معرفی جذاب‌ترین هتل‌های یخی در جهان + عکس

0 1,528

هتل های یخی، هتل های موقتی هستند که از برف و بلوک های یخی ساخته شده اند. این هتل ها به درجه حرارت پایین وابسته هستند و معمولا باید هر ساله بازسازی شوند. هتل های یخی در چندین کشور وجود دارند و دارای سبک های مختلف ساختمانی، خدمات و امکانات رفاهی هستند که از جمله آنها می توان به رستوران ها، کلیساها، سونا و حمام های داغ اشاره کرد.

هتل های یخی برای مسافرانی ایده آل است که به محیط زیست و محیط های غیر معمولی علاقه مند هستند و در خارج از منزل راحت هستند. مسافران برای خوابیدن باید در تخت های برفی یا یخی آماده باشند، اما برای مقاوت در برابر دمای سرد خز، پتو و کیسه های خواب تعبیه شده است. دمای اتاق ها کمتر از صفر درجه سلسیوس است، اما بسیار گرمتر از خارج از اتاق است. اقامت در یک هتل یخی بسیار گران است به عنوان مثال هزینه یک شب اقامت در هتل های یخی از ۳۰۰ دلار تا ۳۰۰۰ دلار است.

کلبه ها اغلب با مجسمه های یخی تزئین شده‌اند و غذا و نوشیدنی های مخصوصی با توجه به شرایط سرو می شود. به عنوان مثال، لیوان های بعضی از هتل ها از یخ ساخته شده است و مردم روی نیمکت های یخی می نشینند. در این مطلب چند هتل یخی معرفی شده است که هر ساله میهمانان زیادی را از سراسر جهان به سمت خود جذب می کند.

۱. هتل یخی، سوئد

هتل یخی سوئد یا آیس هتل در روستای کوچک یوکاس‌یروی در شمال سوئد قرار دارد و اولین هتل یخی جهان محسوب می شود. این هتل اولین بار در سال ۱۹۹۰ افتتاح شد و پس از آن هر ساله از دسامبر تا آوریل بازسازی می شود. کل هتل از برف و بلوک یخ زده ساخته شده است که از رودخانۀ تورن تأمین می شود. در این هتل همه چیز یخی می باشد، حتی لیوان‌ها و بشقاب‌ها نیز در این هتل از یخ ساخته‌شده‌اند. فیلم های مستندی درباره این هتل یخی ساخته شده است که در زمان های مختلف از شبکه های Discovery و National Geographic پخش می شود.

هتل یخی، سوئد

۲. هتل اسکیمویی آلتا، نروژ

یکی دیگر از هتل های یخی که هر ساله گردشگران زیادی را جذب می کند، هتل آلتا ایگلو در نروژ می باشد. هتل آلتا ایگلو از برف و یخ ساخته شده است و مهمانان تجربه منحصر به فردی را در شمال کشور تجربه می کنند. در هر اتاق کیسه خواب های فوق العاده گرم و پد های خوابی وجود دارد که از چرم گوزن های شمالی درست شده اند. اما این اتاق ها با درجه حرارت ثابت بین -۴ و -۷ درجه سانتیگراد، مهمانان را مجبور می کنند تا لباس های گرم بپوشند. این هتل همچنین دارای سونا و ۲ وان حمام در فضای باز است که برای گرم کردن و آرامش افراد است. همچنین سورتمه های موتوری نیز برای کشف و گردش در محیط اطراف وجود دارد. این هتل بزرگترین هتل در نروژ است که حدود ۲۵۰۰ متر مربع مساحت دارد. این هتل با فرودگاه آلتا در Sorrisniva حدود ۲۵ دقیقه فاصله دارد. در این هتل می‌توانید غذاهای بومی خوشمزه‌ای را امتحان کنید که به زیبایی تزئین شده‌اند.

هتل اسکیمویی آلتا، نروژ

۳. هتل دی گلاس، کبک

هتل دی گلاس در ۵ کیلومتری (۳ مایل) شمال شهر کبک و در دامنه کوه های لورانتی واقع شده است. این هتل، اولین هتل یخی در آمریکای شمالی می باشد که از زمان باز شدن آن در سال ۲۰۰۱ بیش از یک میلیون نفر از سراسر جهان بازدید کننده داشته است. این هتل با استفاده از ۱۵ هزار تن برف و بیش از ۵۰۰ هزار تن یخ ساخته شده است. هتل دی گلاس هر ساله در اوایل ماه ژانویه باز می شود و پس از گذشت سه ماه، یعنی در ماه آوریل به پایان می رسد. در این هتل فقط حمام ها گرم می شوند که در یک ساختار عایق بندی جداگانه قرار دارند. همچنین در هتل دی گلاس یک کلیسا وجود دارد که افراد می توانند مراسم عروسی خود را در آن جشن بگیرند. هتل یخی دارای ۳۶ اتاق است که با دکوراسیون کاملا یخی ساخته شده است. در این هتل همه وسایل از مجسمه‌های روی دیوارها گرفته تا تخت همه از یخ درست شده‌اند. هتل دی گلاس، از جمله هتل‌های خاص جهان به شمار می‌آید و به قطب گردشگری کشور کانادا و شهر کبک شهرت یافته است.

هتل دی گلاس، کبک

۴. هتل برفی کرکنس، نروژ

این هتل برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ افتتاح شد و از آن سال به بعد میهمانان می توانند یک تجربه فوق العاده و جذاب را در یکی از زیباترین نقاط نروژ داشته باشند. این هتل در یکی از شهرهای قطب شمال در نروژ، نزدیک به مرز کشور روسیه قرار دارد. هتل کرکنس هر ساله در زمستان بازسازی می شود و تقریبا در ۲۰ دسامبر پذیرای میهمانان از سراسر جهان می باشد. این هتل به طور انحصاری با یخ و برف ساخته شده است و در آن تخت‌هایی طبیعی با تشک راحت برای میهمانان تعبیه شده است. کنار هتل نیز یک ساختمان خدمات گرمایشی و یک رستوران گرم نیز وجود دارد.

هتل برفی کرکنس، نروژ

۵. هتل برفی، فنلاند

هتل برفی کاملا از برف و یخ ساخته شده است و بخشی از قلعه برفی در کشور فنلاند است که در کل دنیا، بزرگ‌ترین قلعه به‌شمار می‌رود. این هتل از سال ۱۹۹۶ میلادی تاکنون با طراحی‌های متفاوتی بازسازی شده است. تنها عناصر تکراری در این هتل شامل یک کلیسای کوچک و یک رستوران می‌شود. این هتل در دمای منفی پنج درجه سانتی‌گراد نگهداری می‌شود و تمام اتاق‌های آن مجهز به تختی از جنس پوست بره و کیسه‌های خواب هستند. همچنین برخی از اتاق‌های هتل نیز با کنده‌کاری‌های منحصر‌به‌فردی از یخ تزئین شده‌اند.

هتل برفی، فنلاند

۶. هتل یخی بالئا، رومانی

هتل یخی بالئا تنها هتل یخی رومانی می باشد که در ارتفاع ۲۰۰۰ متری سطح دریا قرار گرفته است. این هتل هر ساله به کمک آجرهای یخی استخراج شده از دریاچه بالئا به شکلی جدید ساخته می شود. تمام تخت خواب های این هتل یخی هستند، اما با تشک های راحت و روتختی هایی از خز نرم پوشیده شده اند. شب ها برای خواب کیسه خواب نیز در اختیار مهمانان هتل قرار می گیرد. این هتل تنها به کمک تله کابین قابل دسترسی است و در رستوران آن غذاهای بین المللی سرو می شود. این هتل دارای یک بار و یک رستوران است و در کنار آن یک کلیسای یخی نیز وجود دارد.

هتل یخی بالئا، رومانی

۷. دهکده اسکیمویی کاکسلاتانن، فنلاند

دهکده اسکیمویی کاکسلاتانن بالاتر از دایره قطبی و در لاپلند فنلاند واقع شده است و دارای اسکیموها و خانه های برفی می باشد. این هتل همچنین دارای بزرگترین سونای دودی در جهان است. دهکده اسکیمویی دارای ۴ رستوران است که ۲ تای آنها در کلبه های سنتی لاپلاند قرار گرفته اند. هر رستوران غذاهای مخصوص لاپلندی مانند گوزن شمالی و سالمون گریل شده ارائه می دهد. حتی این هتل به سونای دود نیز مجهز است. مهمانان در طول اقامت خود می توانند از فعالیت های نشاط بخشی مانند سافاری های زمستانی توسط گوزن های شمالی و هاسکی، اسنومبیل و شرکت کردن در رالی برفی لذت ببرند.

کاکسلاتانن

۸. روستای برفی، کانادا

روستای برفی در جزیره سنت هلن و ۵ کیلومتر (۳ مایل) مرکز شهر مونترال واقع شده است. هر ساله این هتل یک شهر بزرگ از یخ و برف در این مکان می سازد و ساختمان های آن با رنگ آمیزی زیبا در شب روشن می شوند. مهمانان می توانند در یک وان حمام بخوابند یا یک نوشیدنی را در یک اتاق یخ بنوشند. اتاق ها و اسکیموها به طور کامل از یخ ساخته شده است. تخت خواب های این هتل از یک قاب چوبی و یک تشک ساخته شده اند. یک کیسه حرارتی برای گرم کردن میهمانان در شب فراهم شده است.

روستای برفی، کانادا
۹. اقامتگاه آلفا تومامو، ژاپن

اقامتگاه آلفا تومامو یک روستای یخی می باشد که در ژاپن واقع شده است. اتاق ناهار خوری، اتاق خواب، حمام و همه مکان های دیگر این هتل از یخ ساخته شده است. حتی غذا نیز بر روی یک بشقاب یخی سرو می شود. هرچند اقامت در این اقامتگاه ارزان نیست، اقامت در این هتل شبی ۵۰،۰۰۰ ین (۶۰۳ دلار) است که هزینه آن دو و نیم برابر اقامت در اتاق های مشابه مکان های دیگر است.

آلفا تومامو

۱۰. دهکده برفی هتل کیتیلا Kittila، فنلاند

دهکده برفی بالاتر از دایره قطبی و در کشور فنلاند قرار گرفته است. اتاق های این هتل با مبلمان تراشیده شده از یخ و برخی تزئینات برفی و یخی تزئین شده است. مهمانان می توانند در کافه هتل کیتیلا غذا میل کرده یا به تماشای هنرهای مجسمه سازی در محوطه هتل بپردازند. مهمانان این هتل همچنین می توانند فعالیت های برنامه ریزی شده ای همچون ماهیگیری در یخ، اسنومبیل و سورتمه سواری (با سگ یا گوزن) را انجام دهند.

هتل کیتیلا Kittila

۱۱. کلبه‌های اسکیمویی، اتریش

کلبه های اسکیمویی، اولین کلبه های یخی در کشور اتریش هستند که در ۲۰۰۰ متری سطح دریا قرار دارند. این ساختمان فوق العاده به طور کامل از برف و یخ ساخته شده است و هر ساله بازسازی می شود. مجسمه سازان برف آثار شگفت انگیزی از هنر بر روی دیوارها و سقف اسکیموها ایجاد کرده اند. این روستای برفی از ۱۸ کلبه اسکیمویی یا ایگلو، بر روی تپه اسکی بریکسم (Brixem) در تال واقع شده است. این کلبه ها به یک اتاق گرم و حمام گرم مجهز هستند و روی صندلی ها یک پوست گوسفند قرار دارد که باعث گرم شدن میهمانان می شود. اسکیموی اصلی ظرفیت ۵۰ میهمان را دارد و برای میهمانان این هتل خدماتی شامل نوشیدنی، شام فوندو پنیری و بوفه کامل صبحانه سرو می شود.

کلبه های اسکیمویی، اتریش

۱۲. کلبه‌های اسکیمویی مورزین آوُریا، فرانسه

کلبه‌های اسکیمویی مورزین آوُریا در منطقه پورتس دی سولِی (Potes du Soleil) آوریاز واقع شده‌اند. بهتر است هنگام رفتن به این هتل لباس های گرم بپوشید زیرا دمای داخل اسکیمو به ندرت بالاتر از -۵ درجه می شود. این کلبه ها برای تمام خانواده ها، اسکی بازان و غیر اسکی بازان مناسب است. شما می توانید هر روز بین ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر یک فنجان چای بگیرید و در روستا قدم بزنید و از نوشیدن چای لذت ببرید.

کلبه‌های اسکیمویی مورزین آوُریا، فرانسه

۱۳. کلبه‌های اسکیمویی دورف گشتاد، سوئیس

کلبه‌های اسکیمویی دورف، در کشور سوئیس و در قلب کوه، در برنیز اوبرلند واقع شده‌اند. این کلبه ها در بالای Saanenmöser و در حدود ۲۰۰۰ متری سطح دریا قرار دارند. با رفتن به این مکان از منظره های با شکوه کوه ها و دره های اطراف آن لذت ببرید. این کلبه ها تجربه یک ماجراجویی به یاد ماندنی را برایتان رقم می زند. همچنین می توانید از یک فست فود و پیاده روی در آن مکان لذت ببرید. علاوه بر این، روستای دورف گشتاد، یک سونا، یک گرداب و یک کلبه کبابی گرم با شومینه ای شیک و دلپذیر ارائه می دهد.

کلبه‌های اسکیمویی دورف گشتاد

۱۴. روستای اسکیمو، اسلوونی

هتل ایگلو در اسلوونی بخشی از یک روستای کامل اسکیمو با ایگلوز است که توسط سیستم تونل ها به هم متصل شده است. این هتل لوکس نیست، وب سایت آن هشدار می دهد که هیچ دوش گرمی در آن وجود ندارد. اگرچه استفاده از برف برای شستن می تواند بسیار طراوت بخش باشد، اما بسیار سرد است. در خارج از هتل شما می توانید با نوشیدنی های گرم خود را گرم کنید.

 روستای اسکیمو، اسلوونی

 

منبع: بلاگ بورسیکا

 

در بورسیکا بخوانید: آشنایی با جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری در سرتاسر دنیا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد