مقایسه جامع “Samsung Galaxy S 8” با “iPhone X”

0 838

در ابتدا در جدول زیر تفاوت‌های اساسی این دو مدل را بررسی می‌کنیم:

Samsung Galaxy S8 iPhone X
۵٫۸ اینچ Super AMOLED ۵٫۸ اینچ OLED اندازه صفحه نمایش
۲۹۶۰×۱۴۴۰ ۲۴۳۶×۱۱۲۵ رزلوشن
۱۸:۵:۹ ۱۶:۹ نسبت تصویر
۱۲MP, f/1.7, OIS ۱۲MP wide-angle, f/1.8, OIS | 12MP telephoto, f/2.4, OIS دوربین اصلی
۸MP, f/f.7 ۷MP f/2.2 دوربین سلفی
Qualcomm Snapdragon 835 or Samsung Exynos 8895 Apple A11 Bionic پردازنده
۴گیگ ۳گیگ رم
۶۴ گیگا بایت ۶۴/۲۵۶ گیگ بایت حافظه
۳۰۰۰mAh Not stated باتری
IP68 IP67 ضد آب
بله خیر اسکن اثر انگشت
بله/بله خیر/بله اسکن  تشخیص عنبیه/ چهره
USB-C لایتینگ پورت
Qi/PMA Qi شارژ وایرلس
SDXC خیر میکرو اس دی
بله خیر جک هدفون
۶۸٫۱×۱۴۸٫۹×۸میلی متر ۷۰٫۹×۱۴۳٫۶×۷٫۷ میلی متر ابعاد
۱۵۵گرم ۱۷۴ گرم وزن

 

از نظر دوربین اصلی: برنده آیفون ایکس

هر دو گوشی دارای دوربین ۱۲ مگا پیکسلی می باشند ، اما در آیفون ۱۰، دو عدد دوربین اصلی در نظر گرفته شده است تا علاوه بر زوم اپتیکال دو برابر و دیجیتال ده برابر ( که در گوشی سامسونگ این عدد برابر دو می باشد) ، تصاویر پرتره بهتری ثبت کند. این دوربین ها در  آیفون ۱۰ سنسورهای بزرگتر و سریع تری دارند، و از فناتوری کاهش نویز، فیلتر جدید رنگ و همچنین لرزشگیر اپتیکال تصویر استفاده می کنند. سامسونگ نیز از دوربین با استفاده از جدیدترین سنسور سونی (IMX333 Exmor RS) استفاده کرده است و دوربین آن به فناوری پیکسل دوگانه (فوکوس روی سوژه‌ی عکاسی در کسری از ثانیه)، فلش LED، دریچه‌ی دیافراگم f/1.7 (کمک به ثبت تصاویر با روشنایی بیشتر)، قفل‌کردن فوکوس روی سوژه‌ای خاص و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر هوشمند مجهز شده است

از نظر تشخیص چهره: برنده آیفون ایکس

در مبحث تشخیص چهره، هر دو گوشی به این فناوری مجهز هستند اما آیفون ایکس از طریق تصویر سه بعدی بهتر از سامسونگ ۸ عمل می کند، در این گوشی فرستنده مادون قرمزی در بالای نمایشگر قرار داده شده است تا در هنگام تشخیص چهره به صورت شما نور بناباند و با الگوی قبلی مطابقت دهد تا قفل گوشی باز شود. اما سامسونگ در مدل اس ۸ خود علاوه بر اسکن چهره، از اسکن عنبیه چشم نیز بهره برده است. همچنین اسکنر اثر انگشت نیز در این مدل سامسونگ استفاده شده است اما محل قرار گیری آن در کنار لنز دوربین است و استفاده از آن را اندکی مشکل می کند، اپل هیچ یک از اسکن ها عنبیه و اثر انگشت را در این مدل خود قرار نداده است.

از نظر قیمت و به صرفه بودن: برنده سامسونگ اس ۸

در زمان نگارش این مطلب قیمت آیفون ایکس از مدل سامسونگ اس ۸ گرانتر بوده است، اما فراموش نکنید که قیمت سامسونگ اس ۸ در مقایسه با دیگر گوشی های اندروید گران تر است، با این حال چند صد دلار از قیمت آیفون ایکس پایین تر می باشد که در صورت ورود مدل های بالاتر این قیمت ها شکسته می شوند.

از نظر امنیت: آیفون ایکس

آیفون ایکس به دلیل قابلیت FaceID کاربر پسند تر می باشد، این قابلیت باعث می شود شما با سرعت بیشتر و امنیت بالاتری گوشی خود را قفل کنید. این قابلیت در سامسونگ اس ۸ حالت مبتدی تری دارد، اپل در این مدل خود از ۳۰ هزار نقطه بر روی چهره فرد مورد نظر استفاده کرده و یک چهره سه بعدی از آن را به خاطر می سپارد، اما سامسونگ تنها از یک عکس دو بعدی استفاده می کند

از نظر کیفیت صفحه نمایش: برنده آیفون ایکس

تصاویر در گوشی آیفون ایکس برای چشم انسان طبیعی تر بوده و برای استفاده روزانه مناسب تر است. اپل با استفاده از پنل های اولد، مصرف انرژی را کاهش داده است، اما این کار باعث نشده میزان نور صفحه کم باشد، همچنین با استفاده از فناوری True-Tone، رنگ‌های نمایشگر در هر نوری نزدیک‌ترین غلظت و تراز سفیدی ممکن را به رنگ‌های طبیعی دارند و این چشم را خسته نمی کند. اما این دلایل به معنای بد بودن صفحه نمایش سامسونگ اس ۸ نمی باشد، اما اپل از نظر تراکم پیکسلی، رزلوشن و روشنایی به صورت طبیعی تری به طراحی گوشی خود پرداخته است.

از نظر ظاهری: برنده سامسونگ اس ۸

سامسونگ در این مدل گوشی خود از نمایشگر خمیده استفاده کرده است، تا علاوه بر جذابیت ظاهری، کارایی مناسبی نیز داشته باشد،نمایشگر S8 به‌حدی کشیده است که تقریبا نسبت دوبه‌یک دارد؛ این کشیدگی علاوه‌بر اینکه جلوه‌ی لوکسی به گوشی داده، باعث شده نمایشگر اس ۸ عریض‌تر از هر گوشی مشابه دیگری باشد؛ همچنین بلندتر هم شده است تا کمک ‌کند در هر حالتی، محتویات بیشتری در نمایشگر اس ۸ نمایش داده شود.
در هردو گوشی قاب پشتی از شیشه ساخته‌ شده است و زیبایی آن را دو برابر کرده است، اما سامسونگ گوشی خود رادر ۴ رنگ عرضه می کند، اما اپل ، ایفون ایکس را دو رنگ ارائه می دهد.

از نظر دوربین: برنده آیفون ایکس

هر دو گوشی از یک دوربین اصلی ۱۲ مگا پیکسلی بهره می برند. اما آیفون از دو دوربین به صورت عمودی بر قسمت پشتی گوشی استفاده کرده است، دو دوربین آیفون ۱۰ مشخصات متفاوتی دارند. یکی از آن‌ها لنز عریض و دیگری لنز تله‌فتو دارد؛ البته این دو دوربین فقط در نوع لنز متفاوت نیستند؛ بلکه عدد دیافراگم آن‌ها هم متفاوت است و تنها در عدد سنسور که آن‌هم ۱۲ مگاپیکسل است، شبیه به هم هستند. اما سامسونگ در دوربین های خود از دریچه‌ی دیافراگم f/1.7  برای کمک به ثبت تصاویر با روشنایی بیشتر استفاده کرده است.
دوربین سلفی آیفون ایکس با توجه به ثبت تصویر سه بعدی، عکس های با کیفیت تری ایجاد می کند، اما سامسونگ نیز در دوربینی سلفی اس ۸ هم از سنسور شرکت سونی استفاده کرده است که عکس های با شفافیت بیشتر تولید می کند. دریچه‌ی دیافراگم آن f/1.7 است و تصاویری با پیکسل‌های درشت‌تر، فوکوس اتوماتیک و لنز عریض ۸۰درجه‌ای  از دیگر ویژگی های سامسونگ اس ۸ می باشد. دوربین های سلفی هر دو مدل ۸ مگا پیکسل است.

از نظر باتری: سامسونگ اس ۸

از نظر باتری هر دو مدل گوشی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و هر دو از طریق شارژر وایرلس شارژ می شوند. اما در آیفون ایکس برای استفاده از فناوری شارژ سریع، حتما باید یک شارژ جداگانه سفارش دهید و استفاده از شارژر داخل جعبه برای این موضوع کفایت نمی‌کند، ظرفیت ۲۷۱۶میلی‌آمپر ساعتی دارد و با توجه به نمایشگر و تراشه‌ی ده‌نانومتری که هر دو مصرف حداقلی دارند، زمان زیادی را دوام می‌آورد. .نتایج به‌دست‌آمده از دوام باتری آیفون ۱۰ خوب است اما عالی نیست؛ در حالت عادی استفاده‌ی روزمره، می‌توانید به حدود یازده ساعت استفاده از گوشی در حالت صفحه روشن، دل‌ خوش کنید. اما سامسونگ در این مدل خود از  امکاناتی مثل شارژ سریع، شارژ بی‌سیم و باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی (در مدل گلکسی اس ۸ پلاس) که به‌راحتی برای شارژدهی ترکیبی تا یک‌‌ونیم روز کافی به نظر می‌رسد، اشاره کرد.

از نظر پردازنده: برنده آیفون ایکس

ایفون ایکس از نظر پردازنده  از سامسونگ اس ۸ قوی تر است. تراشه A11 Bionic یکی از سریع ترین ها در دنیای گوشی ها می باشد و رتبه آن در Antutu  بهتر است. اما این بدان معنی نیست که سامسونگ اس  ۸ کند باشد، پردازنده این گوشی نیز سریع اس اما ویرایش ویدیو های ۴k را کند تر انجام می دهد.

جمع بندی: این دو گوشی از بیشتر جهات شبیه هم هستند و برای استفاده روزمره و ساده تفاوت چندانی با هم ندارند، هر دو صفحه نمایش فوق العاده، دوربین های با کیفیت و عمر باتری خوبی دارند، اما آیفون ایکس پیشرفته تر است، به طور کلی ویژگی های بهتری نسبت به سامسونگ اس ۸ دارد.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد