معرفی انواع دوربین‌های عکاسی مناسب سفر (قسمت اول)

1 1,511

یکی از بهترین سوغاتی هایی که می توانید از مسافرت های خود به خانه بیاورید، عکس است. تنها تصاویر و عکس های مختلف، از گذشته ما باقی مانده است و این تصاویر به اندازه هزاران کلمه ارزش دارد و هیچ چیز مانند نگاه کردن به یک عکس نمی تواند خاطرات آن را زنده کند.

بنابراین اگر این انگیزه در شما به وجود آمده است که عکس های بیشتری ثبت کنید بهتر است دوربین های عکاسی مسافرتی با کیفیتی را تهیه نمایید. البته شما می توانید از گوشی های هوشمند در این راستا بهره ببرید، گوشی های با کیفیتی وارد بازار شده است که تمام ویژگی های یک دوربین خوب را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین جامعه آماری ما دوربین ها و گوشی های هوشمند هستند و از این میان می خواهیم تعدادی وسیله خوب و کاربردی برای عکاسی در سفر، به شما معرفی کنیم.

دوربین های مسافرتی اغلب پیشرفته نیستند، قیمت بالایی ندارند و تنها مشخصات و ویژگی های متوسطی را ارائه می دهند، شما می توانید این دوربین ها را به راحتی حمل کنید. اینکه شما از عکاسی چیزی نمی دانید و یا مبتدی، متوسط و پیشرفته هستید، فرقی ندارد با این راهنما می توانید با این دوربین هایی آشنا شوید و به آسانی از آنها را در سفرهایتان استفاده کنید.

در ابتدا با لیست این دوربین ها آشنا شوید. سپس هر یک از آنها به صورت مفصل در یک مطلب دو بخشی به شما توضیح خواهیم داد:

• iPhone 8 plus
• GoPro Hero6
• Canon SX730HS
• Sony RX100V
• Canon G7X Mark II
• Sony A7iii
• DJI Mavic Air
• Insta360 Nano

در ابتدای کار، اهداف عکاسی خود را مشخص کنید:

آیا شما تنها به عکاسی علاقه دارید و در هر بار سفر تعداد محدودی عکس می گیرید و این عکس ها را در مموری های خود ذخیره کرده و در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید؟ و یا دوست دارید به صورت حرفه ای عکاسی کرده و تمام صحنه ها و زوایا سفرتان را به تصویر بکشید؟ این کاملا به علایق شما بستگی دارد اما وقتی شروع به عکاسی می کنید، با اصول و قواعد آن آشنا شده و آن را در عکس هایتان لحاظ می کنید و به مرور به آن معنا خواهید بخشید. بنابراین اگر دوست دارید عکاس حرفه ای شوید، بهتر است به مرور دوربین خود را ارتقا دهید. اما اگر به شکل تفریحی عکاسی می کنید مدل های پایین تر نیز برای شما مناسب است.

۱. بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند

امروزه گوشی های هوشمند از دوربین های فوق العاده استفاده می کنند که کیفیت آنها باور نکردنی است. هنگامی که این گوشی ها تازه وارد میدان شدند تنها یک تلفن قابل حمل بودند که از آن برای تماس های شخصی و کاری استفاده می شد، اما امروزه علاوه بر این امکانات، به دوربین های عکاسی با کیفیتی تبدیل شده اند. مطمئنا در سال های آتی این وسایل پیشرفته تر شده و ممکن است هم رده دوربین های با کیفیت تر شوند.

آیا یک گوشی هوشمند می تواند یک دوربین مسافرتی خوب باشد؟

می توانیم با قطعیت بگوییم بله. این گوشی ها امکاناتی را در دسترس شما قرار می دهند که برای این سطح از عکاسی مناسب هستند. گوشی هوشمندتان همیشه همراه شما است و شما می تواند در هر موقعیتی آن را به سرعت بیرون آورده و از صحنه مورد نظر عکاسی کنید.
توصیه ما این است که اگر قصد دارید گوشی هوشمند تهیه کنید و کیفیت عکس برداری و فیلمربرداری آن برای شما اهمیت دارد بهتر است، جدیدترین گوشی های هوشمند مانند سری آیفون ۸، سامسونگ گلگسی S9 یا Oppo R11 را انتخاب کنید. اما اگر نمی خواهید هزینه بیشتری پرداخت کنید آیفون ۶ نیز می تواند عکس های با کیفیتی را ثبت کند.

• پیشنهاد ما: آیفون ۸ پلاس

حتی اگر از طرفداران پلتفرم اندروید هستید، بنا به دلایلی به شما توصیه می کنیم از گوشی های ایفون برای عکاسی استفاده کنید. اول از همه تعداد بی شماری برنامه های عکاسی طراحی شده است که تنها در پلتفرم ios اجرا می شوند. در این میان گوشی آیفون ۸ پلاس، بسیار خوب و با کیفیت بوده و دوربین آن فوق العاده است و توانایی عکاسی در نور کم را دارد، زوم و بزرگنمایی در این دوربین بسیار خوب بوده، بهترین افکت‌های بوکه، سیستم تثبیت خودکار ویدیویی، رندر خوب تصاویر و همچنین، توانایی بالا در قابلیت تشخیص چهره، از دیگر مواردی ا‌ست که باعث شده دوربین آیفون ۸ پلاس بهترین در نوع خود باشد.

این دوربین دارای زاویه دید گسترده ای است و در حالت پرتره بسیار خوب عمل می کند، نرم‌افزار پیشرفته آن نیز تصاویر HDR را «به بهترین شکل ممکن» پردازش کرده و ویدئو های با کیفیت ۴k فیلمبردای می کند.

در این گوشی از دو لنز استفاده شده است، هر دو آنها ۱۲ مگاپیکیسلی هستند و علاوه بر زوم اپتیکال دو برابر و دیجیتال ده برابر، می تواند تصاویر پرتره خوبی ثبت کند. یکی از این دوربین ها لنز عریض و دیگری لنز تله فوتو دارد. بنابراین نیازی نیست هزینه بیشتری برای آیفون ۱۰ بپردازید، این گوشی می تواند تمام امکانات یک عکاسی خوب در سفر را برای شما فراهم کند.

۲. بهترین دوربین اکشن و ورزشی برای سفر

این دوربین ها بیشتر برای عکسبرداری در ورزش هایی شدید مانند اسکی، اسکیت، موتور سیکلت، غواصی و… استفاده می شوند و در حال حاضر به یکی از بهترین دوربین های مسافرتی در بازار تبدیل شده اند که دوام خوبی داشته و در اندازه جمع و جور طراحی شده اند و از کیفیت بالایی برخوردارند. این دوربین بر روی وسیله و لباس شما نصب شده و شما به وسیله آنها می توانید فیلم های ۴k ضبط کنید، ضد آب هستند و به راحتی در درون دریا و آب استفاده می شوند، قابلیت عکس برداری از هر زاویه ای را در خود جای داده اند. حتی اگر علاقه ای به عکسبرداری از این صحنه های هیجان انگیز را نداشته باشید این دوربین ها می توانند یک انتخاب مناسب در طول سفر باشند و تمام صحنه های سفر هیجان انگیز شما را ثبت کنند.

• پیشنهاد ما: GoPro Hero6

این دوربین ورزشی از یک پردازنده قوی تری نسبت به مدل قبلی خود برخوردار است و ویدئو های ۴k را تا ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط می کند. بنابراین فیلمبرداری به صورت طبیعی تر و وضوح بیشتری ضبط خواهد شد. این دوربین ضد آب است و تا عمق ۱۰ متری در آب قرار می گیرد. شما می توانید بسته به نوع ورزش خود از لوازم جانبی برای وصل کردن این دوربین به تجهیزات خود استفاده نمایید. این دوربین مثل نسخه‌ی قبلی دارای نمایشگر است و تصاویر ضبط شده را می‌توان از طریق نمایشگر خود دوربین و یا اپلیکیشن موبایل تماشا کرد. این صفحه‌ نمایش از نوع لمسی و با اندازه ۲ اینچ طراحی شده تا بتوان تنظیمات دوربین و پارامتر‌های مختلف را به راحتی کنترل کرد. در این دوربین از سه میکروفن داخلی استفاده شده است، صفحه تنظیمات آن لمسی است و با توجه به پردازنده جدید GP1 می‌توان با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل و تا ۳۰ فریم‌برثانیه به عکسبرداری پرداخت.

۳. بهترین دوربین‌ ارزان قیمت مناسب سفر

استفاده از دوربین های با کیفیت متوسط و ارزان نیز می تواند در سفر مفید و مناسب باشد. در این راستا دوربین های های مختلفی مانند Canon Fuji ،Olympus و سونی وجود دارد که می توانید یکی از محصولات متوسط آن را برای سفر خود انتخاب کنید. اساسا شما باید به دنبال دوربینی باشد که بتواند عمل عکسبرداری را با کیفیت خوب انجام دهد.

• پیشنهاد ما: Canon SX730HS

این دوربین کانن یک دوربین کامپکت با کیفیت است. این دوربین دارای تنظیمات دستی، فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰ پی فول اچ دی، اندازه کوچک و جمع و جور می باشد. این دوربین با استفاده از تکنولوژی وایفای عکس ها و ویدئو ها را به کامپیوتر منتقل می کند و نیاز به اتصال سیمی ندارد. بر روی دوربین یک صفحه ال سی دی قرار دارد که از آن طریق می توانید زاویه عکس ها را تنظیم کنید.

۴. بهترین دوربین کامپکت (Compact Camera) برای سفر

در صورتی که به عکاسی علاقه دارید و شاید روزی بخواهید عکس هایتان را چاپ کنید و یا آنها را به صورت آنلاین انتشار دهید بنابراین بهتر است سراغ دوربین های کامپکت بروید. این دوربین ها می توانند ویدئوها با کیفیت ضبط کنند، به اندازه دلخواه بزرگنمایی کرده (البته محدود) و دارای یک صفحه نمایش هستند تا زاویه را در حین عکسبرداری تنظیم نمایند. کامپکت ها، دوربین های کوچکی هستند که لنز آنها جدا نمی شود. در این دوربین ها بسیاری از قابلیت ها مانند فوکوس؛ نور، تنظیم فاصله و … به صورت خودکار انجام می شود از این رو استفاده از آنها آسان تر است. این دوربین ها مناسب افراد مبتدی هستند و قیمت آنها اکثرا پایین است.

• پیشنهاد ما: Sony RX100V

این دوربین از یک لنز ۲۱ مگاپیکسلی استفاده می کند که به حسگر BSI CMOS یک اینچی مجهز است، بر خلاف اکثر دوربین‌های کامپکت که منظره‌ی پیش روی لنز تنها از صفحه نمایش دیده می‌شود، سونی این دوربین را به یک چشمی OLED متحرک مجهز کرده که کیفیت بسیار بالایی داشته و علاوه بر منظره، اطلاعات مورد نظر کاربر را نیز در اختیار او قرار می‌دهد.

این دوربین می تواند در محیط های تاریک نیز موفق باشد و در این راستا از محدوده ی دیافراگم ۱.۸ تا ۲.۸ بهره می برد. این دوربین دارای شاتر با سرعت ۳۲۰۰۰ بر ثانیه است که باعث عکسبرداری فوق العاده از محیط های کم نور و اجسام در حال حرکت می شود. ثبت عکس با فرمت Raw، لرزشگیر نوری و صفحه نمایش ۳اینچی بسیار شفاف از دیگر ویژگی های آن به حساب می آید.

۵. بهترین دوربین برای ولاگرها در سفر

ولاگ یا ویدئو بلاگ یک ویدئو کوتاه برای یک وبلاگ مانند صفحه اینستاگرام و یا یوتیوب است که در واقع از ویدئو به عنوان محتوای اولیه استفاده می شود و ولاگر کسی است که این ویدئو ها را می سازد. ولاگرها افرادی هستید که سعی می کنند از تمام رویداد های زندگی و یا مهارت های خود فیلم تهیه کنند و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. بنابراین اگر در یوتیوب و اینستاگرام فعایت دارید بهتر است به دنبال یک دوربین مناسب برای ویدئو های خود باشید تا دنبال کنندگان شما ویدئوهای با کیفیتی از شما مشاهده کنند. علاوه بر این وجود یک صفحه نمایش ال سی دی که در هنگام صحبت کردن بتوانید چهره خود را در آن ببینید، یکی دیگر از ویژگی این دوربین ها می باشد.

• پیشنهاد ما: Canon G7X Mark 2

این دوربین دارای یک لنز ۲۰.۱ مگاپیکسلی است که با استفاده از آن می توانید تصاویر با جزئیات بالا ثبت کنید. دیافراگم سریع این دوربین گشودگی f/1.8 را ارائه می‌کند؛ این ویژگی در کنار حساسیت ایزوی ۲۵۶۰۰ و قابلیت کاهش نویز، از G7X Mark II دوربینی مناسب برای عکاسی در شرایط کم‌نور ساخته است. در این دوربین از دید گسترده از حالت واید تا تله فوتو استفاده شده که به صورت اپتیکال تا ۴.۲ برابر و به صورت دیجیتال تا ۴ برابر بزرگنمایی می کند. صفحه نمایش آن چرخشی و لمسی است و برای کار ولاگرها بسیار مناسب می باشد و از آن می توانید در هر زاویه ای استفاده کنید. شما می توانید از طریق وایفای این دوربین را به گوشی هوشمندتان متصل کرده و آن را کنترل کنید و ویدئوهای خود را به گوشی و یا لپ تاپ به صورت بی سیم انتقال دهید.

این دوربین وزن بسیار کمی دارد و ابعاد آن بسیار کوچک است بنابراین با یک دست به راحتی کنترل می شود. ویدئوها با رزولوشن فول اچ دی و با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط می شوند و شما می توانید تا ۳۰ دقیقه ویدئو ضبط کنید. در هنگام عکسبرداری حداکثر سرعت شاتر ۲۰۰۰ بر ثانیه است. باتری به کار رفته در آن از نوع لیتیوم یونی NB-13L می باشد.

این مطلب ادامه دارد…

منبع: بلاگ بورسیکا

 

در بورسیکا بخوانید: بهترین دوربین‌های ۲۰۱۸ با قابلیت وای‌فای
دیدگاه‌های این پست
  1. […] مطلب قبلی تحت عنوان “معرفی انواع دوربین های عکاسی مناسب سفر (قسمت اول)&#822… با انواع دوربین های با کیفیتی آشنا شدیم که می توانید […]

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد