مزایای تهویه مطبوع قابل برنامه‌ریزی چیست؟

0 904

امروزه، ترموستات قابل برنامه ریزی در اکثر خانه ها دیده می شود و بسیاری از افراد متوجه شده اند که با یک تغییر ساده از ترموستات دستی به ترموستات قابل برنامه ریزی، می توانند مزایای بسیاری را به دست بیاورند.

اضافه کردن یک ترموستات قابل برنامه ریزی به سیستم گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع یک پروژۀ آسان است که خودتان هم می توانید آن را به راحتی انجام دهید. تنها کافی است یک ترموستات تهیه کنید و سپس واحد قدیمی را از دیوار حذف کنید و سیستم جدید را وصل کنید. البته قبل از نصب و راه اندازی ترموستات جدید باید اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشید یا اینکه از راهنمای نصب آن کمک بگیرید.

۱. صرفه جویی در پول

خنک سازی خانه در هوای گرم تابستان می تواند یک فشار مالی عمده برای هر فردی باشد و به جای اینکه این پول را صرف گشت و گذار در تعطیلات کنید مجبور باشید قبض های منزل را پرداخت کنید. با افزایش قیمت، صورتحساب های شما افزایش پیدا می کنند و به هیچ وجه پایان نمی یابند.

یکی از فاکتورهای اصلی این اتهامات ناکارآمدی واحد فعلی است. به روزرسانی سیستم تهویه مطبوع کنونی می تواند به شما کمک کند تا پرداخت ماهانه قبض ها کاهش پیدا کند. از آنجا که آنها انرژی قابل ملاحظۀ کمتری مصرف می کنند، صورتحساب شما به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند. همانطور که گزارش می شود شما می توانید با تغییر سیستم تهویه مطبوع ۲۰-۳۰ درصد در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

۲. کمک به محیط زیست بهتر

افزایش بهره وری در این واحدها باعث کاهش چشمگیر کربن می شود. این واحدها می توانند به صورت استراتژیک در چند اتاق قرار داده شوند و هر کدام به صورت مستقل اداره شوند. بنابراین، شما قادر هستید یک فضای خاص را بدون خنک کردن مناطق دیگر خنک کنید. این ویژگی به میزان قابل توجهی انرژی مورد استفاده در خانه را کاهش می دهد، همچنین تاثیرات زیست محیطی را کاهش می دهد و در پول شما صرفه جویی می کند. این یک گام کوچک است که با انجام آن می توانید به محافظت از این سیاره کمک کنید.

۳. افزایش راحتی

اگر یک سیستم تهویه مطبوع مجزا نصب کنید در مورد جایی که می خواهید کنترل کامل دارید و می توانید تعداد واحدهای مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما می توانید آنها را بدون هیچ نوع پروژه تخریب در هر بخشی از خانه قرار دهید.

همانطور که احتمالا متوجه شدید، بخش های مختلف خانه دماهای مختلفی دارند. مثلا یک اتاق معمولاً سرد است، در حالی که یک اتاق دیگر می تواند به طور مداوم گرم باشد. در نتیجه، هر خانه ای به یک سیستمی نیاز دارد که متناسب با کل سیستم خانه باشد. با استفاده از این دستگاه ها، می توانید آنها را در فضاهای منظم قرار دهید و به طور معقول درجه حرارت آن ها را کنترل کنید.

۴. رعایت تنظیمات درجه حرارت

در هر خانه ای ممکن است نظرات مختلفی در مورد چگونگی سرد شدن یا گرم شدن خانه وجود داشته باشد. ممکن است شما دائماً در حال عرق کردن باشید در حالی که یکی دیگر از اعضای خانه از شدت سرما زیر پتو باشد. این وضعیت می تواند برای اعضای خانه مشکل ساز باشد، اما اگر سیستم خنک کننده شما مجهز به تغییر درجه حرارت باشد، قادر خواهید بود برای هر اتاق درجه حرارت خاصی را تعیین کنید. این ویژگی باعث می شود همه افراد خانه خوشحال باشند و از هوای مطبوع لذت ببرند.

۵. عملیات خاموش

بسیاری از گزینه ها می توانند پر سر و صدا و آزار دهنده باشند، و سرو صدای آن باعث مختل شدن استراحت افراد خانواده شود یا نتوانند کار خود را درست انجام دهند. از آنجا که بخش عمده ای از واحد تهویه مطبوع در خارج از خانه قرار می گیرد و اکثر عملیات آن خارج از فضای خانه انجام می شود در نتیجه شما مجبور به تحمل سر و صدای آن نیستید.

۶. نیاز به نصب کوچک

این سیستم های تهویه نسبت به مدل های سنتی به زمان و تلاش کمتری نیاز دارند تا در منزل نصب شوند و یک پیمانکار می تواند این کار را در زمان بسیار کمتری انجام دهد.
اما کانال های بزرگ به تغییرات قابل ملاحظه ای نیاز دارند و گاهی مانع از روال روزانه کارهایتان می شوند و ممکن است چندین هفته طول بکشند. برای نصب اجزای سازندۀ این کانال ها باید دیوارهای خانه را خراب کنید و مجبور باشید کل فرایند تخریب و تعمیر را تحمل کنید. از سوی دیگر، تهویه مطبوع برای نصب به زمان و تلاش کمتری نیاز دارد و باعث تغییرات جزئی در خانه می شود. شما می توانید در یک روز یک سیستم جدید داشته باشید.

۷. گرمایش بدون بخار

هنگامی که این وسیله را جایگزین سیستم فعلی خود می کنید، نه تنها سیستم تهویه مطبوع خود را به روز می کنید، بلکه می توانید بخاری خود را نیز به روز رسانی کنید. برای گرم کردن خانه تمام مزایای شخصی همچون کنترل شخصی، کارایی و راحتی نیز اعمال می شود. سیستم تهویه مطبوع و سیستم های گرمایشی Ductless نه تنها به شما کمک می کند تا در صورتحساب برق تابستان خود صرفه جویی قابل توجهی داشته باشید بلکه هزینه های گرمایشی منزل را نیز کاهش می دهد. این یک راه حل کاملا جامع است که در طول سال به شما کمک خواهد کرد.

۸. بهبود کیفیت هوا

کیفیت هوای خانه یکی دیگر از عوامل مهم راحتی در فضای زندگی است و کیفیت هوای ضعیف می تواند سلامت اعضای خانواده را تحت تأثیر قرار دهد. ذرات نامرئی شناور در خانه می تواند آلرژی ها را تشدید کند، همچنین مسائل تنفسی را بیشتر کند و بیماری را گسترش دهد.

اکثر سیستم های سنتی این مشکلات را گسترش می دهند و برای جلوگیری از آن باید مرتباً آن ها را تمیز کرد. این تمیز کردن مداوم می تواند گران باشد و به زمان و تلاش زیادی نیاز داشته باشد. فیلتراسیون گسترده می تواند تعداد قابل توجهی از ذرات موجود در هوا را حذف کند و بر کیفیت هوای خانه تاثیر بگذارد. علاوه بر این، این واحدها بسیار تمیز هستند برای افرادی که به بیماری های تنفسی مبتلا هستند بسیار موثر عمل می کنند.

 

بیشتر بخوانید: مزایای تهویه مطبوع قابل حمل چیست؟

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد