مقایسه قهوه ساز‌های فلر، بوش، نوا، دلونگی، گاستروبک

0 2,904

امروزه قهوه ساز‌ها در جهان بسیار پرطرفدار شده‌اند. در ایران نیز بعد از چای، نوشیدن قهوه بسیار محبوب گشته است. قهوه به شیوه‌های متفاوتی تهیه می‌شود که این شیوه‌ها در طعم آن تاثیر دارند.

ممکن است اکثر افراد روش تهیه قهوه را بلد نباشند. در این مقاله قصد داریم برند‌های معتبری که قهوه ساز‌های باکیفیتی را طراحی و عرضه کرده‌اند را معرفی کنیم که با کمترین دردسر، قهوه‌ای با غلظت و طعم عالی و آرام‌بخش برای شما تهیه می‌کنند.

قهوه سازها در مدل‌های گوناگونی وجود دارند از قبیل اسپرسو، قطره‌ای، موکا، کیمکس و… که قهوه‌هایی غلیظ می توان با آن‌ها تهیه نمود. اگرچه برای کافه ها قهوه‌ساز های مدرنی در بازار موجود است که با تهیه آن‌ها می توانید هر نوع قهوه‌ای را تهیه کنید.

مثل هر وسیله‌ی دیگری، در حین خرید یک قهوه ساز نیز باید چند فاکتور را مدنظر قرار دهید.

  • نوع قهوه محبوبتان چیست؟
  • میزان قهوه مصرفی شما چقدر است؟
  • میزان هزینه‌ای که باید برای تهیه دستگاه قهوه ساز در نظر بگیرید، چقدر است؟

و پرسش‌هایی از این دست که با در نظر گرفتن جواب آن‌ها قادر خواهید بود بهترین گزینه را برگزینید. نکته مهم این است که در قهوه‌سازها معمولا ویژگی‌های گوناگونی وجود دارد که با درنظر گرفتن آن‌ها رنج قیمت‌ها نیز فرق می‌کند. ویژگی‌هایی مثل نمایشگر دیجیتال، حالت خودکار، ظاهر قهوه‌ساز، ظرفیت آب و سایر ویژگی ها که در ادامه به آن ها می پردازیم.

 

قیمت قهوه ساز:

جهت تهیه یک دستگاه قهوه ساز برای مصارف خانگی نیاز نیست زیادی هزینه کنید. توصیه می‌شود پیش از مشخص کردن بودجه به دیگر شاخصه‌های قهوه‌ساز خود دقت کنید، بعد بودجه را طبق امکانات موردنظر خود مشخص کنید.

ظاهر قهوه ساز:

ظاهر قهوه سازها متفاوت است و تنوع رنگ و طرح آن‌ها دست شما را در انتخاب باز نگه داشته است. نگران قیمت نباشید، تنوع در این زمینه در قیمت‌ها تاثیر چندانی ندارد.

جایگاه آب قهوه ساز:

برای آماده کردن قهوه لازم است به اندازه نیاز آب در این جایگاه بریزید. این جایگاه دارای ویژگی افزایش دما و نقطه جوش است.

جایگاه قهوه:

این جایگاه اغلب به شکل قیف مانند به همراه صافی پلاستیکی و یا فلزی می‌باشد. اگرچه در برخی از قهوه سازها به جای این جایگاه از صافی های‌کاغذی استفاده می‌کنند.

قوری یا فنجان مخصوص قهوه ساز:

در قهوه ساز‌ها قوری یا فنجانی وجود دارد که قهوه پس از آماده شدن درون آن ریخته می‌شود. تعداد و گنجایش آن مسئله مهمی در انتخاب قهوه ساز است.

مخزن آسیاب قهوه ساز:

در بعضی از قهوه سازها امکان آسیاب نیز وجود دارد که توسط آن قادر هستید دانه‌های طبیعی قهوه را پودر کنید و بعد قهوه طبیعی و نابی را تهیه کنید.

سیستم توقف اتوماتیک:

بهره‌مندی قهوه ساز از این سیستم باعث م‌شود به محض آماده شدن قهوه و ریختن مقدار مشخصی داخل فنجان یا قوری، قهوه ساز متوقف شود و از خطرات احتمالی و کثیف شدن دستگاه جلوگیری کند.

دیسک گرم نگهدارنده:

قطعا می‌دانید که دما تاثیر بسیاری در طعم قهوه دارد و از طرفی این ویژگی باعث می شود اگر قهوه برای مدتی روی صفحه گرم کننده بماند، سرد نشود و قابل خوردن باشد.

این ویژگی ها برای تهیه قهوه ساز لازم است اما سایر امکانات بسته به هزینه ای دارد که شما در نظر گرفته اید.

 

برای اینکه خرید قهوه ساز موفق و راحتی داشته باشید ما مجموعه ای از قهوه ساز های برند های معتبر مانند فلر، بوش، نوا، دلونگی و گاستروبک را برای شما شرح می‌دهیم.

برند فلر

فلر سازنده و توزیع کننده‌ی وسایل برقی منزل بوده که با عرضه‌ی لوازم باکیفیت، کاربردی و اقتصادی، خود را به مشتریان معرفی و توجه آن‌ها را به خود جلب نموده است.

برند فلر قهوه سازهای بادوامی را طراحی و تولید کرده است که پاسخگوی نیاز طیف وسیعی از کاربران است. اکثر مدل‌های این برند یک جایگاه مخصوص تهیه قهوه و یک جایگاه درجه‌بندی شده آب‌ جوش جداگانه دارند بنابراین برای تهیه قهوه لازم نیست که آب از قبل جوشانده شود. درضمن از سیستم قطع خودکار و صفحه ی گرم نگهدارنده نیز بهرمند هستند. اغلب فیلتر دائمی دارند که می توان آن ها را مورد شست و شو قرار داد. توان خوبی دارند که انرژی مورد نیاز برای عملکرد اصلی دستگاه را مهیا می کنند. ظرفیت قوری قهوه ساز‌های این برند برای تهیه حجم نسبتاً بسیاری قهوه مناسب هستند. این دستگاه‌ها دارای کنترل پنل مکانیکی هستند و می توان آن ها را دستی تنظیم نمود. این قهوه‌ساز ها اکثرا عملکرد ضدچکه دارند و مانع کثیف شدن دستگاه می‌شوند.

 

مدل های مختلف قهوه‌ساز های فلر در رنگ‌ های گوناگونی در بازار وجود دارند که به آسانی می‌توانید آن را با دکوراسیون آشپزخانه‌ی خود ست کنید. اغلب جنس بدنه‌ی آن‌ها از پلاستیک مقاوم است و روی بدنه‌ی دستگاه یک علامتی وجود دارد که بیانگر سطح آب موجود در جایگاه آب قهوه ساز می باشد.

 

برای تهیه قهوه توسط محصولات فلر، باید پودر قهوه در آن بریزید چرا که اغلب مجهز به آسیاب نیستند.

قهوه‌سازهای فلر محصولاتی سبک و کوچک و کارآمد هستند و اغلب حمل و جابجایی آن‌ها آسان است و آماده کردن قهوه‌ی دلچسب را در منزل، محیط کار، مغازه و پانسیون‌ها به‌راحتی و به‌سرعت امکان پذیر کرده است. درضمن نحوه‌ی استفاده از این قهوه ساز‌ها بسیار آسان است. در کل قهوه‌ساز‌های فلر نسبت به قیمت مناسب و به‌صرفه، کارکرد خوبی دارند و پاسخگوی انتظارات شما از یک قهوه‌ساز معمولی می‌باشند.

پایه‌های قهوه‌ساز های فلر به‌گونه‌ای محکم هستند که موقع کار روی میز و کابینت نمی‌لرزند.

 

برند بوش

بوش یک کمپانی بزرگ آلمانی می‌باشد که از سال ۱۸۸۶ میلادی فعالیت خود را شروع کرده است. این کمپانی در حوزه‌های گوناگونی از جمله تولید ابزارالات صنعتی، سیستم‌های امنیتی، وسایل برقی منزل و… محصولات باکیفیتی ارائه داده است.

بوش در تولید قهوه‌ساز های خود بروز ترین فناوری ها را به کار گرفته است و تهیه انواع قهوه، اسپرسو و… را امکان پذیر کرده است و همچنین در قهوه سازهای اتوماتیک بوش برای تهیه کف شیر به کمک فناوری‌های هوشمند شگردی وجود دارد که توسط ترکیب پروئتین‌های شیر و بخار و چرخش ممتد به وجود می‌آید و به همین دلیل طعم بی‌نظیر یک قهوه‌ی حرفه‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورد.

قهوه ساز‌های بوش محصولاتی زیبا و ساده به شمار می‌آیند که ابعاد کوچکی دارند و کار کردن و تهیه‌ی قهوه با آن‌ها بسیار آسان و سریع انجام می‌شود. کیفیت ساخت قهوه‌سازهای بوش بسیار بالاست و بدنه‌ی مقاوم و محکمی دارند. مانند قهوه‌سازهای برند فلر دارای نشانگر میزان آب هستند. از ویژگی‌های قهوه‌سازهای بوش می‌توان سیستم توقف اتوماتیک، صافی دائمی یا قابل‌تعویض، گنجایش کافی آب و قابلیت ضد‌چکه را نام برد. ظرفیت قهوه‌سازهای برند بوش به صورتی است که به‌منظور تهیه قهوه برای ۱۰ الی ۱۵ نفر پاسخگو می‌باشند. مخزن قهوه در برند بوش قابل جدا شدن است که این امر باعث نظافت آسان دستگاه خواهد شد.

برخی از قهوه‌ساز های برند بوش به کلید انتخاب عطر قهوه و کلید رسوب‌زدایی مجهز هستند و برخی سامانه‌ای برای تعیین میزان سختی آب دارند. درضمن در مقایسه با محصولات فلر توان مصرفی بیشتر دارند و قیمت آن ها نیز بالا‌تر است. هرچه توان دستگاه بالاتر باشد بیانگر قدرت بیشتر موتور است.

 

برند نوا

دستگاه‌های اسپرسوساز جدید ترین مدل قهوه‌سازها هستند که در دوگروه خودکار و نیمه خودکار وجود دارند. با استفاده از این نوع کالاها می توانید نوشیدنی بسیار غلیظ و تلخ را تهیه کنید.

اسپرسوسازهای برند نوا که ساخت کشور چین می‌باشند در انجام کار بسیار قدرتمند هستند و برای خانه‌ای که قهوه و اسپرسو زیاد مصرف می‌شود و یا برای کافه‌های کوچک کاربردی می باشند. قدرت بخار محصولات نوا بالاست و قوی به شمار می آیند چراکه اسپرسوی خروجی آن با کرم‌های عالی بیانگر توان بالای دستگاه می‌باشد. اکثر اسپرسوساز های نوا به نازل ایجاد بخار چرخشی و آب جوش مجهز می‌باشند که به‌منظور آماده نمودن نسکافه و کف شیر و سایر قهوه‌ها کاربرد دارند. این برند نیز در محصولات خود صفحه گرم نگهدارنده را به کار گرفته است. درضمن اسپرسوسازهای نوا دارای دو صافی قهوه تک و دوبل می‌باشند.

بدنه اسپرسوساز ‌های نوا از جنس استیل براق ضد زنگ تولید شده که باعث شده نسبت به سایر برند‌ها زیبایی بیشتری داشته باشد. درضمن از بویلر (عملیات حرارت روی آب) و پمپ آب قدرتمندتری بهرمند هستند که روی میزان حرارت قهوه تهیه شده و نیز بخار آب موثر است.

گفته می‌شود برای سرو قهوه روزانه ۵۰ شات، قهوه‌سازهای نوا گزینه‌های خوبی هستند. طول عمر اسپرسوساز‌های نوا در مقایسه با برخی برند‌های دیگر بیشتر است زیرا اکثر مدل های آن از توان بالایی برخوردارند که این توان بالا روی کیفیت قهوه نیز تاثیر دارد.

 

برند دلونگی

دلونگی با بیش از صد سال سابقه یکی از پرچم‌داران بین‌المللی در ساخت قهوه‌ساز و اسپرسوساز می‌باشد. شیک‌ترین و بهترین تولیدات کمپانی ایتالیایی دلونگی محصولاتی مانند قهوه‌ساز‌ها هستند که اغلب در دو رنگ سفید و مشکی در بازار وجود دارند و بدنه‌ای استیل یا پلاستیک مستحکم با نماد برلیان دارند. این محصولات در زیبا نشان دادن آشپرخانه نقش مهمی دارند. ظرفیت این قهوه‌سازها حدودا ۱۰ الی ۱۵ فنجان است و عملکرد ضدچکه دارند. نکته مهم اینجاست که اغلب فیلتر‌های کاغذی دارند.

اکثرا توان آن‌ها بالای ۱۵۰۰ وات و خروجی بخار آن‌ها بیش از ۱۰ بار میباشد. با محصولات دلونگی می‌توانید کاپوچینو، قهوه فرانسه و اسپرسو و… تهیه نمایید. این محصولات دارای صفحه‌ی گرم نگهدارنده و سیستم ضدچکه هستند.

برخی مدل‌های قهوه‌سازهای دلونگی به سیستم واریو مجهزند که می‌توان طعم و میزان غلظت نوشیدنی گرم را تنظیم نمود. از تکنولوژی کف‌سازی فوری و همچنین تنظیم میزان بخار بهرمند هستند.

این محصولات با بهرمندی از قابلیت‌های بسیار، ظاهر شیک و قیمت به‌صرفه پیشنهاد خوبی برای خریداری جهت مصارف خانگی به شمار می آیند. درضمن خدمات پس از فروش قهوه‌ساز های دلونگی یکی از نشانه های کیفیت ساخت بالای آن‌هاست.

 

برند گاستروبک

اسپرسو سازهای گاستروبک اغلب محصولاتی حرفه ای با ۳ فیلتر هستند و جنس بدنه‌ی آن‌ها تمام استیل ضدزنگ می‌باشد و از خاصیت ضدچکه و گرم نگهدارنده بهره‌مندند.
محصولات گاستروبک دارای کنترل پنل لمسی می‌باشند که باعث می‌شود راحت با آن‌ها کار کنید، در مقایسه با اکثر اسپرسوسازها فشار پمپ پرقدرتی دارند.
ظرفیت مخزن شفاف قهوه‌سازهای این برند بیشتر است و فشار آب قوی‌تری دارند. فشار قوی عصاره قهوه را کاملا جذب می‌کند و قهوه غلیظی آماده می کند. درضمن لوله بخار این اسپرسو سازها متحرک است و همین امر موجب می‌شود به آسانی روی فنجان کف شیر تولید کرد. توان بالای این دستگاه‌ها باعث می‌شود اسپرسویی خوش عطر و طعم را تجربه کنید و مدت‌ها آن دستگاه مدنظر را مورد استفاده قرار دهید. اغلب دارای آسیاب قهوه با تیغه مخروطی هستند که می توانید میزان ریز و درشت بودن دانه‌های قهوه را نیز تنظیم نمایید.

در این برند کنترل الکترونیکی دمای اسپرسوساز‌ها با بررسی دقیق دمای آب باعث افزایش ثبات دمای آب می‌شود که در نتیجه باعث تنظیم دلخواه عطر قهوه می‌شود.

اکثر قهوه‌ساز‌های گاستروبک برای آماده کردن ۳۰ فنجان قهوه مناسب هستند و ظرفیت جایگاه آب آن‌ها حدودا دولیتر است.

 

بیشتر بخوانید: دور دنیا با ۳۱ قهوه + اینفوگرافیک
در بورسیکا بخوانید: راهنمای خرید قهوه‌ساز و اسپرسو‌ساز

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد