مزایای روغن زعفران در سلامتی بدن

0 2,322

استفاده از روغن زعفران یک شیوه معمول در سراسر جهان است که می تواند به دو صورت موضعی و خوردنی برای بدن مفید باشد.

روغن زعفران چیست؟

روغن زعفران، یک روغن ضروری و مفید برای بدن است که از گیاه زعفران استخراج می شود و دارای کیفیت رضایت بخشی است که آن را تبدیل به یک ابزار دارویی محبوب کرده است. گیاه زعفران از نظر علمی به عنوان Crocus sativus شناخته می شود و ادویه آن را از شکوفه های این گیاه تهیه می کنند. زعفران همچنین کزر هم نامیده می شود که یکی از گران ترین ادویه های موجود در جهان است.
روغن زعفران حاوی مواد مغذی مختلفی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین C و بسیاری از اسیدهای فرار مانند سینوئل، لینالول، لیمونن، گرانیول و کاروتنوئید های مختلف می باشد. ترکیبی از این مواد مغذی باعث می شود که این روغن قدرت و محبوبیت فراوان داشته باشد!

مزایای روغن زعفران شامل موارد زیر می باشد:

– مراقبت از پوست

تنها چند قطره از این روغن را بر پوست خود بریزید این روغن با چربی پوست ترکیب می شود و به مرطوب کردن پوست، کاهش آکنه، از بین بردن زخم و کاهش چین و چروک پوست کمک می کند.

– ریزش مو

هنگامی که این روغن را با شامپو و یا نرم کننده های خود مخلوط می کنید، این ترکیب می تواند به بهبود بافت و تن موهایتان کمک کند، همچنین می تواند به کاهش موخوره و جلوگیری از ریزش مو نیز کمک کند.

 

در بورسیکا بخوانید: روغن‌های طبیعی تقویت کننده مو

 

– دیابت

اگر مقدار کمی از آن را مصرف کنید، ترکیبات فرار و اسیدهای آن می تواند به تنظیم میزان قند خون در بدن کمک کنند که خبر خوبی برای بیماران دیابتی است.

– سیستم تنفسی

استنشاق مقدار کمی از این روغن و یا حتی خوردن آن در حالت اعتدال، باعث کاهش التهاب در دستگاه های تنفسی می شود و خلط و مخاط را از بین می برد.

– سلامت روان

روغن زعفران باعث از بین بردن سروتونین می شود و با افسردگی و اضطراب مبارزه می کند. همچنین باعث می شود خواب خوب داشته باشید و بی خوابی را درمان می کند.

– کاهش وزن

این روغن می تواند به افزایش میزان انتشار سروتونین بدن کمک کند. سروتونین باعث کاهش اشتها می شود و به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند. در نتیجه کالری بیشتری می سوزانید و وزنتان سریع تر کاهش می یابد.

– زخم‌ها و شکاف‌ها

با توجه به ویژگی های شگفت انگیز و خواص درمانی روغن زعفران، این روغن در درمان زخم ها و شکاف های بدن موثر است.

– سلامت جنسی

روغن زعفران، به عنوان یک تقویت کننده قوای جنسی در زنان به کاهش قاعدگی و گرفتگی عضلات قبل از قاعدگی کمک می کند. همچنین باروری مردان را نیز افزایش داده و زود انزالی را درمان می کند.

چگونه روغن زعفران درست کنید؟

شما می توانید روغن زعفران را در خانه تهیه کنید، گرچه هزینۀ مواد اولیه آن بسیار زیاد است و همین باعث می شود بسیاری از مردم آن را از فروشگاه ها خریداری کنند.

مرحله ۱: ۲ قاشق غذاخوری زعفران را به نصف فنجان روغن بادام اضافه کنید.
مرحله ۲: ادویه را با روغن به هم بزنید و اجازه دهید حدود ۵-۱۰ دقیقه بماند.
مرحله ۳: یک کاسه آب را به حالت جوش در آورید.
مرحله ۴: مخلوط زعفران و بادام را در بالای آب جوش قرار دهید.
مرحله ۵: روغن را حدود ۳۰-۴۰ دقیقه بالاتر از آب بگذارید.
مرحله ۶: ادویه زعفران را بردارید و به اندازه تعادل از آن استفاده کنید.

می‌توانید زعفران درجه یک را بدون واسطه از فروشگاه اینترنتی بورسیکا تهیه کنید.

 

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد