معرفی چند وسیله کاربردی برای آشپزی بهتر

0 1,018

زندگی پرمشغله امروزی تمام زمان ما را تحت تأثیر خود قرار داده است و ما حتی نمی توانید ساعاتی را به آشپزی و پختن غذا بپردازیم. در این راستا  ابزار ها و وسایلی را طراحی شده است تا با استفاده از آنها سرعت و کیفیت آشپزی شما بیشتر شده و در عین حال از آشپزی لذت خواهید برد.

در این مطلب می خواهیم چند مورد از بهترین وسایل و گجت های کاربردی آشپزخانه را به شما معرفی کنیم:

رشته‌کن حرفه‌ای میوه و سبزیجات

امروزه غذاهای رژیمی و سالاد ها بسیار طرفدار پیدا کرده اند و بسیاری از مردم برای رسیدن به تناسب اندام به این نوع غذاها گرایش دارند. درست کردن سالاد اندکی سخت است و ممکن است شما زمان زیادی را صرف ریز کردن مواد درون آن صرف کنید. اگر بخواهید یک سالاد زیبا تهیه کنید، باید هر یک از مواد به کار رفته در آن را در مدل ها و ابعاد مناسب و اندازه هم برش بزنید تا زیبایی غذای شما دو برابر شود.
در این راستا می توانید از انواع  رشته کن های موجود در بازار استفاده کنید. یک اسپیرالیزور می تواند این کار را برای شما آسان تر کند. ابزار OXO Good Grips Spiralizer یک نمونه خوب و کاربردی در این زمینه است که با استفاده از آن می توانید انواع سبزیجات را به صورت ریز و درشت رشته کرده و یا به صورت اسلایس های بسیار نازک در آورید و یک بشقاب سالاد خوشمزه و یا سیب زمینی سرخ کرده تهیه کنید.
این دستگاه دارای سه تیغه فولادی ضد زنگ است  که برای ایجاد برش اسپاگتی با قطر ۱.۸ ، ۱.۴ اینچی و برش نواری  استفاده می شود. شما  می توانید این تیغه ها را جدا کرده و آنها را در ماشین ظرفشویی بشویید. در قسمت زیرین دستگاه نیز پایه های پلاستیکی برای جلوگیری از لغزش دستگاه تعبیه شده است. ابعاد این دستگاه ۶.۲x 9.8 x 8.2  اینچ و وزن آن ۱.۵ پوند است.

مخلوط‌کن شخصی

سوپ ها و پوره های از جمله مواد غذایی هستند که در بیشتر وعده های غذایی افراد وجود دارند، و تمامی انسان ها در هر رده سنی از کودک تا سالمند از این نوع غذاها استفاده می کنند. پوره کردن این مواد به وسیله ابزارهای دستی اندکی سخت است و ممکن است وقت زیادی از شما بگیرد. طبق تحقیقات بسیار زیاد به این نتیجه رسیدیم دستگاه NutriBullet Pro 900 Series می تواند در این امر به شما کمک کند. شما می توانید انواع مواد غذایی نرم و سفت را در آن قرار داده و خرد کنید، تیغه های این مخلوط کن توانایی خرد کردن تکه های یخ را نیز در خود جای داده اند و شما می توانید برای تهیه یک اسموتی لذیذ و خنک  از این دستگاه استفاده کنید.
قدرت این دستگاه ۹۰۰ وات  می باشد که سخت ترین دانه ها و مواد را پودر می کند. محفظه آن جدا شده و مانند یک لیوان درب دار می باشد و شما می توانید به صورت شخصی از آن برای نوشیدن مواد غذایی مانند اسموتی در حین سفر و بیرون از منزل نیز استفاده کنید و در آخر آن را به وسیله ماشین ظرفشویی و یا به صورت دستی بشورید.
در این دستگاه از قابلیت ” Nutrient Extraction” استفاده می شود بدین صورت که دیوار سلولی مواد غذایی فیبری را شکسته و ویتامین ها و مواد معدنی درون آن را آزاد می کند. در این حالت مواد غذایی به صورت بهتری جذب بدن شده و آسان تر هضم می شوند. ابعاد این دستگاه ۱۴x 16.3 x 7.9 اینچ و وزن آن ۱۱.۴ پوند است.

زود پز برقی Instant Pot DUO60 6 Qt 7-in-1 Multi-Use Programmable Pressure Cooker

در صورتی که مشغله های زیادی دارید، تهیه یک زود پز می تواند به آشپزی شما کمک کند، دیگر نیازی نیست ساعت ها وقت بگذارید تا یک غذا جا بیوفتد و آماده شود. با استفاده از این وسیله کاربردی به راحتی می توانید یک غذای لذیذ در مدت زمان کوتاه تهیه کنید.
زود پز برقی Instant Pot Duo 7-Quart دارای سه درجه حرارت است که بسته به نوع غذا و زمانی که دارید می توانید آن را تنظیم کنید. این دستگاه ۷کاره قابلیت آن را دارد که به صورت زودپز و آرام پز،پلوپز، سرخ کن، ماست ساز ، بخار پز و گرم کننده غذا مورد استفاده قرار گیرد و انواع ماهی، گوشت، مرغ، ماهیچه، سبزی، لوبیا، نخود، برنج با ته‌دیگ، حلیم، سوپ، برنج، بخارپز، کیک، تفت دادن،  آماده سازی ماست را انجام دهد.
بر روی پنل کاربری آن ۱۴ برنامه قرار دارد که از طریق آن می توانید بر حسب نوع غذایتان عملکرد مورد نظر را در سه دما انتخاب کنید. تأخیر در زمان پخت تا ۲۴  ساعت،  و تنظیم دستی پخت غذا تا ۱۲۰ دقیقه از دیگر ویژگی های این دستگاه به حساب می آید. جنس بدنه آن از استیل ضد زنگ و سه پایه پلاستیکی زیر آن مانع از لغزش می شود.
این دستگاه دارای برنامه مخصوص به خود است که بر روی گوشی هوشمند نصب می شود و شما از آن طریق می توانید به دستورالعمل غذایی بیش از ۳۰۰ نوع غذا دست پیدا کیند. یکی دیگر از قابلیت های این دستگاه، اتصال به دستیار صوتی الکسا است که شما می توانید از طریق آن این زود پز چند کاره را کنترل و مدیریت کنید.
مسئله مهم و حیاتی در هنگام خرید این وسایل، فاکتور امنیت و ایمنی آنها است که در صورت عدم استاندارد می تواند خطرات بسیار زیادی را برای شما به وجود آورد. در این دستگاه تمامی این مسائل رعایت شده و  شما در ایمنی کامل از آن استفاده می کنید.

Anova Precision Cooker Wi-Fi

این وسیله بسیار کاربردی، مدرن و زیبا است.  کافی است که آن را در یک قابلمه پر از آب قرار دهید و دستگاه را به وسیله قفل مخصوص بر روی دیواره قابلمه ثابت نگه دارید و گوشت را درون یک کیسه پلاستیکی مخصوص پخت و پز گذاشته  و مواد مختلف برای مزه دار کردن آن را نیز در کیسه بریزید و کیسه را در قابلمه قرار دهید. این دستگاه با حرارتی که ایجاد می کند آب را به جوش آورده و به سرعت گوشت را به صورت کاملاً مزه دار می پزد. از این روش می توانید برای پخت انواع مواد غذایی ماند تخم مرغ، استیک، ماهی قزل آلا، سبزیجات و غذاهای دیگر استفاده کنید. دراین روش مواد طعم دهنده در ظرف پخش نشده و بخار نمی شوند و کاملاً وارد مواد غذایی خواهند شد. فرایند پخت و پز با دقت بسیار بالایی انجام می شود که هم سرعت پخت مواد غذایی را بالاتر می برد و هم باعث خوشمزه تر شدن آنها خواهد شد.
این دستگاه برای مکان هایی که به گاز و اجاق گاز دسترسی ندارید بسیار مناسب است و قدرت خود را از طریق باتری خود به دست می آورد.  ابعاد آن ۱۴.۸ x 2.8 x 2.8 اینچ و وزن آن ۲.۵ پوند است.
این دستگاه قابلیت آن را دارد که از طریق وایفای به گوشی شما متصل شود و شما از طریق گوشی و از راه دور زمان، و حرارت آن را کنترل کنید. بنابراین لزومی ندارد که در حین پخت مواد غذایی در آشپرخانه حضور داشته باشید. فاصله کنترلی آن تا ۳۰ فوت است و به محض آماده سازی غذا هشدار آن بر روی گوشی شما ظاهر خواهد شد. بدنه این دستگاه بسیار با کیفیت و از جنس فولاد ضد زنگ و پلاستیک با کیفیت است. قطعات جانبی آن قابلیت باز شدن دارند و شما می توانید در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

قهوه ساز OXO Good Grips Cold Brew Coffee Maker

قهوه جزو نوشیدنی های پر طرفدار امروزی است که هر کس بنا بر سلیقه و ذائقه خود آن را به یک مدل طبخ می کند. آماده سازی قهوه اندکی زمانبر است و اگر به قهوه خوردن در صبح عادت دارید باید اندکی زودتر از خواب بلند شوید. در این مطلب می خواهیم یک قهوه ساز کاربردی و جمع و جور را به شما معرفی کنیم. این دستگاه مناسب برای افرادی است که قهوه سرد و یخی دوست دارند.OXO Good Grips Cold Brew Coffee Maker یک دستگاه با کیفیت است که قهوه شما را به سادگی آماده می کند.  دوستداران قهوه توسط این محصول می توانند، قهوه دمی سرد را تهیه کنند. در واقع ویژگی اصلی این وسیله دم کردن قهوه سرد می باشد، که میزان اسیدیته و تلخی آن به مراتب از روش های دمی و با حرارت، کمتر می باشد. در هر بار استفاده از این دستگاه می توانید تا ۴ فنجان قهوه میل کنید. البته این قهوه علاوه بر قهوه یخی، قهوه داغ نیز تهیه می کند. ابعاد این دستگاه ۹.۵x 9.5 x 14.7 اینچ  و وزن آن ۳.۹۷ پوند است.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد