مچ‌بند هوشمند شیائومی

0 782

شرکت محبوب شیائومی توانسته با تولید مچ‌بندهای هوشمند، سهم زیادی از بازار مصرف کننده را به خود اختصاص دهد، زیرا بسیاری از افراد به دنبال محصولاتی خوب و با کیفیت و با قیمت ارزان‌تر هستند. مچ‌بند هوشمند شیائومی یکی از محبوب‌ترین مچ‌بندهای ورزشی موجود در بازار است و قیمت پایین و امکانات خوب از دلایل محبوبیت آن به حساب می‌آید. این شرکت چینی توانسته محصولات خود را با کیفیت و قابلیت‌های روز دنیا و قیمت مناسب ارائه دهد تا افراد با درامد کمتر نیز بتوانند از آن استفاده کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با مچ‌بندهای هوشمند شیائومی بیشتر آشنا شوید.

۱. مچ‌بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band3

مزایا
  • قیمت مناسب
  • طراحی زیبا
  • سبک و راحت
  • عمر باتری زیاد
  • ردیاب دقیق
معایب
  • گزینه‌ای برای شروع آنالیز خواب به صورت دستی وجود ندارد.
  • فعالیت‌ها پروفایل محدود است.

این ردیاب تناسب اندام با قیمت مناسب، امکانات قابل قبولی را در اختیار شما قرار می‌دهد. طراحی این مچ‌بند شیک و زیبا است و شما می‌توانید بسته به سلیقه شخصی‌تان از دست بندها با رنگ‌های متنوع استفاده کنید. بند همراه مچ‌بند، ساده و سیلیکونی است. وزن این مچ‌بند سبک است و بر روی مچ شما فشار وارد نمی‌کند؛ شیشه روی بدنه به صورت زیبا و خمیده طراحی شده که با توجه به قیمت مچ‌بند، ظاهری شیک‌تر به آن می‌بخشد؛ صفحه نمایش OLED آن قابلیت لمسی دارد و  تقریباً ضد خراش است.

نکته منفی این صفحه نمایش عدم کارایی در زیر نور خورشید می‌باشد و شما در این شرایط نمی توانید به خوبی با مچ‌بند کار کنید. بدنه مچ‌بند ضد آب طراحی شده و شما می‌توانید با آن به استخر بروید و یا دوش بگیرید. اما این مچ‌بند برای اموری مانند غواصی مناسب نیست که مدت‌های زیادی در زیر آب می‌ماند.

این مچ‌بند هوشمند می‌تواند میزان کالری مصرفی را اندازه‌گیری کند؛ ضربان قلبتان را ردیابی کرده و گام‌هایتان را بشمارد؛ علاوه بر این قابلیت آنالیز در حالت خواب را نیز در خود جای داده است.

این مچ‌بند از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند شما وصل می‌شود؛ در برنامه این مچ‌بند تنها ۴  حالت وجود دارد؛ دویدن، تردمیل، پیاده روی، دوچرخه سواری. مچ‌بند Mi Band3 از برنامه Mi Fit استفاده کرده و  از این طریق به گوشی هوشمند شما وصل می‌شود؛ به محض اتصال برنامه به مچ‌بند شما می‌توانید اطلاعات را در قسمت پروفایل وارد کرده و سپس از قابلیت‌های آن بهره ببرید. شما قادر هستید با استفاده از این مچ‌بند از ویژگی‌هایی مانند اعلان تماس و وضعیت هوا استفاده کنید. باتری به کار رفته در آن ۱۱۰ میلی آمپر ساعتی است که بعد از هربار شارژ می‌تواند تا ۲۰ روز کار کند و این بسیار فوق العاده است.

۲. مچ‌بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 4

مزایا
  • قیمت بسیار مناسب
  • ردیاب تناسب اندام، سلامتی و ردیاب خواب
  • عمر باتری ۲۰ روزه
  • ویژگی‌های هوشمند و سفارشی
معایب
  • برنامه آن کامل نیست.
  • سنسور ضربان قلب در تمرینات با شدت بالا خطا دارد.

Xiaomi Mi Band 4 یک مچ‌بند هوشمند کاربردی با قیمت بسیار مناسب است و شما می‌توانید با پرداخت هزینه کم به قابلیت‌های مختلف آن دست پیدا کنید. Mi Band 3 یکی از بهترین مچ‌بندهای هوشمند شیائومی در سال ۲۰۱۸ بود که در بخش قبلی به آن پرداختیم؛ اما Mi Band 4 یک مدل تکامل یافته تر از آن محسوب می‌شود؛ در این مچ‌بند صفحه نمایش بهتر و قابلیت‌های زیادتری قرار داده شده است.

مچ‌بند Mi Band 4 با طراحی ساده و شیک و دست بند مشکی خود یکی از جذاب‌ترین مچ‌بندهای هوشمند به حساب می‌آید. صفحه نمایش  ۰.۹۵ اینچی RGB AMOLED بر خلاف نمایشگر کوچک و سیاه و سفید Mi Band 3، بهتر عمل کرده و  شما به راحتی می‌توانید در زیر نور خورشید نیز محتوای آن را ببینید. صفحه نمایش این مچ‌بند لمسی است و شما با حرکت انگشت بر روی صفحه و به سمت چپ و راست، بالا و پایین می‌توانید از امکانات کنترل موسیقی، دسترسی به تنظیمات و … استفاده کنید.

این مچ‌بند قابلیت آن را دارد که دست بند را از آن جدا کرده و با خرید دست‌بندهای مختلف به رنگ‌های متفاوت در مچ‌بند خود تنوع ایجاد کنید. دست بندهای Mi Band 4 با Mi Band 3 مشابه است و در آمازون به فروش می‌رسد.

این مچ‌بند هوشمند شیائومی از Bluetooth 5.0 پشتیبانی می‌کند و از این طریق یک ارتباط مؤثر با گوشی هوشمند شما برقرار خواهد کرد؛ در زیر سنسور ضربان قلب، دو پین کوچک برای شارژ در نظر گرفته شده است که بعد از چند دقیقه به سرعت شارژ می‌شود. باتری ۱۳۵ میلی‌آمپری آن در هر بار شارژ تا ۲۰ روز دوام می‌آورد و دوام باتری آن بسیار خوب است.

مچ‌بند هوشمند Mi Band 4 قادر است تعداد قدم‌های شما، مسافت طی شده، میزان کالری مصرف شده، ضربان قلب و موقعیت بدنی‌تان را در زمان فعالیت و خواب آنالیز کند. این دستگاه جی پی اس داخلی ندارد؛  شما می‌توانید در زمان اتصال به گوشی همراه از این قابلیت استفاده کنید.

برنامه Mi Fit شیائومی همان برنامه‌ای است که می‌تواند مچ‌بند هوشمند شما را به گوشی همراهتان وصل کند؛ در این برنامه سه بخش وجود دارد؛ بخش تمرین، دوستان و پروفایل؛ در بخش دوستان شما می‌توانید با سایر کاربران می فیت ارتباط برقرار کرده و فعالیت‌ها و اطلاعاتتان را به اشتراک بگذارید. بخش پروفایل تمام اطلاعت شخصی، اهداف و تنظیماتتان در آن قرار دارد و بخش تمرین شامل ۴ قسمت  وضعیت، پیاده روی، دویدن و شنا است.

تفاوت‌های مچ‌بند هوشمند Mi Band 4 و Mi Band 3
  • تمام محصولات قبلی شیائومی با صفحه نمایش سیاه و سفید ارائه شده‌اند؛ اما شیائومی Mi Band 4 صفحه نمایش رنگی و بزرگ‌تری دارد.
  • صفحه نمایش Mi Band 3 ، ۷۸ اینچ با رزولوشن ۱۲۸ در ۸۰ است؛ در حالی که Mi Band 4، ۰.۹۵ اینچی و با رزولوشن ۱۲۰ در ۲۴۰ ارائه شده است.
  • Mi Band 3 با وزن ۲۰گرم و Mi Band 4 با وزن ۲۲ گرم ارائه شده و هر دو این مچ‌بندهای سبک و ساده و به صورت نوار باریک طراحی شده‌اند.
شباهت‌های مچ‌بند هوشمند Mi Band 4 و Mi Band 3
  • هر دو این مچ‌بندها تا عمق ۵۰ متری ضد آب هستند؛ اما برای اموری مانند غواصی و شنای طولانی در آب  طراحی نشده‌اند.
  • هر دو مچ‌بند دارای قابلیت‌های مشابه ای مانند ردیاب ورزشی، گام شمار، مانیتور ضربان قلب، قابلیت‌های در حین دوچرخه سواری و دویدن می‌باشند؛ اما جی پی اس ندارند.  یک سنسور شش محوره جدید در Mi Band 4 وجود دارد که امکان ردیابی دقیق‌تر در حین شنا را فراهم می‌کند.
  • هر دو مچ‌بند قابلیت دریافت پیامک، اعلان‌های شبکه‌های اجتماعی مانند واتساپ را در خود جای داده‌اند اما قابلیت پاسخگویی از  طریق مچ‌بند را ندارند. هر دو مچ‌بند ویژگی‌های مختلفی از قبیل پیش بینی هوا ، زنگ هشدار و نظارت بر خواب را در خود جای داده‌اند.
  • هر دو مچ‌بند می‌تواند بعد از هر بار شارژ تا ۲۰ روز شارژ خود را نگه دارند.

۳. مچ‌بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 2

علاوه بر دو مدل بالا یک مچ‌بند ساده‌تر نیز وجود دارد که قابلیت‌های موردنیاز شما را با قیمت بهتر و ارزان‌تر ارائه می‌دهد. مچ‌بند شیائومی Mi Band 2 از دو مدل دیگر آن قدیمی‌تر است؛ بر روی بدنه این مچ‌بند یک صفحه نمایش OLED ،  ۰.۴۲ قرار گرفته است که شما می توانید قابلیت‌های مختلف را بر روی آن مشاهده کنید.

این مچ‌بند هوشمند شیائومی همانند مدل‌های جدیدتر آن قابلیت شمارش تعداد گام‌ها، مسافت طی شده، ضربان قلب و کالری سوزانده شده و تحلیل خواب را در خود جای داده است؛ شما می‌توانید پیامک و اعلان‌های شبکه های اجتماعی را بر روی صفحه نمایش مشاهده کرده و در زمان مناسب از طریق گوشی تان به آن پاسخ دهید.

مچ‌بند Mi Band 2 نیز از طریق برنامه Mi Fit به گوشی هوشمند شما وصل می‌شود؛ قابلیت استفاده بر روی گوشی‌های اندروید و ios را دارد؛ از نسخه ۴ بلوتوث پشتیانی می‌کند و باتری به کار رفته در آن قدرتی معادل با ۷۰  میلی آمپرساعت را دارد و با توجه به قابلیت‌های آن قادر است تا ۲۰ روز شارژ خود را نگه دارد. این مچ‌بند هوشمند ضد آب طراحی شده  است؛ اما بهتر است در استخر از آن استفاده نکنید علاوه بر این طراحی و شکل دستبند آن ساده و از جنس سیلیکون است و شما می توانید بسته به سلیقه‌تان از بندهای دیگر نیز استفاده کرده و به مچ‌بندتان تنوع ببخشید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد