بررسی مایکروویو ال‌جی مدل MH8265DIS

0 1,831

مایکروویو یکی از وسایل جدید و مدرن آشپزخانه‌ها به‌حساب می‌آید که پخت‌وپز را سریع‌تر کرده و فرایند آن را راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. این وسیله با طول‌موج کوتاه خود و برخورد با مواد غذایی انرژی خود را به آن‌ها منتقل می‌کند. درواقع امواج تولیدشده توسط مایکروویو در یک فضای بسته به دیواره‌ها و ظروف برخورد کرده و از آن‌ها عبورمی کنند و یا منعکس خواهند شد. اما مواد غذایی آن‌ها را جذب کرده و طی مکانیسمی تولید گرما می‌کنند و در زمان کوتاهی مواد غذایی گرم و یا طبخ می‌شوند. با توجه به نوع ماده غذایی که در مایکروویو قرار داده می‌شود، این امواج ۳ تا ۵ سانتی‌متر به آن نفوذ خواهند کرد. بنابراین هرچه قطعات کوچک‌تری را در مایکروویو قرار دهید؛ فرایند طبخ آن سریع‌تر خواهد شد. این دستگاه برخلاف شایعاتی که در مورد مضر بودن آن، بر سر زبان ها افتاده است؛ کاملاً مفید و کاربردی است و با استفاده از سرعت بالای گرم کردن، باعث کاهش تخریب و کاهش از بین رفتن ارزش مواد غذایی می‌شود.

شرکت ال‌جی

در این میان شرکت‌های مختلفی دست به تولید این وسیله کاربردی زده‌اند که ال‌جی یکی از بهترین و محبوب‌ترین آن‌ها است. شرکت ال‌جی با تولید وسایل الکترونیک و لوازم خانگی با کیفیت و با قدمت زیاد، توانسته سهم زیادی از بازار را به دست بیاورد و تمام محصولات آن از گوشی‌های همراه گرفته تا وسایل آشپزخانه کیفیت بالا و قابل قبولی دارند. مایکروویو یکی از محصولات شرکت ال‌جی است که در هر آشپزخانه موردنیاز و حیاتی است؛ امروزه مدل‌های بسیار زیادی از مایکروویو توسط این شرکت طراحی و تولید شده که یکی از بهترین‌های آن مدل MH8265DIS می‌باشد که با کیفیت خوب و طراحی زیبا بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

مایکروویو ال‌جی مدل MH8265DIS

مایکروویو ال‌جی مدل MH8265DIS، محصولی زیبا و با کیفیت است که با ابعاد مناسب، ظرفیت بالا و قابلیت‌های بسیار کاربردی ساخته شده است. در این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی مایکروویو ال‌جی MH8265DIS بپردازیم و با قابلیت‌های آن بیشتر آشنا شویم.

طراحی ظاهری مایکروویو MH8265DIS

ظاهر و طراحی مایکروویو در خرید این محصول تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد. امروزه کاربران به دنبال محصولاتی هستند که علاوه بر کارایی و کیفیت، طراحی ظاهری زیبا و مدرنی داشته باشند و رنگ و مدل آن‌ها با دکوراسیون آشپزخانه‌شان متناسب باشد. مایکروویو مدل MH8265DIS از مدل‌های زیبا و شیک ال‌جی به‌حساب می‌آید. این مایکروویو رومیزی، به رنگ مشکی و نقره‌ای طراحی شده و با قرار گرفتن روی میز کابینت آشپزخانه زیبایی خاصی به فضای آن خواهد داد. اندازه ماکروویو MH8265DIS به ابعاد ۶۵۰ در ۳۵۰ در ۵۰۰ میلی‌متر است و وزنی معادل با ۱۵کیلوگرم دارد. این مایکروویو با ظرفیت ۴۲ لیتر ارائه شده که به‌راحتی می‌تواند برای یک  خانواده پرجمعیت غذا طبخ کند.

بر روی بدنه آن نمایشگر LED کار گذاشته شده است؛ پنل دستگاه شامل صفحه نمایش و دکمه‌های لمسی تنظیمات می‌باشد که به‌وسیله آن‌ها می‌توانید قدرت و زمان پخت، قابلیت‌های مختلفی مانند خاموش و روشن، تنظیم درجه حرارت و قابلیت‌های پیشرفته دیگری را کنترل کرده و یا جهت یخ‌زدایی، گرم کردن مجدد و تنظیمات پخت و سرو غذا با توجه به وزن آن استفاده نمایید. شیشه پنل جلویی آن نیز دودی – مشکی است که با رنگ مشکی بدنه‌اش کاملاً متناسب بوده و یک مایکروویو شیک را ارائه می‌دهد. در این مایکروویو درب دستگاه از کناره آن باز می‌شود. علاوه بر ظاهر دستگاه، طراحی داخلی آن نیز بسیار شیک و کاربردی است. محفظه داخلی مایکروویو MH8265DIS با پوشش داخلی ضد باکتری از جنس ZIOLIT ارائه شده است که این پوشش باعث می‌شود تا فرایند تمیز کردن آن راحت‌تر باشد.

مایکروویو MH8265DIS چهار عمل مایکروویو+ گرم‌کن+ سرخ‌کن+ گریل را در یک دستگاه ارائه می‌دهد که در این بخش با ویژگی‌های کاربردی آن آشنا می‌شوید و برخی از این ویژگی‌ها را به‌صورت اختصار شرح خواهیم داد:

ویژگی‌های مایکروویو MH8265DIS

۱. دارای ۲۸ برنامه پخت متنوع

  • ۸ برنامه گرم‌کن مجدد غذا (Reheat)
  • ۲ برنامه گرم نگه‌داشتن غذا (Proof & Warm)
  • ۴ برنامه یخ‌زدایی با تکنولوژی اینورتر (Inverter Defrost)
  • ۶ برنامه یخ‌زدایی آرام (Soften/Melt)
  • ۸ برنامه پخت دقیق (Sensor Cook)

در این مایکروویو از ۲۸ نوع برنامه پخت و متناسب با شرایط مختلف استفاده می‌شود. یکی از قابلیت‌های مهمی که در این برنامه‌های پخت جای گرفته است، قابلیت یخ‌زدایی مایکروویو می‌باشد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید مواد غذایی یخ‌زده مانند گوشت قرمز و ماهی را در کمترین زمان ممکن یخ‌زدایی کنید. ۴ برنامه تخصصی یخ‌زدایی Inverter Defrost در مایکروویو ال‌جی MH8265DIS قرار داده شده است که با درصد بسیار بالایی مواد غذایی‌تان را در زمان کم یخ‌زدایی می‌کند. علاوه بر این ۶ برنامه یخ‌زدایی آرام (Soften/Melt) نیز  وجود دارد که بسته به شرایط مواد غذایی‌تان قابل استفاده می‌باشد. بنابراین دیگر نیازی نیست که ساعت‌ها از پیش مواد غذایی را از داخل فریزر درآورید بلکه با  انتخاب برنامه‌های متنوع یخ‌زدایی، مواد غذایی را می‌توان به‌طور یکنواخت و کامل یخ‌زدایی کرد.

۸ برنامه گرم‌کن مجدد مواد غذایی Reheat در مایکروویو ال‌جی MH8265DIS  به شما در فرایند گرم کردن مواد غذایی کمک می‌کند تا برنج، گوشت و … را به‌راحتی گرم‌کنید. علاوه بر این می‌توانید از دو برنامه گرم نگه‌داشتن غذا (Proof & Warm) استفاده کرده و ناهار یا شام خود را تا زمان سرو گرم و خوشمزه‌تر نگه دارید. این قابلیت باعث می‌شود تا در طی مدت‌زمان مشخصی مواد غذایی داخل مایکروویو گرم بمانند.

۲. توان مایکروویو

توان مصرفی مایکروویو ۴۲ لیتری  ۱۳۵۰  وات است و دارای چند سطح سرعت و دمای مختلف می‌باشد. توان بالا و مناسب این دستگاه باعث شده تا مایکروویو MH8265DIS با سرعت بیشتری مواد غذایی را طبخ کرده و به‌صورت کامل آن‌ها را بپزد. البته توان بالا دستگاه  منجر به صدای آزاد دهنده‌ای نشده است، صدای مایکروویو ال‌جی MH8265DIS بسیار کم است.

۳. گرمادهی یکنواخت با تکنولوژی Smart Inverter

تکنولوژی اینورتر هوشمند در این مایکروویو باعث می‌شود که با توان قدرتمند ۱۳۵۰ واتی پخت یکنواخت‌تری را فراهم آورد. درواقع این مایکروویو برخلاف مایکروویو های معمولی بازار، گرما را در یک نقطه جمع نمی‌کند و  یک سمت مواد غذایی خام و سمت دیگر آن پخته نمی‌شود بلکه مواد غذایی کاملاً با گرما یکنواخت طبخ خواهد شد. در این صورت شما با تنظیم دما در اندازه‌های مختلف می‌توانید در مدت‌زمان موردنظر مواد غذایی را به‌صورت یکنواخت گرم و طبخ کنید. درواقع شما  متناسب با هر نوع مواد غذایی و زمانی که انتخاب کردید از طریق پنل کاربری بر روی دستگاه دما را تنظیم می‌کنید.

۴. پخت ترکیبی

پخت ترکیبی یک قابلیت کاربردی در مایکروویو است که با استفاده از چند روش پخت مختلف، ماده غذایی را آماده می‌کند. پخت ترکیبی درواقع  برای استفاده از قابلیت پخت و برشته شدن به‌صورت هم‌زمان به کار برده می‌شود. در این سیستم هر چه حجم ماده غذایی زیادتر باشد از قدرت و توان بیشتری برای طبخ و برشته کردن آن استفاده می‌شود. حداکثر توان پخت ترکیبی در مایکروویو ال‌جیMH8265DIS ؛۱۵۰۰ وات است.

۵. دارای سیستم راه‌اندازی سریع (Quick Start)

سیستم راه‌اندازی یا همان استارت سریع، این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا دستگاه به‌سرعت به دمای موردنظر رسیده و آماده کار شود و نیازی به انتظار نیست و دستگاه سریع گرم می‌شود.

۶. قابلیت حفظ طعم غذا (Tastesaver)

ماکروویو  ال‌جی MH8265DIS زمان پخت را کاهش داده و ویتامین‌ها و مواد معدنی را حفظ می‌کند. این دستگاه با توجه به رطوبت هوای داخل دستگاه مواد غذایی را به‌گونه‌ای طبخ می‌کند که درنتیجه بافت و طعم اصلی غذا حفظ می‌شود و از بین نخواهد رفت.

۷. قابلیت ساعت و قابلیت تنظیم زمان (Time Setting+Clock)

شما می‌توانید از قابلیت ساعت و قابلیت تنظیم زمان (Time Setting+Clock) استفاده کرده و برای مواد غذایی موردنظرتان تایم مشخص کنید تا با اتمام زمان دستگاه به شما خبر دهد.

۸. چراغ LED پرنور

یک چراغ LED پرنور در داخل مایکروویو تعبیه شده است که سه برابر بیشتر از چراغ‌های معمولی روشنایی ایجاد می‌کند. این چراغ بسیار کم مصرف‌تر بوده؛ طول عمر بالاتری دارند و به واسطه نوری که تولید می‌کنند می‌توانید مواد غذایی را به‌وضوح از بیرون دستگاه مشاهده کنید و نیازی به باز کردن درب مایکروویو نیست.

۹. گریل و سرخ کردن

یکی از ویژگی‌های کاربردی در مایکروویو، قابلیت گریل کردن آن است. این ویژگی باعث می‌شود تا جوجه کبابی لذیذ و برشته آماده کنید.  رنگ و مزه جوجه کباب با گریل مایکروویو ال‌جی MH8265DIS بسیار متفاوت و شگفت‌انگیز است و به‌صورت کاملاً برشته و آبدار تهیه می‌شود. توان مایکروویو در هنگام گریل ۱۰۰۰ وات می‌باشد که برای پخت و گریل کردن انواع کباب‌ها و جوجه‌ها مناسب و استاندارد است. مایکروویو ال‌جی MH8265DIS دارای ظرف مخصوص سرخ کردن و گریل می‌باشد و یک عدد توری پایه‌دار فلزی در آن قرار داده شده است.

۱۰. سینی استاندارد و مطمئن

سینی به‌کاررفته در مایکروویو ال‌جی MH8265DIS، به‌صورت پایدار با ۶ چرخ گردان طراحی شده است که این شش نقطه آن را ثابت نگه داشته‌اند. در این صورت امکان واژگونی براثر قرار دادن ظروف در حین پخت وجود ندارد. علاوه بر این، سینی قابلیت و توان نگهداری تا دو کیلوگرم وزن را در خود جای داده است که باعث شده هر حجم از مواد غذایی قابل طبخ باشد. قطر صفحه چرخان به‌کاررفته در مایکروویو MH8265DIS ؛ ۳۶۰  میلی‌متر است.

۱۱. مجهز به قفل کودک (Child Lock)

جهت ایمنی بیشتر این دستگاه مجهز به قفل کودک می‌باشد. بنابراین درصورتی‌که کودک کم سن و سال در منزل دارید؛ برای جلوگیری از حوادثِ خطرناکِ ناشی از کنجکاوی کودکانه، می‌توانید با استفاده از قابلیت  Child Lock مایکروویو را قفل کنید تا خطری فرزندتان را تهدید نکند.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد