چگونه وسایل سنگین خانه، را راحت‌تر جابجا کنید؟

0 1,241

وقتی صحبت از خانه تکانی و یا اسباب‌کشی می‌شود، یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های اصلی زنان خانه‌دار این است که وسایل بزرگ خود را چگونه حرکت دهند.

هنگام جابجایی وسایل بزرگ باید مراقب باشید زیرا در معرض خراب کردن کف خانه، صدمه به کمر و یا حتی صدمه زدن به خانه قرار دارید. بسته به مدل، لوازم خانگی خانه می‌توانند از ۱۰۰ تا ۳۰۰ پوند یا بیشتر وزن داشته باشند، بنابراین داشتن یک برنامه عملی برای انتقال آن‌ها بسیار مهم است.

اگر خانه شما دارای کفپوش، لمینت، موکت یا کاشی است می‌توانید با طرح و ابزارهای مناسب از گسستگی، شکاف و تورفتگی آن‌ها محافظت کنید.

در این مطلب چند ترفند مهم بیان شده است که – در صورت انجام دادن آن‌ها – می‌توانید از آسیب بالقوه خانه خود جلوگیری کنید و وسیله خود را به سرعت و کارآمد حرکت دهید.

آماده شدن با یک برنامه

قبل از اینکه ابزارها و تجهیزات ضروری را تهیه کنید، داشتن یک برنامه‌ریزی صحیح و اصولی برای شما مفید خواهد بود.

مسیرها را اندازه گیری کنید:

قبل از هر چیز مسیر عبور و مکان قرار دادن دستگاه را اندازه‌گیری کنید. اگر یک راهرو محدود یا درب ورودی کوچک دارید، ممکن است متوجه شوید که وسیله شما به سادگی از آن‌جا عبور نخواهد کرد. گاهی برای عبور از درب‌های پاسیو و یا برخی درهای ورودی کوچک به اندازه‌گیری دستگاه نیاز دارید.

اگر یک یخچال یا یک ماشین لباسشویی جدید خریده اید، قبل از اینکه دستگاه جدید را جایگزین کنید مطمئن شوید که فضای مورد نظر برای قرار دادن دستگاه جدید مناسب است. با اندازه‌گیری دستگاه و ایجاد یک طرح جامع می‌توانید دردسرهای موجود را از بین ببرید.

محتویات را خالی کنید و درب‌ها را محکم ببندید:

بخش دیگری از برنامه، آماده‌سازی مواردی است که باید منتقل شوند. برای مثال، اگر می‌خواهید یک یخچال بزرگ را انتقال دهید، اول از همه مواد غذایی و نوشیدنی‌ها را در یک یخچال فریزر قابل حمل یا یک یخدان بگذارید و سپس از نوار چسب یا بسته بندی‌های کوچک استفاده کنید تا درب‌ها را محکم ببندید.

آخرین چیزی که باید به آن توجه کنید درب‌های دستگاه است. قبل از اینکه دستگاه را انتقال دهید درب‌های آن را محکم ببندید. مهم نیست که دستگاه در حال حرکت است، مطمئن شوید که محتویات را برداشته اید و درب‌ها و قفسه‌ها ایمن هستند.

کف‌ها را تمیز کنید:

از آن‌جا که در طول فرایند انتقال خاک و رطوبت زیادی روی کف ایجاد می‌شود، اصطکاک بیشتری تولید می‌شود. به همین دلیل بخشی از کار شما تمیز کردن کف‌ها می‌باشد.

با استفاده از مواد شوینده، تمیز کردن سطوح بسیار آسان‌تر خواهد بود. همچنین پاک کردن خاک از چوب و کاشی باعث کاهش آسیب زدن به وسایل می‌شود. سنگ‌های کوچک و یا توده های بزرگ خاک که ممکن است به صورت تصادفی در کف زمین ایجاد شوند، باعث آسیب به وسایل می‌شوند.

تجهیزات و ابزار متحرک خود را جمع آوری کنید:

امروزه ابزارهای خاصی طراحی شده است که می‌تواند برای جابجایی وسایل بسیار سودمند باشد. در مطلب زیر فهرستی از این تجهیزات بیان شده است که می‌تواند به شما کمک کند.

چرخ دستی و قرقره:

این وسیله برای حمل وسایل بزرگ و سنگین طراحی شده است و بسیار مفید است، زیرا داری دسته و چرخ‌هایی است که به راحتی می‌توانید وسایل را به عقب و جلو حرکت دهید.

پله‌های بالا برنده:

اگر در حال بالا بردن یا پایین آوردن وسایل سنگین هستید، بهتر است از پله‌های بالا برنده استفاده کنید. این وسیله از چند پله تشکیل شده است که با استفاده از هدایت کننده خطی و یک کشنه کابلی امکان جابجایی وسایل را فراهم می‌کند. این دستگاه‌ها بسیار مفید هستند و به راحتی می‌توانید با این وسیله یخچال و فریزر خود (یا یک پیانو) را بالا یا پایین ببرید و مهم‌تر از همه اینکه، آن‌ها به حفظ امنیت شما کمک خواهند کرد.

راهنماهای طبقه پلاستیکی:

برای جابجایی اجسام سنگین می‌توانید از طبقه پلاستیکی محافظ استفاده کنید که مخصوصاً برای محفاظت از کف ساخته شده است. تنها کافی است دستگاه مورد نظر را به اندازه کافی بلند کنید و روی دستگاه محافظ قرار دهید. سپس می‌توانید آن را به راحتی حرکت دهید بدون اینکه نگران خرابی وسیله یا کف خانه باشید.

تخته سه‌لا و فرش مربع:

این تکنیک مشابه تکنیک کفپوش پلاستیکی می‌باشد، به این صورت که از تخته سه لا و فرش مربعی ساخته شده است تا دستگاه را در امتداد کف بکشانید. با استفاده از این تکنیک، طرف نرم فرش در کف و تخته سه لا در بالای آن قرار می‌گیرد و سپس اجاق گاز یا یخچال را بر روی چوب قرار می‌دهید و آن را می‌کشید.

سورتمه هوایی:

این دستگاه بسیار شگفت‌انگیز است و یک دستگاه متحرک به نظر می‌رسد، این دستگاه سورتمه بادی هم نامیده می‌شود. در زیر این وسیله چرخ‌های لغزنده وجود دارد و از یک سایبان هوا تشکیل شده است که با یک مکانیسم پمپاژ از هوا پر و خالی می‌شود. این تکنیک باعث می‌شود که به راحتی وسیله سنگین را روی آن گذاشته و آن را انتقال دهید. بدون اینکه نگران خراب شدن وسیله یا کف‌پوش شوید.

تمیز کردن کف (زیر دستگاه):

در حالی که وسیله‌های بزرگ فضای زیادی را اشغال می‌کنند، ایده خوبی است که هنگام جابجا کردن، زیر آن‌ها را تمیز کنید. احتمالا از زمانی که این وسایل را گذاشته اید مدت زمان زیادی گذشته است و زیر آن‌ها کاملا کثیف شده است. پس قبل از قرار دادن دستگاه جدید تمام نقطه‌های کثیف را تمیز کنید.

پاک کردن و جارو کردن:

محل مورد نظر را جارو کنید و گرد و غبار، خاک و مایعات را جمع آوری کنید. سپس، با پارچه خیس آن‌جا را تمیز کنید و خشک کنید. اگر یک بخارشو دارید، می‌توانید از آن استفاده کنید!

اگر محل مورد نظر را با قالی یا موکت پوشانده اید، آن را کاملا خالی کنید. ممکن است زیر آن کثیف شده باشد و در آن لحظه متوجه نشوید. پس قبل از قرار دادن دستگاه، فرصت را از دست ندهید و کف آن را کاملا تمیز کنید.

درخواست کمک

مهم‌ترین بخش این است که از دیگران کمک بگیرید، کمک گرفتن از دوستان یا اعضای خانواده می‌تواند جابجایی و انتقال کالاهای خانگی را بسیار آسان‌تر و امن‌تر کند.

شما همچنین می‌توانید یک کارگر حرفه‌ای استخدام کنید. اگر نمی‌توانید نیروی کمکی پیدا کنید یا از لحاظ جسمی قادر به انجام کار نیستید، قبل از حمل وسایل سنگین یک نفر را پیدا کنید تا به شما کمک کند.

اگر پول کمی دارید و نمی‌توانید پول زیادی برای استخدام کارگران حرفه‌ای بپردازید می‌توانید از یک دانشجوی محلی استفاده کنید یا افرادی که به دنبال کار نیمه وقت هستند.

نتیجه نهایی

جابجایی ماشین لباسشویی، خشک‌کن، گاز، یخچال و سایر لوازم خانگی بزرگ می‌تواند یک کار سنگین و نفس‌گیر باشد. با این حال، اگر با دقت و اندیشه انجام شود، می‌توان آن را بدون خراب کردن خانه و یا آسیب به کمر انجام داد. مواردی که باید به خاطر داشته باشید این است:
– همه چیز را اندازه‌گیری کنید
– درب‌های وسیله‌ها را محکم ببندید
– ابزار و تجهیزات مناسب را جمع آوری کنید
– از یک دوست، اعضای خانواده یا نیروی حرفه‌ای کمک بگیرید

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد