معرفی بهترین قلم های لمسی (Stylus) برای iPad ،iPad Pro و iPad mini

0 2,462

ایپد یکی از محصولات اپل است که هم در مبحث کارایی و بیزینس استفاده می شود و هم می توان از آن در راستای هنر و خلق آثار هنری استفاه کرد. این توانایی زمانی به حداکثر می رسد که از یک قلم خوب در این راستا بهره ببریم. در این مطلب می خواهیم بهترین قلم های استایلوس برای آیپد را به شما معرفی کرده و کارایی آنها را شرح دهیم:

Apple Pencil
اگر شما آیپد پرو و یا نسخه ۹.۷ اینچی آیپد جدید را تهیه کرده اید، می توانید از یک قلم خوب و با کیفیت به نام Apple Pencil استفاده کنید که در واقع یک گزینه شفاف و درست برای شما است.

این قلم به راحتی در دست قرار می گیرد و دقت و سرعت بالایی دارد. سازنده این قلم، شرکت اپل است و اندکی با قلم های ساخت دیگر برندها متفاوت می باشد. این قلم زیبا و حساس در قسمت سری خود حسگرهای بسیار قدرتمند را جای داده است. تاخیر در این نوع قلم بسیار کم است و به صورت هوشمندانه ای موقعیت، شیب و میزان فشار وارد شده در هنگام تماس با سطح نمایشگر آیپد را درک کرده و واکنش نشان می دهد. با افزایش فشار می توانید خطوط ضخیم تر و پر رنگ تر ترسیم کنید.

سطح آیپد پرو نیز به صورت هوشمندانه عمل می کند و تفاوت لمس انگشت و لمس استایلوس را درک می کند و در برابر آن واکنش های متفاوتی بروز می دهد، میزان واکنش در هنگام تماس با استایلوس بسیار بیشتر از انگشت است و در هر ثانیه ۲۴۰ بار اسکن می شود. رنگ آمیزی و کار با این قلم بسیار ساده و هیجان انگیز است و از آن طریق می توان نقاط را به صورت کمرنگ و پررنگ رنگ آمیزی کرد.

طول این قلم ۱۷.۵۷ سانتی متر و قطر آن ۰.۹ سانتی متر می باشد و ۲۰.۷ گرم وزن دارد. در قسمت زیرین این قلم یک درپوش آهن ربایی قرار داده شده است که در زیر آن کانکتور لایتینگ است که از این طریق شارژ شده و انرژی خود را به دست می آورد و در هر بار شارژ تا ۱۲ ساعت کار می کند. این قلم شگفت انگیز با نرم افزار های Mail و Note اپل و سایر نرم افزار های قلم های لمسی سازگار می باشد.

شارژ سریع و اضطراری در این قلم این امکان را می دهد که در مدت ۱۵ ثانیه، قلم را برای کار به مدت نیم ساعت شارژ کنید. این قلم از طریق بلوتوث به آیپد متصل می شود و زمانی که در حال استفاده از قلم هستید نمی توانید از دست تان برای کار با آیپد استفاده کنید.

اپل پنسل با هیچ مدل دیگری از اپل (یا آی فون) سازگار نیست، بنابراین اگر شما از محصولات اپل، iPad Air یا iPad mini قدیمی تری استفاده می کنید ، بهتر است ادامه مطالب را دنبال کرده تا قلم مناسب خود را پیدا کنید.

Adonit Jot Pro
اپل پنسل تنها با iPad Pro سازگار است و با سایر محصولات کار نمی کند، بنابراین اگر شما یک iPad متفاوت داشته باشید بهترین گزینه برای شما قلم ادونیت مدل Jot Pro است. کیفیت ساخت این قلم بسیار عالی است و در دست به خوبی قرار می گیرد و ارگونومیک است.

نُک این قلم به صورت تیز طراحی شده که بر روی یک دایره پلاستیکی قرار دارد که باعث می شود کنترل شما بر روی قلم بیشتر شده و دقیقا همان جایی که دوست دارید نقاشی بکشید. این قلم به صورت چرخشی طراحی شده است و قابلیت آن را دارد که تا زاویه ۱۸۰ درجه حرکت کند از این رو برای طراحان گرافیک بسیار خوب است و بیشتر نیازهای آنها را رفع می کند.

جنس بدنه این قلم زیبا از آلومینیوم است به همین دلیل به راحتی بر روی گوشی ها و کاور های آهن ربا دار متصل شده و حمل و نقل آن بسیار آسان است.

این قلم با سیستم عامل IOS سازگار است و شما می توانید از آن برای بیشتر مدل های آیپد، آیفون اس۴ و .. استفاده کنید علاوه بر این با HTC، Motorola و… نیز کار می کند.

قلم لمسی وکام مدل Bamboo
اگر به دنبال یک قلم خوب و باکیفیت برای یادداشت برداری و نوشتن های روزانه هستید قلم Bamboo Fineline 3 یک انتخاب خوب و عاقلانه است. این قلم با صفحات لمسی خازنی سازگار است و از یک گیره فلزی برای قرار گیری در جیب و سایر نقاط استفاده می کند.

با استفاده از قلم Bamboo می‌توانید روی تمام موبایل‌ها و تبلت‌های هوشمند یادداشت برداری کنید و دست نوشته‌هایتان را به نسخه‌ی دیجیتالی تبدیل کنید. این قلم از طریق بلوتوث به دستگاه متصل شده و توسط طیف وسیعی از برنامه ها پشتیبانی می شود. ابعاد این قلم ۱۲۰ در۶ در۶ میلی متر است، وزن آن سبک و تنها ۱۲ گرم می باشد. بدنه و طراحی این قلم بسیار شبیه یک خودکار است و نوک فومی به کار رفته در آن ، مناسب برای نوت برداری می باشد و دقت و سرعت العمل آن بالا است.

Ciscle Disc Stylus
این قلم شبیه به قلم ادونیت مدل Jot Pro می باشد، اما قیمت آن پایین تر است. نوک قلم به صورت تیز و دقیق طراحی شده که بر روی یک دایره پلاستیکی شفاف قرار دارد تا کنترل قلم به وسیله کاربر بیشتر شود، از آنجایی که این دیسک بسیار شفاف است به راحتی می توانید از محتوای در حال نوشتن، مطلع شوید.

از این قلم می توانید برای نقاشی های دقیق و ظریف، نوشتن و کارهای گرافیکی استفاده کنید. جنس این قلم با کیفیت از آلومینیوم آنودایز شده است به همین دلیل دچار خردگی و خرابی نخواهد شد، و در صورت استفاده از کاور های آهن ربایی به آنها متصل شده و حمل و نقل آن نیز آسان تر می شود.

جنس بدنه آن باعث سنگین شدن وزن قلم نشده است و تنها ۴۲ گرم وزن دارد و ابعاد آن ۷.۴x 2.3 x 0.6 اینچ است.

ویژگی جالب به کار رفته در این قلم این است که سَری قلم به داخل قلم فرو می رود و در هنگام استفاده به راحتی بیرون می آید. در این صورت زمانی که قلم از دست شما به زمین بیوفتد بر اثر برخورد با زمین خراب نشده و نمی شکند. علاوه بر این یک کیف مخصوص همراه این قلم ارائه می شود که در زمان هایی که از آن استفاه نمی کنید بهتر است قلم را درون کیف بگذارید، تا بدنه آن خط و خش ایجاد نشود.

این قلم با تمام دستگاه ها مجهز به صفحات خازنی مانند مانند اپل آی پاد، اپل، آی فون، گلگسی سامسونگ و تبلت و غیره سازگار است.

CADA Drawing Stylus for iPad
این قلم بسیار سبک است و هنگامی که آن را در دست می گیرید هیچ فشاری به دست تان وارد نشده و بعد از مدتی خسته نمی شوید، وزن آن تنها ۹ گرم و ابعاد آن  ۵x 0.4 x 0.4 اینچ می باشد و به راحتی می توان از آن برای ترسیم نقاشی ها، نوشتن و بازی های به خصوص و سایر امور استفاده کرد.

نک قلم بر روی یک دیسک شفاف قرار داده شده است که باعث می شود آسان تر قلم را کنترل کنید و از آنجا که رنگ دیسک شفاف و بی رنگ است از تمام محتوا ها زیر دیسک مطلع شده و متوجه می شوید که در حال نوشتن چه چیزی هستید.

شما می توانید با تغییر زاویه و شدت فشار بر روی قلم، طرح ها را به صورت سایه و روشن ترسیم کنیم. این قلم با بیشتر برنامه های مخصوص نقاشی و گرافیک مانند Procreate، Paper، Sketchbook X و بسیاری دیگر سازگار است و قابلیت همگام سازی دارد.

قلم CADA را می توانید با تمام دستگاه هایی که از صفحات لمسی و خازنی بهره می برند استفاده کنید، دستگاه های مانند آیپد ۱ و ۲، آیفون، آیپد مینی ، آیپد ایر ۱ و ۲ و ۳، آیپد کندل تاچ، تبلت Xoom موتورولا، گلگسی سامسونگ، بلکبری و … بااین قلم زیبا سازگار هستند.

Hahakee iPad Stylus
این قلم شارژی با دقت بسیار بالا خود در دسترس عموم قرار گرفته است. باتری تعبیه شده در آن ۲۰۰ میلی آمپر ساعت قدرت دارد و در هر بار اتمام شارژ، شما باید ۴ ساعت آن را شارژ کنید و بعد از آن تا ۴۰ ساعت قابلیت استفاده دارد، که این قدرت باتری بسیار عالی و قابل ستایش است؛ این قلم برای برای نوشتن، امضا، نقاشی و یادداشت های و طراحی های گرافیست های حرفه ای یا کارکنان اداری مفید است.

ظاهر این قلم بیشتر شبیه به مداد می باشد، جنس بدنه آن از آلومینیوم بوده و در برابر خردگی مقاوم می باشد. ۱۵۹ گرم وزن دارد که نسبت به قلم های دیگر این لیست، اندکی سنگین تر بوده و ابعاد آن  ۱۴.۴x 1.5 x 1 سانتی متر می باشد.

این قلم به وسیله کابل USB شارژ می شود ، در قسمت بالای قلم، پورت USB به وسیله یک درب پوش پوشانده شده تا در برابر گرد و غبار و آسیب ها محافظت شود، در صورتی که تا دو دقیقه از قلم استفاده نکنید به صورت اوتوماتیک قلم خاموش شده و در مصرف باتری صرفه جویی می شود.
این قلم دیجیتال با iPad / iPad 2 / iPad جدید ۳ / ایپد ۴ / آیپد ایر / آیپد ایر ۲ / iPad پرو / iPad مینی / iPad مینی ۲ / iPad مینی ۳ و iPad مینی ۴ سازگار است.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد