مزایا و معایب انواع خانه‌های متحرک

0 1,275

تا به حال رویای داشتن خانه متحرک را داشته اید که بتواند حتی در سخت ترین محیط های طبیعی مقاومت کند؟ هنگامی که می خواهید یک وسیله نقلیه تفریحی بخرید باید تمام گزینه ها و مدل های مختلف را بررسی کنید تا ببینید کدام گزینه مناسب شماست. پس بهتر است تحقیقات کاملی انجام دهید و بودجه خود را در نظر بگیرید. این نکته را به یاد داشته باشید که می خواهید با این وسیله نقلیه به کجا سفر کنید.
در این مقاله، ما انواع مدل های خانه های متحرک را مورد بررسی قرار داده ایم. فراتر از دسته بندی انواع مختلف، جوانب مثبت و منفی هر گزینه را نیز بیان کرده ایم تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید و مدلی را انتخاب کنید که برای شما و خانواده تان مناسب باشد.

خانه‌های متحرک

هیچ چیز لذت بخش تر از هیجان اردو زدن RV نیست، اما همه افراد دارای اهداف یا نیازهای یکسان نیستند. مهم است خودرویی را انتخاب کنید که متناسب با انتظارات و بودجه خودتان باشد. خانه های متحرک مزایای متعددی نسبت به سبک های تریلر سفر RVs دارند. آنها معمولا به طور کامل مستقل هستند، راحت تر در مکان های اردوگاه نصب می شوند و مسافران خود را حرکت می دهند.

سه نوع خانه های متحرک وجود دارد. بیایید نگاهی دقیق تر به تمام مزایا و معایب این سه مدل داشته باشیم:

۱. کلاس A

این دسته از خانه های متحرک بزرگترین و گران قیمت ترین خانه های متحرک هستند که در جاده ها دیده می شود. بیشتر مسافران تخصصی این مدل را ترجیح می دهند. نوع دیگر آن شامل اتوبوس های تبدیل شده و مدل های ساخته شده است. این دنده ها را می توان به عنوان تنظیمات فشار یا پیستون تنظیم کرد و توسط موتورهای دیزلی یا بنزینی طراحی شده است. در حالی که برخی از آن ها ممکن است تا ۴۵ فوت به هیچ مجوز خاص CDL نیاز نداشته باشند.
این خانه های متحرک فضای داخلی و امکانات زیادی را به صاحبان خود ارائه می کنند. برخی از آنها دارای بخش های کشویی هستند که محل زندگی را گسترش می دهند و به گونه ای ساخته شده اند که انگار در یک آپارتمان مستقل زندگی می کنید. فهرست ویژگی ها، امکانات و لوازم آن بی حد و حصر است. مزایای مشترک آن شامل یک ماشین لباسشویی و خشک کن، یخ ساز، امکانات حمام، دوش کامل و سیستم های سرمایشی و گرمایشی است. همچنین در بخش زیرین آن فضایی وجود دارد که برای بار مناسب است.
در حالی که این گزینه ها برای گشت و گذار آخر هفته و کمپینگ تمام وقت عالی هستند اما بسیار گران هستند و اندازه آن ها بزرگ است. آن ها برای جاده های باریک مناسب نیستند. مانور دادن این وسایل برای عبور از جاده های کوهستانی می تواند خطرناک باشد و پارکینگ کردن آن ها در مکان های کوچک باعث زحمت می شود. بسیاری از آنها دارای دو وسیله نقلیه کوچکتر مجزا هستند. علاوه بر هزینه اولیه RV، هزینه های تعمیرات، بیمه و سوخت این خانه های متحرک بیشتر از مدل های دیگر است.

  • مزایا

داخل آن فضای زندگی بزرگی وجود دارد.
فضای کافی برای جاسازی بار و محموله وجود دارد.
دارای گزینه ها و امکانات لوکس می باشد.

  • معایب

از رانندگی کردن با آن وحشت می کنید.
باید وسایل نقلیه جداگانه را با طناب بکشید، در غیر این صورت نمی توانید سفرهای روزانه خود را به راحتی انجام دهید.
از لحاظ قیمت، تعمیرات و بیمه گران هستند.
در حالی که این وسایل ممکن است برای بسیاری از افراد غیر عملی باشد، آنها یک گزینه عالی برای سفرهای طولانی هستند. آنها برای کسانی که به مسافرت علاقه مند هستند گزینه ای بسیار عالی است.

۲. کلاس B

این مدل اغلب به عنوان کامیون ون شناخته می شود و شامل بسیاری از وسایل نقلیه کوچکتر است که به سختی واجد شرایط خانه های متحرک می شوند. آنها به طور معمول بر روی یک شاسی استاندارد با اندازه کامل ساخته شده اند و دارای یک سقف بلند هستند. مانند کلاس A، ممکن است تغییرات دیزلی و بنزینی را پیدا کنید.
این کمپین های مسافرتی پایه، برای صاحبان خود جای خواب راحت مهیا می کنند و تمام نیازهای زندگی آن ها را برآورده می کنند. به دلیل اینکه اندازه آن ها کوچک است رانندگی با آن ها آسان تر است و فضای کمی برای پارک کردن می گیرند. همچنین ممکن است یکی از این ها را در سفرهای روزانه یا سفرهای طولانی به کار ببرید. آنها می توانند به راحتی یک یا دو مسافر را در خود جای بدهند و معمولا به طور کامل مستقل هستند. کمپ ها از دسترسی به یخچال، سینک، آب گرم، دوش، توالت، تهویه مطبوع و گرمایش آن استفاده می کنند. در حالی که در ابتدا خرید آن ها گران است، اما گزینه مقرون به صرفه ای هستند.
فضای داخلی آن ها اغلب تنگ است و اگر بیشتر از دو نفر قصد استفاده از آن را داشته باشند، به سختی می توانند در آن استراحت کنند. اندازه لوازم خانگی نیز بسیار کوچکتر از وسایل معمولی می باشد. هیچ فضایی برای امکاناتی مانند شستشو، سیستم های سرگرمی و ظرفیت حمل بار زیادی وجود ندارد.

  • مزایا

رانندگی و مانور آن ها آسان است.
به سادگی در اردوگاه راه اندازی می شوند.
از نظر سوخت کم هزینه هستند.
گشت و گذار روزانه با این وسایل راحت است.

  • معایب

امکانات محدودی دارد.
فضای داخلی آن محدود شده است.
امکان ذخیره سازی بار ندارد.
تنها برای یک یا دو نفر مناسب هستند.

مسافران تنها و یا زوج های جوان از مقرون به صرفه بودن و راحتی این وسایل بهره می برند. آنها برای افرادی که هنوز کار می کنند و گاه به گاه سفر می روند، محبوب هستند.

۳. کلاس C

اینها RV های متوسط هستند که در محدوده بین ۲۰ تا ۳۳ فوت می باشند. آنها بالای شاسی کامیون ون ساخته می شوند و معمولا برای خانواده ها یا گروه های بزرگتر طراحی شده اند. افرادی که نیاز به تعطیلات دارند ولی بودجه آن ها محدود است، می توانند از این وسیله استفاده کنند. این وسایل بسیاری از مزایا و ملاحظات کلاس A را شامل می شود اما هزینه کلی آن کمتر است.
این نسخه ها، فضای بیشتری نسبت به خودروهای کلاس B دارد و بسیاری از ویژگی های کلاس A را دارا هستند. آنها معمولا دارای امکاناتی مانند توالت، دوش، آشپزخانه مناسب و امکانات خواب هستند. بعضی از مدل های بزرگتر دارای یک اتاق خواب مهمان در عقب هستند، در حالی که دیگران از این گزینه به نفع یک نمایه مانور چشم پوشی می کنند. نیمکتها و جداول به تخت تبدیل می شوند و از کوپه بالای سر می توانید برای ذخیره سازی وسایل یا مکانی برای خوابیدن استفاده کنید. با توجه به طراحی مجتمع کابین، دسترسی از طریق درب های جانبی آسان است.
خودروی کلاس C می تواند به عنوان یک چالش برای رانندگی کلاس A باشد، اما آنها معمولا در فضاهای محدود، راحت تر مدیریت می شوند. مسافران اغلب دو وسیله نقلیه جداگانه برای سفرهای گشت و گذار دارند. هزینه های سوخت، نگهداری و بیمه آن کمی بهتر از کلاس A است، با این حال، در مقایسه با کلاس B، نسبتا گران است.

  • مزایا

به اندازه کافی بزرگ است.
بالای کابین راننده یک فضای اضافی برای خواب یا جاسازی وسایل وجود دارد.
شامل تمام نیازهای اساسی است.
ارزان تر از اتومبیل کلاس A می باشد.

  • معایب

همچنان گران است.
رانندگی با آن ممکن است چالش برانگیز باشد.
ممکن است برخی از امکانات لوکس در دسترس نباشد.
گشت و گذار یا سفر روزانه بدون وسیله نقلیه مجزا مشکل است.

این گزینه برای خانواده هایی که کودک دارند و یا کسانی که دارای بودجه محدود هستند، مناسب است. آن‌ها تمام جنبه های اساسی را ارائه می کنند.

 

بیشتر بخوانید: معرفی جامع و کامل انواع دستگاه‌های یخ‌ساز

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد