مزایا و معایب کرم موبر صورت

2 16,160

کرم‌های موبر برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده می‌شوند که می‌تواند موهای زائد بدن و صورت زنان و مردان را در کمترین زمان ممکن از بین ببرند. امروزه کرم موبر صورت در برندها و مدل‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شود و به صورت کاملاً گسترده‌ای در دسترس است. در حال حاضر این کرم‌ها به صورت لوسیون ها، ژل‌ها و اسپری در دسترس هستند که برای انواع پوست‌ها و قسمت‌های مختلف بدن استفاده می‌شوند. مزایا و معایب کرم موبر صورت بسیار مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است؛ شما می‌توانید با مطالعه این مطلب نیز در مورد جوانب مثبت و منفی آن اطلاعات زیادی به دست بیاورید و با آگاهی کامل از آن بهره ببرید.

کرم‌های موبر چگونه کار می‌کنند؟

مهم‌ترین بخش و ساختار مو را پروتئینی به نام کراتین تشکیل می‌دهد که ۶۵ درصد تا ۹۵ درصد از فیبر مو از نظر وزنی را شامل شده و به همین دلیل قدرت موها را به وجود می‌آورد. کلسیم هیدروکساید و هیدروکسیدسدیم تیوگلیکولات ترکیبات اصلی این کرم‌ها هستند که باعث شکسته شدن کراتین مو شده و موزدایی می کند. بنابراین موهای زائد از ریشه از بین نمی روند. در این قسمت تصویری از ساختار  داخلی مو را مشاهده می‌کنید که حاوی کراتین است:

این کرم‌ها باید روی پوست تمیز و خشک استفاده شوند؛ درون آنها یک اپلیکاتور وجود دارد که کرم را روی پوست قرار داده و سپس به مدت چند دقیقه (با توجه به دستورالعمل روی بسته بندی) که بر روی پوست باقی ماند باید از روی پوست پاک شوند. هر نام تجاری دستورالعمل مورد نظر خود را دارد که بهتر است قبل از استفاده، آن را مطالعه کنید.

در این مطلب قصد داریم در مورد مزایا و معایب کرم موبر صورت صحبت کنیم و دلیل محبوبیت آن را شرح دهیم.

مزایا کرم موبر صورت

۱. باعث صافی پوست می‌شود

بین استفاده از کرم‌های موبر و سایر روش‌ها مانند ژیلت، تفاوت‌های زیادی وجود دارد. پوست صورت حساس‌تر است و شما باید از روش بی‌ضرر استفاده کنید تا مانع از حساسیت‌های پوستی شود. کرم‌های موبر با تأثیر بر روی ساختار مو، آن را تضعیف کرده و موها را از بین می‌برد؛ بنابراین  سطح پوست صاف و نرم می‌شود.

۲. استفاده از آن آسان است

کرم‌های موبر معمولاً طرز استفاده آسانی دارند و با یک دستورالعمل خاص مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ این دستورالعمل  خاص معمولاً به همراه محصول و در جعبه آن قرار دارند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که پوستتان را خشک و تمیز کنید و این  کرم‌ها را روی پوست  قرار دهید؛ به طوری که سطح پوست را کاملاً بپوشاند؛ سپس بعد از گذراندن زمان تعیین شده در دستورالعمل، کرم را با یک اپلیکاتور از سطح پوست بردارید. این کار آسان است و هر شخص به تنهایی می‌تواند  آن را انجام دهد.

۳. مقرون به صرفه است

انواع کرم‌ها با قیمت‌های بسیار متنوع در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی وجود دارد و شما می‌توانید با خرید یک کرم موبر صورت از آن برای چند دفعه و ماه‌ها بهره ببرید؛ بر خلاف تیغ‌ها و نوارهای وکس که بعد از یک بار استفاده باید دور انداخته شوند.

۴. موهای زائد به مدت طولانی رشد نمی‌کنند

کارشناسان معتقدند استفاده از کرم‌های موبر تا میزان زیادی می‌تواند بدن شما را بدون مو نگه دارد و نتایج حاصل از آن در مقایسه با روش‌هایی مانند ژیلت بسیار طولانی‌تر است. بنابراین اگر شما از کرم‌های موبر برای از بین بردن موهای زائد صورتتان استفاده می‌کنید؛ ممکن است تا یک ماه هیچ مو زائدی بر روی صورت شما رشد نکند و این امر باعث می‌شود؛ در زمان شما صرفه جویی شده و ساعت زیادی را صرف موزدایی از صورتتان نکنید.

۵. مارک‌های متنوعی دارد

در صورتی که قصد دارید از کرم‌های موبر صورت برای از بین بردن موهای زائد صورتتان استفاده کنید؛ به راحتی می‌توانید مارک‌های متنوعی را در بازار پیدا کرده و  با توجه به نوع پوست و بودجه‌تان از یک کرم موبر استفاده نماید. کرم‌های موبر در مارک‌های متنوعی عرضه می‌شوند که هر یک از آنها دارای فرمول شیمیایی خاص، بو و عطر مناسب، متناسب با نوع پوست خاص طراحی شده‌اند که می‌توانید با مشورت با پزشک و کارشناسان حاضر در این زمینه یک کرم موبر مناسب صورتتان انتخاب نمایید. در صورتی که پوست حساسی دارید؛ برخی از این کرم‌های موبر برای پوست‌های حساس طراحی شده و مانع از تحریک پوست می‌شوند.

۶. یک روش موزدایی بدون درد است

یکی دیگر از دلایلی که کرم‌های موبر صورت یک روش مؤثر برای از بین بردن موهای زائد صورت است؛ این واقعیت است که فرد با استفاده از آن هیچ دردی را متحمل نمی‌شود؛ بر خلاف روش‌هایی مانند وکس و لیزر که در آن فرایند موزدایی با درد همراه است؛ شما می‌توانید با خیال آسوده و بدون هیچ دردی از این روش موزدایی استفاده کنید.

۷. در صورت استفاده مداوم ضخامت موها کمتر می‌شود

تحقیقات نشان داده است که هرچه بیشتر از این کرم‌های موبر برای از بین بردن موهای زائد صورتتان استفاده کنید و این روش را به صورت یک روش طولانی مدت به کار ببرید؛ با گذشت زمان ضخامت موهای شما کمتر شده و در نتیجه در مدت زمان طولانی‌تری رویش مجدد دارند. بنابراین با گذشت زمان موهای بدن شما نازک‌تر می‌شود و هم در مدت زمان طولانی‌تر رشد کرده و شما نیاز به استفاده مجدد از این کرم‌ها خواهید داشت.

مضرات استفاده از کرم‌های موبر بر روی صورت

مزایا و معایب کرم موبر صورت می تواند آگاهی بیشتری در هنگام انتخاب یک روش مناسب موزدایی در اختیار شما قرار دهد. بعد از آگاهی از فواید بسیار زیاد کرم‌های موبر صورت این روش همانند سایر روش‌ها دارای یک سری معایب است که در این قسمت به آن می‌پردازیم:

ممکن است پوست صورتتان به آن واکنش نشان دهد

از آنجایی که این کرم‌ها از مواد شیمیایی ساخته می‌شود و پوست صورت حساس است؛ ممکن است پوست صورتتان به آن واکنش نشان داده و دارای مشکلاتی مانند التهاب شود؛ بنابراین قبل از استفاده از این کرم‌های موبر صورت بهتر است مقداری از آن را بر روی پوستتان تست کنید.

اگر دستورالعمل‌های نوشته شده در این کرم‌های موبر به درستی انجام نشود؛ مثلاً مدت زمان بیشتری کرم را روی پوستتان قرار دهید و یا آن را کاملاً از روی پوستتان نشویید؛ ممکن است پوستتان دچار سوختگی شده و یا واکنش‌های شیمیایی دیگری در آن رخ دهید. در برخی موارد این حساسیت‌های پوستی به قدری است که مدت زمان زیادی ماندگاری دارد و شما باید در این شرایط به پزشک مراجعه کنید.

بوی بدی دارد

هر شخصی که یک بار از کرم‌های موبر صورت و بدن استفاده کرده است؛ بدون شک از بوی بد آن شکایت دارد. البته مدل‌های عطری و یا بدون بو آن نیز وارد بازار شده است؛ با این حال بوی آن در فضای بسته به قدری زیاد و غیر قابل تحمل است که شخص را آزار می‌دهد. بنابراین بوی بد کرم‌های موبر می‌تواند یکی از معضلات و معایب این روش موزدایی باشد که امیدواریم این مشکل در محصولات جدیدتر رفع شود.

باعث خشکی پوست و حساسیت می‌شود

تعدادی از افراد بعد از استفاده مداوم از این کرم‌های موبر صورت، پوست صورتشان خشک شده و حساس‌تر می‌شود؛ بنابراین اگر بعد از مدتی استفاده احساس کردید پوستتان خشک و حساس است؛ بهتر است طبق نظر متخصص از کرم‌های موبر دیگری استفاده کرده و یا بعد از فرایند موزدایی با استفاده از روغن‌های طبیعی  پوستتان را مرطوب کنید.

در هنگام استفاده از آن باید احتیاط کرد

اگر از کرم‌های موبر برای از بین بردن موهای زائد صورتتان استفاده می‌کنید؛ باید بسیار دقت کنید در غیر این صورت ممکن است این کرم و مواد شیمیایی وارد چشم و یا سایر نقاط حساس بدن می‌شود و حتی ممکن است در برخی موارد به مراقبت‌های بهداشتی نیاز باشد. بنابراین در صورتی که در حین استفاده از این کرم‌های موبر دچار حادثه‌ای شده‌اید؛ بهتر است هرچه زودتر محل مورد نظر را آب کشی کرده و در صورت سوزش و سایر علائم به اورژانس مراجعه کنید.

برای افرادی که مهارت کافی ندارند مناسب نیست

از آنجایی که این کرم‌ها شیمیایی  هستند؛ هنگام استفاده از آن باید مراقبت بیشتری کنید؛ زیرا یک حرکت اشتباه با توجه به این‌که تأثیر این کرم‌های شیمیایی بسیار زیاد است؛ می‌تواند برای شما مشکل‌ساز شود.

برای استفاده مداوم مناسب نیست

همانطور که اشاره کردیم استفاده مداوم از کرم‌های موبر می‌تواند پوست صورت و بدن را حساس کند؛ بنابراین کارشناسان توصیه می‌کنند از این روش برای مدت طولانی و پشت سر هم استفاده نکنید. علاوه بر این در برخی موارد این کرم‌ها، پوست را در نواحی خاصی از بدن تیره می‌کنند و همانند سایر مواد شیمیایی ممکن است خطراتی داشته باشند که با استفاده مداوم و در آینده به وجود بیاید. اما تا کنون عارضه‌ای به جز خشکی و حساسیت و تیرگی پوست در برخی موارد گزارش نشده است.

 آیا روش موزدایی به وسیله کرم‌های موبر برای صورت مناسب است؟

انتخاب اینکه آیا از کرم‌های موبر برای از بین بردن موهای زائد صورتتان استفاده کنید یا خیر؛ کاملاً بستگی به شما دارد. باید با توجه به نیازها، ترجیحات شخصی و آنچه قصد دارید به آن برسید این روش را انتخاب نمایید. استفاده از کرم‌های موبر صورت در مقایسه با سایر روش‌ها یک سری معایب و مزایای دارند؛ درواقع  این کرم‌ها روش مناسبی هستند اما باید با توجه به نکات منفی آن انتخاب شوند.

بنابراین اگر پوست حساس، دارای زخم، سوختگی و یا پوست ترک خورده و بیماری دارید؛ نباید از این کرم‌های موبر استفاده کنید. کودکان و زنان باردار نیز به دلیل ماهیت شیمیایی این مواد نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

برای خرید یک کرم موبر صورت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

 کرم مو بر را از برند معتبری خریداری کنید:

درست همانند سایر محصولات بهداشتی و آرایشی و حتی محصولات غذایی، کرم‌های موبر نیز باید از یک برند معتبر و از مواد اولیه مناسب و استانداری  تهیه شوند؛ بنابراین با بررسی مارک‌های موجود در بازار و نظر  متخصصان و مشتری‌ها یک کرم مناسب انتخاب نمایید.

 به مواد تشکیل‌دهنده آن توجه کنید:

هر محصول دارای لیستی از مواد تشکیل‌دهنده است؛  بنابراین قبل از خرید یک کرم موبر به مواد تشکیل‌دهنده آن دقت کنید تا به مواد خاصی حساسیت نداشته باشید.

به کیفیت آن توجه کنید:

اگر به دنبال یک کرم موبر ارزان‌قیمت هستید؛ پوستتان آسیب می‌بیند. البته همه کرم‌های موبر گران‌قیمت کیفیت بالایی ندارند؛ بنابراین در نظر گرفتن کیفیت با توجه به بودجه می‌تواند به انتخاب شما کمک کند.

قبل از استفاده آن را تست کنید:

زمانی که نمی‌دانید این محصول با پوست شما سازگار است یا خیر؛ باید قبل از استفاده یک تست پوستی انجام دهید. کمی کرم را روی قسمتی از پوست که در معرض دید نیست قرار دهید  و پاک کنید و بعد از چند روز واکنش پوستتان را به آن بررسی نمایید.

در این مطلب سعی کردیم  در مورد مزایا و معایب کرم موبر صورت حرف بزنیم و در نهایت  به چند نکته کاربردی در هنگام خرید کرم موبر، اشاره کنیم. امیداوریم این مطلب برای شما مفید باشد.

منبع: بلاگ بورسیکا

2 Comments
  1. رایا گفته:

    خیلی مفید بود، ممنون

  2. س گفته:

    ممنون از مطلب خوبتون .

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد