بهترین روش‌های چاق کردن صورت با ورزش و خوردنی‌ها

0 2,617

صورت بیش از اندازه لاغر، چهره شما را  خسته و ضعیف نشان می‌دهد، بنابراین اگر در اثر ورزش  یا به‌صورت ژنتیکی صورتی لاغر و خیلی استخوانی دارید، می‌توانید با استفاده از چند راهکار طبیعی، صورتتان را پرتر و گونه‌هایتان را برجسته‌تر کنید. البته اگر بخواهیم هر نوع ماده غذایی را بدون رعایت کردن رژیم غذایی مصرف کنیم، تمام قسمت‌های بدن از جمله صورت چاق‌تر می‌شوند که  این نوع چاقی اصلاً خوب و استاندارد و سالم نیست. بنابراین شما باید با خوردن برخی از مواد غذایی سالم در ساعت ابتدایی روز، و استفاده از ماسک‌ها و یا حرکات ورزشی یوگا سعی کنید صورتتان را شاداب‌تر و گونه‌هایتان را برجسته‌تر نشان دهید.

مواد غذایی مفید برای چاق‌تر شدن صورت

نوشیدن آب

آب باعث هیدراته شدن صورت و چاقی آن می‌شود

اگر ورزش می‌کنید و نمی‌توانید از مواد غذایی با کالری بالا استفاده کنید، به شما توصیه می‌کنیم برای چاق شدن صورتتان آب بنوشید. آب باعث هیدراته کردن پوستتان می‌شود، چین و چروک را کمتر کرده و صورتتان را شاداب‌تر و پرتر نشان می‌دهد.

آجیل‌ها

آجیل‌ها سرشار از روغن‌های مفیده بوده و به چاقی صورت کمک می‌کنند

شما می‌توانید با مصرف آجیل‌ها که سرشار از روغن‌های طبیعی و مواد مغذی هستند گونه و صورتتان را حجیم‌تر و زیباتر نشان دهید. البته در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی نکنید و روزانه ۴ مغز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، مغزهایی مانند فندق، پسته و بادام در کنار خرما می‌تواند به زیباتر شدن صورتتان کمک کند.  شما می‌توانید این مغزها را با خرما میکس کرده و به‌صورت میان وعده مصرف نمایید.

سیب

سیب به چاقی صورت کمک می‌کند

سیب یک میوه سالم و مغذی و مناسب برای تمام قسمت‌های بدن است. ویتامین‌های A، B و C و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سیب  باعث می‌شود پوست زیباتر و شفاف‌تری داشته باشید و از پیر و چروک شدن پوست جلوگیری می‌کند. علاوه بر این با خوردن سیب صورت زیباتر و پرتری دارید و کبودی زیر چشم که ناشی از لاغری است کم‌کم بهبود می‌یابد. علاوه بر مصرف خوراکی سیب می‌توانید از ماسک آن نیز استفاده کنید. یک سیب را با همزن برقی له کنید تا به‌صورت سس دربیاید. سپس آن را به گونه‌های خود بزنید و یک ساعت صبر کنید و در نهایت با آب ولرم آب‌کشی نمایید.

آلوئه‌ورا

ژل آلوئه‌ورا باعث چاقی صورت می‌شود

آلوئه‌ورا گیاهی است که مصارف زیبایی بسیار زیادی دارد. در این گیاه آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین C و ویتامین E موجود است که کلاژن سازی در پوست را زیاد می‌کند. شما می‌توانید برای زیبایی و چاق شدن صورتتان، عصاره خوراکی آلوئه ورا را هر روز صبح بنوشید. علاوه بر این، ماسک آلوئه‌ورا برای زیباسازی پوستتان بسیار مفید است. این گیاه خاصیت ارتجاعی پوست را بیشتر کرده و صورتتان را زیباتر نشان می‌دهد. این ژل را با حرکت دورانی بر روی پوستتان حرکت دهید و این کار را نیم ساعت تا یک ساعت قبل از حمام انجام دهید.

عسل

عسل طبیعی برای پوست شما معجزه می‌کند، عسل را می‌توان به‌صورت ماسک و موضعی استفاده کرده و یا آن را میل کنید. در هر دو صورت فواید آن به پوستتان خواهد رسید. عسل جاذب رطوبت بوده و از این طریق پوست را شاداب‌تر و پرتر نشان می‌دهد.

هویج

هویج نیز یکی از میوه‌های لذیذ پر آب است که باعث هیدراته شدن پوست و درنتیجه شادابی و حجیم شدن عضلات صورت و گونه‌ها می‌شود. سعی کنید از این میوه‌ها به‌عنوان میان وعده استفاده کنید.

شنبلیله

تخم شنبلیله به چاقی صورت کمک می‌کند

شنبلیله نیز می‌تواند صورت شما را پرتر و زیباتر نشان دهد. در دانه‌های شنبلیله ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی وجود دارد که پوست را زیبا و سالم می‌کند. شما می‌توانید ماسک‌های مفیدی از این ماده تهیه کرده و بر روی صورتتان بگذارید. پودر شنبلیله را با آب یا گلاب تازه مخلوط کنید. خمیر تهیه شده را روی گونه‌ها قرار داده و ماساژ دهید.

جوانه گندم

جوانه گندم به چاقی صورت کمک می‌کند

بهتر است به همراه سالاد، جوانه گندم بخورید، تا علاوه بر آب‌رسانی پوست از طریق سالاد، پوست صورتتان زیباتر، با نشاط‌تر و پرتر شود. جوانه گندم ویتامین‌های E و B دارد که باعث آب‌رسانی به پوست می‌شود. علاوه بر این می‌توانید پودر جوانه گندم را تهیه کرده و به همراه ماست و شیر میل کنید.

سیب زمینی

سیب زمینی نیز با خواص فوق‌العاده خود باعث چاق شدن، سفید و شفاف شدن پوست می‌شود. مواد مغذی  و ویتامین C موجود در سیب زمینی باعث می‌شود خشکی پوستتان کمتر شده و آب‌رسانی در آن بیشتر شود. شما می‌توانید سیب زمینی را با ماست مخلوط کرده و به‌صورت موضعی بر روی صورتتان بمالید و با حرکت دورانی مواد مغذی را جذب پوستتان کنید. سپس اجازه دهید چند دقیقه این مخلوط بر روی پوستتان بماند و در نهایت با آب ولرم آب‌کشی کنید. علاوه بر این ماسک سیب زمینی، گلاب و لیمو برای پوست‌های چرب و ماسک سیب زمینی، گلاب و عسل برای پوست‌های خشک توصیه می‌شود.

گلیسیرین

شما می‌توانید از گلیسیرین به همراه گلاب استفاده کرده و با حرکت دورانی بر روی پوست صورت، باعث شادابی و بزرگ‌تر شدن گونه‌هایتان شوید. این ترکیب باعث  آب‌رسانی و تغذیه پوست می‌شود و بسیار مفید است.

شیر

استفاده از شیر به تنهایی یا با سایر مواد هیدراته باعث می‌شود که صورت و گونه‌هایتان چاق‌تر شود. برای این کار شیر را روی گونه‌هایتان بمالید و به‌صورت دایره‌ای حرکت دهید، اندکی منتظر بمانید تا شیر جذب شود سپس آن را با آبگرم بشویید.

فست‌فود را کنار بگذارید

شما با مصرف فست‌فودها و مواد غذایی چرب و پر نمک باعث می‌شوید که آب بدنتان کم شده و درنتیجه آب‌رسانی به صورتتان به حداقل برسد، در این شرایط، صورتتان بعد از مدتی کدر و مات شده و شادابی خود را از دست می‌دهد و عضلات و گونه‌هایتان نیز کوچک‌تر خواهد شد.

سیگار نکشید

سیگار ضررهای بسیار زیادی دارد اما یکی از این ضررها خستگی و ضعف در صورت و لاغر شدن صورتتان است که با سیاه شدن زیر چشم حالت ناخوشایندی به پوستتان می‌بخشد.

روغن‌های مفید برای ماساژ صورت و برجسته کردن گونه‌ها

معرفی حرکات یوگا برای چاقی صورت

استفاده از روغن‌های طبیعی و ماساژ آن بر روی صورت باعث می‌شود تا خون‌رسانی به پوست بیشتر شده و با مرطوب کردن و هیدراته شدن پوست، صورتتان جوان‌تر و پرتر به نظر برسد. در این قسمت تعدادی از این روغن‌های مفید را به شما معرفی می‌کنیم.

روغن کنجد: شما می‌توانید این روغن را وارد رژیم غذایی‌تان کرده و یا از آن برای ماساژ موضعی گونه‌هایتان استفاده کنید، در هر دو صورت روغن کنجد می‌تواند به زیباتر شدن پوست و برجسته‌سازی گونه‌هایتان کمک کند.

استفاده از روغن زیتون بصورت موضعی یک راه ساده برای چاقی صورت است

روغن‌زیتون: روغن زیتون یک روغن رایج و مفید است که بیشتر انسان‌ها در غذاهای خود از آن استفاده می‌کنند. بهتر است مصرف روغن زیتون را قطع نکنید و از آن به عنوان یک طعم دهنده مفید استفاده کنید. روغن زیتون باعث نرمی و درخشندگی پوست شما می‌شود، علاوه بر این ماساژ این روغن بر روی پوست آب‌رسانی را بیشتر کرده و به عنوان یک ماسک چاق کننده صورت عمل خواهد کرد.

روغن نارگیل: استفاده از روغن نارگیل در هنگام ماساژ صورت باعث می‌شود تا اسیدهای چرب این روغن جذب پوست شده و پوستتان نرم و گونه‌هایتان برجسته شود.

در کنار رژیم غذایی، و ماسک‌ها، بهتر است ورزش را فراموش نکنید، شما می‌توانید با چند حرکت ساده یوگا، صورت زیباتر و گونه‌های برجسته‌تری داشته باشید.

با باد کردن صورت می‌توانید چاقی صورت را بیشتر کنید

باد کردن صورت: همان‌طور که بر روی صندلی نشسته‌اید، می‌تواند این حرکت ساده را انجام دهید. ابتدا صورت خود را بادکرده و این کار را با هر دو لپ خود انجام دهید، اندکی صبر کنید و سپس سمت چپ صورت را باد کنید و یک دقیقه صبر نمایید و در نهایت این کار را برای سمت راست صورتتان نیز انجام دهید و مکث کنید.

 

مکیدن صورت: غنچه کردن لپ‌ها و مکیدن دو طرف صورت، می‌تواند بر روی عضلات گونه‌های شما فشار آورده و با تحریک آن‌ها، گونه‌هایتان را برجسته‌تر کند.

ورزش مکیدن صورت برای چاق‌تر و زیباتر شدن صورت

البته تمام این روش‌ها به صبر و حوصله نیاز دارند شما با یک یا دو بار انجام دادن به نتیجه نمی‌رسید. بسیاری از انسان‌ها این صبر و حوصله را ندارند و تصمیم می‌گیرند با استفاده از تزریق ژل بر گونه‌هایشان، آن‌ها را برجسته کنند. این روش در صورتی که به کلینیک‌های درمانی معتبر بروید، یک روش سریع و خوب است، اما  ممکن است عوارضی داشته باشد. بنابراین با اندکی صبر و حوصله می‌توانید از طریق روش‌های طبیعی، گونه‌ها را برجسته و صورتی زیبا و پر داشته باشید.

تزریق بوتاکس راهی آسان برای چاقی موضعی صورت

منبع: بلاگ بورسیکا

 

در بورسیکا بخوانید: آموزش ماساژ دادن صورت
در بورسیکا بخوانید: معرفی بهترین براش‌های شستشوی صورت
در بورسیکا بخوانید: ۲۰ خاصیت شیره خرما که نمی‌دانستید

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد