مراحل تمیز کردن فیلتر هود

0 1,670

هود یک وسیله ضروری در آشپزخانه است و همه ما از عملکرد آن راضی هستیم، اما این وسیله آنطور که به نظر می رسد نیست. تعجب نکنید، آیا تا به حال به قسمت زیرین آن نگاه انداخته اید؟ مطمئنا با صحنه خوبی مواجه نخواهید شد. صفحه ای پر از ذرات روغن! در قسمت زیرین هود، فیلتر آن قرار دارد، که در واقع اولین خط دفاعی به حساب می آید، سعی کنید هر چند مدت یکبار فیلتر هود خود را تمیز کنید تا متوجه شوید که چقدر کارایی آن بیشتر می شود و در بلند مدت باعث افزایش طول عمر هود خواهد شد. اگر شما به صورت مرتب فیلتر هود خود را تمیز کنید، دیگر نیازی نیست که ساعت ها برای تمیزکردن آن وقت بگذارید، البته میزان کثیف بودن فیلتر هود شما، به میزان آشپزی شما بستگی دارد، اما به صورت معمول سالی دوبار برای تمیز کردن آن ایده آل است. اگر این کار را انجام ندهید به مرور ذرات روغن بر روی فیلتر تثبیت شده و مانع از خروج هوا می شود، و در نهایت هود شما پس از مدتی کارایی قبل را ندارد و برای تمیز کردن آن باید ساعت ها وقت بگذارید تا این ذرات روغن را جدا کنید. با همه این تفاسیر از تمیز کردن هود واهمه نداشته باشید، همین الان دست به کار شوید، نیازی نیست که از مواد خاصی استفاده کنید و یا به سختی آن را تمیز کنید. با ما همراه باشید تا نحوه تمیز کردن هود را یاد بگیرید:

برای این کار به موارد زیر نیاز دارید:

– آب جوش یا گرم

– جوش شیرین

– مایع ظرفشویی

– فرچه یا بُرس

– ظرف بزرگ برای شست و شوی فیلتر( مقاوم در براب گرما و شوینده‌ها)

– حوله پارچه ای یا کاغذی

جدا کردن فیلتر: ابتدا فیلتر را جدا کنید، فیلتر ها به آسانی از قسمت زیرین آن جدا می شوند، برای این کار می توانید از دفترچه راهنمایتان استفاده کنید.

ظرف بزرگ برای شست و شوی فیلتر: این ظرف باید در برابر گرما ناشی از آبجوش و یا مواد شوینده خراب نشود، پس به این نکته توجه کنید. برای این کار از سینک ظرفشویی نیز می توانید استفاده کنید، اما مراقب باشید که فیلتر بر روی سطوح آن خط و خش ایجاد نکند، فیلتر در آن قرار دهید و تمام سطح آن را با آب گرم مرطوب کنید، هرچه دمای آب بالاتر باشد بهتر است.

اضافه کردن شوینده و جوش شیرین: وقتی تمام سطح فیلتر را آب فرا گرفت، یک یا دو قاشق غذاخوری ماده شوینده به آن اضافه کنید و سپس یک دوم تا یک چهارم جوش شیرین را در آب حل کرده و به صورت مساوی بر روی تمام قسمت های هود بریزید.

مکث: به اندازه ۱۰ دقیقه زمان دهید تا فیلتر در این محلول غوطه ور بماند تا تمام ذرات از آن جدا شود، این کار باعث می شود که مراحل بعدی را آسان تر پشت سر بگذارید.

مرحله لایه برداری: در این مرحله با فرچه و یا بُرس خود، باقی مانده چربی ها را پاک کنید، این کار را با ملایمت انجام دهید و مطمئن شوید تمام ذرات از روی هود پاک شده است.

شستشو و خشک کردن: فیلتر را از درون ظرف خارج کنید وآب ظرف را تخلیه کنید و دوباره با مقداری آب گرم فیلتر را آبکشی کنید تا تمام بقایا مواد شوینده از روی آن پاک شود، سپس با یک حوله پارچه ای یا کاغذی آن را کاملا خشک کنید.

فیلتر را در مکان اولیه خود نصب کنید و از هود پرقدرت خود لذت ببرید.

 

بیشتر بخوانید: عواملی که در هنگام خرید هود باید در نظر بگیریم

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد