معرفی بهترین مچ‌بندهای هوشمند در رده‌های مختلف قیمت

0 1,019

امروزه مچ‌بندهای هوشمند، به ابزاری روتین در فعالیت‌ها ورزشی تبدیل ‌شده­اند. شما با استفاده از مچ‌بندهای هوشمند می‌توانید معیارهای سلامتی بدن خود را تحت کنترل گرفته و از آن­ها مطلع شوید. تقاضا برای این دستبندها در سال‌های اخیر به‌شدت افزایش یافته است. این مچ‌بندها برای گروه‌های سنی مختلفی ارائه می‌شوند و برخی زنانه و برخی مردانه هستند. اما همه آن‌ها یک هدف را دنبال می‌کنند و آن هم حفظ سلامتی و تناسب اندام شما است. این مچ‌بندها می‌توانند میزان کالری‌ای که مصرف می‌کنید را اندازه‌گیری کرده و بر فاکتورهای سلامتی شما نظارت داشته باشند. در کنار این موارد برخی از این مچ‌بندها، کارهای خارق‌العاده دیگری نیز انجام می‌دهند. درواقع این مچ‌بندهای هوشمند در مدل‌های متنوع ارائه شده‌اند که هر یک از آن­ها قابلیت‌های متفاوتی را در راستای سلامت بدن در اختیار کاربران قرار می‌دهند. برخی از آن­ها دارای طراحی جذاب هستند و برخی دیگر سعی کردند قابلیت‌های درونی خود را ارتقا دهد، برخی از مدل‌های گران‌تر حتی در زمان‌های خواب نیز کار کرده و بدن شما را تحت نظارت قرار می‌دهند.

در این مطلب می‌خواهیم چند نمونه از بهترین مچ‌بندهای موجود در بازار را در سه رده ارزان قیمت، متوسط و گران معرفی کنیم. البته با توجه به نوسانات ارزی موجود در کشور این استدلال ممکن است دچار تغییر شود.

 

رده قیمتی  ارزان:

برند شیائومی: یکی از برندهای که محصولاتی ارزان و در حد متوسط ارائه می‌دهد برند شیائومی است. این شرکت همچنین توانسته با ارائه مچ‌بندهای هوشمند خود، با قیمت‌های مناسب، مورد توجه کاربران قرار گیرند.

xiaomi Mi Band 2

 

مچ‌بند هوشمند شیائومی Mi Band 2

مچ‌بند هوشمند Mi Band 2 یکی از محصولات باکیفیت و درعین‌حال ارزان قیمت شرکت شیائومی است که در آن از صفحه‌نمایش ۰.۴۲ اینچی OLED استفاده شده است که اعلان‌های تماس و پیامک بر روی آن به نما‌یش درمی‌آیند. جنس دستنبد آن سیلیکونی و ضد حساسیت است و با طراحی زیبا و ارگونومیک خود، نظر کاربران را جلب می‌کند. این دستنبد هوشمند می‌تواند تعداد قدم‌ها شما را شمرده و مسافتی را که طی کرده‌اید اندازه‌گیری کند، علاوه بر این اطلاعاتی مانند کالری سوزانده شده، ضربان قلب و تخمین زمان خواب سبک و عمیق توسط این مچ‌بند هوشمند انجام می‌شود.

می‌توانید این مچ‌بند هوشمند را از طریق برنامه کاربردی خاص خودش، با گوشی‌های هوشمند اندوریدی و IOS همگام‌سازی کرده و اعلان‌های گوشی هوشمند خود را بر روی صفحه این مچ بند مشاهده کنید. نحوه اتصال آن از طریق بلوتوث است.

این مچ‌بند به گواهی IP67 مجهز است و در برابر آب و گرد و غبار مقاوم می‌باشد. شما می‌توانید به‌راحتی با این دستنبد دوش بگیرید، اما بهتر است در هنگام شنا در استخر و دریا آن را از دست خود خارج کنید.

علاوه بر خاصیت ضد آب و ضد گردوغبار، این مچ‌بند در برابر خط و خش نیز مقاوم ست و اثر انگشت نیز بر روی آن نمی‌ماند. باتری به کار رفته در آن از جنس لیتیوم یونی و باقدرت ۷۰ میلی‌آمپر ساعت است و در صورت استفاده معمولی تا ۲۰ روز شارژ می‌ماند.

 

xiaomi Mi Band 3

مچ‌بند هوشمند شیائومی Mi Band 3

این مدل نسبت به مدل MI BAND2 پیشرفته‌تر است، هم از نظر ظاهری و هم از نظر امکانات، قیمت آن نیز اندکی بالاتر می‌باشد، بااین‌حال با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهد از قیمت پایینی برخوردار است و جزو مچ‌بندهای هوشمند ارزان قیمت به‌حساب می‌آید.

صفحه‌نمایش OLED در این مدل اندکی بزرگ‌تر شده و ۰.۷۸ اینچی است و رزولوشن آن نیز بیشتر است، این مچ‌بند نیز قابلیت اتصال به گوشی‌های اندروید و IOS را در خود جای داده و این کار را از طریق فناوری بلوتوث نسخه ۴.۲ انجام می‌دهد. این مچ‌بند تمام قابلیت‌های مدل قبلی را ارائه می‌دهد و در کنار آن، سنسور سنجش ضربان قلب، NFC از دیگر ویژگی‌های جدیدی است که در این دستنبد قرار داده شده است.

باتری به کار رفته در این مدل بسیار قدرتمندتر و به‌اندازه ۱۱۰ میلی‌آمپر ساعتی است که تا ۳۰ روز می‌تواند شارژ نگه دارد. در این مچ‌بند نیز مانند مدل قبلی از قابلیت ضد آب و ضد گردوغبار استفاده شده است با این تفاوت که شما می‌توانید آن را به استخر برده و در عمق ۵۰ متری نیز استفاده کنید.

 

برند سونی: سونی ازجمله برندهایی است که محصولات خود را در رده‌های پایین؛ متوسط و بالا ارائه می‌دهد و با طراحی محصولاتی با قیمت مناسب توانسته به تمام کاربران پاسخگو باشد. از مدل‌های ارزان قیمت سونی می‌توان به مچ‌بند هوشمند سونی مدل  SWR12اشاره کرد.

 

swr12 sony

مچ‌بند هوشمند سونی مدل SWR12

این مچ‌بند هوشمند فاقد هر نوع صفحه‌نمایشی است، و به‌صورت یکپارچه طراحی شده است. با نگه‌داشتن دکمه‌ی پاور، مچ‌بند روشن می‌شود و سه نشانگر LED یکی‌یکی روشن شده و خاموش می‌شوند. در این مچ‌بند از تراشه‌های سازگار با فناوری NFC نیز استفاده شده است.

این مچ‌بند با استفاده از سنسور ضربان قلب می‌تواند میزان ضربان قلب شما را اندازه‌گیری کرده و زمان خواب‌وبیداری شما را تشخیص دهد. سنسور شتاب سنج آن می‌تواند تعداد گام‌های شما را بشمارد؛ همچنین قابلیت اندازه‌گیری میزان استرس را نیز دارد. این مچ‌بند با سیستم‌عامل اندروید و IOS سازگار است و این اتصال را از طریق فناوری بلوتوث انجام می‌دهد؛ در این صورت شما می‌توانید علاوه بر اعلان‌های تماس و پیامک، اعلان‌های شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌های خود را نیز بر روی این دستبند دریافت کنید. با توجه به موادی که در بدنه آن به کار رفته، ضد گردوغبار، ضد آب و ضد خط و خش می‌باشد و گواهینامه IP68 دارد.

باتری به کار رفته در آن لیتیوم یونی و باقدرت ۵۴ میلی‌آمپر ساعت است و درصورتی‌که تنها از سنسور ضربان قلب آن استفاده نمایید تا ۵ روز شارژ می‌ماند و در صورت استفاده همه‌جانبه تنها دو روز باتری دارد که در مقایسه با مدل شیائومی کمتر است.

 

در بورسیکا بخوانید: راهنمای کامل خرید فیتنس تراکر

 

رده قیمتی متوسط

برند شیائومی: همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم این شرکت در رده قیمت ارزان و متوسط توانسته محصولات خوب و کاربردی را طراحی و ارائه دهد.

 

xiaomi amazfit arc

مچ‌بند هوشمند شیائومی Amazfit Arc

این مچ‌بند هوشمند شیائومی از یک صفحه‌نمایش  ۰.۴۲اینچی OLED با پوشش UV استفاده کرده است تا بتوانید به‌آسانی در زیر نور خورشید و هر موقعیت و شرایطی از این مچ‌بند استفاده کنید. این صفحه‌نمایش در برابر خط و خش و اثر انگشت مقاوم می‌باشد.

این مچ‌بند نیز طبق فناوری بلوتوث به گوشی اندروید و IOS متصل شده و اعلان‌های موردنظر را نمایش می‌دهد. ازجمله قابلیت‌های آن می‌توان به شمارشگر و سنسور ضربان قلب، محاسبه کالری مصرف‌شده و شمارش گام‌ها اشاره کرد. باتری لیتیوم یونی آن ۷۰ میلی‌آمپر قدرت دارد که درواقع می‌توانید از آن به میزان ۴۸۰ ساعت (۲۰ روز) استفاده کنید و سپس از طریق شارژر مغناطیسی شارژ می‌شود. بدنه این مچ‌بند ضد آب و ضد گردوغبار است و در این راستا گواهی استاندارد IP67 دارد.

 

برند هوآوی: شرکت هوآوی درزمینه تولید مچ‌بندهای هوشمند قدم برداشته و توانسته با ارائه این گجت ها، سهم بازار خوبی به دست آورد.

 

huawei band2

مچ‌بند هوشمند Huawei Band 2 Pro

این مچ‌بند شرکت هوآوی می‌تواند ضربان قلب، تعداد گام‌ها، فاصله طی شده، مسیر و سرعت شما را محاسبه کند و قابلیت جدید آن، اندازه‌گیری حداکثر اکسیژن مصرفی یا همان VO2 Max است که میزان اکسیژن جذب شده توسط بدن افراد را نشان می‌دهد. همچنین با استفاده از قابلیت TruSleep می‌توانید میزان کیفیت خواب و روش نفس کشیدن افراد را زیر نظر داشته باشد و در آخر به جی‌پی‌اس نیز مجهز است.

به‌منظور همگام‌سازی با گوشی‌های اندرویدی و IOS از فناوری بلوتوث استفاده می‌کند و شما می‌توانید به‌محض اتصال آن به گوشی همراه، بر روی صفحه‌نمایش مچ‌بند، اعلان‌های شبکه‌های اجتماعی، تماس‌های دریافتی، پیامک‌ها و … را مشاهده نمایید و به تماس‌ها خود پاسخ داده و یا آن را رد کنید.

باتری به کار رفته در این مدل از نوع لیتیوم یونی است و ۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت قدرت دارد و در صورت استفاده عادی تا ۲۱ روز شارژ نگه می‌دارد. در این مدل از قابلیت ضد آب و ضد گردوغبار استفاده شده است، مقاومت آن در آب ATM5 (مقاومت در برابر فشار آب تا عمق ۵۰ متر) است.

 

fitbit alfa

مچ‌بند هوشمند فیت بیت مدل Alta

این مچ‌بندها در دو سری معمولی و باروکش طلا عرضه می‌شوند که تفاوت قیمت بسیار کمی دارند و شما با توجه به سلیقه‌تان می‌توانید یکی از آن­ها را انتخاب نمایید. از قابلیت‌های این مچ‌بند می‌توان به شمارش تعداد گام‌های کاربر، مسافت طی شده، میزان کالری مصرفی، و زمان بی‌تحرکی با فعالیت بدنی و تحلیل کیفیت خوب اشاره کرد.

صفحه‌نمایش آن لمسی و از نوع OLED است، ۱.۴ اینچی است و رزولوشن آن ۳۶ در ۱۲۸ پیکسل می‌باشد و به‌راحتی می‌توانید موقعیت آن را به‌صورت افقی و عمودی تغییر دهید. این مچ‌بند در برابر آب مقاوم است بنابراین در زمان عرق کردن، هنگام بارندگی و دوش گرفتن از آن بهره ببرید اما قابل‌استفاده در استخر نیست.

شما می‌توانید برنامه مخصوص فیت بیت را بروی گوشی اندروید یا IOS خود نصب‌کرده و از طریق بلوتوث گوشی هوشمند خود را به مچ‌بند متصل کنید تا اطلاعات همگام سازی شده و از طریق برنامه تجزیه و تحلیل شوند، همچنین به‌راحتی می توانید اعلان‌های شامل اعلان‌های شبکه‌های اجتماعی، پیامک و تماس را بروی صفحه‌نمایش مچ‌بند مشاهده نمایید. باتری لیتیوم یونی آن تا ۵ روز قابلیت شارژ دهی دارد.

 

رده قیمت بالا

برند فیت بیت: فیت بیت شرکتی است که تمام تمرکز خود را بر روی طراحی و تولید دستنبدها و ساعت‌های هوشمند قرار داده است. این برند نیز در تمام رده‌های پایین، متوسط و بالا محصولات خوب و باکیفیتی را ارائه می‌دهد.

 

fitbit charge 2

مچ‌بند هوشمند فیت بیت مدل Charge 2

این مچ‌بند به‌صورت هوشمندانه‌تری می‌تواند وضعیت بدن را تجزیه‌وتحلیل کند، سنسورهای سنجش ضربان قلب در آن به­کار برده شده است، به‌راحتی میزان کالری مصرفی، تعداد گام‌های طی شده، مسافت طی شده، زمان کلی ورزش، کیفیت خواب و ارتفاع طی شده در حین کوهنوردی را تخمین می‌زند. در زمان‌های که بی‌تحرک هستید این مچ‌بند شما را تشویق می‌کند تا فعالیت بیشتری انجام دهید. این مچ‌بند به جی‌پی‌اس مجهز است و با نشان مکان، اطلاعات را به نمایش درمی‌آورد.

صفحه‌نمایش آن OLED است و با استفاده از برنامه مخصوص و از طریق فناوری بلوتوث به گوشی‌های اندروید و ios متصل شده و شما می‌توانید اعلان‌های گوشی را بر روی صفحه‌نمایش این مچ‌بند مشاهده کنید. برنامه مختص این مچ‌بند بر روی گوشی‌های هوشمند می‌تواند به شما در تحلیل داده‌ها کمک کند و وضعیت کلی شما را شرح دهند.

مچ‌بند دارای حافظه داخلی است و اطلاعات ورزشی شما تا ۷ روز و فعالیت‌های روزانه‌تان تا ۳۰ روز بر روی حافظه آن ذخیره می‌ماند. علاوه بر این، اطلاعات بر روی سرورهای فیت بیت ذخیره می‌شود و شما می‌توانید از هر دیوایس دیگری به آن متصل شده و از اطلاعات آن استفاده کنید.

تمرین تنفس یکدیگر از قابلیت‌های کاربردی در این مچ‌بند است که به شخص روش درست تنفس را نشان می‌دهد.

در این دستبند دو باتری لیتیوم یونی به‌کاربرده شد است، که تا ۵ روز قدرت دارد و بعد ازآن طی زمان ۱ تا ۲ ساعت فول شارژ می‌شود. این مچ‌بند ضد آب است و در برابر عرق کردن، پاشیدن آب و باران هیچ آسیبی نمی‌بینید ولی بهتر است در استخر و دریا از آن استفاده نکنید.

برند گارمین: ورزشکاران حرفه‌ای با اسم برند گارمین آشنا هستند و اکثر آن­ها از ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند آن استفاده کرده‌اند.

 

garmin vivosport

مچ‌بند هوشمند گارمین مدل Vivo Sport

این مچ‌بند هوشمند به یک صفحه‌نمایش رنگی و به‌اندازه ۰.۸۳ اینچی مجهز است که رزولوشنی به‌اندازه ۱۴۴ در ۷۲ پیکسل دارد.

درون این مچ‌بند حافظه داخلی قرار داده شده و برنامه‌های داخلی مخصوص دویدن، کاردیو و تمرینات استقامتی بر روی آن نصب است تا بدون نیاز به گوشی هوشمند از طریق رابط کاربری مچ‌بند بتوانید از این برنامه‌ها استفاده نمایید. در این مچ‌بند شمارنده ضربان قلب، شتاب سنج و ارتفاع سنج قرار داده شده تا تعداد قدم ها، کالری مصرف شده، مسافت طی شده و میزان ارتفاع و طبقات طی شده را محاسبه کند. سرعت و زمان از دیگر محاسبات این مچ‌بند است. شما می‌توانید برای این مچ‌بند هدف معین کنید و در صورت عدم تحرک و دور شدن از هدف موردنظر به شما هشدار می‌دهد.

قابلیت همگام‌سازی با سیستم‌عامل اندروید و ios در این مچ‌بند قرار داده شده است تا با اتصال به یکدیگر اعلان‌ها و تماس‌ها و پیام‌های دریافتی را بر روی مچ‌بند خود مشاهده کنید. این اتصال از طریق فناوری بلوتوث انجام می‌شود. برنامه کاربردی این مچ‌بند بر روی گوشی هوشمند می‌تواند در مدیریت و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات به شما کمک کند. این مچ‌بند مجهز به جی پی س داخلی است. تایمر, کرنومتر, کنترل پخش موزیک گوشی از دیگر ویژگی‌های این مچ‌بند گاردین است.

باتری به کار رفته در آن در زمان استفاده معمولی تا ۷ روز و زمانی که جی‌پی‌اس روشن است تا ۸ ساعت شارژ می‌ماند. شما می‌توانید اطلاعات خود را با Garmin Connect همگام سازی کنید تا علاوه بر ذخیره‌سازی داده‌ها به جامعه آنلاین طرفداران این مچ‌بند ملحق شده و در مورد موفقیت و اهداف و چالش‌های خود صحبت کرده، تا انگیزه تان بیشتر شود.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد