مقایسه بهترین غذاساز‌های موجود در بازار (قسمت اول)

0 5,081

این روزها ابزار کمکی به منظور زندگی راحت، بسیار رایج شده اند که یکی از آن ها غذاسازها هستند. غذاساز بدون ایجاد سروصدا با انجام اموری از قبیل خرد کردن، ریز کردن، پودر کردن، مخلوط کردن و… به روال پخت و پز شما سرعت می بخشد.

راهنمای خرید یک غذاساز خوب

در تهیه یک غذاساز باید نکات بسیاری از جمله برند آن، بدنه، سایز ظرف ها، تیغه‌ ها، عملکرد دستگاه، ضمانت نامه و… را با توجه به نیاز و بودجه خود در نظر بگیرید. در تهیه این دستگاه باید در نظر بگیرید که برای چند نفر قرار است بار ها از این دستگاه استفاده شود و توسط آن غذایی تهیه شود تا از این رو بتوانید غذاسازی با ظرفیت مناسب تهیه کنید. برخی غذاساز ها تک کاره هستند و برخی چندکاره، بنابراین اگر آبمیوه گیری و آسیاب در منزل دارید، نیازی نیست تا خرج اضافه کنید و غذاساز چندکاره با عملکرد آبمیوه گیری و آسیاب تهیه کنید.

 

بخوانید: مقایسه غذاساز‌های سه برند مولینکس، پارس خزر و پاناسونیک

برند ها

غذاساز در برند های بسیاری در بازار وجود دارد که این مورد هم انتخاب را مشکل می کند. مخصوصا که مارک های پراکنده و نامعتبر چینی هم در بازار وجود دارند و فروشندگان نیز به جای اینکه به صلاح و نیاز مشتری توجه کنند، سعی می کنند فقط کالایی که موجود دارند به فروش برسانند.

از این رو ما در این مقاله چندین غذاساز در برند های معتبر را مورد مقایسه قرار داده ایم و به چالش کشیده ایم تا با بررسی آن ها و براساس نیاز خود انتخاب راحت تری داشته باشید.

در ابتدا سه غذاساز کنوود مدل FDP623،  فیلیپس مدل HR7757  و بوش مدل MCM5529   را به شما معرفی می کنیم تا با مقایسه آن ها به یک نتیجه نهایی برسید و بعد به مقایسه غذاساز کنوود مدل FPM950، غذاساز فیلیپس HR7625 و غذاساز بوش مدل MCM3200W می پردازیم تا با آگاهی بیشتر بتوانید یک غذاساز مناسب تر را تهیه کنید.

غذاساز کنوود مدل FDP623، از طراحی بسیار ساده و شیکی برخوردار است. از امکانات منحصر به فرد آن می توان به مصرف برق پایین و توان بالای آن اشاره کرد. در رابطه با کنوود باید گفت، یک کمپانی بزرگ ژاپنی می باشد که از سال ۱۹۴۶ میلادی فعالیت خود را شروع کرده است. این کمپانی در حوزه های گوناگونی از جمله تولید دستگاه های صوتی و تصویری باکیفیت مانند پلیر و ساب و‌وفر، وسایل برقی خانه و… کار می کند. درضمن کیفیت بالای ساخت کالا های این کمپانی، در کل دنیا مورد تایید و تضمین قرار گرفته است.

غذاساز فیلیپس مدل HR7757 نیز یک سیستم درجه یک با قطعات جانبی بسیار است که می ‌تواند شما را از تهیه اکثر وسایل برقی آشپزخانه بی ‌نیاز نماید چراکه امکانات بسیاری دارد.

غذاساز بوش مدل MCM5529  ظاهری شیک و چشمگیر دارد و رنگ‌ آن زندگی تازه ای برای آشپزخانه شما به ارمغان می آورد. قطعا نام برند بوش زیاد به گوش شما خورده است، این شرکت همیشه سعی داشته تا کارآمد ترین و باکیفیت ترین وسایل برقی مورد استفاده در آشپزخانه را ارائه دهد که رضایت مشتریان بوش بیانگر موفقیت این شرکت است.

هر کدام از این غذاساز ها طرفدار بسیاری دارند که با استفاده از آن ها از آشپزی لذت می برند و هر کاربر بر اساس معیار هایی این غذاساز ها را انتخاب نموده اند:

توان مصرفی

غذاساز FDP623 کنوود و مدل HR7757  فیلپس هر دو با توان مصرفی ۱۰۰۰ وات طراحی و تولید شده اند که به خوبی پاسخگوی هر عملکرد دستگاه هستند اما غذاساز MCM5529  بوش موتوری با ۸۰۰ وات توان مصرفی و در اسلوانی اسمبل شده است.

ظرفیت

ظرفیت غذاساز کنوود  ۳ لیتر است و گنجایش پارچ مخلوط کن‌ آن نیز ۱.۵ لیتر می باشد؛ ظرفیت مخزن اصلی خردکن و غذاساز فیلیپس ۳.۵ لیتر است و گنجایش ظرف مخلوط ‌کن اش به ۲.۲ لیتر می رسد. غذاساز بوش نیز دارای پارچی با ظرفیت ۱.۵ لیتر برای مخلوط کردن، خرد کردن و هم زدن می باشد.

 

تعداد عملکرد و سرعت دستگاه

از دیگر ویژگی های غذاساز کنوود آبمیوه گیری، آب مرکبات گیری، پودر کن، همزن، تنظیم سرعت روی ۳ درجه و امکان شستشوی قطعات جانبی در ماشین ظرف ‌شویی می باشد. با گذاشتن تیغه‌ های متفاوت یا صفحات همراه کالا روی ظرف اصلی خردکن و غذاساز فیلیپس، کارکرد های مختلفی خواهد داشت. بنابراین تهیه مواد تکه تکه شده مثل پیاز، مرغ و… و ریز کردن یا برش ‌دادن گوجه و خیار و… به‌ راحتی و سریعا انجام می‌ شود. از طرفی همچنین دیسک های ریزکننده و آبمیوه گیری همراه غذاساز ارائه می ‌شود که به منظور تهیه‌ آب ‌پرتقال بسیار کارآمد است. درضمن خمیرزن و همزن نیز در بسته بندی غذاساز فیلیپس مدل HR7757 عرضه می گردد. از این رو فراهم کردن خمیر نان و مواد کیک و شیرینی بسیار راحت است. درضمن جهت تهیه‌ کلیه مخلوط‌ ها، شیک ها و آبمیوه‌ های ویژه مثل آب طالبی نیز یک پارچ مخلوط کن قرار داده است.

دستگاه غذاساز ۵۵۲۹ بوش نیز عملکرد های مختلفی جهت آماده سازی انواع نوشیدنی ،شیرینی ، چیپس ،میکس ، آب مرکبات گیری و … دارد. یکی از قابلیت های خاص این دستگاه وجود سری مخصوص آماده سازی سالاد میوه و تکه های مربعی میوه برای تزیین دسر یا سالاد می باشد.
در پارچ مخلوط کن غذاساز می توان هر چیزی را که به واسطه سیستم مخلوط کن امکان تهیه آن وجود دارد، آماده کرد .
بخش آب مرکبات گیر این دستگاه با توجه به سیستم عصاره گیر، سرعت حرکت آرام و توان مکانیکی خوبی دارد و آب عصاره را به خوبی تفکیک می کند. خردکن غذاساز بوش برای خرد کردن انواع میوه و صیفی جات کارایی دارد و تیغه های رنده و رشته کن این غذاساز نیز جهت رشته و خلال کردن کاربردی است.همچنین به منظور تهیه شیک و خامه نیز صفحه همزن عرضه شده است . از طریق یکی از سری های غذاساز که شامل صافی در  زیر می باشد می توان آب طالبی ،آب انگور و … آماده کرد. این سری صافی درشت تری دارد که تکه های ریز و له شده را رد کرده و پوست ، هسته و سایر تکه ها را نگه می دارد.

جنس بدنه و قطعات جانبی غذاساز

تیغه غذاساز کنوود از جنس فلز است و پارچ مخلوط کن آن نیز شیشه‌ ای می باشد. بدنه‌ اصلی غذا ساز فیلیپس از نوع پلاستیک مقاوم است و تیغه‌ های تیز آن از فولاد ضد زنگ تولید شده اند.

از دیگر ویژگی های غذا ساز HR7757 فیلیپس پایه ‌های پلاستیکی ضد لرزش آن می باشد که مانع لغزیدن و جابجایی دستگاه موقع فعالیت می شود. علاوه بر این برای ایمنی بیشتر، این غذاساز دو دکمه ایمنی دارد که فقط در شرایط قرار گیری صحیح ظرف غذاساز و یا ظرف مخلوط کن بر روی مرکز، غذاساز روشن شده و فعالیتش را شروع می کند.

همچنین تیغه های برنده دو طرفه غذاساز بوش از جنس استیل ضد زنگ می باشد و کف دستگاه نیز پایه منحصر به فردی وجود دارد که محکم به میز یا زمین چسبیده و موقع کار نمی لغزد.

 

حال بیایید به بررسی و مقایسه سه غذاساز پروفروش و محبوب، کنوود مدل FP950، فیلیپس HR7625 و بوش MCM3200W بپردازیم:

“به غذا های خود ظاهر زیبا و جذابی ببخشید” شعار شرکت کنوود بعد از عرضه غذاساز مدل FP950 در سال ۲۰۱۴ می باشد. که واقعا با تهیه این محصول می فهمید که گزاف گویی نیست. کیفیت بالای ساخت به همراه کاربرد بی حد و مرز این محصول واقعا باعث شده آشپزی و پخت و پز شما در رده بالایی حفظ شود و از قطعه های یکسان و مرتب مواد غذایی و نتایج کار با این غذاساز، احساس رضایت داشته باشید.

با غذاساز فیلیپس HR7625 نیز قادرید کلیه امور آشپزی خود را با بیشترین کیفیت و در بازه زمانی کوتاه انجام دهید.

همچنین غذاساز بوش مدل  MCM3200W یکی از محصولات باکیفیت عرضه شده در بازار محسوب می شود. این دستگاه چندکاره، یک چارچوب اصلی دارد که موتوری قوی درون آن وجود دارد. بدنه ی آن با آمیختن رنگ‌ های روشن و نقره ای نمای شیک و دلچسبی دارد که به زیبایی ظاهر آشپزخانه نیز می افزاید.

بوش، سازنده و توزیع کننده لوازم‌ خانگی در کل دنیا است که با عرضه کالا های باکیفیت، خود را به‌ عنوان یکی از برترین پیشنهادات به مشتریان معرفی می ‌کند.

 

بخوانید: ویژگی های یک غذاساز خوب برای خرید

 

 

و اما بررسی معیارها:

 

توان مصرفی

توان مصرفی کنوود مدل FP950، ۱۰۰۰ وات است. اما غذاساز فیلیپس مدل HR7625  ۵۰۰ وات توان مصرفی دارد و با همین میزان، توانایی خوبی در آماده سازی کلیه غذا ها و دسر ها دارد و با جای کمی که اشغال می کند به روال کار سرعت می بخشد. موتور غذاساز بوش MCM3200W نیز ۸۰۰ وات توان دارد.

 

ظرفیت

پارچ مخلوط کن غذاساز کنوود FP950 ظرفیتی معادل ۱.۵ لیتر دارد و کاسه اصلی آن ۳ لیتری است اما ظرفیت مخلوط کن غذاساز فیلیپس ۱ لیتر، ظرف مواد خشک آن ۲ لیتر و ظرف مواد مایع آن ۱.۲ لیتر می باشد. در رابطه با غذاساز برند بوش، کاسه خرد کن و مخلوط کن آن هریک ۱ لیتر ظرفیت دارند.

 

تعداد عملکرد و سرعت دستگاه

غذاساز کنوود FP950 از عملکرد های مخلوط کن، آبمیوه گیری، آب مرکبات گیری و همزن پشتیبانی می کند اما کارکرد آسیاب ندارد، همچنین امکان خمیر زنی و برش دادن را برای شما فراهم می کند. لوازم جانبی این دستگاه را می توان در ماشین ظرفشویی مورد شستشو قرار داد. این دستگاه از سرعت عملکرد پالس نیز پشتیبانی می کند.

غذاساز HR7625  دارای دو دستگاه اصلی است که یکی از آن ها اغلب برای تکه کردن، ریز کردن و ورز دادن مایه کیک کارایی دارد و دیگری جهت تهیه کلیه نوشیدنی ها و شیک ها استفاده می شود.
سه صفحه برای ریز کردن مواد غذایی در سایز های متفاوت، دیسکی جهت امولسیون کردن مواد، تیغه ریز کردن مواد با روکش ایمنی، و تیغه پلاستیکی جهت ورز دادن خمیر نان و کیک در این مدل غذاساز قرار دارد. این دستگاه دارای دو سرعت و سرعت لحظه ای می باشد.

در بالای بدنه غذاساز بوش مدل MCM3200W ، کاسه خردکن وصل می‌ شود که این زمینه را فراهم می کند تا با وصل نمودن تیغه ‌ها و صفحه های رنده‌ ی گوناگون، کارکرد های مختلفی از محصول را شاهد باشید؛ به عنوان مثال ریز نمودن، رشته کردن و رنده در ابعاد گوناگون. توسط پارچ مخلوط کن نیز می توان مخلوط‌ های مایع، شیک ها و اسموتی‌ های جورواجور آماده کرد. قسمت های مختلف غذاساز، امکان شست‌وشو در ماشین ظرف ‌شویی نیز دارند. روی غذاساز، دکمه چرخان تنظیم سرعت و روشن و خاموش وجود دارد و همچنین سرعت لحظه ای نیز دارد. این کلید چرخان که در دو سرعت تنظیم می شود را می توان به شکل پله‌ ای کنترل کرد.

 

جنس بدنه و قطعات جانبی غذاساز

جنس ظرف غذاساز کنوود از پلاستیک بوده و بدنه آن از فلز برس خورده می باشد.

در غذاساز فیلیپس تا وقتی که همه قسمت ها در محل خود قرار نگیرند دستگاه روشن نخواهد شد و همچنین به سیستم ایمنی تشخیص درب و ظرف مجهز است و در صورتی که از محل خود تکان بخورند یا درب آن ها برداشته شود غذاساز ۱.۵ ثانیه بعد، به فعالیت خود ادامه نمی دهد و خاموش می شود. برای آسان بودن امر افزودن مواد غذایی موقع کار، می توان آن ها را توسط دریچه ی روی در ظرف همزن و یا دریچه روی کاسه به مواد غذایی افزود.
تیغه ها و صفحه ها در این دستگاه از جنس استیل ضد زنگ هستند.

پایین دستگاه غذاساز بوش، پایه ‌های ضد لرزش وجود دارند تا موقع کار، از تکان ‌خوردن دستگاه جلوگیری کنند.

در جدول زیر خلاصه مطالب بالا را میتوانید مشاهده کنید:

برند کنوود فیلیپس بوش کنوود فیلیپس بوش
مدل  FDP623 HR7757 MCM5529 FP950 HR7625 MCM3200W
ابعاد ۴۰.۰ × ۲۲.۰ × ۲۱.۰  سانتی متر ۳۸.۰ × ۲۸.۰ × ۲۴.۰  سانتی متر ۳.۹x2.5×2.2 سانتی متر ۲۲.۰x26.0x37.5 سانتی متر
وزن ۳.۶  کیلوگرم ۸ کیلو گرم ۵ کیلوگرم ۵ کیلوگرم ۴.۲  کیلوگرم
جنس بدنه پلاستیک پلاستیک  AMS فلز بورس خورده پلاستیک
توان ۱۰۰۰ وات ۱۰۰۰  وات ۸۰۰ وات ۱۰۰۰  وات ۵۰۰ وات ۸۰۰ وات
تعداد تنظیم سرعت ۳ سرعته ۲ سرعته ۲ سرعته ۲ سرعته ۲ سرعته
عملکرد پالس دارد دارد دارد دارد دارد دارد
جنس تیغه استیل ضد زنگ استیل ضد زنگ استیل ضد زنگ استیل ضد زنگ استیل ضد زنگ
خرد کن دارد دارد دارد دارد دارد
ظرفیت خردکن ۳  لیتر ۳.۴  لیتر ۳ لیتر ۲ لیتر ۱ لیتر
جنس خرد کن پلاستیک پلاستیک پلاستیک
مخلوط کن دارد دارد دارد دارد دارد دارد
ظرفیت مخلوط کن ۱.۵ لیتر ۲.۲  لیتر ۱.۵  لیتر ۱.۵  لیتر ۱ لیتر ۱ لیتر
جنس ظرف مخلوط کن پلاستیک پلاستیک
آب مرکبات گیری دارد دارد دارد دارد
آبمیوه گیری دارد دارد ندارد دارد دارد دارد
آسیاب ندارد دارد ندارد ندارد
رنده دارد دارد دارد دارد
رنده چیپس ساز دارد دارد دارد دارد
رنده رشته ساز ندارد
رنده خلال کن دارد دارد دارد دارد
صفحه امولسیون ساز ندارد دارد دارد
پوره ساز و رب ساز دارد دارد دارد
خمیر زن دارد دارد دارد دارد
همزن دارد ندارد دارد دارد
قابلیت شستشو قطعات دارد دارد دارد دارد دارد
طول کابل ۱  متر ۱.۲  متر ۱۲۰ سانتی متر
پایه ضد لرزش دارد دارد دارد دارد
دیگر ویژگی ها دارای همزن دو قلو،درپوش محافظ جهت جلوگیری از پاشیدن مواد به بیرون صفحه۱۸۰  میلی متری XXL برای کارکرد سریعتر تمام مواد، صفحه های  خرد کردن قابل تنظیم ۱-۷ میلیمتر، تیغه استیل ضد زنگ با فناوری PowerChop اولین غذا ساز مجهز به تیغه برش مکعب شکل در دنیا برق مصرفی ۲۴۰-۲۲۰ ولت ، ۶۰ -۵۰ هرتز ، میزان صدا ۸۵ دسی بل، دارای قفل ایمنی

 

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد