معرفی ۷ اپلیکیشن برای یادگیری زبان + لینک دانلود

2 1,682

یادگیری زبان انگلیسی در دنیای امروزه بسیار مهم و کاربردی است، در این راستا کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی دایر شده­اند تا به‌وسیله آن­ها این مهارت را بیاموزیم. درصورتی‌که قصد دارید به کلاس‌های آموزشی بروید، باید زمان زیادی را صرف آن کرده و هزینه زیادی را بپردازید. با این ‌حال شما می‌توانید به‌آسانی این زبان شیرین را به‌وسیله نرم‌افزارهایی در خانه بیاموزید.

نرم‌افزارهای یادگیری زبان در قالب برنامه‌هایی ارائه می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را بر روی گوشی هوشمند خود نصب‌کرده و با استفاده از آموزه‌های آن‌ها، مهارت انگلیسی خود را ارتقا دهید.

یادگیری زبان انگلیسی در هر فرد متفاوت است. برخی با استفاده از این نرم‌افزارها و به‌سرعت زبان انگلیسی یاد می‌گیرند و برخی باید از این نرم‌افزارها در کنار روش‌های دیگر استفاده کرده و بیشتر تلاش کنند.

برنامه‌های مختلف از روش‌های متفاوتی برای آموزش زبان انگلیسی استفاده می‌کنند. برخی از این روش‌ها با روحیه و آموزه‌های شما منطبق‌تر است؛ بنابراین بهتر است قبل از دانلود، روش‌های آن را شناسایی کنید. در هنگام خرید یا دانلودِ نرم‌افزار یادگیری زبان، به نکات زیر توجه کنید:

  • آیا این برنامه رایگان است و یا تنها سطوح مبتدی به‌صورت رایگان ارائه می‌شود و برای ارتقا باید هزینه بپردازید؟
  • اگر سطح دانش زبان انگلیسی شما کم است، باید سطوح مبتدی را انتخاب کنید؛ ولی اگر پیشرفته‌تر هستید به سطوح مبتدی نیازی ندارید.
  • به نحوه آموزش و زمانی که طول می‌کشد توجه کنید، آیا با توجه به زندگی و کار خود می‌توانید روزانه این مقدار زمان را به برنامه اختصاص دهید؟
  • برخی از این برنامه‌ها به‌صورت آفلاین و برخی به‌صورت آنلاین کار می‌کنند. اگر در طول روز به اینترنت دسترس ندارید بهتر است از برنامه‌های آفلاین استفاده کنید.

اکثر برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی چند سطح اولیه را به‌صورت رایگان ارائه‌ می‌دهند بنابراین بهتر است آن را دانلود کرده و چند روزی با آن‌ها کار کنید درصورتی‌که از روند کاری و برنامه راضی بودید نسخه پولی آن را بخرید.

در این راستا برخی برنامه‌های ایرانی و خارجی فعالیت می‌کنند که هرکدام دارای مزایا و معایبی هستند. برنامه‌های خارجی از متدهای به‌روزتری استفاده کرده اما برای کاربران مبتدی فارسی زبان مناسب نیستند و بیشتر برای افراد سطح حرفه‌ای مناسب‌اند. برنامه‌های فارسی ازآنجایی‌که با زبان فارسی، دروس را ارائه می‌دهد برای کاربران مبتدی مفیدتر است.

 

برنامه ایرانی EnglishX3
  • سازگار با نسخه اندروید

این برنامه ایرانی توسط ۶ متخصص از سراسر دنیا نوشته شده است. دوره آموزشی این برنامه به‌صورت ۶ ماه است و آموزش‌های بی‌نظیری درزمینه مهارت‌های صحبت کردن، شنیدن، خواندن و نوشتن در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در این برنامه شما می‌توانید لهجه آمریکایی را به‌صورت تصویری و با زوایایی که از چهره گوینده نشان داده می‌شود، به‌صورت اصولی و کاملا واضح یاد بگیرید؛ و درنهایت تلفظ را انجام داده و مهارت خود را تست کنید. تمام لغات این برنامه به‌صورت تصویری آموزش داده می‌شود. این برنامه مورد تأیید انجمن بین‌المللی اتحادیه اروپا قرار گرفته است، در این برنامه می‌توانید از تمرین‌های شنیداری بسیار زیادی برای تقویت مهارت شنیداری استفاده کنید. در ابتدا باید سطح زبان خود را انتخاب کرده و وارد چارت مربوطه شوید. سپس به ترتیب روز، به جلو حرکت کرده و تمرینات موردنظر را انجام دهید. برای استفاده از آن به اینترنت نیاز دارید تا محتوای هر درس دانلود شود.

این برنامه شامل چند بخش است:

  • مکالمه استاتر: در این قسمت می‌توانید به مکالمه‌ها گوش کرده و بر اساس تکرار، آن را به حافظه بلندمدت خود بسپارید.
  • مکالمه موقعیت: که شامل مکالمات طبقه‌بندی‌شده در مورد موضوعات مختلف است که باعث تقویت حافظه دیداری می‌شود.
  • مکالمه داستانی: در این قسمت، شما می‌توانید مهارت‌هایی درزمینه صحبت کردن در مورد حوادث و وقایع را به دست آورید و لغات موجود در درس را به‌صورت تمرینی مرور کنید.
  • در بخش تست تلفظ می‌توانید ۸ لغت را به‌صورت روزانه تمرین کنید و با معانی آن شوید.
  • تمرین شنیداری: با آموزش مهارت شنیداری می‌توانید در قالب مکالمات و به‌صورت انیمیشن، سطح خود را ارتقا دهید.
  • مکالمه صوتی: این مکالمات جهت تقویت حافظه شنیداری است و توسط گویندگان بومی آمریکا تهیه شده است.

 

برنامه ایرانی چکامه: آموزش زبان انگلیسی با گوش دادن به موسیقی
  • سازگار با نسخه اندورید

موسیقی یکی از بهترین و کاربردی‌ترین روش‌ها برای آموزش زبان انگلیسی است، زیرا به‌وسیله تکرار و ریتم که در آهنگ‌ها وجود دارد، کلمات و معنای آن را راحت‌تر به ذهن و حافظه بلندمدت خود می‌سپاریم. نرم‌افزار چکامه با استفاده از ترانه‌های مشهور با لهجه‌های آمریکایی و انگلیسی و ترجمه آن به‌صورت زیرنویس، باعث می‌شود تا با معنای کلمات و نحوه جمله‌بندی آن‌ها بیشتر آشنا شوید، سپس در قسمت دیگر کلمات موجود در متن آهنگ را به‌صورت مجزا و با معانی خود ارائه می‌دهد تا با ترجمه تک‌تک کلمات نیز آشنایی پیدا کنید و آن ر در حافظه بلندمدت خود ببرید.

در نرم‌افزار چکامه، هم‌زمان با شنیدن موسیقی از متن اصلی و ترجمه آن به‌طور لحظه‌به‌لحظه، هم قدرت شنیداری خود را تقویت می‌کنید و هم تلفظ لغات و املای آن‌ها مشاهده خواهید کرد و هم ساختار جملات و کلمات ترکیبی را با لذت‌بخش‌ترین روش و مجموعه‌ای از بهترین موسیقی‌های جهان یاد می‌گیرید. این برنامه موسیقی و آموزش‌های خود را در سطوح مقدمانی تا پیشرفته ارائه می‌دهد.

این برنامه برای پخش آهنگ‌ها به اینترنت نیاز دارد درصورتی‌که آهنگ‌ها را دانلود کنید در دفعات بعدی به اینترنت نیاز نخواهید داشت.

برنامه ایرانی تافل باز: آموزش زبان با طعم شکلات
  • سازگار با نسخه اندورید

شما با استفاده از این برنامه می‌توانید به‌سرعت و از طریق روش‌های جذاب‌تر زبان انگلیسی یاد بگیرید. در ابتدا یک تصویر که معنی کلمه خاصی را نشان می‌دهد، به نمایش درمی‌آید. سپس در زیر تصویر کلمه موردنظر در قالب یک جمله نوشته می‌شود و شما باید معنای و املا کلمه را به خاطر بسپارید.

این برنامه تلفظ آمریکایی و بریتیش را به‌صورت هم‌زمان به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید کاربرد تمامی کلمات را در جمله‌ها ببینید و به‌صورت هم‌زمان با کلمه انگلیسی و فارسی آن آشنا شوید. علاوه بر این مترادف‌ها، جزئیات و اطلاعات دیگر در مورد کلمه مذکور را از طریق ۷ دیکشنری معتبر دنیا، برای شما به نمایش در می‌آورد. بعد از تمرین و یادگرفتن معانی، وارد مرحله بعد می‌شود و باید در پازل شکلاتی کلمات انگلیسی را بر اساس دستور برنامه پیدا کنید.

ازآنجایی‌که در این برنامه کلمات به‌وسیله تصاویر آموزش داده می‌شوند سرعت یادگیری شما بالاتر رفته و در حافظه بلندمدت شما خواهند ماند.

برنامه نصرت
  • سازگار با نسخه اندروید

با این برنامه به‌راحتی می‌توانید ۲۳ زبان دنیا ازجمله انگلیسی را به‌راحتی بی آموزید. آموزش‌های این برنامه به‌صورت صوتی و تصویری است و در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته ارائه می‌شود. درس ابتدایی هر زبان به‌صورت رایگان ارائه می‌شود اما در صورت تمایل به استفاده از سایر دروس باید مبلغی را پرداخت کنید. این برنامه از جدیدترین متدهای دنیا برای آموزش زبان‌های خارجی استفاده می‌کند، آموزش این مجموعه همراه با زبان فارسی است و تمامی کلمات و جملات را همراه با ترجمه فارسی آن برای شما بیان می‌کند. شما با استفاده از این برنامه سطح تمرکزتان افزایش می‌یابد و با مشاهده متون و مکالمات و پخش صوتی به‌صورت کارآمد، به‌صورت مؤثرتری زبان انگلیسی را یاد می‌گیرید.

برنامه رزتا استون (Rosetta Stone)
  • سازگار با نسخه اندورید و iOS

در این نرم‌افزار می‌توانید ۲۴ زبان دنیا را به‌صورت کارآمد یاد بگیرید که یکی از این زبان‌ها، زبان بین‌المللی انگلیسی و زبان شیرین فارسی است، دانلود آن رایگان است اما برای استفاده از تمام قابلیت‌های آن باید پرداخت درون برنامه‌ای صورت بگیرد. در این برنامه از متن، تصاویر و فایل‌های صوتی برای آموزش زبان‌های مختلف استفاده می‌شود؛ حاوی مثال‌های زیاد و متنوع و تمرینات کاربردی بسیار زیادی است. هر کلمه به‌صورت یک تصویر به شما نشان داده خواهد شد و در پایان از شما آزمونی گرفته می‌شود. این برنامه مانند معلم زبانی است که لغات جدید و دستور زبان را به شما می‌آموزد و دارای نسخه ویندوز و اندروید و iOS است. برای استفاده از برنامه رزتا استون، به اینترنت نیاز دارید.

برنامه Memrise
  • سازگار با نسخه اندورید و iOS

برنامه کاربردی Memrise Learn Languages Free یک برنامه خوب و رایگان برای آموزش زبان انگلیسی در دو سیستم‌عامل اندروید و IOS است. شما می‌توانید به‌وسیله این برنامه علاوه بر زبان انگلیسی، زبان‌های زنده و رایج دنیا را بیاموزید و پیشرفت کنید. طراحان این برنامه کاربردی، در آن از تمرین‌هایی برای SAT, GMAT TESOL, TOEFL و دوره‌های GCSE, A-Level, IBAC استفاده کرده‌اند. شما می‌توانید از فلش کارت برنامه استفاده کرده و لغات را به خاطر بسپارید و علاوه بر این، فلش کارت‌های جدیدی را برای خود بسازید. روش این برنامه بر اساس آموزش تصویری، صوتی و ویدئویی است و شما برای اجرا و استفاده از این برنامه به اینترنت نیاز دارید. محیط کاربری برنامه بسیار آسان و ساده است و در هر ساعت ۴۴ کلمه را آموزش می‌دهد، در این برنامه هیچ‌گونه تبلیغاتی وجود دارد و از این بابت تمرکز شما را از بین نمی‌برد.

برنامه English Conversation
  • سازگار با نسخه iOS و اندروید

شما می‌توانید از این برنامه کاربردی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی خود استفاده کنید. در آخرین آپدیت برنامه در ۴۰ دسته، بیش از ۱۷۰۰ مکالمه وجود دارد، مکالماتی که بین شخصیت‌های مختلف صورت می‌گیرد که با گوش کردن به آن می‌توانید مهارت شنیداری خود را بهبود ببخشید و دایره لغات و مکالمه خود را ارتقا دهید. تکرار و تمرین دو اصل مهم در یادگیری زبان است که در این برنامه از آن به‌خوبی استفاده‌شده است. زمانی که مکالمات اجرا می‌شود، متن به‌صورت زیرنویس به نمایش درمی‌آید تا با ساختار جمله و کلمات به‌صورت دیداری نیز آشنا شوید و با لمس آیکون بلندگو، جمله به‌صورت صوتی خوانده می‌شود. برای رفتن به صفحات و جمله‌های بعدی نیز باید از دکمه‌های جهت‌دار پایین تصویر استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: ۸ اپلیکیشن برنامه‌ریزی درسی
بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن‌های اطلاع رسانی ورزشی 
بیشتر بخوانید: اپلیکیشن‌های ویدئوساز مخصوص گوشی‌های اندروید و iOS
2 Comments
  1. ahmad گفته:

    چه خوب که یه نرم افزار فارسی رو هم معرفی کردین، من هرجا میرم نرم افزار خارجی گذاشتن، خب ما مشکل زبان داریم یعنی دوست داریم یه نرم افزار فارسی داشته باشیم که بهمون انگلیسی یاد بده، من نرم افزار چکامه رو که معرفی کردین تونستم از گوگل پلی دانلود کردم ولی کاش ادرسشم اینجا بود که دنبالش نگردیم و از همینجا پیداش کنیم. من ادرسش رو میذارم شاید به درد بقیه هم بخوره سلام نرم افزارای خوبی رو معرفی کردین ممنون فقط بدیه برخی ازینا اینه که کلا نرم افزار خارجیه و ما که کلا مشکل زبان داریم باهاشون راحت نیستیم. کاش لااقل نرم افزارهای ایرانی رو میذاشتین که بتونیم راحت تر باهاشون کار کنیم. من توی لیست بعضی از سایتا تونستم نرم افزارایی مثل چکامه رو پیدا کنم که ایرانی بودن و شیوه های خوبی برای آموزش داشتن. بازم ممنون.

  2. مهسا گفته:

    نرم افزارهای ایرانی فقط پولین

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد