معرفی بهترین ساعت‌های هوشمند

0 1,393

ساعت‌های هوشمند از مدت‌ها پیش  وجود داشته و در مدل‌های متنوعی ارائه شده‌اند. شرکت‌هایی مانند سامسونگ، اپل، ایسوس و هوآوی روز و شب کار می‌کنند تا تکنولوژی‌های جدیدتری در این ساعت‌های هوشمند قرار دهند و سهم بیشتری از بازار را به دست بیاورند. از آنجایی که انتخاب یک ساعت هوشمند مناسب در میان این تعداد محصولات کار سختی است؛ تصمیم گرفتیم نگاه مختصری به این ساعت‌های هوشمند داشته باشیم و بهترین آن‌ها را باقیمت‌های متنوع به شما معرفی کنیم:

۱. ساعت هوشمند ورزشی (S928 Smart Watch)

اگر به دنبال یک ساعت ورزشی با قیمت مناسب هستید مدل S928 یک گزینه خوب به‌حساب می‌آید. این ساعت یکی از ارزان‌ترین ساعت‌های هوشمند موجود در این لیست است که امکانات خوبی در اختیارتان قرار می‌دهد. طراحی این ساعت بسیار ساده و شیک است و به‌جای استفاده از یک صفحه‌نمایش فانتزی از یک مدل ساده و تک‌رنگ بهره می‌برد. در این قسمت با برخی از ویژگی‌های این ساعت بیشتر آشنا می‌شوید:

  • مانیتور ضربان قلب: این ساعت می‌تواند تعداد ضربان قلب را بشمارد و در زمان واقعی ارائه دهد.
  • Gps: ساعت ورزشی S928 با شتاب سنج ۳D + gyroscope3D ساخته شده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا حرکات خود را ردیابی کرده و موقعیت جغرافیایی و فعالیت ورزشی خود را زیر نظر داشته باشند.
  • اطلاعات محیطی: این ساعت قادر به بررسی و ارائه داده‌های بیرونی است. مثلاً وضعیت آب‌وهوایی را بررسی کرده و درنهایت آن را در زمان واقعی بروز رسانی می‌کند و به شما خبر می‌دهد. در این صورت به شما اجازه خواهد داد که با دقت و با توجه به آب‌وهوا برنامه‌ریزی کنید.
  • شما می‌توانید این ساعت هوشمند را از طریق یک برنامه کاربردی در اندروید و ios کنترل کنید.
  • این ساعت هوشمند از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند؛ اما برنامه کاربردی آن قادر است به ۱۲ زبان ترجمه شود. این شرایط ممکن است برای افرادی که به زبان انگلیسی مسلط نیستند اندکی سخت باشد.
  • البته ارائه بروز رسانی جدید در اپلیکیشن این ساعت، جای امیدواری است و شاید در آینده‌ای نزدیک زبان مادری شما به آن اضافه شود.

به‌طورکلی این ساعت یک انتخاب معقولانه با قیمت مناسب است. درصورتی‌که گوشی اندروید دارید بهتر است از این ساعت ورزشی استفاده کنید. در این ساعت ویژگی‌های غیرضروری وجود ندارد به همین دلیل باتری ساعت را تخلیه نمی‌کند و طول عمر باتری آن بالا است.

  • نکات مثبت: طراحی دوست‌داشتنی، کیفیت ساخت خوب، سنسورهای متعدد، ضد آب، سازگار با اندروید و ios.
  • نکات منفی: امکانات اضافی محدود، برنامه معمولی، پشتیبانی از یک زبان (انگلیسی).

۲. ساعت هوشمند ایسوس مدل ZenWatch 3

مدل‌های ZenWatch یکی از محبوب‌ترین و بهترین ساعت‌های هوشمند fh هستند. طراحی ZenWatch 3 بی‌نظیر است و همین باعث شده این ساعت مدرن، زیبا و  راحت به نظر برسد. نمایشگر AMOLED  آن یکی از نقاط قوتش محسوب می‌شود که بزرگ، روشن و زیبا است. کیفیت بدنه و ساخت آن بسیار عالی است و از فولاد ۳۱۶L استفاده شده است. سطح ساعت با D 2.5 Corning Gorilla Glass پوشیده شده است تا در برابر خراش‌ها و سایر ضربه‌ها حفظ شود. بااین‌حال، اگر می‌خواهید محافظت بیشتری را اعمال نمایید، می‌توانید از محافظ صفحه‌نمایش استفاده کنید. باتری این ساعت کیفیت خوبی دارد و شما با استفادۀ متوسط از آن قادر هستید تا دو روز باتری داشته باشید. سنسورها و ردیاب‌های تناسب متعددی در آن قرار داده شده است که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید و فعالیت‌های ورزشی‌تان را کنترل نمایید. البته این ویژگی‌ها در مقایسه با مدل‌های دیگر اندکی محدودتر می‌باشند. یکی دیگر از ایرادات ZenWatch 3 کابل شارژ بی‌کیفیت آن است؛ شاید ایسوس برای کم کردن هزینه و کاهش قیمت ساعت، این نوع کابل شارژ را به کار گرفته است.

  • نکات مثبت: کیفیت ساخت بدنه عالی، صفحه‌نمایش AMOLED، سبک و راحت، عمر باتری مناسب.
  • نکات منفی: کافی نبودن ردیاب تناسب‌اندام آن، کابل شارژ بی‌کیفیت.

۳. ساعت هوآوی سری ۲ (Huawei Watch 2)

هواوی سعی می‌کند در ساعت‌های هوشمند خود طراحی سنتی را با ویژگی‌های پیشرفته ادغام کند و ساعت‌های زیبایی را تولید کند. ساعت هوشمند Huawei 2 با Android Wear 2.0 همراه است و مطمئناً دارای ویژگی‌های بسیار بیشتری نسبت به نسخه اصلی آن می‌باشد. به‌طور مثال شما می‌توانید اپلیکیشن های مستقلی مانند تلگرام و گوگل مپ را در آن نصب کنید و به دستیار صوتی گوگل دسترسی داشته باشید. این ساعت بسیار سبک و راحت است و شما با استفاده از آن احساس بد و یا سنگینی زیادی نخواهید داشت.  شما می‌توانید تمام روز آن را در دست داشته باشید، بدون آنکه اذیت شوید. یکی از قابلیت‌های مهمی که در این ساعت به کار برده شده است، جی‌پی‌اس داخلی آن است که از آن می‌توانید برای ثبت و بررسی مسیر تمرینات خود بهره ببرید. قابلیت‌های دیگری مانند سنسور ضربان قلب و گام شمار در Huawei Watch 2 وجود دارد. صفحه‌نمایش آن از نوع OLED است و از شیشه‌ی Gorilla Glass و گواهی IP68 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار برخوردار است.

  • نکات مثبت: عمر باتری بالا، Android Wear 2.0، صفحه‌نمایش با کیفیت، ویژگی‌های کاربردی.
  • نکات منفی: صفحه‌نمایش کوچک، قاب بزرگ.

۴. ساعت هوشمند Garmin Fenix ​​۳

Garmin شرکتی است که به خاطر فناوری GPS  باکیفیت آن شناخته شده است و محصولات بسیار زیادی در این زمینه‌ دارد.  این ساعت دارای صفحه‌نمایش بزرگ، زیبا و روشن است و بدنه آن بسیار محکم و مقاوم می‌باشد. باتری Garmin Fenix ​​۳ یکی دیگر از نقاط مثبت آن است که بعد از یک هفته استفاده هنوز هم ۵۰ درصد شارژ دارد و این واقعا شگفت انگیز است. همان‌طور که گفتیم قابلیت مکان‌یابی و یا همان GPS در این ساعت فوق‌العاده است و شرکت، بازتابی از تخصص خود را در این ساعت هوشمند قرار داده است. این ساعت در برابر آب مقاوم است و شما می‌توانید از آن تا عمق ۱۰۰ متری استفاده کنید. بنابراین زمانی که به استخر می‌روید و یا در حال شنا و دوش گرفتن هستید نیازی نیست ساعت را از دست خود جدا کنید. چیز مهمی که در این ساعت دیده می‌شود  سیستم‌عامل اختصاصی و فروشگاه برنامه‌های  مخصوص به خود است و از این طریق هویت خود را حفظ خواهد کرد.

  • نکات مثبت: عمر باتری بسیار خوب، ویژگی‌های کاربردی، صفحه‌نمایش بزرگ، بهترین GPS در یک ساعت.
  • نکات منفی: نداشتن نقشه داخلی.

۵. ساعت هوشمند شیائومی مدل (Xiaomi Amazfit)

شیائومی یکی از شرکت‌های محبوب بازار است که محصولات خود را با قیمت پایین ارائه می‌دهد. ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit طراحی زیبایی دارد و کیفیت تولید آن نیز قابل قبول است. صفحه‌نمایش آن خوب و روشن است. یکی از موارد مهم به کار رفته در این گوشی طول عمر باتری آن می‌باشد. باتری این ساعت هوشمند ۳ تا ۵ روز کار می‌کند. این ساعت هوشمند ویژگی‌هایی مانند بلوتوث، GPS و بسیاری از سنسورها و trackers تناسب‌اندام را با قیمت مناسب در اختیارتان قرار می‌دهد. در مقابل برخی از خصوصیات آن اندکی ضعیف است. یکی از این ویژگی‌ها سیستم‌عامل آن می‌باشد. برنامه این ساعت هوشمند نیز بسیار ساده است و امکانات ابتدایی در اختیارتان قرار می‌دهد.

  • نکات مثبت: طراحی شیک، صفحه‌نمایش بزرگ، عمر باتری شگفت انگیز.
  • نکات منفی: سیستم‌عامل ضعیف، برنامه ابتدایی و قابلیت‌های محدود تناسب‌اندام.

۶. ساعت هوشمند موتورولا مدل (Motorola Moto 360 Sport)

این ساعت هوشمند در سبک ورزشی و مناسب افراد ورزشکار است و یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند است. نکته قابل‌توجه در این ساعت صفحه‌نمایش آن است که در آن از تکنولوژی پیشرفته‌ای استفاده شده است. درواقع این صفحه‌نمایش با استفاده از فناوری anylight شما را قادر می‌سازد در هر زمانی و هر نوری بتوانید صفحه را به وضوح نگاه کنید. در مقابل این صفحه‌نمایش، طول عمر باتری آن شما را نا امید می‌کند. ساعت‌های هوشمند باتری کوچکتری دارند و این باعث می‌شود طول عمر کمتری داشته باشند. بااین‌حال طول عمر باتری این ساعت بسیار کمتر از نمونه‌های مشابه است. باوجوداینکه این ساعت ورزشی است اما ردیاب‌های تناسب‌اندام در آن محدود است.

  • نکات مثبت: طراحی ساده و زیبا، تکنولوژی صفحه‌نمایش، راحت.
  • نکات منفی: عمر باتری کم، سنسور ضربان قلب با کارایی پایین، نداشتن هماهنگی بین عملکرد چندگانه ورزشی.

۷. ساعت هوشمند سامسونگ مدل (Samsung Gear 3)

سال‌ها است که سامسونگ اسمارت واچ‌های مدل Gear خود را به بازار عرضه می‌کند. Gear S3 قطعاً یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند است. این ساعت یک رابط کاربری عالی و بصری ارائه می‌دهد که یکی از بهترین‌ها در هر ساعت هوشمند است و توانسته همه ویژگی‌های خوب را با هم ترکیب کند. کیفیت ساخت بدنه آن بسیار بالا است و مقاومت خوبی دارد. برخلاف برخی از smartwatches های دیگر موجود در بازار، Gear S3 بر روی Android Wear اجرا نمی‌شود، بلکه بر روی سیستم‌عامل سامسونگ به نام Tizen طراحی شده است. این سیستم‌عامل ناشناخته است اما با اندکی کار کردن با آن لذت می‌برید. البته برنامه‌های این سیستم‌عامل بسیار محدود می‌باشد. شاید هنگامی که این ساعت را روی مچ می‌بندید کمی بزرگ به نظر می‌رسد. درصورتی‌که مچ کوچکی دارید این ساعت را انتخاب نکنید.

  • نکات مثبت: کیفیت عالی ساخت، ویژگی‌های زیاد، انواع سنسورها و ردیاب‌ها.
  • نکات منفی: کم بودن برنامه‌های کاربردی، بزرگ بودن اندازه آن برای برخی ازکاربران.

۸. اپل واچ Series 3

ساعت‌های هوشمند اپل همانند سایر محصولات آن نیاز به تبلیغ ندارند. کیفیت محصول و ویژگی‌های آن نشان دهنده همه چیز است.  این ساعت هوشمند در مقایسه با نسل قبلی بهتر عمل می کند؛ البته ممکن است تفاوت‌های زیادی نسبت به نسل قبلی خود نداشته باشد. صفحه‌نمایش OLED آن بسیار باکیفیت و روشن است. نمایشگر این ساعت ۱۰۰۰ نیت روشنایی دارد که باورنکردنی است. در این ساعت تعداد زیادی سنسورها و ردیاب‌های تناسب‌اندام  به کار برده شده است که برخی از آن‌ها کاربردی و برخی غیرکاربردی هستند. جی‌پی‌اس ساعت این امکان را به شما می‌دهد که موقعیت جغرافیایی را به‌راحتی مکان‌یابی کنید و فعالیت‌های خود را زیر نظر داشته باشید. عمر رسمی باتری همانند سری دوم  ۱۸ ساعت است. اما در صورت استفاده عادی تا ۳ روز هم روشن می‌ماند. این ساعت عملکرد سریعی دارد و می‌توانید از طریق منوها به قابلیت‌های متنوعی دسترسی داشته باشید. ساعت اپل سری ۳ در چند مدل مختلف عرضه شده است:

  • mm & 42mm aluminum38 (نقره‌ای خاکستری و طلایی)
  • ۳۸mm & 42 mm Nike+ (نقره‌ای و خاکستری همراه با بندهای ورزشی)
  • ۳۸mm & 42mm sTeel(استیل سیاه و نقره‌ای)
  • ۳۸mm & 42mm Edition(سرامیکی خاکستری و سفید با بند ورزشی)
  • mm Hermès38 و mm Hermès42
  • نکات مثبت: صفحه‌نمایش OLEDروشن، عمر باتری بالا، ویژگی‌های مفید، برنامه‌های متنوع.
  • نکات منفی: شبیه بودن به مدل اصلی اپل واچ.

۹. ساعت هوشمند (Pebble Time Smartwatch)

ساعت هوشمند Pebble Time Smartwatch دارای صفحه‌نمایش رنگی است که به نظر خوب می‌رسد، اما در محیط کم نور اندکی کار با ساعت مشکل است. این ساعت با مقاومت در برابر آب، این امکان را به شما می‌دهد تا ساعت‌ها در زیر دوش یا باران باشید و نگران خراب شدن آن نباشید. طول عمر باتری آن بسیار خوب بوده و تا ۴ روز جوابگو است. البته برنامه‌های کاربری و ردیاب تناسب‌اندام در این ساعت محدود و نامنظم است. بدترین چیزی که در مورد این ساعت وجود دارد؛ عدم وجود صفحه لمسی آن است که کار با آن را اندکی سخت می‌کند. البته در ساعتی با این قیمت جای تعجب نیست.

  • نکات مثبت: طراحی ساده، باتری خوب،ضد آب.
  • نکات منفی: تار بودن تصاویر در زیر نور خورشید، برنامه تناسب‌اندام محدود، عدم وجود صفحه لمسی.

۱۰. ساعت هوشمند KingWear KW88

ساعت هوشمند KW88 ساعت کمپانی چینی به نام  KingWear است. این ساعت یکی از بهترین ساعت‌های هوشمندی است که می‌توانید آن را با هزینه کمتر از صد دلار بخرید. صفحه‌نمایش آن از نوع ۱.۳ AMOLED است که رنگ مناسب، روشنایی عالی و جزئیات خوبی را به نمایش می‌گذارد. در این ساعت از ردیاب سلامت نیز استفاده شده است تا کاربر از طریق آن بتواند فعالیت‌های خود را پیگیری کند. این ساعت هوشمند دارای وایفای و بلوتوث بوده و از آن می‌توانید برای اتصال به گوشی همراه و پاسخگویی به تماستان استفاده کنید. این ساعت از Android Wear پشتیبانی نمی‌کند و تنها داری نمونه اصلاح شده‌ای از سیستم‌عامل اندروید است. همچنین ۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی همراه با پردازنده چهار هسته‌ای MediaTek در KW88 باعث شده تا کار با آن سریع‌تر و راحت‌تر باشد. البته پردازنده بسیار بالا برای ساعت‌های هوشمند آن‌قدرها هم کاربردی نیست و تنها طول عمر باتری را کم می‌کند که این مشکل در ساعت  KW88 وجود دارد. علاوه بر این، بلوتوث و وایفای نیز تا میزان زیادی از باتری آن کم می‌کند که در این ساعت عمر باتری در حدود ۸ ساعت می‌باشد.

  • نکات مثبت: ویژگی‌هایی مانند بلوتوث وایفای و …
  • نکات منفی: عمر باتری کم، فاقد Android Wear.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد