معرفی بهترین مکان‌های گردشگری تهران در پاییز

0 2,267

گردش، تفریح و مسافرت تنها مختص تابستان یا روزهای آفتابی و گرم نیست. شما می‌توانید در فصل‌های دیگر نیز به طبیعت سفر کرده و از جاذبه‌های آن لذت ببرید. یکی از این فصل‌ها پاییز است، پر از رنگ‌های زیبا و متنوع، البته هر مکانی در یک فصل زیباترین حالت خود را دارد و بهتر است بعد از تحقیق و جست‌وجو مکان‌های زیبا پاییزی را پیدا کرده و سپس به آنجا بروید. ایران یک کشور ۴ فصل و جاذبه‌های طبیعی آن بسیار متنوع است، البته این جاذبه‌ها فقط به شمال و جنوب  محدود نمی‌شود و  شما می‌توانید در تهران نیز از جاذبه‌های طبیعی در فصل پاییز استفاده کنید. فصل پاییز در تهران آب‌وهوای معتدلی دارد و مکان‌های دیدنی آن خلوت‌تر است، بنابراین بهترین زمان برای مسافرت داخلی، فصل پاییز است و شما می‌توانید در آخر هفته‌ها با هزینه کم، به یک گردش هیجان‌انگیز پاییزی بروید.

بنابراین اگر ساکن تهران هستید به‌راحتی می‌توانید به این مکان‌ها بروید و اگر خارج از تهران زندگی می‌کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم شده از این مکان‌های جذاب دیدن کنید.

مناطق دیدنی داخل و اطراف تهران در پاییز

  1. پارک جنگلی لویزان

پاییز در تهران

در این پارک درختان بلند و سر به فلک کشیده‌ای قرار دارد که باعث زیبایی هر چه بیشتر آن شده است. شما می‌توانید در تمام فصل‌ها به این پارک بروید، اما دیدن رنگ‌های زیبا درختان در فصل پاییز خالی از لطف نیست. پوشش گیاهی این بوستان جنگلی شامل درختان کاج، سرو خمره‌ای، سرو نقره‌ای، چنار، اقاقیا، زبان‌گنجشک، توت، مو، عرعر، گز، داغداغان و… است.

این پارک در منطقه ۴ تهران و در بخش شمیرانات قرار گرفته است. ارتفاع آن از شهر تهران بالاتر بوده بنابراین نمای زیبایی از شهر تهران در روبه‌رو شما است.

مسیر دستیابی به پارک لویزان به‌وسیله خودرو و مترو:
  • خودرو: وارد بزرگراه همت شرق یا شهید زین‌الدین شوید و بعد به سمت خروجی امام علی (ع) شمال بپیچید. در آن‌جا وارد خروجی پارک جنگلی لویزان تهران مبارک‌آباد و بعد خیابان شهید بیات شوید در میدان شهید طجرلو به سمت خیابان شهید طجرلو بپیچید و از ورودی غربی وارد بوستان شوید.
  • مترو: در خط سوم مترو در ایستگاه نوبنیاد پیاده شوید و با یک تاکسی به سمت پارک بروید.
  1. پارک چیتگر

پاییز در تهران

این پارک به همراه دریاچه خود در غرب تهران و در اتوبان تهران و کرج قرار دارد. این منطقه دارای پوشش گیاهی غنی است که بیشتر درختان آن را گونه‌های سوزنی تشکیل می‌دهند. علاوه بر این درختان پهن‌برگ نیز در آن یافت می‌شود. بنابراین در فصل پاییز شما می‌توانید رنگ‌های بسیار زیادی را در این پارک مشاهده کنید و یک مکان زیبا برای گردش پاییزی شما است. علاوه بر پوشش گیاهی، زمین‌بازی، سالن، پیست دوچرخه‌سواری ، رستوران و بوفه و آلاچیق‌های زیبایی در آن قرار داده شده که گردش پاییزی شما را تکمیل می‌کند. البته با توجه به وجود دریاچه و ارتفاع این پارک بهتر است در ماه‌های انتهایی سال و یا زمستان با بررسی شرایط آب‌وهوایی به این منطقه بروید.

دسترسی به پارک چیتگر با مترو و خودرو:
  • مترو: شما می‌توانید از خط ۵ مترو استفاده کرده و در ایستگاه مترو چیتگر و یا ایستگاه مترو ایران‌خودرو پیاده شوید.
  • خودرو: در بزرگراه تهران به کرج، به تابلو خروجی پارک چیتگر  توجه کرده و وارد مسیر مربوط شوید.
  1. پارک ملت

پاییز در تهران

این پارک دارای پوشش گیاهی، گل‌ها و مجسمه‌های مفاخر ایرانی، سینما و زمین‌های ورزشی در شمال تهران است. در این پارک ۱۲۰ گونه درخت وجود دارد که برخی از آن‌ها درختان میوه ده هستند، بنابراین در فصل پاییز زیبایی خاصی به نمایش می‌گذارند. البته این پارک در فصل بهار نیز زیبا است و گل‌های آن  شکوفا می‌شوند. با توجه به  منطقه آن ممکن  است در فصل زمستان سرد باشد.

دسترسی به پارک ملت با مترو، بی آر تی و خودرو:
  • بی آر تی: خط هفت BRTرا سوار شده و در ایستگاه نیایش پیاده شوید و تا پارک اندکی پیاده‌روی کنید.
  • خودرو: به دلیل شلوغی این مسیر بهتر است از خودرو شخصی استفاده نکنید، اما در صورت استفاده از خودرو در خیابان ولیعصر به ابتدای بزرگراه نیایش رفته و به سمت پارکینگ بروید. پارک ملت در ضلع غربی پارکینگ است.
  • مترو: ایستگاه مترو میرداماد پیاده شده و سپس از طریق بی آر تی مسیر را ادامه دهید.
  1. باغ فردوس

پاییز در تهران

باغ فردوس یک باغ زیبا و پردرخت در خیابان ولیعصر است که درختان چنار آن در فصل پاییز بسیار زیبا و چشم‌نواز می‌شوند. این باغ دارای یک عمارت بزرگ و با گچ‌بری‌های زیبایی است که بهتر است برای یک بار هم شده آن را ببینید. علاوه بر این می‌توانید به بخش موزه سینما آن نیز بروید و با آثار زیبای درون این موزه آشنا شوید.

دسترسی به باغ فردوس با مترو، بی آر تی و خودرو:
  • مترو: در خط یک مترو به ایستگاه تجریش رفته و پس از خروج از ایستگاه در میدان تجریش، با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی در خیابان ولیعصر به سمت جنوب، به عمارت باغ فردوس و موزه سینما برسید.
  • بی آر تی: اتوبوس‌های مسیر تجریش – راه‌آهن استفاده کنید و در ایستگاه باغ فردوس از اتوبوس پیاده شوید.
  • خودرو: خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش. بهتر است به دلیل شلوغی خیابان ولیعصر از خودرو استفاده نکنید.
  1. پل طبیعت

پاییز در تهران

پل طبیعت یک پل زیبا و سه‌طبقه در عباس‌آباد تهران است که بر روی بزرگراه مدرس قرار گرفته و پارک طالقانی و آب‌وآتش را به هم متصل می‌کند. این پل بزرگ‌ترین پل غیر خودرویی خاورمیانه است که با نورپردازی زیبا در شب بسیار دیدنی می‌شود. درصورتی‌که در پاییز به این پل بروید می‌توانید درختان رنگارنگ را از فواصل دور و در اطراف این پل مشاهده کنید.  در دامنه جنوبی رشته‌کوه  البرز  و کوه دماوند به‌خوبی قابل‌مشاهده است. در طبقه اول این پل رستوران‌ها و فسفودهایی وجود دارد که می‌تواند غذاهای خوشمزه در اختیار شما قرار دهد.

مسیر دسترسی به پل طبیعت با مترو، اتوبوس و خودرو:
  • خودرو: مسیر اول، وارد بزرگراه حقانی شوید، در مسیر غرب به شرق، بعد از عبور از چهارراه جهان کودک، به خیابان علامه شهیدی بروید. پارک آب‌وآتش در این مکان است که می‌توانید ماشین را در حاشیه خیابان پارک کنید. در مسیر دوم باید از بزرگراه حقانی؛ سپس چهارراه جهان کودک را رد کنید و بعد از پل بزرگراه مدرس، دنبال تابلو خیابان فرعی پارک طالقانی باشید. این مسیر دارای پارکینگ است.
  • مترو: ایستگاه مترو حقانی نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این پل است. با پیاده شدن در این ایستگاه به پارک طالقانی بروید و راه پل را در پیش بگیرید.
  • اتوبوس: خودتان را به پل سیدخندان یا میدان ونک یا میدان رسالت برسانید و سوار اتوبوس‌های خط ونک – رسالت شوید. اگر به سمت ونک راهی شدید باید در آخرین ایستگاه پیاده شوید و اگر هم به سمت رسالت می‌روید اولین ایستگاه را برای پیاده شدن انتخاب کنید. سپس پیاده به بوستان آب‌وآتش بروید و وارد پل شوید.

پارک آب‌وآتش و پارک طالقانی نیز در فصل پاییز می‌تواند مکان خوبی برای گردش، تفریح و وقت‌گذرانی باشد.

  1. پارک جمشیدیه

پاییز در تهران

پارک جمشیدیه یک پارک زیبا برای گردشگری در تهران است، در این پارک از  آبشار مصنوعی، حوض زیبا و المان‌های هنری استفاده‌شده است. این بوستان را پارک سنگی جمشیدیه نیز می‌گویند، زیرا در میان دیواره‌های سنگی کوه کلکچال‌، باغ دولو، خیابان جمشیدیه و جاده کلکچال واقع شده است. در این پارک پله‌هایی قرار دارد که با بالا رفتن از آن می‌توانید شهر تهران را از نمای زیباتری مشاهده کنید.

 

 

دسترسی به پارک جمشیدیه با مترو، اتوبوس و خودرو:
  • مترو: از خط یک مترو استفاده کرده و در میدان تجریش پیاده شوید و با تاکسی به سمت میدان قدس بروید.
  • بی آر تی : راه‌آهن تجریش را سوار شده و میدان تجریش پیاده شوید و با تاکسی به سمت میدان قدس بروید.
  • خودرو: پارک جمشیدیه در انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار واقع شده است.
  1. پارک قیطریه

پاییز در تهران

پارک قیطریه نیز یک مکان سراسر پوشیده از درخت است که شما می‌توانید در روزهای پاییزی به آنجا رفته و از امکانات و فضای آن استفاده کنید. این بوستان در شما تهران  در ناحیه ۷ قرار دارد.  شما می‌توانید در این پارک پیاده‌روی کرده و یا ورزش کنید. در این پارک علاوه بر فضای سبز؛ دستگاه‌ها ورزشی، قسمت آثار فرهنگی، کتابخانه، سینما و … نیز وجود دارد.

 

 

دسترسی به پارک قیطریه با مترو، خودرو و اتوبوس:
  • خودرو: خیابان قیطریه، نرسیده به میدان پیروز و جنب خیابان روشنگر.
  • اتوبوس: خط اتوبوس‌رانی شهید افشار-پایانه لاله را سوار شده ودر ایستگاه بوستان قیطریه پیاده شوید.
  • مترو: مترو کهریزک –تجریش سوار شوید و در ایستگاه قیطریه پیاده شوید و باقی راه را پیاده طی کنید.
  1. باغ ایرانی

پاییز در تهران

باغ ایرانی در منطقه قدیمی شمال تهران و در ده ونک قرار گرفته است. در این باغ درختان بلند و کهن‌سالی وجود دارد که در تمامی فصل‌ها زیبا است. در این باغ علاوه بر درختان، یک عمارت زیبا، حوض ، آلاچیق و زمین ورزش نیز قرار گرفته است.

مسیر دستیابی به باغ ایرانی به‌وسیله مترو، اتوبوس و خودرو:
  • بی آر تی: پایانه جنوب- شهید افشار را سوار شده و در ایستگاه پل مدیریت پیاده شوید تا باغ را پیاده‌روی کنید.
  • مترو: خط ۴ مترو را سوار شده و در ایستگاه توحید پیاده شوید. به ایستگاه بی آر تی توحید رفته و پایانه جنوب- شهید افشار را سوار شده و در ایستگاه پل مدیریت پیاده شوید و تا پارک را پیاده‌روی کنید( نزدیک ۳۰۰متر).
  • خودرو: تهران، منطقه ۳، محله ده ونک، کوچه صابری، باغ ایرانی. باتوجه به تنگ بودن کوچه‌ها توصیه می‌کنیم با ماشین به این باغ نروید.
  1. منطقه فشم و اوشان

پاییز در تهران

این منطقه در اطراف تهران و در فاصله ۳۰ تا ۳۵ کیلومتری آن قرار دارد. این منطقه دارای پوشش گیاهی زیبا و آب‌وهوای بسیار سالم است. درختان آن در فصل پاییز، به بار می‌نشینند و شما می‌توانید از میوه‌های آن استفاده کنید. شما می‌توانید در عرض بیست دقیقه به این منطقه بروید. در این منطقه رستوران‌ها مدرن، رودخانه، کافی شاپ و ویلاهای اجاره‌ای نیز قرار دارد.

مسیر دستیابی به منطقه فشم و اوشان با خودرو:
  • خودرو: تهران، اتوبان شهید بابایی، بعد از شهرک امید، خروجی لشگرک- لواسان، منطقه ییلاقی اوشان-فشم.

 

  1. دره کن و سولقان

پاییز در تهران

کن – سولقان اسم دو روستا در شمال غربی تهران است که جاده از کن آغاز شده از سولقان می‌گذرد و درنهایت به امام‌زاده می‌رسد که طول این مسیر حدود بیست‌وپنج کیلومتر است. در این مسیر کوه‌های بسیار بلند و  دره‌های عمیقی وجود دارد و رودخانه‌ای از کوه‌های توچال در کن جریان دارد. البته در فصل پاییز با توجه به ارتفاعات این منطقه ممکن است هوا اندکی سرد باشد. بنابراین قبل از حرکت آب‌وهوا را بررسی  کنید. شما می‌توانید در این منطقه میوه‌های پاییزی مانند خرمالو  تهیه‌کرده و میل کنید.

 

  1. درکه و دربند

پاییز در تهران

درکه و دربند برای تهرانی بسیار نام‌آشنا است. این منطقه خوش و آب‌وهوا در منطقه شمیران در شمال باغ سعدآباد قرار دارد. بهتر است قبل از شروع زمستان به این مکان سر بزنید و از رنگ بازی درختان در این منطقه زیبا لذت ببرید.

مسیر دستیابی به درکه دربند با مترو و اتوبوس:
  • مترو: خط کهریزک –تجریش را سوار شده و در ایستگاه تجریش پیاده شوید و با تاکسی‌های درون‌شهری به میدان سربند برسید.
  • اتوبوس: خط راه‌آهن- تجریش را سوار شده و  ایستگاه تجریش پیاده شوید و با تاکسی‌های به میدان سربند برسید.
  • آدرس:استان تهران، شهر تهران، منطقه یک شهری، محله دربند

 

 

 

 

در بورسیکا بخوانید: معرفی انواع دستگاه‌های یخ‌ساز

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد