راهنمای انتخاب رنگ رژ لب، متناسب با پوست صورت

0 1,034

امروزه آرایش کردن جزء جدایی ناپذیر زندگی زنان است. در این راستا برندها و شرکت های مختلفی فعالیت می کنند و با ارائه محصولاتشان سعی دارند این بازار هدف را به سمت خود بکشانند و سهم بیشتری از آن داشته باشند.

وقتی شما برای خرید لوازم آرایشی به فروشگاه می روید با سیل عظیمی از این لوازم رو به رو خواهید شد که انتخاب آن اندکی مشکل است. فروشنده بنا بر سلیقه؛ تجربه و سودی که از این معامله می برند، برند های مختلفی را به شما پیشنهاد می دهند و در نهایت شما یکی از آنها را می خرید. در این میان، انتخاب رنگِ رژ لب اندکی مشکل تر است زیرا در آن از رنگ هایی استفاده شده که ممکن است با هر رنگ پوستی هماهنگ نباشد.

سرانجام شما یکی از آنها را تهیه کرده و وقتی به خانه می آیید و از آن استفاده می کنید و متوجه می شوید که مناسب شما نبوده و زیبایی خاصی به چهره شما نبخشیده است.

در این مطلب قصد داریم به صورت تخصصی و با استفاده از چند منبع، به شما در انتخاب رنگ ها کمک کنیم تا یک رژ لب مناسب رنگ پوست خود تهیه کنید:

بسیاری از ما این مطالب را در اینترنت جست و جو می کنیم و به دنبال اصول و قواعد خاصی برای انتخاب رنگ رژ لب مان هستیم. اما یکی از میکاپ ارتیست های معروف دنیا می گوید وقتی در اینترنت رژِ مناسب رنگ پوست را جست و جو می کنید بهتر است این پاسخ برای شما ظاهر شود :” هر رنگی که به آن علاقه دارید” و با آن احساس خوبی در خودتان ایجاد می شود.

اما اگر بخواهید در مورد اصول و عوامل دخیل در انتخاب رنگ مناسب رژ لب، اطلاعات بیشتری به دست آورید، بهتر است مطلب زیر را دنبال کنید:

رنگ پوست
اولین و مهم ترین عاملی که در انتخاب رژ لب موثر می باشد، تن و رنگ پوست است. این جزئیات کوچک در بسیاری از زمینه های مد و زیبایی مورد توجه قرار می گیرند. پوست شما در یکی از دو دسته سرد و گرم قرار دارد. ایا شما در زیر نور آفتاب می سوزید و قرمز می شوید؟ اگر چنین اتفاقی برای شما افتاده است بنابراین تن پوستی شما سرد است. اما اگر در زیر نور آفتاب برنزه و سبزه می شوید رنگ پوست گرمی دارید.

برای تشخیص پوست سرد از گرم بهتر است صورت خود را از هر نوع آرایشی پاک کنید. یک پارچه سفید در کنار صورت خود قرار داده و به آینه نگاه کنید اگر رنگ پوست شما متمایل به آبی است، پوست سردی دارید. اگر مایل به زرد باشد پوست تان گرم است. همچنین روش دیگری نیز برای تشخیص این موضوع به کار برده می شود. دست خود را باز کنید و به رگ های قسمت زیرین مچ دست خود را نگاه کنید. اگر رگ ها دارای رنگ آبی یا بنفش هستند، پس پوستتان یک تن سرد دارد و اگر رنگ آبی مایل به سبز، باشند تن پوست شما گرم است.

در صورتی که نمی توانید نوع پوست خود را تشخیص دهید و این فرایند برای شما سخت است، ممکن است پوست خنثی داشته باشید یعنی ترکیبی از پوست سرد و گرم.

تن پوست: سرد
به طور کلی اگر پوست صورتی، قرمز و یا آبی رنگی دارید تن پوست شما سرد است. مثلا برای این نوع پوست ها زیورآلات نقره مناسب تر است و با رنگ پوست شان هماهنگ تر به نظر می رسد.

بهترین رژ لب های مناسب پوست های سرد، متمایل به آبی و بنفش هستند. بنابراین زمانی که رژ قرمز می زنید بهتر است به سراغ سایه های با تناژ نارنجی نروید و از قرمز با تناژ آبی استفاده کنید، مانند رنگ قرمز کلاسیک. استفاده از سایه های شاین و درخشان چهره شما را غیر طبیعی نشان می دهد و با پوست شما تطابق ندارد.

تن پوست: گرم
اگر پوست شما گرم است و تناژ زرد، طلایی و زیتونی دارد، می توانید از زیور آلات طلایی رنگ استفاده کنید. پوست های گرم باید از رژ های گرم مانند قرمز و نارنجی، هلویی استفاده کنند.

تن پوست: خنثی
اما افرادی که پوست خنثی دارند در واقع زیور آلات طلا و نقره با پوست آنها هماهنگ است و به راحتی می توانند از هر دو آنها استفاده کنند. این افراد می توانند از هر نوع رنگی برای آرایش لب های خود بهره ببرند و محدودیتی در این زمینه ندارند.

اما در هر صورت این رنگ پوست شما است و رژی که انتخاب می کنید باید احساس خوبی در شما به وجود آورد پس اگر متخصصان آرایشی رنگ رژ خاصی را به شما پیشنهاد می کنند شما می توانید بر خلاف نظر آنها نیز رفتار کرده و در برخی از روز ها از رنگ های مورد علاقه خود بهره ببرید.

رژ لب مناسب پوست های تیره
همانطور که اشاره کردیم پوست های خیلی تیره دچار آفتاب سوختگی نمی شوند. این افراد انتخاب های بسیار محدودی دارند. این افراد اغلب دارای موهای تیره و قهوه ای هستند. رنگ پوست شان در برخی قسمت ها مانند اطراف لب و زیر چشم اندکی تیره تر است که با اصول کانتورینگ می توانند آنهارا پوشش دهند، بهترین رنگ رژی که می توانیم به آنها پیشنهاد دهیم رنگ هایی مانند بنفش تیره، رزگلد، کاراملی و قهوه ای است اما بهتر است رژ های خیلی کمرنگ استفاده نکنید.

رژلب مناسب پوست های برنز
افرادی که پوست برنزه دارند طیف رنگی پوست آنها در محدوده زیتونی است. بهتر است از رژهایی که با رنگ پوست شما در تضاد است دوری کنید، مثلا رنگ هایی مانند قهوه ای تیره و بنفش از شادابی چهره شما کم می کند. رنگ هایی مانند گلبهی، صورتی پررنگ و رژ هایی با تناژ نارنجی می توانند صورت شما را شادابتر نشان دهند. البته رژهای بسیار نارنجی برای شما مناسب نیست. کافی است مقداری تناژ نارنجی در رنگ ها استفاده شده باشد. مخصوصا رنگ های قرمز با تن نارنجی می تواند زیبایی شما را چند برابر کند. البته اگه پوست نسبتا تیره ای دارید اما تناژ پوست تان سرد است می توانید از قرمز گیلاسی و شرابی استفاده نمایید.

رژ لب مناسب پوست های متوسط
پوست های متوسط نه سفید و روشن هستند و نه تیره. این پوست ها حساسیت کمتری دارند و می توانند از رژ های بژ و صورتی روشن و مسی استفاده کنند. رنگ های که خواننده معروف جنیفرلوپز بیشتر از آنها بهره می برد. در صورتی که پوست متوسط اما با تناژ سرد دارید رنگ های صورتی و تمشکی برای شما مناسب تر است.

رژ لب مناسب پوست های روشن
افراد پوست روشن اغلب حالت رنگ پریدگی دارند و به راحتی در زیر نور می سوزند. رنگ های گلبهی؛ هلویی، صورتی و بژ متمایل به صورتی برای شما فوق العاده است. از آنجا که پوست تان روشن و بی رنگ است بهتر است از زنگ های طلایی و با تناژ زرد استفاده نکنید. در صورت تمایل در برخی از روز ها می توانید از رنگ های صورتی – قرمز و یا گلبهی با تن قرمز نیز استفاده کنید تا صورت جذاب تر و شاداب تری داشته باشید. البته در صورت استفاده از این رنگ ها، در آرایش چشم خود زیاده روی نکنید و از آرایش چشم ملایم تری بهره ببرید.

رژ لب مناسب پوست های خیلی روشن
پوست های خیلی روشن بسیار حساس هستند و به راحتی آسیب می بیند بهتر است در آرایش لب های خود از رنگ رژهایی با تناژ رنگی صورتی، صورتی کمرنگ، صورتی گلبهی، هلویی، رنگ پوست و بژ استفاده کنید؛ رژ های قرمز با تناژ نارنجی نیز برای مهمانی های شبانه تان بسیار مناسب است. همانطور که در مورد قبلی اشاره کردیم رژ هایی که به رنگ پوست شما بسیار نزدیک باشد باعث می شود چهره تان رنگ پریده به نظر برسد. اگر پوست خیلی روشنی دارید اما تناژ پوستتان سرد است می توانید از رژ های رنگ موکا، رنگ پوست و تمشکی استفاده کنید و در مهمانی تان از رنگ های قرمز با تناژ آبی بهره ببرید.

منبع: بلاگ بورسیکا

 

بیشتر بخوانید: چگونه صورتی پرتر داشته باشیم؟

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد