معرفی بهترین اسپیکر های هوشمند

0 912

اسپیکر های هوشمند دارای میکروفون های مخفی هستند و شما با جملات مخصوص، میتوانید آنها را روشن کرده و دستورالعمل مورد نظرتان را به آنها بگویید، مثلا با عباراتی مانند “سلام سیری (Hey, Siri)”، ” الکسا(Alexa)”، “اوکی گوگل(OK Google)”. در این حالت دستیار صوتی دستورالعمل مورد نظر را انجام می دهد. در حال حاضر سه دستیار صوتی هوشمند به نام دستیار صوتی گوگل، دستیار صوتی سیری (که از طریق دستگاه اپل کار می کند) و دستیار صوتی الکسا آمازون وجود دارند که از نظر قابلیت ها بسیار پیشرفته تر از نمونه های مشابه موجود در بازار هستند.

از زمانی که از خواب بلند می شوید؛ می توانید با این دستگاه ها سخن بگویید، و آنها به شما پاسخ می دهند، از آنها بخواهید که آهنگ مورد نظرتان را پخش کنند، نرخ ارز و قیمت سکه را بگویند، لامپ را روشن کرده و یا سیستم گرمایشی را بیشتر کنند.

هر کدام از این اسپیکر ها صوتی قابلیت ها و ویژگی های خاص خودش را دارند و شما با توجه به نوع نیاز و وسایل و ابزارهایی که دارید آن را انتخاب می کنید. به عنوان مثال اسپیکر گوگل هوم با لامپ های هوشمند فیلیپس سازگار است.

در صورت انتخاب هر اسپیکر، شما باید یک سرویس اشتراک موسیقی عضو شوید. سرویس های موسیقی مانند اپل موزیک (Apple Music)، اسپاتیفای (Spotify) و آمازون موزیک (Amazon Music). به طور مثال اسپاتیفای یک سرویس اِستریم موسیقی، پادکست و ویدئو است که شما می توانید از طریق آن موسیقی را از طریق پارامترهای مختلف مثل نام هنرمند، آلبوم، سبک، لیست پخش یا ناشر مرور یا جستجو کنید، و همچنین لیست‌های پخش را ایجاد، ویرایش و به اشتراک بگذارید، در این صورت به راحتی می توانید از اسپیکر هوشمند خود بخواهید تا آهنگ مورد علاقه تان را پخش کند.

در این قسمت می خواهید تعدادی از بهترین اسپیکر های هوشمند سال ۲۰۱۸ را به شما معرفی کنیم:

۱- Apple HomePod
این دستگاه یک اسیکر هوشمند با صدایی بی نظیر است و دستورات صوتی شمارا انجام می دهد. شما می توانید به صورت بی سیم به دستگاه اپل خود وصل شده و از طریق اپل موزیک موسیقی مورد نظرتان را پخش کنید، قابلیت پخش موزیک از طریق سرویس اسپاتیفای در این اسپیکر قرار داده شده است.این اسپیکر موسیقی را به صورت ۳۶۰ درجه پخش می کند و مهم نیست در کجا قرار دارد، چون تمامی قسمت های اتاق را آنالیز کرده و بهترین کیفیت را برای شما تنظیم می نماید. این اسپیکر دارای تراشه که A8 است که به عبارتی بزرگترین مغز بلندگو می باشد.
این محصول یک بلندگوی بی سیم است که بوسیله دستیار صوتی اپل (سیری) امکان استفاده کاربر از Apple Music و تمامی دستگاه هایی که از قابلیت HomeKit پشتیبانی می کنند، را فراهم می آورد.
بلندگوی هوشمند اپل دارای هفت توییتر (Tweeter) می باشد که در قسمت پایین آن به صورت خطی قرار گرفته اند و هر کدام از آنها دارای یک ساب ووفر ۴ اینچی می باشند، که صدا را به سمت بالا پخش می نمایند. همچنین دارای ۶ میکروفون در قسمت میانی می باشد تا به سیری (Siri)دسترسی داشته باشید.
علاوه بر پخش موسیقی شما می توانید از ین اسپیکر به عنوان یک عضو از خانه هوشمندتان استفاده نمایید، از آن آب و هوا را بپرسید، در مورد اخبار و ترافیک مطلع شوید، پیامک های گوشی هوشمند خود را بشنوید و به آن به صورت صوتی پاسخ دهید، چراغ ها را خاموش و روشن کنید و .. این اسپیکر از زبان‌ انگلیسی (لهجه‌های استرالیایی، انگلیسی و آمریکایی) پشتیبانی می کند.
برای استفاده از تمام قابلیت های این اسپیکر، شما باید از محصولات اپل استفاده کنید، ایستگاه های مخابراتی که توسط این اسپیکر پشتیبانی می شود محدود بوده و درمقابل نمونه مشابه آن ،الکسا، بسیار کم تر است.

۲- Amazon Echo Plus
این وسیله می تواند لوازم خانگی هوشمند بیشتری، نسبت به گوگل هوم را در کنترل قرار دهد، وسایلی مانند لامپ های فیلیپس، یخچال هوشمند، ماشین لباسشویی، دوربین های امنیتی Netatmo ، ترمستوتات Nest، دوربین ها،زنگ درب و آلارم ها و حتی اجاق گاز هوشمند SousVide . علاوه بر این، اسپیکر آمازون توانایی به اشتراک گذاری اطلاعات، اخبار، وضعیت آب و هوایی، … به صورت صوتی با کاربران خود دارد.
در این اسپیکر میکروفن های قوی تعبیه شده است به همین دلیل صدای شما را به صورت واضح متوجه می شود و دستورالعمل شما را انجام می دهد، آمازون اکو پلاس بر روی جمله بندی ها بسیار حساس است و این ممکن است تنها ایراد آن باشد، مثلا اگر بگویید “الکسا درجه حرارت را زیاد کن” این دستورالعمل را انجام می دهد، اما در مقابل دستورالعمل” حرارت را زیاد کن” واکنشی نشان نمی دهد. دو عدد بلندگو قوی ۳۶۰ درجه شامل یک ووفر دو اینچی و یک توئتر ۰٫۸ اینچی نیز در این اسپیکر قرار داده شده است. شما می توانید از طریق این اسیکر موزیک های مورد علاقه تان را از آمازون موزیک، پرایم موزیک و آی هیر موزیک گوش دهید.

۳- Google Home Mini
این اسپیکر از طریق دسترسی به موتور جستجو گسترده گوگل، می تواند به بسیاری از سوالات شما پاسخ دهد. در واقع این دستگاه هوشمند از وجود دستیار صوتی هوشمند گوگل اسیستنت بهره می‌برد که می تواند اطلاعات مختلفی از اینترنت و همچنین حساب کاربری گوگل با دسترسی به تقویم، یادآوری‌ها و سایر سرویس‌ها نظیر گوگل موزیک در اختیار کاربر قرار دهد.
وظیفه اصلی این اسپیکر، اتصال به دستیار صوتی گوگل می باشد، اما در کنار این وظیفه می تواند از طریق اتصال به گوگل هوم مینی با YouTube Music، اسپاتیفای و Google Music موزیک های مورد علاقه شما را پخش کند. این دستگاه برای پخش موسیقی اندکی ضعیف است و کیفیت صدای آن در حد متوسط می باشد. این اسپیکر با استفاده از قابلیت Chromecast می تواند با اسیپکر های دیگری که این ویژگی را دارند متصل شود.
این دستگاه صرفاً برای پخش موسیقی و استفاده از دستیار صوتی هوشمند طراحی نشده به عنوان بخشی از شبکه ابزار هوشمند خانه به کار گرفته خواهد شد و امکان کنترل سایر دستگاه های هوشمند و اسپیکرهای مجهز به کروم کست را فراهم می کند.

۴- Sonos One
این اسپیکر کیفیت صدای خوبی مانند هوم پد دارد، و از این نظر انتخاب خوب با قیمت مناسب است. سونوس وان جدید از فناوری قابلیت مسی استفاده شده است و میکروفون هایی در آن تعبیه شده است که می تواند کنترل صوتی اسپیکر را بر عهده داشته باشد.
این اسپیکر در حال حاضر با دستیار صوتی الکسا سازگار است و علاوه بر الکسا از ایر پلی۲ هم پشتیبانی می کند، اما طبق گفته سازندگان با دستیار صوتی گوگل و سیری اپل نیز سازگار خواهد شد. در مقایسه با سایر رقبا کیفیت میکروفن ها داخلی آن در حد متوسط است. شما می توانید از طریق سرویس های موسیقی بیشماری مانند Spotify و اپل موزیک از طریق این اسپیکر به آهنگ های مورد علاقه تان گوش دهید.

۵- Amazon Echo Spot
این محصول آمازون در ابعاد بسیار کوچکی ارائه شده است و قابلیت اتصال به الکسا را در خود جای داده است و از آن طریق می تواند به پخش موسیقی، خواندن اخبار، پاسخ به سوالات، تنظیم آلارم های موسیقی، کنترل خانه هوشمند و… بپردازد. این دستگاه همچنین، موسیقی و کتابهای Pandora Spotify، TuneIn، iHeartRadio و Audible را پخش می کند.
از طریق آن می توانید با سایر کاربران آن تماس ویدیویی داشته باشید، تماس ها از طریق وایفای هدایت می شوند و هزینه ای ندارند. این اسپیکر از اکو معمولی کوچکتر بوده و صدای کمتری دارد، اما با این حال صدای آن با کیفیت می باشد.
این اسپیکر چهار میکروفن و فن آوری beamforming را داشته و به تشخیص صوت مجهز شده و صوت نیز در آن شفاف تر و کارآمدتر از نسل قبل شده است، بنابراین می تواند صدای شما را از آن طرف اتاق تشخیص دهد.

۶- Panasonic SC-GA10
این اسپیکر مانند اسپیکر سونوس، صدای با کیفیت و قوی ارائه می دهد، باس قوی تر و قابلیت های بیشتری دارد. این دستگاه با دستیار صوتی گوگل سازگار است، در واقع شرکت پاناسونیک این محصول را با همکاری شرکت گوگل تولید کرده است و با کمک هم اولین اسپیکر Hi-Fi که کاملا با دستیار مجازی گوگل یعنی Google Assistant سازگار است، را وارد بازار کرده اند.

۷- Amazon Echo Dot
این دستگاه محصولی بی نظیر از شرکت آمازون است و شما می توانید به صورت صوتی دستورالعمل های مورد نظرتان را از آن بخواهید. این دستگاه قابلیت کنترل وسایل هوشمند خانگی را در خود جای داده و با اتصال بی سیم نزدیک به ۶۰۰ مورد از لوازم خانگی، را کنترل می کند.
این اسپیکر به یک دستیار صوتی به نام الکسا (Alexa) مجهز شده تا بتواند به درخواست‌های صوتی شما پاسخ بدهد، و با اتصال به وایفای می تواند شما از وضعیت آب و هوایی، اخبار و … آگاه کنند. اکو دات به منظور پخش موسیقی در سرویس‌های استریمینگ موسیقی مثل پاندورا، اسپاتیفای یا پرایم موزیک خود آمازون استفاده می کنند و شما به منظور بهرمندی از آنها باید در این سرویس ها اشتراک داشته باشید تا بتوانید موزیک‌ها و لیست‌های پخش‌تان را پخش کنید.
کیفیت صدا در این محصول نسبت به محصولا مشابه کمتر است اما این دستگاه می تواند با قابلیت ارتباط با سیستم های چند رسانه‌ای از طریق فناوری بدون سیم بلوتوث و خروجی ۳.۵ میلیمتر استاندارد این مشکل را حل کند. قدرت میکروفن های آمازون اکو دات در حد متوسط بود و در صورتی که اتاق آرام باشد به دستورالعمل های شما واکنش می دهد، در اتاق های شلوغ، باید میزان صدای خود را بالاتر ببرید.

۸- Sony Google Assistant Built-In Wireless Speaker LF-S50G
اسپیکر هوشمند سونی مدل LFS50G سازگار با آخرین نسخه دستیار صوتی گوگل می باشد. پخش صدای آن به صورت ۳۶۰ درجه ای می باشد و به وسیله دو بلندگوی جداگانه خود توانایی کافی برای پوشش دادن یک اتاق معمولی را دارد، با تکان دادن دست در بالا این اسپیکر می توانید عملکردهایی مانند مکث و افزایش صدا را در آن ایجاد کنید، هرچند برقراری ارتباط به صورت صوتی با این دستگاه راحت تر است.
این اسپیکر با استفاده از قابلیت Chromecast می تواند با اسپیکر های دیگری که این ویژگی را دارند متصل شود.در این مدل دو نوع ارتباط یکی از طریق بلوتوث و دیگری از طریق NFC در نظر گرفته شده است، همچنین شما می توانید از طریق اینترنت وایفای از وضعیت ترافیک جاده‌ها و یا پیش بینی آب و هوا و یا حتی خاموش و روشن کردن ابزار هوشمند منزل خود بپردازند.
بلندگوی هوشمند LFS50G سونی قابلیت استفاده از تمامی امکانات سیستم گوگل هوم مانند پخش موسیقی از آرشیوهایی مانند اسپاتیفای، گوگل پلی میوزیک، پاندورا و سایر آرشیوهای موسیقی آنلاین را از طریق وای‌فای خواهد داشت.

۹- Google Home
این وسیله یک اسپیکر سایز متوسط شرکت گوگل می باشد، میکروفن به کار رفته در آن بسیار عالی است و با دقت و حساسیت بالا، سوالات و دستورالعمل های شمارا می شنود، اما کیفیت بلندگوهای آن پایین است و کیفیت متوسطی دارد.
این اسپیکر با دستیار صوتی گوگل سازگار است ، و شما می توانید در حین انجام کارهای دیگر، از عناوین خبری آگاه شوید، از آب و هوای و تغییرات آن مطلع شوید و سوالات مورد نظر خود را از این اسپیکر بپرسید؛ علاوه بر این، از آن می توانید به عنوان یک اسپیکر بلوتوث به منظور پخش آهنگ های مورد علاقه تان استفاده نمایید.
این اسپیکر می تواند کنترل خانه هوشمند شما را در دستان خود بگیرد، کنترل سایل هوشمندی از جمله گوگل کروم کست، نست، فیلیپس، Hue و… یکی از ویژگی های این اسپیکر جذاب است.

۱۰- Amazon Echo Show
این دستگاه دارای یک نمایشگر ۷ اینچی و لمسی است، بر روی نمایشگر آن می توانید اطلاعاتی مانند آب و هوا، تقویم و ساعت و سایر دستورالعمل ها را مشاهده کنید و ویدئو های منتشر شده در سایت های معتبری مانند یوتیوپ و آمازون ویدئو را در آن ببینید و تماس های تصویری با سایر کاربران آمازون برقرار نمایید. کیفیت میکروفن ها و بلندگوها در این مدل خوب است. در زیر نمایشگر دو اسپیکر قرار گرفته که کیفیت بالای دارد و در قسمت بالای دستگاه هم یک دوربین ۵ مگاپیکسلی وجود دارد که از آن برای تماس‌های تصویری استفاده می‌شود.

آمازون این اسپیکر را با دستیار هوشمند الکسا سازگار کرده است و شما از آن طریق نیز می توانید دستورالعمل های خود را ابلاغ نمایید. یکی از ویژگی‌های جذاب محصولات اکو، پخش موسیقی از طریق فرمان‌های صوتی کاربران است. کاربران می‌توانند از الکسا بخواهند که لیست موزیک‌های برتر هفته در سرویس اسپاتیفای و حتی سرویس آمازون موزیک بر روی این صفحه نمایش به شما نشان دهد.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد