نرم‌ افزار های رایگان برای اتصال و کنترل کامپیوتر از راه دور

0 1,171

نرم افزار دسکتاپ از راه دور، معمولاً نرم افزار دسترسی از راه دور یا نرم افزار کنترل از راه دور نیز نامیده می شود. این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا از راه دور به یک کامپیوتر دیگر دسترسی پیدا کنید. با کنترل از راه دور می توانید از ماوس و صفحه کلید خود استفاده کنید و از رایانه ای که به آن متصل شده اید، درست مانند رایانه خودتان استفاده کنید.
نرم افزار دسکتاپ از راه دور برای بسیاری از موقعیت ها مفید است، مثلاً فکر کنید پدر شما در فاصله ۵۰۰ مایلی شما زندگی می کند و کامپیوترش خراب شده است، شما می توانید از طریق نرم افزارهای کنترل از راه دور به سیستم او دسترسی پیدا کنید و مشکل آن را رفع کنید.
به طور کلی، برای دسترسی به کامپیوتر از راه دور باید یک نرم افزار بر روی کامپیوتر میزبان نصب کنید تا به آن اتصال داشته باشید. هنگامی که این کار انجام می شود، یک رایانه یا دستگاه دیگر که مشتری نامیده می شود، می تواند به میزبان متصل شود و آن را کنترل کند.
لیست برنامه های دسترسی از راه دور که در مطلب زیر بیان شده است، به هیچ دانش کامپیوتری خاصی نیاز ندارد و تنها با کلیک کردن چند دکمه نصب می شوند.
توجه داشته باشید: دسکتاپ از راه دور نام واقعی ابزار ساخته شده در سیستم عامل های ویندوز است.
چند برنامه کنترل از راه دور وجود دارد که کار بهتری را انجام می دهند و در مطلب زیر به آن ها اشاره شده است:

۱. برنامه TeamViewer

TeamViewer بهترین نرم افزار کنترل از راه دور است و ویژگی های بسیاری دارد. نصب این نرم افزار بسیار آسان است و هیچ تغییری در تنظیمات روتر یا فایروال لازم نیست.
TeamViewer با پشتیبانی از ویدئو، تماس صوتی و چت به کاربر اجازه می دهد تا فایل‌ها را بین دو کامپیوتر انتقال دهد. با این برنامه می توانید صفحه نمایش یک کاربر آیفون یا iPad را تماشا کنید و حتی می توانید کامپیوتر را راه اندازی مجدد کنید و سپس دوباره به هم متصل شوید.
رایانه ای که می خواهید با TeamViewer ارتباط برقرار کنید می تواند یک کامپیوتر ویندوز، مک و یا لینوکس باشد. برنامه های قابل نصب و قابل حمل برای ویندوز، مک، لینوکس و همچنین برنامه های تلفن همراه برای iOS ،BlackBerry ،Android و Windows Phone در دسترس هستند. به این معنی که می توانید از تلفن یا تبلت خود برای اتصال به کامپیوترهای از راه دور استفاده کنید.

۲. برنامه Remote Utilities

نرم افزار Utilities Remote یک برنامه دسترسی از راه دور است که دارای ویژگی های بسیار خوبی است. برای جفت شدن دو کامپیوتر از راه دور به یک “شناسه اینترنت” نیاز دارید. با نصب این برنامه می توانید ۱۰ کامپیوتر را با هم کنترل کنید.
برای این کار بخشی از Host را بر روی کامپیوتر ویندوز نصب کنید تا به آن دسترسی دائمی داشته باشید. همچنین می توانید گزینه run Agent را اجرا کنید، این گزینه بدون نیاز به نصب، پشتیبانی خود به خودی ارائه می دهد. این برنامه می تواند با یک فلش درایو نیز راه اندازی شود. رایانۀ میزبان دارای یک شناسه اینترنت است که باید به اشتراک گذاشته شود تا مشتری بتواند با آن اتصال برقرار کند.

۳. برنامه UltraVNC

یکی دیگر از برنامه های دسترسی از راه دور UltraVNC می باشد که تقریباً مثل Utilities Remote کار می کند. در این برنامه یک سرور و بیننده بر روی دو رایانه نصب می شود و بیننده برای کنترل سرور استفاده می شود.
هنگام نصب UltraVNC، از شما خواسته می شود که آیا می خواهید Server ،Viewer یا هر دو را نصب کنید. سرور را روی رایانه ای نصب کنید که می خواهید به آن متصل شوید.
شما می توانید سرور UltraVNC را به عنوان سرویس سیستم نصب کنید، این گزینه ایده آل است و می توانید همیشه با نرم افزار سرویس گیرنده ارتباط برقرار کنید.

۴. برنامه AeroAdmin

این برنامه احتمالا ساده ترین برنامه برای دسترسی از راه دور است. هیچ تنظیمات سختی وجود ندارد و همه چیز سریع و راحت است. این برنامه برای پشتیبانی خود به خودی مناسب است. این برنامه بسیار شبیه برنامه TeamViewer است و تنها کافی است برنامه را باز کنید و آدرس IP را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید.
این برنامه کاملا رایگان است و برای استفاده شخصی و تجاری بسیار عالی است. اما در این برنامه گزینه چت وجود ندارد.
مسئله دیگری که باید به آن توجه شود این است که گرچه این برنامه کاملاً رایگان است، اما محدود است و تنها چند ساعت در ماه می توانید از آن استفاده کنید.

۵. برنامه Windows Remote Desktop

در سیستم‌عامل ویندوز برنامه Windows Remote Desktop وجود دارد که می‌توانید بدون دانلود هیچ برنامه اضافی به کامپیوتر دیگر اتصال یابید.
کامپیوتری که می خواهد به دستگاه میزبان متصل شود باید نرم افزار Remote Desktop Connection را باز کرده و آدرس آی پی میزبان را وارد کند.
اکثر نرم افزارهای موجود در این لیست دارای ویژگی هایی هستند که ویندوز دسک تاپ از راه دور انجام نمی دهد، اما این روش کنترل از راه دور طبیعی ترین و ساده ترین راه برای کنترل ماوس و صفحه کلید کامپیوتر ویندوز است.
دسک تاپ کنترل از راه دور ویندوز را می توان برای ویندوز XP تا ویندوز ۱۰ استفاده کرد.

۶. برنامه RemotePC

این برنامه نیز روی دستگاه‌های مختلف به‌ راحتی نصب می‌شود و می‌توان یک کامپیوتر را به‌ راحتی از راه دور کنترل کرد.
هنگامی که مشتری به این برنامه متصل می شود، از میزبان خواسته می شود تا اتصال را فعال یا غیر فعال کند. میزبان می تواند مجوزها را کنترل کند، مانند اجازه استفاده از صدا، استفاده از کلیپ بورد و توانایی کنترل صفحه کلید.
AnyDesk به صورت خودکار به روز رسانی می شود و می توانید حالت تمام صفحه را وارد کنید. تعادل بین کیفیت و سرعت اتصال، انتقال فایل ها و صدا، همگام سازی کلیپ بورد، ضبط جلسه از راه دور، اجرای میانبرهای صفحه کلید، گرفتن تصاویر از کامپیوتر و راه اندازی مجدد کامپیوتر میزبان کارهایی است که توسط این برنامه انجام می شود.

۷. برنامه RemotePC

برنامه دسک تاپ از راه دوربسیار ساده است. RemotePC را بر روی کامپیوتر خود دانلود کنید، این برنامه هم برای ویندوز و هم برای مک پشتیبانی می شوند. شناسه و کلید را با شخص مورد نظر به اشتراک بگذارید تا بتواند به کامپیوتر شما دسترسی پیدا کند.
با نصب این برنامه شما از راه دور قادر به دریافت صدا از کامپیوتر، ضبط فایل ویدئویی، دسترسی به چندین مانیتور، انتقال فایل ها، ایجاد یادداشت ها، ارسال میانبرهای صفحه کلید و چت هستید. با این حال، اگر رایانه میزبان و مشتری در حال اجرا سیستم عامل های مختلف باشند، برخی از این ویژگی ها در دسترس نیست.

۸. برنامه Chrome Remote Desktop

دسکتاپ از راه دور کروم یک افزونه برای مرورگر وب گوگل کروم است که به شما اجازه می دهد تا به هر رایانه ای که با Google Chrome کار می کند، دسترسی داشته باشید.
برای این کار باید وارد حساب Google شوید مانند اطلاعات ورود به سیستم Gmail یا یوتیوب.
از آنجا که Chrome Remote Desktop به طور کامل در مرورگر گوگل کروم اجرا می شود، می تواند با هر سیستم عاملی که از Chrome استفاده می کند مانند ویندوز، مک و لینوکس کار کند.

۹. برنامه Seecreen

Seecreen قبلا Firnass نامیده می شد. این نرم افزارِ دسترسی از راه دور، بسیار کم حجم (۵۰۰ کیلوبایت) و قدرتمند است و برای پشتیبانی از طریق مسنجر مناسب است.
برنامه را بر روی کامپیوتر باز کنید، پس از ایجاد یک حساب کاربری و ورود به سیستم، می توانید سایر کاربران را با استفاده از آدرس ایمیل یا نام کاربری خود به منو اضافه کنید.
اضافه کردن مشتری تحت عنوان “بدون نظارت” به آن ها اجازه می دهد تا بدون نظارت به کامپیوتر شما دسترسی داشته باشند.
اگر نمی خواهید مخاطب را اضافه کنید، می توانید ID و رمز عبور را با مشتری به اشتراک بگذارید تا بتوانید دسترسی سریع داشته باشید.
هنگامی که دو رایانه به یکدیگر متصل می شوند، می توانند یک تماس صوتی را شروع کنند یا صفحه خود یا بخشی از صفحه را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. هنگامی که اشتراک گذاری صفحه شروع می شود، می توانید جلسه را ضبط کنید، فایل ها را انتقال دهید و دستورات را از راه دور اجرا کنید.

۱۰. برنامه LiteManager

LiteManager یکی دیگر از برنامه های دسترسی از راه دور است که به طور قابل توجهی شبیه Utilities است. اما بر خلاف Remote Utilities که می تواند تنها ۱۰ عدد کامپیوتر را کنترل کند، LiteManage می تواند ۳۰ کامپیوتر را کنترل کند.
پس از اتصال، سرویس گیرنده می تواند مانند برنامه Utilities Remote انواع کارها را انجام دهد، مانند کار با مانیتورهای چندگانه، انتقال فایل ها به صورت صوتی، دسترسی کامل به کامپیوتر، راه اندازی فایل ها و برنامه ها، ضبط صدا و ویرایش رجیستری.

 

در بورسیکا بخوانید: اولین صفحه نمایش بزرگ قابل حمل در دنیا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد