معرفی ۷ برنامه کاربردی ویرایش عکس برای موبایل

0 1,086

امروزه گوشی‌های هوشمند به دوربین‌های باکیفیتی تبدیل شده‌اند که می‌توانند خاطرات ما را  با کیفیت بسیار خوب ثبت کنند. اما در برخی از موارد در محیط‌هایی که نور خوب و مناسبی وجود ندارد، شرایط برای عکاسی مساعد نبوده و عکس‌هایمان خراب می‌شوند. در اینجا، برنامه‌های ویرایشگر عکس به کمک ما می‌آیند و به وسیله آن‌ها به آسانی می‌توانیم روشنایی، کنتراست و جهت‌گیری عکس‌ها را اصلاح کرده و آنها را جذاب‌تر کنیم.

اکثر برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی یا گوشی‌ها دارای قابلیت‌هایی برای ادیت و ویرایش تصاویر هستند،  اما آن‌ها تمام امکانات را به صورت یک جا و با گزینه‌های بسیار زیاد در اختیار شما قرار نمی‌دهند.  اگر دوست دارید در ویرایش تصاویر خود از سفارشی سازی‌های بیشتری استفاده کنید،  بهتر است برنامه‌های  ویرایش تصاویر زیر را دانلود نمایید. در این مطلب ۵ برنامه ویرایشگر متناسب با سیستم عامل اندروید و دو برنامه مناسب با سیستم عامل ios را به شما معرفی کرده و برخی از قابلیت‌های مهم آنها را شرح می‌دهیم و شما با کلیک بر روی هر عکس میتوانید برنامه دلخواهتان را دانلود و نصب کنید.

 

معرفی برنامه های کاربردی ویرایش عکسبرنامه ویرایشگر Adobe Photoshop Express : مخصوص اندروید

ادوب توانسته تعدادی از نرم افزارهای ویرایش تصاویر بسیار خوب و کاربردی را ارائه دهد. برخی از این برنامه‌ها Adobe Photoshop Express, Adobe Photoshop Mix و  Adobe Lightroom  نام دارند که به شما در ویرایش تصویر کمک می‌کنند.

برنامه “Adobe Photoshop Express ” یک ویرایشگر عکس اندروید عالی، با یک رابط کاربری ساده و مینیمالیستی است که برای ویرایش سریع، آسان و قدرتمند در دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌شود. در این برنامه از ویژگی‌های اساسی و مهمی مانند برش عکس(crop)، تغییر جهت عکس، چرخش (rotate )، حذف قرمزی چشم ها و ایجاد افکت Flip استفاده شده است. (افکت Flip عکس همان قرینه کردن یک تصویر است بصورتی که چپ و راست آن تغییر می‌کند و یک حالت همانند نگاه کردن به تصویر از طریق آینه بوجود می‌آید).

فتوشاپ اکسپرس دارای فیلترهای تک لمسی، انواع  افکت‌ها، رنگ‌ها، اصلاح خودکار، قاب‌ها و فریم‌ها و همچنین برخی از ابزارهای پیشرفته مانند Image Rendering Engine برای مدیریت فایل‌های بزرگ مانند عکس‌های پانورامیک می‌باشد. ویژگی کاهش نویز آن می‌تواند قسمت‌های ناخواسته و خال خالی را  در عکس‌های شبانه کاهش دهد.

شما با استفاده از این برنامه می‌توانید بخشی از عکس را استخراج کنید، از ویژگی‌های محبوب و دوست داشتنی فوتوشاپ آن بهره ببرید، و در این راستا از انواع لایه‌ها، ابزار‌های مختلف، تنظیمات نور و رنگ و روشنایی و … استفاده نمایید. در هنگام کار با این نرم افزار کیفیت تصاویر افت نخواهد کرد و شما می توانید عکس‌ها را با رزولوشن بالا تا ۱۲ مگا پیکسل ذخیره کنید.

 

معرفی برنامه های کاربردی ویرایش عکسبرنامه ویرایشگر PicsArt : مخصوص اندروید

برنامه ” PicsArt” با بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود یکی از برنامه‌های مورد علاقه و محبوب بین کاربران اندروید می‌باشد. دلیل محبوبیت این برنامه وجود تعداد زیادی گزینه سفارشی سازی در ویرایش عکس‌ها است. در این برنامه یک دوربین داخلی قرار داده شده است و شما می‌توانید از طریق این برنامه عکس بگیرید و عکس‌تان را ویرایش کرده و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

در این برنامه ویژگی‌هایی مانند ساخت کلاژ با ابزارها و قالب‌های از پیش طراحی شده، طراحی و نقاشی، ایجاد قاب‌ها و فریم‌های زیبا، قرار دادن استیکرها و … تعبیه شده است. بیشتر امکانات این برنامه به صورت رایگان است اما شما می‌توانید با پرداخت هزینه درون برنامه‌ای از برخی ویژگی‌های دیگر آن استفاده کنید. البته در این برنامه تبلیغاتی وجود دارد که ممکن است اندکی آزار دهنده باشد.

شما می توانید عکس‌هایتان را از طریق گالری و یا به صورت مستقیم و از طریق دوربین در این برنامه وارد کنید، و بعد از اتمام کار آنها را ذخیره کرده و یا به اشتراک بگذارید. در این برنامه امکاناتی مانند چرخاندن، برش منظم، دستی و طبق اشکال مختلف،حالت معکوس افقی یا عمودی، تغییر اندازه عکس، امکان افزودن متن به تصاویر با فونت‌ها و رنگ‌های مختلف، امکان طراحی روی تصاویر توسط شما با استفاده از قلم، فریم‌های شیک، افکت‌های فوق‌العاده  و … قرار داده شده است.

 

معرفی برنامه های کاربردی ویرایش عکسبرنامه ویرایشگر Snapseed: مخصوص اندروید

برنامه “Snapseed” یک ویرایشگر عکس قدرتمند اندروید است که بسیاری از ویژگی‌های مورد نیاز کاربران در آن قرار دارد. این برنامه کاملا رایگان بوده و در آن هیچ تبلیغاتی وجود ندارد. رابط کاربری این برنامه فوق‌العاده آسان و کاربر پسند می‌باشد. تنها کافی است بر روی صفحه ضربه زده و عکس مورد نظرتان را آپلود کنید. در این برنامه فیلتر‌های مختلفی برای تغییر ظاهری عکس وجود دارد که علاوه بر آن می توانید از ۲۸ ابزار دیگر مانند برش،  چرخش، براش‌های مختلف، متعادل کننده نور سفید؛ اشباع، کنتراست و روشنایی و … استفاده کنید و در آخر به راحتی فایل خود را ذخیره کرده و یا به صورت مستقیم در شبکه‌های اجتماعی گوگل پلاس و .. به اشتراک بگذارید.

در این برنامه از ابزار قدرتمند Auto Correct  برای تجزیه و تحلیل خودکار عکس‌ها و تنظیم رنگ برای حرفه‌ای و واقعی‌تر شدن آن‌ها استفاده شده است. این برنامه حاوی افکت‌های بسیار زیبا و نوآورانه است و بدون نیاز به اینترنت و کرک به راحتی نصب خواهد شد.

 

معرفی برنامه های کاربردی ویرایش عکسبرنامه ویرایشگر “ Aviary“: مخصوص اندروید

یکی دیگر از نرم افزار‌های ویرایشگر اندروید، برنامه ” Aviary” نام دارد که ویژگی‌ها و قابلیت‌های قابل اطمینانی در آن قرار داده شده است. ویرایشگر عکس Aviary بخشی از خانواده Adobe است که تمام لذت‌های ویرایش عکس را فراهم می‌کند  همراه با رابط کاربری فوق العاده بصری، شما می‌توانید فعالیت‌های گوناگونی مانند تنظیم رنگ، روشنایی، کنتراست، اشباع رنگ‌ها و .. را انجام دهید. علاوه بر این، انواع فیلتر‌ها، استیکر‌ها و ابزارهایی مانند کاهش قرمزی چشم، پاک کردن لکه‌های صورت و سفید کردن دندان‌ها و امکان اضافه کردن متن با فونت‌ها زیبا بر روی تصاویر نیز قرار داده شده است. به طور کلی، این برنامه چند منظوره و قابل اعتماد است و  دانلود آن نیز رایگان می‌باشد ،اما برخی از قابلیت‌های حرفه‌ای آن با پرداخت درون برنامه‌ای فعال می‌شود.

 

معرفی برنامه های کاربردی ویرایش عکسبرنامه ویرایشگر “ PhotoDirector“: مخصوص اندروید

برنامه PhotoDirector یک برنامه ویرایش عکس چند منظوره است. رابط کاربری آن شیک و بسیار زیبا و کاربر پسند است، که به وسیله آن به راحتی می‌توانید رنگ و تن عکس‌های خود را به وسیله ابزار ساده و قدرتمند آن تنظیم کنید. در این برنامه یک دوربین درون برنامه‌ای نیز وجود دارد که می‌توانید به صورت زنده عکس گرفته و جلوه‌های آن را تنظیم کنید. شما می‌توانید تصاویر را ویرایش و آنها را به سرعت در فیس بوک، توئیتر و … به اشتراک بگذارید. در صورتی که بخواهید فرد یا شئ را از پس زمینه عکس خود حذف کنید  به راحتی می‌توانید از ویرایش حذف محتوا آن بهره ببرد. این برنامه رایگان است، اما تعدادی از قابلیت‌های آن به صورت پولی اجرا خواهد شد و دارای تبلیغات می‌باشد.

در این برنامه قابلیت‌هایی مانند میزان روشنایی، تعادل رنگ سفید، اشباع، کنتراست،  قالب‌ها و فریم‌های بسیار زیبا و متنوع، … قرار داده شده است و شما می‌توانید عکس‌ها را با کیفیت بالا و با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۲۵۶۰ پیکسل ذخیره نمایید.

 

معرفی برنامه های کاربردی ویرایش عکسبرنامه ویرایشگر “Snapseed“: مخصوص ios

در قسمت قبل در مورد برنامه Snapseed صحبت کردیم. این برنامه کاربردی علاوه بر سیستم عامل اندروید،  برای ios نیز طراحی شده است و کاربران ios نیز می‌توانند از ویژگی‌های آن بهره ببرند. این ویرایشگر حرفه‌ای می تواند عکس‌های با فرمت استاندارد JPG و فایل های تصویری RAW را باز کند. شما می‌توانید از ویژگی‌هایی مانند برش تصاویر، چرخش، تغییر جهت، تنظیم و تعادل رنگ سفید،  اعمال فیلتر‌های انتخابی،  اضافه کردن متن یا استیکر، تبدیل تصاویر رنگی به تصاویر سیاه و سفید و … بهره ببرید.

 

معرفی برنامه های کاربردی ویرایش عکسبرنامه ویرایشگر “ VSCO“: مخصوص ios

این برنامه ویرایشگر منبعی از فیلتر‌ها و افکت‌های منحصر به فرد است که می‌تواند عکس‌های شما را زیباتر کند و در نهایت به آسانی می‌توانید عکس‌ها  را به اشتراک گذاشته و ذخیره کنید. برخی از ویژگی‌های حرفه‌ای آن رایگان و تعدادی از آن به صورت پولی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. فیلتر‌های استفاده شده در این برنامه از صحنه‌های فیلم، منظره‌ها و حالت و فرهنگ خاص الهام گرفته شده و به صورت کاملا حرفه‌ای عکس‌های شما را ویرایش کرده و زیباتر می‌کند. شما به راحتی می‌توانید علاوه بر فیلتر، از ابزار روتوش آن نیز بهره ببرید. علاوه بر این به راحتی می‌توانید اشیاء و افرادی که در پس‌زمینه عکس قرار گرفته اند را به صورت کاملا طبیعی حذف کرده و عکس زیباتری خلق کنید.

در این برنامه ابزارهای پیشرفته‌ای برای ویرایش تصاویر در نظر گرفته شده است، بعد از اعمال تغییرات در یک صفحه، تصویر قبل و بعد از ویرایش مقایسه می‌شود و تفاوت‌های آن را به شما نشان داده خواهد شد. در این برنامه می‌توانید علاوه بر افکت‌های موجود، افکت‌ها و ابزار‌های پیشرفته‌تر را خریداری کنید. در زیر هر عکس  اطلاعات تصویر مانند تاریخ، مکان و زمان آن ثبت می‌شود که این قابلیت اختیاری است.

 

در بورسیکا بخوانید: دوربین فوق‌العاده گوشی جدید سامسونگ را بهتر بشناسید
در بورسیکا بخوانید : معرفی چند برنامه کاربردی برای ویرایش و فتوشاپ تصاویر
در بورسیکا بخوانید: آشنایی با مهارت‌های ویرایش عکس

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد