معرفی چند برنامه کاربردی برای ویرایش و فتوشاپ تصاویر

0 1,422

بی شک Adobe Photoshop یک برنامه پر قدرت و کاربردی در زمینه ویرایش عکس در بازار است که طرفداران بسیار زیادی دارد. اما برای استفاده از این نرم افزار باید آموزش های لازم را ببینید ،و علاوه بر هزینه آموزش، باید هزینه ای نیز برای خرید و فعالسازی این برنامه بپردازید.
به همین دلیل تصمیم گرفتیم بهترین نرم افزار های رایگان برای ویرایش عکس را به شما معرفی کنیم که هرکدام از آن ها می توانند قابلیت های خوبی در اختیار کاربران قرار دهند. با استفاده از این برنامه ها می توانید سایز عکس ها را تغییر داده، اندازه آن را برش دهید، نوردهی آن را تغییر دهید، و بسیاری از کارهای حرفه ای دیگر را انجام دهید. این برنامه ها به صورت نرم افزار های دسکتاپ ، گوشی و برخی از آنها به صورت نسخه مبتنی بر وب ارائه می شوند.

۱. GIMP

این برنامه به عنوان یک جایگزین خوب برای برنامه فتوشاپ معرفی شده است که از آن به عنوان یک برنامه منبع باز یاد می کنند. این برنامه برای مک، ویندوز و لینوکس قابل نصب می باشد و از طریق آن می توانید بسیاری از ابزارها ویرایش حرفه ای را در اختیار بگیرید. GIMP هم برای افراد مبتدی و هم برای افراد حرفه ای مناسب است و شما می توانید به وسیله آن کارهای مربوط به روتوش عکس، ترکیب تصاویر، پردازش دسته ای، کار با لایه ها، افکت گذاری، تغییر پس زمینه و … را به راحتی انجام دهید. هنگامی که برنامه را اجرا می کنید یک پنجره برای نمایش تصاویر و یک پنجره برای جعبه ابزار و لایه ها مشاهده می کنید. این برنامه فضای کاری خوب و بزرگی ارائه می دهد . به وسیله آیکون های جعبه ابزار می توانید نوع قلمو، مداد، رنگ پاش، کلون و رنگ جلوه های ویژه برای عکس تان انتخاب کنید.
شما در این برنامه قادر هستید از قابلیت هایی مانند زوم روی عکس ها، براش ها و پترن های سفارشی، استفاده از لایه ها با قابلیت ویرایش، نصب و استفاده از پلاگین های متعدد، کد نویسی پیشرفته، پشتیبانی از بسیاری از فرمت ها، … استفاده کنید.

۲. Paint.NET

این برنامه یک برنامه فوق العاده و حرفه ای برای ویرایش تصاویر است. حجم بسیاری کمی دارد، رابط کاربری آن آسان و رایگان می باشد. این برنامه تنها با نسخه ویندوز سازگار می باشد و از فرمت های پرکاربرد شامل PNG, JPEG, BMP, GIF, TGA, TIFF پشتیبانی می کند. Paint.NET دارای افکت های متنوع، جلوه های ویژه و ابزارهای بسیار زیادی است و قابلیت (Undo / Rendo) را به تعداد نامحدود انجام می دهد به همین دلیل نگران اشتباهات خود نباشید.

۳. Photoshop Express

اگر به دنبال یک برنامه با قابلیت های ادوب هستید و نمی خواهید هزینه زیادی بپردازید بهتر است از برنامه Photoshop Express استفاده کنید. اگرچه قابلیت های این برنامه در حد برنامه اصلی فوتوشاب نیست، اما قابلیت های خوبی برای ویرایش عکس ها با رابط کاربری آسان در اختیار شما قرار می دهد.
در زمینه ی پشتیبانی از فرمت فایل ها، محدود به فایل های دوربین خام و فایل های JPG و PNG می باشد، اما فتوشاپ اکسپرس یک برنامه آزاد است که می توانید بدون هیچ زحمتی بر روی سیستم عامل ویندوز، سیستم عامل iOS یا Android استفاده کنید. این برنامه شامل چند بخش است، از بخش Basics برای برش، مرتب کردن، چرخش و برعکس کردن و حذف قرمزی چشم تصاویر استفاده می شود، بخش Auto–Fix برای تنظیم کنتراست و روشنایی تصاویر است، بخش Color برای کنترل وضوح، کنتراست و …، بخش One-touch filters برای انتخاب از میان بیش از ۲۰ افکت هیجان انگیز می باشد.

۴. Pixlr.com

Pixlr.com یک سایت برای ویرایش عکس و تصاویر است که به صورت رایگان کار می کند و تمامی ابزارهای ویرایش و فوتوشاپ را به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار می دهد. در این سایت برنامه به دو قسمت ویرایشگر Pixlr (پیشرفته) و Pixlr Express (مبتدی) جدا می شود. علاوه بر این می توانید عکس های را بر روی گوشی آیفون و اندروید خود ویرایش کنید. تولبار حرفه ای و امکان ویرایش لایه به لایه تصاویر نظیر فوتوشاپ از قابلیت های دیگر این ابزار است که از ۲۵ زبان زنده دنیا پشتیبانی می کند و انواع فیلترها را تحت یک منو کرکره ای در اختیار کاربر قرار می دهد.
ویرایشگر Pixlr بسیار شبیه فتوشاپ است. این برنامه یک ابزار ویرایش عکس ساده است که به شما اجازه می دهد تصویر را برش زده و اندازه آن را تغییر دهید. قرمزی چشم در عکس ها را از بین برده و جلوه های خلاقانه ی بیشتری بر روی تصاویر خود قرار دهید . شما می توانید یک تصویر نوآورانه روی یک عکس قرار دهید، به عنوان مثال یک فنجان قهوه را بر روی تصویر خود فوتوشاپ کنید. این نکته را فراموش نکنید که برای استفاده از این سایت باید Adobe Flash را بر روی ویندوز خود نصب کنید.

۵. Zoner Photo Studio

Zoner اغلب به عنوان یک جایگزین برای فتوشاپ در نظر گرفته شده و نیاز به یک حساب کاربری برای کار با آن دارد. یکی از ویژگی های قابل توجه این برنامه تبدیل تصاویر به HDR , پانورما , تصاویر سه بعدی می باشد. علاوه بر این شما می توانید افکت های زیبایی بر روی تصاویر خود قرار دهید، و آن را از طریق برنامه به سایت هایی مانند یوتیوب و فلیکر و … و یا پست الکترونیکی بفرستید و یا آن را بر روی انواع لوح فشرده ثبت کنید. این برنامه امکانات بسیار خوبی دارد، از بیشتر فرمت های موجود پشتیبانی می کند، و دارای براش ها و افکت های بسیار زیبا است.

۶. PicsArt

از این برنامه می توانید برای ترکیب تصاویر استفاده کنید، رایگان است و امکانات خوبی دارد. این برنامه چند قابلیت مهم را به صورت یک جا در اختیار شما قرار می دهد و شما می توانید از آن برای ویرایش تصاویر، ساخت آلبوم و تصاویر هنری استفاده کنید.
PicsArt بسیار کاربردی و حرفه ای ست، شما می توانید از طریق آن تصاویر را ویرایش کرده، به طور مثال آنها را بچرخانید، رنگ شان را تغییر دهید و یا به آنها متن؛ حاشیه و یا قاب اضافه کنید. بر روی تصاویر نقاشی کشیده و تغییراتی اعمال نمایید، و در انتها نیز تصویر را به اشتراک بگذارید.

۷. Fused

Fused یک برنامه ترکیب تصاویر با قابلیت های متفاوت است. این برنامه به جای استفاده از لایه های مختلف، دو عکس را با هم ترکیب می کند. این عکس ها می تواند دو تصویر متفاوت از یک شخص، و یا دو تصویر با پس زمینه متفاوت باشد. روند کار این برنامه به این گونه است که ابتدا باید یک تصویر یا ویدئو را به عنوان پس زمینه و دیگری را به عنوان پیش زمینه (بخش روی بک گراند) انتخاب نمایید. سپس امکان ترکیب این دو یا Blend کردن از طریق افکت های مختلف موجود در اپلیکیشن برایتان فعال می شود. بعد از ترکیب تصاویر می توانید روشنایی و رنگ آن را تنظیم کنید و در آخر آن را ذخیره کرده و یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در یک بخش از این برنامه آثار هنرمندان برجسته وجود دارد که با نگاه کردن به آنها می توانید ایده های جدید بگیرید.

۸. Fotophire

این نرم افزار شامل کتابخانه ی عظیمی از فیلترها، پوشش ها و فریم های متنوع و جذاب می باشد که با استفاده از آن می توانید به آسانی عکس هایتان را ویرایش کرده و برای آنها پس زمینه انتخاب کنید. در این برنامه تنها با چند کلیک ساده نور می توانید یک عکس را تنظیم کنید، چیز های کوچکی به آن اضافه کرده، عکس ها را برش دهید و یا افکت خلاقانه ای همچون فیلتر های رنگی به آن ها اضافه کنید.
Fotophire قابلیت هایی بسیاری نهفته دارد، ابزارهای قدرتمندی برای ویرایش تصاویر، ایجاد تناسب رنگی، مجهز بودن به تعداد زیادی فریم عکس، افکت های متنوع، تغییر سایز و اندازه عکس ها، ۲۰ قالب پس زمینه، تعمیر و بازسازی عکس های آسیب دیده، …. در این نرم افزار قرار داده شده است.
فرمت های Jpeg, TIFF (8-bit or 16-bit), PNG, BMP, Jxr یا Jiff در این برنامه پشتیبانی می شود و دارای یک رابط کاربری فوق العاده اسان می باشد.

۹. Ribbet

این وب سایت نیز به صورت آنلاین ابزار های ویرایش را در اختیار کاربران قرار می دهد. کافی است که عکس مورد نظرتان را در آن آپلود کنید و با کلیک بر روی گزینه Auto Fix تغییرات مورد نظر را اعمال نمایید. این وب سایت فریم های خاص، استیکر ها و فیلتر های متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد، شما می توانید عکس هایتان را در اندازه های مختلف برش بزنید و تغییرات لازم در رنگ و روشنایی آن ایجاد کنید و در نهایت آن را بر روی سیستم خود ذخیره کرده و یا در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، گوگل پلاس و .. به اشتراک بگذارید.

 

در بورسیکا بخوانید: معرفی بهترین وب‌‌سایت‌های دانلود رایگان تصاویر باکیفیت

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد