مزایای حذف موهای زائد توسط لیزر

0 867

اگر برای از بین بردن موهای زائد بدن از روش‌های تراشیدن، تمیز کردن و موم انداختن خسته شده اید، حذف موهای زائد توسط لیزر ممکن است گزینه با ارزشی باشد.

حذف موهای زائد توسط لیزر یکی از رایج ترین روش‌های آرایشی در بسیاری از کشورها است. لیزرها با هدف قرار دادن ملانین (رنگدانه سیاه) موجود در مو، باعث تخریب فولیکول موهای سیاه می‌شوند، در نتیجه موهای زائد را از بین می‌برد. لیزر یک روش سه مرحله‌ای است که شامل تمیز کردن، تراشیدن و اسکن کردن منطقه‌ای است که باید درمان شود. در طول اسکن، انرژی لیزری از طریق پوست عبور می کند و توسط رنگدانه در فولیکول مو جذب می شود.

مزایای حذف موهای زائد توسط لیزر

لیزرها برای از بین بردن موهای ناخواسته صورت، پا، بازو، زیر بغل، خط بیکینی و دیگر مناطق مفید هستند. تجهیزات لیزری با توجه به رنگ، ضخامت و محل مورد نظر تنظیم می شود.

۱- بزرگترین مزیت حذف موهای زائد توسط لیزر این است که مدت زمان زیادی طول می کشد تا موی برداشته شده دوباره رشد پیدا کند. در واقع لیزر، موهای زائد را می سوزاند و فولیکول مو را به طور کامل غیر فعال می کند. در حالی که اپیلاسیون هنوز هم محبوب ترین روش برای حذف مو می باشد، درمان لیزر برای طولانی مدت مفید است زیرا در برخی مواقع موها را به طور دائم حذف می کند.

۲- حذف موهای زائد توسط لیزر موثر ترین روش درمان است. اکثر افرادی که تحت این درمان قرار گرفته اند نتایج مثبتی داشته اند و در برخی موارد حتی موهای زائد آن ها به صورت دائم حذف شده است.

۳- ماشین های مورد استفاده برای حذف موهای زائد متنوع هستند و می توانند توسط تمام گروه های سنی قابل استفاده باشند.

۴- حذف موی زائد توسط لیزر برای برداشتن مو از تمام قسمت های بدن مناسب است.

۵- این روش نسبت به موم انداختن، کشیدن، بند انداختن و الکترولیز کردن درد بسیار کمتری دارد. هنگامی که لیزر انجام می شود احساس می کنید که یک تیغ روی بدنتان کشیده می شود که این احساس با یک کرم بیهوشی درمان می شود.

۶- روند درمان لیزر بسیار سریع است. طول درمان بستگی به اندازه محل مورد درمان دارد. هر پالس لیزر یک ناحیه ۹ × ۹ میلیمتری را درمان می کند.

۷- ممکن است پس از درمان، مو دوباره رشد پیدا کند، اما نسبت به دفعه قبل بهتر و سبک تر خواهد بود. ممکن است نیاز داشته باشید چند بار لیزر کنید.

۸- حذف موی زائد توسط لیزر به ندرت با عوارض همراه است، حتی اگر برخی از عوارض هم وجود داشته باشد، به صورت دائمی نیست. اگر درد، تورم یا قرمزی دیده شود، با گذشت چند دقیقه این عوارض کاهش می یابد. بهترین تکنسین ها و کلینیک ها تا حد امکان احتمال بروز هر یک از این عوارض را کاهش می دهند.

۹- این روش نسبت به روش های دیگر از سرعت و دقت بیشتری برخوردار است. لیزر درمانی بی خطر است و حساسیتی ندارد و در مقایسه با سایر تکنیک های پاکسازی، یک روش غیر انحرافی است. بنابراین احتمال ابتلا به عفونت باکتریایی در لیزر کمتر است.

۱۰- حذف موهای زائد توسط لیزر، صافی و زیبایی پوست را افزایش می دهد. همچنین برای مناطق حساس در نزدیکی چشم و دهان بسیار امن است.

منبع: بلاگ بورسیکا

 

در بورسیکا بخوانید: تریا۴X راهی دائمی برای رهایی از موهای زائد

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد