ماسک‌های خانگی برای پاک کردن صورت

0 1,053

اکثر زنان می خواهند پوست روشن و زیبا داشته باشند، اما به دلیل کار زیاد، اشعه خفیف خورشید و محیط زیست آلوده داشتن پوست روشن و سالم آسان نیست. علاوه بر این، مراقبت‌های نادرست از پوست، انتخاب غذاهای ناسالم، رژیم غذایی ضعیف و غیره پوست را مرده، تیره و مستعد ابتلا به رنگدانه، جوش و آکنه می‌کند. برای مقابله با مشکلات مربوط به زیبایی، می‌توانید به محصولات زیبایی پوست مانند کرم‌ها، لوسیون‌ها و ژل‌ها متکی باشید که درخشش و روشنایی سریع را وعده می‌دهند. با این حال، شما باید استفاده از این محصولات را محدود کنید، زیرا اکثر آنها سرشار از سفید کننده، سموم و مواد شیمیایی هستند. در عوض، برای خلاص شدن از شر مشکلات پوستی باید از روش‌های طبیعی استفاده کنید. در این مقاله راه‌های ساده‌ای برای پاک کردن صورت بیان کرده‌ایم که می‌توانید آن‌ها را به راحتی در خانه انجام دهید. بیایید با هم شروع کنیم!

۱. سیب زمینی برای پاک کردن پوست

سیب زمینی برای کاهش لکه‌های ناشی از سن، رنگدانه و از بین بردن خارش پوست مناسب است. سیب زمینی سرشار از ویتامین C ، A ، B و همچنین فسفر، پتاسیم، آهن و پروتئین است که هر یک از آن‌ها به بهبود سلامت پوست کمک می کنند. بر اساس یک مطالعه، ویتامین C برای ارتقاء کلاژن مفید است، کلاژن به بهبود بافت پوست و کاهش چین و چروک پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، سیب زمینی در کاهش دایره‌های تاریک زیر چشم، جلوگیری از چین و چروک پوست و روشن شدن چهره موثر عمل می‌کند.

۲. جوش شیرین برای پاک کردن پوست

جوش شیرین ضد باکتری، ضد قارچ، ضد التهاب و ضد عفونی کننده است. بنابراین، یک ماده مؤثر برای درمان مسائل پوستی است. به طور خاص، جوش شیرین یک لایه بردار خوب است که می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد. علاوه بر این، به متعادل نگه داشتن سطح pH پوست کمک می‌کند، سطح pH پوست برای پاک کردن پوست بسیار مهم است. جوش شیرین، یک ماده قابض است که با کوچک‌کردن منافذ، آنها را تمیزمی‌کند. این درمان با تمیز و بسته نگه‌داشتن منافذ، از آکنه جلوگیری‌می‌کند. مخلوط یک قاشق چای خوری جوش شیرین با یک فنجان آب مقطر، ترکیبی عالی برای از بین بردن جوش های سرسیاه است! این ترکیبی است که بسیاری از متخصصین زیبایی با استفاده از ابزارهای مخصوصشان از آن استفاده می کنند.

جوش شیرین برای پاک کردن پوست

۳. گوجه فرنگی برای پاک کردن پوست

گوجه فرنگی دارای طبیعت اسیدی است که به مبارزه با جوش و آکنه کمک می‌کند. علاوه بر این، گوجه فرنگی‌ها دارای آنتی اکسیدان‌ها و لیکوپن هستند که به حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از آسیب سلولی کمک می‌کنند. بر اساس یک مطالعه، لیکوپن موجود در گوجه فرنگی به حفاظت از پوست در برابر خورشید کمک می‌کند. بنابراین، گوجه فرنگی یک انتخاب عالی برای داشتن پوستی روشن است.

۴. جوانه گندم برای پاک کردن پوست

جوانه گندم و روغن جوانه گندم از لحاظ موضعی و داخلی برای درمان بیماری‌های مختلف پوستی استفاده می‌شوند. جوانه گندم توانایی تغذیه پوست را دارد، زیرا غنی از ویتامین E و D است. ویتامین E از آسیب‌های پوستی جلوگیری می‌کند و از تشکیل کلاژن برای حفظ رنگ پوست استفاده می‌کند. امروزه از جوانه گندم و عصاره آن در تهیه انواع کرم‌ها و لوسیون‌های بهداشتی استفاده می‌شود زیرا پودر جوانه گندم، خاصیت نرم و مرطوب کنندگی دارد و برای پوست‌های خشک بسیار مفید است.

۵. هویج برای پاک کردن پوست

هویج یک ماده مؤثر برای پیشگیری و درمان بیماری‌های مختلف پوستی می‌باشد. این سبزی غنی از آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد که می‌تواند شرایط پوستی مانند جوش، آکنه، درماتیت، بثورات و همچنین سایر مشکلات پوستی ناشی از کمبود ویتامین A را درمان کند. مصرف روزانه هویج کمک می‌کند تا پوست سالم و پر طراوت شود، زیرا هویج سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C می‌باشد. علاوه بر این، ویتامین C در تولید کلاژن کمک می‌کند. همچنین از چین و چروک و پیری زودرس جلوگیری می‌کند. ماسک‌های حاوی عصارۀ هویج اغلب برای پوست‌های پیر و جلوگیری از افتادگی پوست و چین وچروک کاربرد دارد و پیشنهاد می‌شود حتی پوست‌های حساس هم از ماسک‌های حاوی عصارۀ هویج استفاده کنند چرا که خاصیت ضد التهاب دارند.

هویج برای پاک کردن پوست

۶. جو دوسر برای پاک کردن پوست

بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۲، بلغور جو دوسر کلوئیدی به عنوان یک ماده طبیعی و موثر برای تولید محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. بلغور جو دوسر می‌تواند سلول‌های مرده، رسوبات و خاک را از پوست حذف کند. علاوه بر این، بلغور جودوسر کمک می‌کند تا منافذ پوست را از بین ببرید و شانس جوش و آکنه را کاهش دهید. بلغور جو دوسر به رفع خشکی پوست نیز کمک می‌کند زیرا از ویتامین‌های طبیعی بالایی برخوردار است. بلغور جو دوسر به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی که دارد، برای درمان خشکی پوست و خارش پوست مفید می‌باشد.

۷. روغن زیتون برای پاک کردن پوست

روغن زیتون به آبرسانی و رطوبت پوست خشک کمک می‌کند، همچنین از علائم پیری پوست مانند چین و چروک، لکه‌های ناشی از سن و خطوط ظریف جلوگیری می‌کند. روغن زیتون سرشار از ویتامین C، D و E و همچنین آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد که به بهبود و مرطوب سازی پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب ضروری است و به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می‌کند. این روغن در حفظ الاستیسیته پوست موثر عمل می‌کند و پوست را انعطاف پذیر، درخشان و صاف نگه می‌دارد. روغن زیتون دارای ترکیبات پلی فنول است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و می‌تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.

۸. آرد نخودچی برای پاک کردن پوست

آرد نخودچی با ویژگی‌هایی همچون روشنایی و پاک کنندگی پوست برای درمان مشکلات پوستی مانند لکه‌های پوستی، پوست تیره، جوش و پوست مرده و بی روح مفید است. آرد نخودچی همچنین کمک می‌کند تا سموم و خاک را از عمق پوست حذف کنید. آرد نخودچی با لایه برداری پوست و روشن کردن پوست کمک می‌کند تا رنگ پوست را برگردانید. به غیر از این، به تمیز کردن پوست نیز کمک می‌کند و نور روشنی به پوست می‌دهد.

روغن زیتون برای پوست

۹. کدو تنبل برای پاک کردن پوست

کدو تنبل سرشار از ویتامین A، C ، E ، آلفا، بتا کاروتن، آنتی اکسیدان‌ها، اسید رتینوئیک و سایر مواد معدنی می‌باشد که همه آنها برای مراقبت از پوست مفید هستند. مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در کدو باعث پوست سالم، زیبا، نرم و روشن می‌شوند. علاوه بر این، حاوی خواص لایه برداری است که می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از سطح پوست محو کند. عصاره کدو حلوایی لایه محافظی روی پوست در برابر فاکتورهای محیط زیستی دیگر مثل آلودگی هوا، استرس و دود سیگار ایجاد می کند.

۱۰. ماست و موز برای پاک کردن پوست

یک مطالعه نشان می‌دهد هنگامی که ماست به صورت موضعی استفاده می‌شود، باعث افزایش رطوبت در ناحیه تحت درمان می‌شود. علاوه بر این، ماست حاوی اسید لاکتیک است که به عنوان یک لایه برداری طبیعی عمل می‌کند. این ماده می تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد و پوست را جوان‌تر و روشن‌تر نشان دهد. از سوی دیگر موز، دارای مقدار زیادی پتاسیم و ویتامین A ،B و E است که همه آنها به طور طبیعی با آسیب‌های پوستی و رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند. علاوه بر این، این میوه غنی از ویتامین A می‌باشد که می‌تواند رطوبت گمشده پوست را برگرداند و پوست خشک، آسیب دیده و بی‌روح را تعمیر کند.

۱۱. آووکادو برای پاک کردن پوست

مطالعه ۱۹۹۱ نشان داد که آووکادو برای سلامتی مناسب است و پوست را به طور قابل توجهی نرم، روشن و سفید می‌کند. آووکادو به لطف اسیدهای چرب سالم و آنتی اکسیدان‌های مفیدش باعث جوانسازی پوست از داخل می‌شود. علاوه بر این، آووکادو غنی از ویتامین‌هایی نظیر A، B، E و K می باشد که می‌تواند رنگ پوست را حفظ کند و علائم پیری زودرس را کاهش دهد. علاوه بر این، سرشار از مواد معدنی مانند مس، منیزیم، کلسیم، آهن و پتاسیم است که برای نگهداری هیدراته پوست و تغذیه آن مفید است.

آووکادو برای پوست

۱۲. مخمر برای پاک کردن پوست

مخمر سرشار از ویتامین B و بسیاری از ویتامین‌های دیگر است که برای داشتن پوست صاف و بهبود زخم و آکنه مفید است. علاوه بر این، مخمر برای درمان مسائل پوستی مانند آکنه، اگزما و جوش نیز مفید است. مخمر ترش‌مزه‌‌‏ی آب برنج سرشار از آنتی اکسیدان، مواد معدنی، ویتامین ایی و pitera- نوعی ماده‌‌‏ی تولید شده طی فرآیند تخمیر- است. مواد مغذی موجود در آب برنج برای التیام زخم‌‌‏ها مناسب است و مانع التهاب پوست می‌‌‏گردد.

۱۳. نعناع برای پاک کردن پوست

نعناع به طور گسترده‌ای در تولید تونرهای پوستی، مرطوب کننده‌ها و پاک کننده‌ها به کار می‌رود. این گیاه با توجه به مونتول و خواص ضد باکتریایی‌اش، به حذف بیش از حد چربی پوست و کنترل تولید چربی کمک می‌کند. علاوه بر این، نعناع غنی از ویتامین A است که به تقویت و بهبود بافت پوست کمک می‌کند. نعناع پوست را درخشان می‌کند و به آن تجدید حیات می‌دهد. همچنین دارای خواص ضد التهابی است. بنابراین به آرام کردن، نرم کردن و کاهش خارش پوست کمک می‌کند. به کسانی که دارای پوستی چرب هستند توصیه می شود از روغن نعناع استفاده کنند، چون ترشحات پوستی را کنترل کرده و باعث شفاف و روشن شدن پوست شده و از خستگی آن می‌کاهد.

۱۴. نئیم برای پاک کردن پوست

نئیم ضد عفونی کننده است و به محافظت از پوست در برابر عفونت‌های مختلف پوستی کمک می‌کند. Neem در سنین مختلف برای داشتن پوستی سالم و روشن قابل استفاده است. برگ‌های نئیم همچنین ضد قارچ، ضد باکتری، ضد عفونی کننده و ضد التهاب است که آنها را برای درمان آکنه، جوش، نقاط تاریک، لکه‌های ناشی از سن، زخم‌ها و عفونت‌های پوستی مناسب می‌کند. در کنار آن، ترکیبات ضد باکتری موجود در برگ‌های نئیم باعث می‌شوند تا باکتری‌ها از بین بروند و جوش ها بهبود پیدا کنند، در نتیجه پوستی تازه، پاک و بدون جوش را تضمین می‌کنند.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد