مژه و ابروی خود را در خانه تقویت کنید

0 16,268

ابرو و مژه دو بخش مهم از زیبایی صورت را تشکیل می‌دهند،  مژه‌های زیبا و بلند باعث می‌شود چشم‌های شما درشت‌تر و زیباتر و جذاب‌تر به نظر برسد. امروزه انواع مختلفی از ریمل‌ها وارد بازار شده‌اند که می‌توانند مژه‌هایتان را مشکی‌تر و بلندتر و پر نشان دهند، اما پیشنهاد می‌کنیم برای حفظ سلامتی چشم و مژه‌هایتان از آن‌ها استفاده نکنید و به فکر درمان طبیعی مژه و ابروهایتان باشید.

مدل‌های ابرو در دهه‌های مختلف متفاوت بوده است؛ درگذشته زنان ترجیح می‌دادند، ابروهای خود را نازک‌تر و مصنوعی‌تر نشان دهند، اما امروزه داشتن ابروهای پر و ضخیم و دخترانه طرفداران زیادی داشته و از معیارهای زیبایی شناخته می‌شود.

مهم‌ترین بخش در افزایش رشد مو و ضخامت مو، کمک به افزایش جریان خون و گردش خون در زیر پوست آن است. روغن‌ها یک روش عالی برای این کار هستند.  اما ماساژ نیز مهم است و باید به آرامی این کار را انجام دهید. در این قسمت می‌توانید با انواع روغن‌های موجود برای تقویت مژه و ابروهای خود آشنا شوید.

روغن‌های مفید برای رشد مژه و ابرو

  1. روغن جوجوبا:

jojoba-oil

روغن جوجوبا یک روغن پرطرفدار و مفید برای رشد ابرو و مژه‌ها است، زیرا هم آن‌ها را مرطوب نگه می‌دارد و هم از فولیکول‌های مو محافظت می‌کند،  و باعث می‌شود مژه‌ها و ابروها پرپشت‌تر و ضخیم‌تر شوند.

برای استفاده از آن در ابتدا چشم و ابروی خود را با پاک‌کننده‌های مخصوص بشویید، تا هیچ‌گونه مواد آرایشی بر روی آن‌ها وجود نداشته باشد. کمی از روغن جوجوبا را بر روی پنبه بریزید و به آرامی بر روی ریشه ابرو و مژه‌های خود ضربه بزنید و با دست ماساژ دهید.

  1. روغن کرچک و روغن نارگیل:

Castor-oil

روغن کرچک علاوه بر  ابرو و مژه برای پوست و مو نیز بسیار مفید است. این روغن دارای خواص ضدالتهابی، ضد قارچی و ضد باکتریایی است. علاوه بر خاصیت آب‌رسانی، حاوی مواد معدنی و اسیدهای چربی است که مژه و ابرو شما را تقویت می‌کند. این روغن مدل‌های مختلفی دارد، یک نوع رایج آن روغن کرچک سرد است که رنگ ملایم و بوی خفیفی دارد. نوع دیگر آن‌که برای تقویت مو و مژه استفاده می‌شود، وJBCO نام دارد که اندکی تیره‌تر است.  البته هردوی آن‌ها مفید هستند و مهم این است که بتوانید یک روغن صد در صد خالص تهیه کنید که بدون هگزاگون باشد.

شما می‌توانید این روغن را با روغن نارگیل مخلوط کرده و استفاده کنید. یک‌دوم قاشق چای‌خوری روغن کرچک را با روغن نارگیل مخلوط کرده و با استفاده از پنبه هر شب بر روی ریشه مژه‌ها و ابروهای خود بزنید. البته می‌توانید یک ظرف ریمل را کاملاً تمیز کرده و روغن را در آن بریزید و با فرچه ریمل، به مژه‌ها و ابرو خود اعمال کنید.

  1. روغن نارگیل و آلوئه‌ورا:

coco-oil

نصف قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در یک ظرف بریزید و مقدار کمی آلوئه‌ورا به آن اضافه کنید این محلول را به مدت ۵ تا ۶ ساعت در یک محل خنک و خشک قرار دهید. این روغن را شب‌ها قبل از خواب به مژه‌ها و ابروهای خود بزنید، و صبح آن را با  آب بشویید. این کار را برای ۲ تا ۳ هفته ادامه دهید، خواهید دید که مژه‌هایتان و ابروها رشد کرده و ضخیم‌تر می‌شود.

 

  1. روغن بادام و آلوئه‌ورا:

Bitter-Almond-oil

برای تهیه این ژل شما نیاز به یک قاشق غذاخوری روغن بادام و یک قاشق غذاخوری آلوئه‌ورا دارید. حال این دو را باهم ترکیب کنید و از برس ریمل تمیز برای اعمال آن به مژه و ابروهای خود استفاده کنید و آن را تا صبح بر روی مژه‌ها و ابروی خود نگه دارید. بعد از یک هفته استفاده مداوم از این ماده، می‌توانید به نتایج قابل قبولی برسید.

 

 

  1. روغن اسطوخدوس و روغن نارگیل:

Lavender-oil

در یک مطالعه ۸۵ نفر از بیماران، از روغن اسطوخدوس برای درمان ریزش موی خود استفاده کرده‌اند، که در ۴۴ درصد آن‌ها تأثیرات شگفت‌انگیزی مشاهده شد.

شما می‌توانید روغن اسطوخدوس را با روغن نارگیل مخلوط کنید، زیرا روغن نارگیل نیز سرشار از مواد مغذی است و همچنین ضد باکتری می‌باشد. برای استفاده کافی است یک‌دوم قاشق چای‌خوری روغن نارگیل را با ۲ تا ۴ قطره اسانس اسطوخدوس مخلوط کرده و به وسیله پنبه در طول ریشه مژه‌ها و ابرو خود اعمال کنید.

  1. روغن زیتون:

olive-oil

همه ما با خواص شگفت‌انگیز روغن زیتون برای مو آشنا هستیم.  این روغن می‌تواند مژه‌ها و ابروهای شما را نیز تقویت کنید. کافی است یک قطره روغن زیتون برداشته و بر روی مژه‌ها و ابروهای خود ماساژ دهید، و صبح آن را با آب سرد بشویید. روغن زیتون مژه‌ها و ابروهای شما را پررنگ‌تر و ضخیم‌تر می‌کند .

 

 

  1. رزماری:

Rosemary-oil

رزماری از گیاهان دارویی مفید است که خواص آن شناخته شده است.  این روغن در صورتی که به همراه ماساژ بر روی مژه‌ها و ابرو اعمال شود می‌تواند از ریزش آن‌ها جلوگیری کرده و پوست سر را درمان کند و  رشد مژه‌ها و ابروها را به‌مرور زمان افزایش می‌دهد.

 

 

  1. روغن هسته انگور:

این روغن از هسته‌های کوچک انگور به دست می‌آید، در آن خاصیت آنتی‌اکسیدانی وجود دارد که از ویتامین ایی و سی بیشتر است. این روغن با خواص آنتی‌اکسیدانی و اسیدهای چرب غیراشباعی که در آن وجود دارد موهای ابرو و مژه‌های شما را تقویت می‌کند. شما می‌توانید این روغن را با ماساژ بر روی مژه‌ها و ابروهای خود اعمال کنید و بعد از چند ماه نتایج آن را مشاهده نمایید.

  1. روغن سیاه‌دانه:

همه ما این دانه‌های سیاه را دیده‌ایم و به‌خوبی می‌شناسیم. امروزه از این دانه‌ها علاوه بر مصرف خوراکی در ترشی و نان، به‌عنوان روغن مفید در صنایع آرایشی نیز استفاده می‌شود. این روغن یک تقویت‌کننده مفید و شناخته شده برای مژه‌ها و ابروها است که با تحریک فولیکول مو می‌تواند رشد آن را بیشتر کرده و مانع از ریزش شود.

چای سبز:

چای سبز سرشار از فلانوئید است که می‌تواند فولیکول مو را تحریک کرده و موهای نازک شما را ضخیم‌تر و پررنگ‌تر کند. برای استفاده از آن کافی است  مقداری چای سبز را بعد از سرد شدن، به وسیله پنبه و یا ریمل مژه بر روی مژه‌ها و ابرو خود بزنید. چای را غلیظ دم کنید و یا می‌توانید از چای کیسه‌ای استفاده کنید. مراقب باشید چای به چشمتان شما نفوذ نکند. البته چای برای چشم ضرر ندارد؛ اما ممکن است حالت ناخوشایندی ایجاد کند. این محلول را ۱۵ دقیقه بر روی چشمانتان قرار دهید و سپس بشویید.

ویتامین E:

ویتامین ایی دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که از ریزش مو جلوگیری می‌کند و به‌مرور می‌تواند فولیکول مو را تقویت کند. برای استفاده از این ویتامین برای تقویت مژه‌ها و ابرو می‌توانید یک کپسول ویتامین ایی را بازکرده و روغن موجود در آن را بر روی برس مژه خود بریزید و سپس به آرامی روی مژه‌ها و ابروهای خود بکشید.

لیمو:

پوست لیمو حاوی اسیدفولیک و ویتامین‌های بی و سی است که می‌تواند به رشد ابروها و مژه‌های شما کمک کنند. شما می‌توانید از این ماده در روغن کرچک و یا روغن زیتون یا نارگیل اضافه کنید تا خواص پاک‌کنندگی آن‌ها بیشتر شده و به میزان بالاتری باعث تحریک فولیکول مو و درنهایت رشد بیشتر آن شود. البته مقدار آن نباید زیاد بوده و از تماس با چشم جدا خودداری شود.

برای مصرف آن کافی است مقداری پوست لیمو را در این سه روغن ذکرشده( زیتون یا کرچک و یا نارگیل) قرار دهید تا خیس بخورد. بعد از چند دقیقه آن را به وسیله پنبه و یا ریمل مژه به ابروها و مژه‌های خود اعمال کنید و شب تا صبح اجازه دهید بر روی آن بماند، و صبح آن را با آب ولرم بشویید.

زرده تخم مرغ:

ابرو و مژه

از زرده تخم‌مرغ می‌توانید برای رشد ابروهایتان استفاده کنید. مقداری از زرده را به صورت مستقیم به ابروهای خود بزنید و ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب سرد بشویید. زرده تخم‌مرغ باعث بهبود فولیکول مو می‌شود و درنهایت به رشد ابروها کمک می‌کند. این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا به نتایج دلخواه خود برسید.

شما می‌توانید از تخم‌مرغ کامل به همراه گلیسیرین نیز استفاده کنید. این مخلوط را خوب هم بزنید و سپس از یک فرچه و یا پنبه استفاده کرده و محلول را به آرامی بر روی مژه‌های خود قرار دهید. البته نباید مقدار آن زیاد باشد زیرا باعث چسبندگی مژه‌ها می‌شود، بعد از یک ربع آن را با آب سرد بشویید.

ماساژ دادن:

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم اساس رشد و تقویت مژه‌ها و ابروها در ایجاد گردش خون مناسب در زیر پوست آن‌ها است. برای این کار می‌توانید پلک‌ها و ابروهای خود را ماساژ دهید، تا گردش خون آن‌ها بیشتر شوند. این کار فولیکول مو را تحریک کرده و مانع از نازک شدن موهای آن می‌شود. در هنگام ماساژ می‌توانید از روغن‌های ذکرشده در بالا استفاده کنید. مراقب باشید این روغن‌ها به داخل چشمتان نفوذ نکند. قبل از شروع ماساژ انگشت‌های خود را بشویید و سپس آن را به روغن موردنظرتان آغشته نمایید. حرکت انگشتانتان باید به صورت دورانی باشد و این کار را بر روی خط مژه و ابروی خود به مدت ۵ دقیقه ادامه دهید. بعد از یک تا سه ماه تأثیرات آن را خواهید دید.

علاوه بر این درمان‌های خانگی بهتر است از رژیم غذایی سالم‌تری استفاده کنید تا مواد مغذی و ویتامین‌های کافی برای رشد ابروها و مژه در اختیار بدنتان قرار گیرد؛ مواد غذایی پروتئین‌دار می‌توانند رشد موها ازجمله ابرو و مژه‌های شما را بیشتر کنند. سعی کنید از ریمل مژه و ابرو و وسایل آرایشی شیمیایی استفاده نکنید و یا در صورت استفاده، با این مواد شیمیایی به رختخواب نروید ، زیرا این مواد شیمایی تا صبح  بر روی  چشم‌های شما خشک‌شده و به آن‌ها آسیب می‌زند.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد