معرفی چند برنامه رایگان مدیریت دانلود

0 549

شما از طریق برنامه های رایگان مدیریت دانلود (Free Download Manager) می توانید به طور همزمان چند فایل از یک سایت را دانلود کرده و زمان دانلود ان را مدیریت کنید، در صورت تمایل، می توانید فرایند دانلود را متوقف کرده و در هر زمان دیگری باقی مانده فایل را دانلود کنید. برنامه مدیریت دانلود در واقع یک برنامه خاص و یا یک افزونه به مرور گر است و به شما کمک می کند فایل های بزرگ و با حجم زیاد را دانلود کرده و زمان اتمام آن را مدیریت و سازماندهی کنید؛ در مواقع مورد نظر آن را متوقف کرده و سپس ادامه آن را بارگیری نمایید. همانطور که گفتیم برخی از این برنامه ها قادرهستند به صورت یک افزونه به مرورگر متصل شده و فرایند دانلود را به صورت مستقیم و با دریافت لینک دانلود به صورت خودکار انجام دهند و دیگر نیازی نیست برنامه را باز کرده و یا لینک مورد نظر را به برنامه وارد کنید.

در حالت عادی، فرایند دانلود از طریق مرورگر نیز انجام می شود، اما دربرخی از شرایط خاص استفاده از این نوع برنامه ها بسیار ضروری است. در واقع این برنامه ها قابلیت هایی در اختیار شما قرار می دهند که مرورگرها قادر به انجام آن نخواهند بود. برخی از این برنامه ها می توانند فرایند دانلود را از طریق دانلود فایل مورد نظر از چند منبع، سرعت ببخشند.

در این بخش می خواهیم تعدادی از این برنامه های کاربردی برای مدیریت دانلود را در ویندوز ده و نسخه های قبل تر را به شما معرفی کرده و برخی از ویژگی های آن را تشریح کنیم:

• Internet Download Manager (IDM)
این برنامه یک برنامه پرقدرت در زمینه مدیریت دانلود می باشد که با اینترنت اکسپلورر، اپررا، فایرفاکس، و گوگل کروم سازگار است در صورتی که این برنامه به صورت افزونه به مرورگرها متصل شود، در صورت باز کردن صفحه وب سایت و با نمایش فایل ویدیو، عبارت “دانلود ویدئو” به نمایش گذاشته می شود و کافی است با کلیک بر روی آن فرایند دانلود را آغاز نمایید.
دانلود آسان فایل ها از یوتیوب، محدود کردن سرعت، زمانبندی دانلود ها، ادامه دانلود در فایل های نیمه تمام، پشتیبانی از پروتکل های HTTP, FTP, MMS ، HTTPS و پشتیبانی از فایل های زیپ و باز کردن آنها، جلوگیری از دانلود فایال های تکراری، قابلیت خودکار چک کردن فایل‌ها توسط ضد ویروس‌ها، پشتیبانی از زبان‌ها مختلف مانند زبان شیرین فارسی و … از جمله ویژگی های این برنامه محسوب می شود.

• Free Download Manager (FDM)
این برنامه یک اپلیکیشن قدرتمند در زمینه مدیریت دانلود است و می تواند در سیستم عامل ویندوز و مک کار کند. شما می توانید از این برنامه به صورت مستقل و یا به صورت افزونه در مرورگر خود استفاده نمایید؛ مرورگرهایی مانند اینترنت اکسپلورر، گوگل کروم و فایرفاکس نمونه ای از این مرورگرها می باشند. این برنامه بسیار امن و به صورت منبع باز تحت مجوز GPL می باشد.
از ویژگی های این برنامه می توان به ایجاد دانلود دسته ای، دانلود از تورنت، زمان بندی آغاز و پایان دانلود، دانلود ویدئو های فلش، نمایش اطلاعات دانلود، پشتیبانی از پروتکل بیت تورنت، بهینه سازی سرعت اینرنت، پیش نمایش فایل های زیپ قبل از بارگیری آنها، انتخاب فایل های موجود در زیپ که تمایل ندارید دانلود شود، دانلود کل وب سایت ها، بارگیری مجدد دانلود های شکست خورده، … اشاره کرد.
دانلود از طریق ترتیبی که در این برنامه به وجود آمده است انجام می شود، اما شما می توانید به راحتی الویت های خود راتنظیم کنید. این برنامه به شما در برابر فایل های بی فایده و مخرب هشدار می دهد. علاوه بر این شما می توانید این برنامه را متناسب با زبان مادری خود استفاده کنید. این برنامه به ۳۰ زبان ترجمه شده است، زبان هایی مانند فارسی، صربی، آلبانی، کرواتی، عربی، پرتغالی، برزیلی، چینی، هلندی، فرانسوی و …

• Internet Download Accelerator (IDA)
این برنامه مدیریت دانلود به صورت یک افزونه به مرورگر فایر فاکس، گوگل کروم و اپرا اضافه شده و به صورت مستقیم فایل شما را دانلود می کند. در واقع از طریق تکه تکه کردن فایل مورد نظر آن را با سرعت بیشتری دانلود می کند، در صورت قطع شدن اینترنت فرایند دانلود از ابتدا آغاز نخواهد شد و تنها از نقطه ای که اینترنت قطع شده است ادامه می یابد.
از ویژگی های این برنامه می توان به قابلیت اتصال خودکار بعد از اتصال اینترنت، قابلیت خاموش کردن سیستم بعد از اتمام دانلود، قابلیت دانلود دسته ای، قابلیت دانلود از Http ، Https ، Ftp، قابلیت تنظیم زمان هر یک از فایل ها در فرایند دانلود و مشخص کردن زمان شروع و ترتیب دانلود آنها، قابلیت سفارشی سازی برنامه و تغییر پوسته آن، قابلیت اسکن سایت ها و اعلام هشدار در صورت مشاهده فایل خراب و ویروسی ، اشاره کرد.
شما می توانید زبان این برنامه را به زبان های مختلف از جمله زبان پارسی تغییر داده و آسان تر از آن استفاد کنید.

• GetGo Download Manager
در این برنامه کاربردی شما می توانید لینک ها را مستقیما یا از طریق یک فایل LST حاوی تمام لینک های دانلود، به برنامه وارد کنید. در شرایط خاص می توان رمز ورد به وب سایت مورد نظر را در این برنامه وارد کرده و از او بخواهید در زمان معین فایل را از سایت محافظت شده دانلود کند. فایل های تصویری را پیش از دانلود آن نمایش می دهد تا در صورت اطمینان، فرایند دانلود را آغاز نمایید.
این برنامه قابلیت ادغام با مرور گر های فایرفاکس، کروم و اینترنت اکسپلورر را در خود جای داده است و با سیستم عامل های ویندوز سازگار است. و شما می توانید به راحتی و به صورت مستقیم فایل های خود ار از طریق مرورگر دانلود کرده و دیگر نیازی به کپی لینک های مذکور در برنامه نخواهید داشت.
این برنامه مانند سایر برنامه های مدیریت دانلود از طریق تکه تکه کردن فایل مورد نظر آن را دانلود کرده وسرعت دانلود را بالا می برد. از ویژگی های کاربردی این برنامه می توان به سرعت دانلود تا ۵۰۰ برابر، قابلیت مکث در دانلود، قابلیت دانلود از نمایش فایل های آنلاین، امکان دانلود دسته ای، امکان زمان بندی فایل ها، اشاره کرد. همچنین می توان به سادگی از سایت هایی نظیر YouTube، Myspace، Google Video، MetaCafe، DailyMotion، iFilm/Spike، Vimeo فرایند دانلود را به سادگی انجام داد.

• EagleGet
این برنامه درای یک رابط کاربری خوب و کاربر پسند است و می تواند به صورت افزونه ای در مرور گرهای اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس، گوگل کروم، سافاری و اپرا قرار گیرد و فرایند دانلود را مستقیم از آن طریق انجام دهد.
دانلود برنامه های زمانبندب شده، اضافه کردن URL ها به صورت دسته جمعی، دانلود از تورنت، اسکن فایل ها به منظور شناسایی و از بین بردن ویروس ها، خاموش شدن سیستم پس از اتمام دانلود، پشتیبانی کامل از پروتکل‌ها مختلف مانند HTTP و HTTPS و FTP و FTPS و SFTP و MMS و RTSP، بهینه سازی سرعت دانلود و شبکه توسط تکنولوژی چند ریسمانی یا Multi-threading، قابلیت زمان بندی پیشرفته دانلودها.، پشتیبانی از از بیش از ۲۰ زبان مختلف از جمله زبان شیرین فارسی از ویژگی های کاربردی این برنامه محسوب می شوند.

• JDownloader
این برنامه از سیستم عامل ویندوز، لینوکس، مک و مرورگرهای فایرفاکی و گوگل کروم پشتیبانی می کند.
در این برنامه می توانید لیستی از لینک های امنیتی خود را ذخیره کرده و برای آن قفل امنیتی بگذارید تا در صورت نیاز آنها را دانلود کنید و کسی جزء شما به آنها دسترسی نداشته باشد. دکمه مکث، توقف و ادامه در بالا برنامه قرار گرفته است و باعث می شود شما به اسانی موارد دانلود خود را مدیریت کنید. شما به راحتی می توانید سرعت دانلود و حداکثر تعداد اتصالات در حین دانلود را سازماندهی کنید.
از جمله ویژگی های این برنامه می توان به قابلیت دانلود چند فایل به صورت موازی و همزمان، شکستن رمز محتوای فایل های RSDF, CCF , DLC، قابلیت دانلود از چند کانکشن و اتصال به منظور افزایش سرعت، قابلیت دانلود از سایت هایی مانند یوتیوب، فایل های mp3 و یدئوهای Clipfish، استخراج خودکار فایل های زیپ و جستجوی پسورد آنها، پشتیبانی از چند زبان و پوسته های مختلف اشاره کرد.

• FlashGet
این برنامه می تواند به صورت افزونه ای در مرور گر هایی مانند فایر فاکس و اینترنت اکسپلورر قرار گیرد؛، از طریق آنتی ویروس فایل ها را اسکن کرده و در صورتی که فایلی خراب و ویروسی باشد از دانلود آن خودداری کند، سرعت دانلود در این برنامه بسیار بالاست، وبه راحتی می تواند تا ۶۰ در صد از فایل هایی که اجازه دانلود آن ها در سایت ها موجود نیست را، دانلود کند.
استفاده از تکنیک های (UDCT, Ultra Disk Cache Tech) برای محافظت از هارد دیسک و جلوگیری از خراب شدن File های دانلود شده، قابلیت زمان بندی برای شروع و پایان دانلود ها، قابلیت قطع اتصال از اینترنت و یا خاموش کردن کامپیوتر پس از اتمام دانلود، قابلیت دانلود File های Torrent، پشتیبانی کامل پروتکل های HTTP/FTP/BT، پشتیبانی از دانلودهای دسته جمعی یا batch download از ویژگی های کاربردی این برنامه مدیریت دانلود محسوب می شود.

• LeechGet
این برنامه یکی از بهترین برنامه ها در زمینه مدیریت دانلود می باشد اما از سال ۲۰۰۹ آپدیت نشده است با این حال امکانات و قابلیت های بسیار زیادی در اختیار کاربران قرار می دهد. این برنامه قبل از دانلود فایل مورد نظر آن را اسکن می کند تا متوجه خراب بودن و یا ویروسی آن می شود. این برنامه سرعت دانلود راافزایش داده، فایل ها را دسته بندی می کند، همچنین توانایی دانلود از Http ، Https ، Ftp با قابلیت Resume، نمایشگر کوچک به منظور نشان دادن فایل های در حال دانلود و میزان سرعت آنها، قابلیت ادامه دانلود هایی که به علت قطع اینترنت نیمه کاره رها شدند، قابلیت اتصال خودکار، قابلیت دانلود لینک های یک صفحه و ایمیل، … از مشخصات و ویژگی های کاربردی آن می باشد.

• Download Accelerator Manager (DAM)
این برنامه نیز مانند بسیاری از برنامه های مدیریت دانلود دارای دکمه Drop Target است که فرایند دانلود را آسانتر می کند. بارگیری فایل ها به صورت دسته ای، ویروس یاب، دانلود فایل های ویدئویی و … از سایت هایی مانند فیسبوک و یوتیوب، دانلود فایل هایی که در صفحات وب و ایمیل ضمیمه شده است، استفاده از شتاب دهنده منطقی هوشمند به منظور دانلود با بیشترین سرعت، امکان ایجاد برنامه زمانبندی شده برای دانلود ها، و قابلیت سازگاری با مرور گر هایی مانند فابیر فاکس، اینترنت اکسپلورر، اپرا، سافاری، کروم، اونت و …. از ویژگی های این برنامه مدیریت دانلود می باشد.

Gigaget
این برنامه نیز مانند سایر برنامه ها، شما را در فرایند دانلود فایل ها یاری می کند، رابط کاربری در این برنامه بسیار آسان است، و هیچ گونه فایل مخرب و تبلیغاتی در آن وجود ندارد. برنامه Gigaget با انواع پروتکل ها سازگار است، حجم برنامه بسیار کم بوده و سیستم شما را سنگین نمی کند، قابلیت محدود سازی سرعت دانلود، قابلیت ارائه چند لینک و دانلود، قابلیت سفارشی سازی در اسکن فایل ها مورد نظر با آنتی ویروس و سازگاری با مرور گرهای مانند فایرفاکس، ماکسون، اینترنت اکسپلورر را در خود جای داده است.

• Download Accelerator Plus (DAP)
این برنامه دارای یک مرور گر داخلی است، همچنین می تواند لینک های دانلود خود را از مرور گرهای دیگر کپی کرده و در این برنامه استفاده کنید. همچنین علاوه بر دارای بودن مرورگر داخلی قابلیت سازگاری با مرور گر هایی مانند اپرا، سافاری، کروم و فایرفاکس را در خود جای داده است.
برنامه DAP مانند سایر برنامه های مدیریت دانلود دارای ویژگی های کاربردی بسیار زیادی است، قابلیت هایی مانند وارد کردن یک لیست از لینک ها از طریق M3U یا فایل متنی ساده، ادامه دادن فرایند دانلود به صورت خودکار بعد از اتصال به اینترنت، بررسی فایل های خراب و ویروسی، توانایی خاموش کردن سیستم پس از پایان دانلود، امکان مشاهده فایل های زیپ، مدیریت پسورد سایت ها، امکان پخش فایل ها در هنگام دانلود تا مقداری از فایل ها که دانلود شده است.

• Xtreme Download Manager (XDM)
این برنامه با سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس سازگار است، و شما می توانید از طریق مرور گرهای فایرفاکس، کروم، اپرا و سایر مرورگر ها از این برنامه استفاده نمایید.
برنامه مذکور قابلیت از سرگیری دانلود های ناموفق، محدود کردن سرعت دانلود، دانلود فایل ها با فرمت خاص، پشتیبانی از از پروتکل های HTTP, HTTPS و FTP، فایروال ها، پروکسی سرورها، اسکریپت های پروکسی اتوماتیک، فایل ریدایرکت ها، کوکی ها و … ، اسکن ویروس ها، زمانبندی دانلود ها، امکان دانلود فایل ها از یوتیوب و هر وب سایت دیگر، …. را در خود جای داده است.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد