نحوه ماساژ دادن صورت

0 889

پزشکان طب سنتی از ماساژ صورت برای رفع خستگی و چین و چروک صورت استفاده می‌کنند. ماساژ صورت برای زیبایی و جوانی پوست صورت و گردن لازم است. ماساژ صورت باعث افزایش گردش خون در بافت صورت می شود، در نتیجه پوست صورت روشن تر و جوان تر می شود. ماساژ صورت همچنین می تواند به تقویت پوست و کاهش چین و چروک پوست هم کمک کند. ویژگی قابل توجه دیگر آن، این است که استرس را کاهش می دهد و فرد بعد از ماساژ درمانی احساس آرامش می کند. صورت خود را یک بار در روز، هنگام صبح یا شب قبل از خواب ماساژ دهید.

با پوست تمیز شروع کنید.

قبل از انجام ماساژ، صورت خود را کامل بشویید. این کار را با استفاده از پاک کننده ها انجام دهید، سپس آن را با آب بشوئید و با حوله خشک کنید.

لایه‌ای از روغن روی صورت خود اعمال کنید.

با استفاده از کمی روغن، انگشتان دست خود را به آرامی روی صورت خود حرکت دهید، نه اینکه دست را محکم روی پوست خود بکشید. برای ماساژ صورت می توانید ترکیبی از روغن های فرموله شده را به کار ببرید، البته باید روغنی را انتخاب کنید که با نوع پوستتان مناسب باشد. روغن بادام، روغن آرگان و جوجوبا می توانند به عنوان روغن ماساژ عمل کنند.
برای پوست بسیار خشک، روغن آرگان یا بادام را انتخاب کنید.
برای پوست متوسط و چرب، جوجوبا یا ترکیبی از روغن جوجوبا و روغن کرچک را انتخاب کنید.
اگر از مصرف روغن روی پوست خود نگران هستید، می توانید از مرطوب کننده ها استفاده کنید.

برای ماساژ صورت از منطقه لنفاوی شروع کنید.

بسیاری از متخصصان معتقدند که سموم از صورت به سمت گره های لنفاوی تخلیه می شوند که زیر گوش و در دو طرف گردن قرار دارند. ماساژ این منطقه کمک می کند تا سموم از این منطقه آزاد شود. انگشتان دست خود را به مدت یک دقیقه در یک حرکت دایره ای در منطقه لنفاوی ماساژ دهید. از دایره های وسیع استفاده کنید، از زیر گوش خود به سمت پایین گلو بروید. ماساژ صورت با ماساژ بافتی عمیق متفاوت است، زیرا پوست صورت حساس تر است.

دو طرف صورت را ماساژ دهید.

با استفاده از یک حرکت دایره ای بزرگ ماساژ را در کنار فک، در گوشه های دهان، در کنار بینی و در گونه های خود ادامه دهید.

پیشانی خود را ماساژ دهید.

از یک حرکت دایره ای وسیع برای ماساژ هر دو طرف پیشانی خود در یک زمان استفاده کنید. از نزدیکی گیجگاه خود شروع کنید و به تدریج به سمت وسط پیشانی خود حرکت کنید، سپس به طرفین برگردید. این کار را یک دقیقه ادامه دهید.

چشمان خود را ماساژ دهید.

انگشتان دست خود را به آرامی روی گوش های خود قرار دهید. آنها را زیر چشمان خود قرار دهید. چشم های خود را ببندید و این کار را در کنار بینی و در کنار خطوط چهره خود ادامه دهید. این کار را یک دقیقه ادامه دهید. ماساژ چشم به مبارزه با چهره های پف کرده کمک می کند و صورت را روشن تر و جوان تر می کند. در صورت لزوم از روغن اضافی استفاده کنید تا از کشیدن انگشتان روی پوست ظریف اطراف چشم جلوگیری شود.

منبع: بلاگ بورسیکا

 

بیشتر بخوانید: روش‌های پاک‌سازی پوست در خانه
بیشتر بخوانید: چگونه با انواع خوردنی و ماساژ صورتمان را چاق و پر کنیم؟

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد