با مقرون به‌صرفه‌ترین گوشی‌های ۲۰۱۸ آشنا شوید

0 2,452

هرروز که از خواب بیدار می‌شویم یک تکنولوژی جدید و یک قابلیت نو به گوشی‌های همراه اضافه شده است و این دستگاه‌های کاربردی هرروز پیشرفته‌تر می‌شوند، البته این گوشی‌ها، قیمت‌های بالا و فضایی دارند و ممکن است هر کسی قدرت خرید این نوع گوشی‌های هوشمند را نداشته باشند. در این راستا برخی از این شرکت‌ها سعی کرده‌اند که هر سال، گوشی‌های معمولی‌تر، به‌صورت میان رده و پایین رده نیز تولید کنند، تا قشر متوسط و ضعیف نیز بتوانند از این دستگاه‌های پیشرفته استفاده نمایند. مثلاً با حذف برخی از قابلیت‌های غیرکاربردی مانند قابلیت ضد آب، شارژ سریع و … سعی می‌کنند هزینه تمام شده گوشی را پایین‌تر بیاورند.

در این مطلب می‌خواهیم بهترین گوشی‌های ارزان قیمت سال ۲۰۱۸ را به شما معرفی کنیم تا با هزینه کمتری از این تکنولوژی‌های روز دنیا بهره ببرید.

  • Honor 9 Lite

هوآوی آنر 9 لایت

گوشی آنر ۹ یکی از بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸ از نظر قیمتی است و قابلیت‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد. طراحی این گوشی زیبا و صفحه‌نمایش آن بزرگ است، نمایشگر با نسبت ۱۸ به ۹ و ۵.۶۵ اینچی آنر ۹ لایت ۷۵.۵ درصد از سطح جلوی گوشی را پوشانده و به فول اچ‌دی پلاس از نوع IPS LCD مجهز شده است. پشت آنر ۹ لایت از جنس شیشه ساخته شده است. این گوشی دو سیم کارته است اما درصورت استفاده از دو سیمکارت نمی‌توانید از کارت حافظه خارجی استفاده کنید.

دوربین دوگانه با دو سنسور ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی آن به‌خوبی عمل می‌کند. دوربین سلفی آن نیز به‌صورت دو گانه و مشابه با دوربین اصلی همراه با دو سنسور ۲ و ۱۳ مگاپیکسلی طراحی شده است. به دلیل وجود این سنسور ۲ مگاپیکسلی هر دو دوربین سلفی و اصلی توانایی ثبت تصاویر پرتره با افکت بوکه دارند. این گوشی دارای پردازنده‌ی ۶۴ بیتی با لیتوگرافی ۱۶ نانومتری موسوم به کرین ۶۵۹ است. همچنین با ۳ یا ۴ گیگابایت رم در کنار ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی ارائه می‌شود. این گوشی مجهز به سنسور اثر انگشت است و باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و لیتیوم-پلیمر قدرت آن را تأمین می‌کند.

  • Xiaomi Mi A2 Lite

شیائومی ای2 لایتدر بین گوشی‌های اندرویدی به‌صرفه، گوشی بهتر از Mi A2 پیدا نمی‌کنید. طراحی فوق‌العاده با صفحه‌نمایش ۱۹: ۹، دوربین‌های عقب دوگانه و عملکرد مناسب این گوشی فوق‌العاده است. بدنه این گوشی فلزی است، در تمام نسخه‌ها رنگ قاب جلوی دستگاه مشکی است، و فریم دور گوشی نیز از فلز ساخته شده است، صفحه‌نمایش آن، ۵.۸۴ اینچ از جنس IPS و رزولوشن ۱۰۸۰×۲۲۸۰ پیکسل است.

پردازنده به‌کاررفته در این گوشی، اسنپدراگون ۶۲۵ است که پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای با فرکانس هر ۸ هسته ۲ گیگاهرتز است. حافظه داخلی دستگاه ۳۲ گیگابایت و حافظه رم هم ۳ گیگابایت است که در صورت کمبود فضا می‌توانید از کارت حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت استفاده کنید. دوربین به‌کاررفته در آن دارای دو لنز است؛ یکی از لنزها سنسور ۱۲ و لنز دیگر سنسور ۵ مگاپیکسلی دارد که برای عمق دادن به تصاویر به کار می‌رود. دوربین سلفی دستگاه هم سنسور تکی ۵ مگاپیکسلی دارد و از قابلیت HDR هم پشتیبانی می‌کند.

نقطه قوت این گوشی باتری آن است، شیائومی باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت در A2 lite قرار داده است و یکی از دلایل ضخامت دستگاه را می‌توان همین ظرفیت بالای باتری دانست که در استفاده معمولی تا ۲ روز روشن می‌ماند.

در بورسیکا بخوانید: بررسی تخصصی گوشی‌های Xiaomi A2 و A2 Lite

 

  • Motorola Moto E5

موتورولا موتو ای 5گوشی Moto E5 یکی از بهترین گوشی‌های به‌صرفه در سال ۲۰۱۸ است، البته شما می‌توانید اندکی بیشتر هزینه کرده و یک گوشی با قابلیت‌های بیشتری تهیه کنید اما اگر بودجه شما در این محدوده است گوشی Moto E5 برای شما بسیار مناسب می‌باشد. ظاهر این گوشی زیبا، طراحی و کیفیت ساخت همراه با ویژگی‌های از جمله صفحه‌نمایش، دوربین، اسکنر اثر انگشت و عمر باتری مطمئناً شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اگرچه در نگاه اول به این گوشی فکر می‌کنید که بدنه آن فلزی است، اما این بدنه کاملاً از پلاستیک ساخته شده است. این گوشی از یک نمایشگر ۵.۷ اینچ IPS LCD با وضوح ۷۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل با نسبت تصویر ۱۸: ۹ استفاده می‌کند. این گوشی موتورولا قدرت خود را از پردازنده کوالکام اسنپ دراگون ۴۲۵؛ ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی تأمین می‌کند. کیفیت تصاویر دوربین اصلی این محصول چندان عالی نبوده و رابط کاربری آن نیز روان نیست. این گوشی دو سیم کارته است و دوربین اصلی آن یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی باکیفیت ۵ مگاپیکسل کار می‌کند. باتری آن نیز ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت قدرت دارد.

  • UMIDIGI One Pro

یومی دیجی وان پروگوشی یومی دیجی وان پرو با قیمت ارزان، قابلیت‌های خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. شارژ سریع ۱۵ وات، شارژ بیسیم ۱۸ وات، NFC، نمایشگر ۵.۹۹ اینچی با نسبت IPS 19: 9، دوربین‌های دوگانه ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی، سنسور اثر انگشت در کناره گوشی و طراحی جذاب، چیزهایی هستند UMIDIGI One Pro به شما ارائه می‌دهد. این گوشی در رده گوشی‌های متوسط به حساب می‌آید بنابراین برخی از ویژگی‌ها را در خود جای نداده است. صفحه‌نمایش تنها رزولوشن HD را ارائه می‌دهد، حسگر اثر انگشت اندکی کند است و دوربین‌ها در حد گوشی‌های پرچم‌دار عمل نمی‌کنند. پردازنده به‌کاررفته در این گوشی Helio P23 بوده که در کنار ۴ گیگ رم و حافظه ۶۴ گیگابایتی قدرت خوبی را ارائه می‌دهد. باتری به‌کاررفته در آن نیز ۳۲۵۰ میلی‌آمپر ساعت قدرت دارد.

  • Moto G6 Play

مو جی 6 پلیصفحه‌نمایش موتو G6 پلی، ۵.۷ اینچی، از نوع IPS LCD و با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۸ به ۹ می‌باشد. دوربین اصلی با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی نیز با دو سنسور ۸/۵ مگاپیکسل کار می‌کند.. موتو جی ۶ پلی (Moto G6 Play) قدرت خود را از پردازنده Snapdragon 430Qualcomm؛ ۲ یا ۳ گیگابایت رم و ۱۶/۳۲ گیگابایت حافظه داخلی به دست می‌آورد.

این گوشی نسبت به دو مدل دیگر خود، دارای عمر باتری بهتر و حسگر اثر انگشت کاراتری است. باتری به‌کاررفته در آن ۴۰۰۰ میلی‌آمپری است که با توجه پردازنده‌ای که در آن به‌کاررفته عملکرد خوبی را به نمایش می‌گذارد. جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و میکرو USB یکی از نقاط قوت این گوشی به حساب می‌آید. موتو جی ۶ پلی (Moto G6 Play) ارزان‌ترین موبایل در بازار است که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند!

  • Nokia 5.1

نوکیا 5.1نوکیا ۵.۱ یک گوشی با بدنه آلومینیومی، نمایشگر ۵.۵ اینچی FHD با نسبت صفحه ۱۸: ۹ است. جنس بدنه‌ی nokia 5.1 از آلومینیوم مرغوب است و در رنگ‌بندی متنوعی ارائه می‌شود.

پردازنده به کار گرفته شده در این گوشی یک چیپست ۲.۰ گیگاهرتزی Helio P18 مدیاتک با هشت هسته پردازشی است که بسته به انتخاب شما با ۲ یا ۳ گیگابایت حافظه رم و ۱۶/۳۲ گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌شود، که البته می‌توانید این فضا تا ۱۲۸ گیگابایت افزایش دهید. این گوشی نوکیا در زمینه عکسبرداری عملکردی در سطح متوسط دارد، یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با فوکس خودکار تشخیص فاز و فلش LED dual-tone و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در این گوشی به کار گرفته شده است که قابلیت عکسبرداری به‌صورت هم‌زمان را دارد. باتری گوشی نوکیا ۲۹۹۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد.

  • HTC Desire 12+

اچ تی سی دیزایر 12این گوشی دارای طراحی سبک و راحت و عملکرد خوب می‌باشد, جنس بدنه آن از آکریلیک مقاوم است که به شدت جاذب اثر انگشت می‌باشد. این گوشی دارای نمایشگر ۶ اینچی IPS LCD با نسبت تصویر ۱۸:۹ و رزولوشن ۱۴۴۰×۷۲۰ می‌باشد. دوربین دوگانه آن از دو سنسور ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی استفاده کرده که قادر به ثبت تصاویر پرتره است. به‌طور کلی این گوشی در برخی زمینه‌ها مانند صفحه‌نمایش و دوربین عملکرد متوسطی ارائه می‌دهد.

اچ تی سی دیزایر ۱۲ پلاس از تراشه اسنپدراگون ۴۵۰ استفاده می‌کند، اسنپدراگون ۴۵۰ از پردازنده مرکزی با ۸ هسته پردازشی در فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز استفاده می‌کند که با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری ساخته شده است که در کنار ۳ گیگابایت و ۳۲ گیگابایت قدرت گوشی را تأمین می‌کنند. همان‌طور که اشاره شد باتری آن قدرت متوسطی دارد که به اندازه باتری ۲۹۶۵ میلی‌آمپر ساعتی است که برای صفحه‌نمایشی به این اندازه، کم قدرت می‌باشد.

  • Motorola Moto E5 Plus

موتورولا موتو ای 5 پلاساگر صفحه‌نمایش بزرگ‌تر می‌پسندید گوشی Moto E5 Plus بسیار مناسب است. نمایشگر به‌کاررفته در این گوشی موتورولا ۶ اینچ از نوع IPS LCD و رزولوشن ۷۲۰ در ۱۴۴۰ می‌باشد.

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بر روی قاب پشتی این گوشی، وظیفه ثبت عکس‌های باکیفیت را بر عهده دارد و یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی نیز در قسمت جلویی محصول تعبیه شده است. این گوشی از پردازنده اسنپدراگون ۴۳۵ همراه با رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی استفاده می‌کند اما میتوان با استفاده از حافظه خارجی میکرو اس دی آن را تا ۱۲۸ گیگابایت ارتقاء داد. باتری آن نیز ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که قدرت بسیار بالایی دارد. قرار دادن جک ۳.۵ میلی‌متری صدا در این گوشی برای کاربرانی که از هدفون‌های سیمی استفاده می‌کنند بسیار خوشایند است.

  • Honor 7X

آنر 7 ایکسطراحی زیبای آنر ۷ ایکس، صفحه‌نمایش بزرگ، حاشیه اندک در بالا و پایین نمایشگر، و شیشه خمیده با لبه‌های گرد جذابیت ظاهری آن را تکمیل کرده است؛ علاوه بر این، بدنه تمام فلزی این گوشی که از دو باریکه پلاستیکی برای عبور امواج در بالا و پائین تعبیه شده، بسیار زیبا است. صفحه‌نمایش ۵.۹۳ اینچی با نسبت ۱۸: ۹ بسیار عالی است، فناوری ساخت این صفحه‌نمایش از نوع IPS TFT LCD بوده که با رزولوشن ۲۱۶۰×۱۰۸۰ پیکسل ارائه شده است.

استفاده از پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای نیز در کنار ۴ گیگابایت رم سخت‌افزار قابل قبولی برای این گوشی به وجود آورده است که اکثر برنامه‌ها در آن به‌خوبی اجرا می‌شوند، ظرفیت باتری دستگاه ۳,۳۴۰mAh می‌باشد که به‌طور کلی عمر باتری بسیار خوبی ارائه می‌دهد، دوربین‌ها نیز عملکرد قابل قبولی دارند اما عالی نیستند؛ دوربین اصلی با سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با حداکثر گشودگی دیافراگم f/2.2 و ظاهراً اندازه سنسور ۱.۲۵ میکرون که در کنار آن یک دوربین ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق میدان و محو کردن پس‌زمینه قرار داده شده است. و دوربین سلفی نیز با سنسور ۸ مگاپیکسلی و به‌صورت تکی کار می‌کند. به‌طور کلی طراحی و ظاهر و باطن این گوشی مطلوب کسانی است که می‌خواهند با هزینه‌ی کم، یک گوشی با امکانات بیشتری داشته باشند.

  • Moto G5

موتو جی 5رقابت زیادی میان گوشی‌های به‌صرفه وجود دارد، اما Moto G5 هنوز هم یکی از بهترین‌هاست. کیفیت ساخت به‌تنهایی می‌تواند این حس را در شما به وجود آورد، که این گوشی یک گوشی بالا رده است. در حالی که کنترل حرکتی اثر انگشت تجربه خوبی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این گوشی از نظر ظاهری بسیار معمولی است، در قسمت جلو گوشی یک صفحه‌نمایش ۵.۰ اینچی قرار دارد که در اطراف آن حاشیه‌های زیادی دیده می‌شود. این صفحه‌نمایش از پنل IPS LCD و با کیفیت Full HD کار می‌کند.

چیپست Snapdragon 430، همراه با یک RAM با حافظه GB3 یک عملکرد معمولی را ارائه می‌دهد که برای گوشی میان رده مناسب است. از نظر دوربین نیز در حد متوسط می‌باشد و مجهز به یک دوربین ۱۳MP با دریچه دیافراگم f2.0 به همراه یک فلش LED است، دوربین جلوی این گوشی، تصاویری با زاویه باز و کیفیت ۵ مگاپیکسل به ثبت می‌رساند. علاوه بر این Moto G5 از یک باتری ۲۸۰۰mAh قابل تعویض استفاده می‌کند که امکان شارژ سریع را نیز با خود به همراه دارد.

منبع: بلاگ بورسیکا

 

در بورسیکا بخوانید: معرفی گوشی‌های پرچمدار ۲۰۱۸ در یک نگاه کلی

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد