار نگیرید زیرا نور آفتاب ممکن است پوست این نواحی را تیره کند. ممکن است تا ۲ روز پس از انجام لیزر دچار قرمزی و التهاب پوست شوید که در این حالت بهتر است از کمپرس سرد و مرطوب کننده استفاده کنید. تاول یا جوش در این ناحیه معمولا پس از چند روز بهبود یافته و حل می‌شود.

 

مزایا و معایب استفاده از لیزر در نواحی سینه ها:

امروزه با پیشرفت علم، استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد سینه مورد توجه قرار گرفته است. از جمله مشکلاتی که خانم‌ها با آن سرکار دارند و در صدد رفع آن هستند، وجود موهای زائد در ناحیه سینه میباشد که برای آن‌ها بسیار ناراحت کننده است. افرادی که موهای زائد، ضخیم و تیره دارند گزینه مناسبی برای انجام لیزر میباشند البته لازم به ذکر است این روش برای همه مفید نیست و در بعضی از مواقع وجود موهای زائد در ناحیه سینه دلایل هورمونی دارد که بهتر است ابتدا با متخصص زنان مشورت کنید.

جلسات لیزر درمانی برای ناحیه سینه ۳ تا ۵ هفته طول میکشد. معمولا در این روش به طور دائم میتوان از دست موهای زائد بافت سینه خلاصی پیدا کرد.

در دوران بارداری به علت افزایش هورمون های زنانه در بدن مادر، میزان رشد موهای زائد افزایش می‌یابد. استفاده از روش لیزر درمانی برای زنان باردار اصلا توصیه نمیشود. حتی پس از بارداری و در زمان شیردهی هم این روش توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است بر کیفیت شیر مادر تاثیر بگذارد.

لازم به ذکر است که برخی تحقیقات حاکی از مضر بودن لیزر موهای زائد برای بافت سینه می‌باشند. لذا قبل از لیزر موهای سینه، باید با پزشک متخصص زنان و همچنین متخصص جراحی پستان مشورت کرد.

 

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد