معرفی بهترین گوشی‌های چینی بازار

0 912

گوشی های چینی از گذشته تا به امروز وجود داشته و همیشه درزیر سایه آیفون و سایر گوشی های ابر قدرت جهان بوده اند. اما امروزه به یکی از قدرتمند ترین کشورهای تولید گوشی همراه تبدیل شده اند. این گوشی ها نسبت به گوشی های غربی ارزان تر هستند و اغلب کیفیت و ویژگی های آنها به همان اندازه خوب است. در این مطلب می خواهیم تعدادی از بهترین گوشی های چینی را به شما معرفی کنیم:

OnePlus 5T
باتری CPU حافظه داخلی رم دوربین سلفی دوربین اصلی رزولوشن صفحه نمایش سیستم عامل
لیتیوم یونی ۳۳۰۰ ۸ هسته‌ای ۶۴-۱۲۸ گیگابایت ۶-۸ گیابایت ۱۶ مگا یکسل دوگانه ۲۰ و ۱۶ مگاپیکسل ۱۰۸۰ × ۲۱۶۰ اندورید ۷.۱.۱

این گوشی زیبا در دو مدل با رم ۶ و یا ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی ارائه شده است. بدنه آن از جنس آلومینیومی است و این امر باعث می شود نسبت به گوشی های شیشه ای کمتر دچار لک و کثیفی شود. در این گوشی از رابط کاربری OxygenOS استفاده شده است که نمونه ای از زیبایی های این گوشی محسوب می شود. دوربین بکار رفته در آن باکیفیت بوده، و با توجه به قیمت آن یک محصول خوب و باکیفیت به حساب می آید.

یکی از تنها ایراداتی که می توان به این گوشی وارد کرد  عدم بهره گیری از خاصیت ضد آب و ضد گرد و غبار است که همانند پرچم داران دیگر هیچ گواهی رسمی و معتبری در این زمینه ارائه نکرده است.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی کامل گوشی One Plus 6
بیشتر بخوانید: بررسی جامع گوشی One Plus 6T

 

Honor View 10
باتری CPU حافظه داخلی رم دوربین سلفی دوربین اصلی رزولوشن صفحه نمایش سیستم عامل
۳۷۵۰ میلی آمپر ساعت ۸ هسته‌ای ۱۲۸گیگابایت ۶ گیگابایت ۱۳ مگابایت دوگانه ۱۶ و ۲۰ مگابایتی ۱۰۸۰x2160 پیکسل

 

اندروید ۸.۰

 

این گوشی با توجه به قابلیت ها و قیمت آن یک انتخاب خوب به حساب می آید. ویژگی های خوبی مانند تراشه  کرین ۹۷۰، ۶گیگابایت رم، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی، دوربین دوگانه باکیفیت، طراحی مدرن و مجهز بودن به اندروید ۸.۰ از ویژگی های این گوشی به حساب می آید. در این مدل  از فناوری هوش مصنوعی، مانند یادگیری ماشینی در بخش هایی مانند دوربین به کار گرفته شده است، فناوری تشخیص چهره و باز کردن قفل از این طریق از ویژگی های به کار رفته در این گوشی می باشد اما از گواهی استاندارد ضد آب و ضد گرد و غبار در آن خبری نیست.

Honor 7X
باتری CPU حافظه داخلی رم دوربین سلفی دوربین اصلی رزولوشن صفحه نمایش سیستم عامل
باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت ۳۳۴۰ میلی‌آمپرساعت هشت هسته‌ای ·         ۶۴ گیگابایت

 

 

۴ گیگابایت ۸ مگاپیکسل ·         دوگانه ۱۶.۰

و ۲ مگاپیکسلی

۲۱۶۰x1080 FullHD+ | ·         Nougat 7.0

 

 

این گوشی بدنه‌ی تمام فلزی از جنس آلومینیوم، که حاشیه صفحه نمایش در آن بسیار کم است و موجب زیبایی ظاهری آن شده است. این گوشی مانند سایر گوشی های هوآوی به حسگر اثر انگشت بر روی قاب پشتی خود مجهز است. دوربین دوگانه ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی قابلیت ثبت عکس های باکیفیت، قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه‌ (TouchFocus)، قابلیت تشخیص چهره‌(Face Detection)  و قابلیت عکاسی پانوراما ‌Panorama‌ و‌ HDR‌ را در خود جای داده است.

این گوشی با صفحه نمایش فول اچ دی  ۵.۹ اینچی، پردازنده octa-core HiSilicon Kirin 659 و باتری با قدرت ۳۳۴۰ میلی آمپر ساعت دارای ویژگی های قابل قبولی به عنوان یک گوشی قدرتمند است.

Huawei Mate 10 Pro
باتری حافظه داخلی رم دوربین سلفی دوربین اصلی رزولوشن صفحه نمایش سیستم عامل
ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت ·         ۱۲۸ گیگابایت

·

 

۶ گیگابایت  ۸ مگاپیکسل دو دوربین ۲۰ مگاپیکسل+ ۱۲ مگاپیکسل (Dual Camera) ۱۰۸۰ × ۲۱۶۰ ·         OLED

·

 

·         Oreo 8.0

·

 

این گوشی یکی از مدل های قدرتمند در زمان ورود به باراز بوده است. نمایشگر با تراکم بالا، تراشه هشت هسته ای سیلسکون ۹۷۰، حسگر اثر انگشت از ویژگی های کاربردی آن محسوب می شود.

جنس بدنه آن فلزی است و روی آن از روکش شیشه ای استفاده شده است که تا زیبایی قاب آن دو برابر شود. البته جنس شیشه ای آن ممکن است باعث لیز خوردن گوشی و سقوط آن شود. در این گوشی از سخت افزار های قدرتمند استفاده شده است و ۶ گیگابایت رم دارد. باتری ان مقاومت بسیار بالایی داشته و از دو سیم کارت با فناوری فورجی پشتیبانی می کند.

این گوشی هوشمند دارای گواهینامه  مقاومت در برابر گرد و غبار، و آب می باشد و گواهی استاندارد IP67 نشان می دهد که شما می توانید تا عمق ۱ متری به مدت ۳۰ دقیقه این گوشی را در آب نگه دارید. زبان فارسی در این گوشی پشتیبانی می شود و این خبر برای فارسی زبانان بسیار خوشایند است. قابلیت شارژ سریع در این مدل نیز قرار داده شده است و در مدت زمان ۳۰ دقیقه تا ۵۸ درصد شارژ می شود.

با توجه به قابلیت های بسیار کاربردی که در این مدل قرار داده شده است، یک خبر بد در مورد آن وجود دارد و آن این است که  این مدل مانند اپل فاقد جک ۳.۵ میلی متری صدا است و این قابلیت از روی آن حذف شده است.

در بورسیکا بخوانید: بررسی جامع گوشی هوآوی میت ۲۰ پرو

 

Honor 10
باتری CPU حافظه داخلی رم دوربین سلفی دوربین اصلی رزولوشن صفحه نمایش سیستم عامل
لیتیوم پلیمری ۳،۴۰۰ میلی‌آمپر ۸ هسته‌ای ۶۴/۱۲۸ گیگابایت ۴/۶ گیگابایت ۲۴ مگاپیکسلی مجهز به سنسورهای اصلی ۱۶ و مونوکروم ۲۴ مگاپیکسلی ۱۰۸۰ × ۲۲۸۰ اندروید ۸.۱

شرکت آنر زیر مجموعه‌ی هواوی محسوب می‌شود اما به صورت مستقل عمل می کند.گوشی های ارائه شده توسط این شرکت اغلب از گوشی های هوآوری ارزان تر هستند.جنس بدنه  این مدل از گوشی های آنر، از آلومینیوم و شیشه است که زیبایی آن را بیشتر کرده است و در دو نسخه به فروش می رسد. پردازنده Kirin 970 و ۴ گیگابایت رم دارد، علاوه بر ویژگی های ذکر شده، ظرفیت باتری ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت است.

در این گوشی از فناوری تشخیص چهره نیز استفاده شده است و گوشی از دوربین جلو خود برای این منظور بهره می برد.

Xiaomi Mi Mix 2S
باتری CPU حافظه داخلی رم دوربین سلفی دوربین اصلی رزولوشن صفحه نمایش سیستم عامل
۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت لیتیوم یونی ۸ هسته‌ای ۲۵۶ گیگابایت, ۶۴/۱۲۸ گیگابایت ۶/۸ گیگابایت رم سلفی ۵ مگاپیکسلی دوگانه ۱۲مگاپیکسلی ۱۰۸۰x2160 پیکسل IPS LCD لمسی خازنی اندروید ۸.۰ (اوریو)

این گوشی زیبا از یک نمایشگر ۶ اینچی از نوع OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل  بهره می برد.  ابعاد آن ۷.۷ × ۷۵.۵ × ۱۵۱.۸ میلی‌متر است و ۱۸۵ گرم وزن دارد.

دوربین دوگانه باکیفیت آن برای عکاسی بسیار مناسب است و شما می توانید  به وسیله آن عکس های بسیار باکیفیت ثبت کنید.  سرعت آن بسیار بالا بوده و از  تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام در آن استفاده شده است.

از دیگر ویژگی های آن می توان به   ثبت اطلاعات مکانی (geo-tagging), فوکوس لمسی (touch focus), تشخیص چهره, تصویربرداری HDR, پانوراما اشاره کرد.

Huawei P20 Pro
باتری حافظه داخلی رم دوربین سلفی دوربین اصلی رزولوشن صفحه نمایش سیستم عامل
Non-removable Li-Po 4000 mAh battery ۱۲۸ گیگابایت ۶ گیگابایت ۲۴ مگاپیکسل سه گانه ۴۰/۲۰/۸ مگاپیکسل ۱۰۸۰x2244 پیکسل AMOLED اندروید ۸.۱ (Oreo)

این گوشی زیبا و باکیفیت با دارا بودن دوربین سه گانه نوآورانه، کیفیت عالی ساخت، پردازنده قدرتمند و صفحه نمایش ۶.۱ اینچی نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. این گوشی مجهز به اندروید ۸ می باشد و حافظه داخلی آن ۱۲۸ است اما قابلیت ارتقا حافظه در آن قرار داده نشده است

Oppo R15
باتری CPU حافظه داخلی رم دوربین سلفی دوربین اصلی رزولوشن صفحه نمایش سیستم عامل
۳۴۵۰ میلی آمپر ساعت ۸ هسته ای ۱۲۸ گیگابایت ۸گیگابایت ۲۰ مگاپیکسل, دوگانه ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی ۱۰۸۰x2280 پیکسل AMOLED اندروید ۸.۱

این گوشی به لطف قاب آلومینیومی و با پوشش شیشه در دست کاربر احساس خوبی ایجاد می کند. کیفیت صفحه نمایش در آن خوب بوده و رزولوشن آن بسیار بالاست که این اطلاعات در جدول مربوطه به نمایش گذاشته شده است. این مدل در دو نسخه ارائه شده است و هر دو نسخه دارای رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی هستند که حافظه خارجی آن از طریق  کارت حافظه میکر اس دی تا ۲۵۶ گیگیابایت  قابل ارتقا است. شما می تولنید بجای کارت حافظه از سیمکارت دوم تان در این دستگاه استفاده نمایید. این دستگاه نیز از قابلیت شارژ سریع بهره می برد.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد