نکاتی که هنگام خرید اکسسوری خانه باید در نظر بگیریم

0 3,477

معادل کلمه اکسسوری در زبان فارسی کلمه “وسایل جانبی” است که از نظر من برای مفهوم و محتوای این کلمه مناسب نمی باشد. در واقع اکسسوری به تمام  متعلقات یا همه تجهیزات اصلی و فرعی یک وسیله یا محیط اطراف آن اطلاق می شود. اگر شما در طراحی داخلی سررشته داشته باشید، به خوبی می دانید که اکسسوری ها، در عین حال که خانه را بسیار زیباتر می کنند، در صورتی که به درستی انتخاب نشده باشند دکور خانه را خراب می کنند. وسایل جانبی بسیار زیادی وجود دارند که به راحتی می توانید با یک ترکیب زیبا، در کنار هم قرار دهید و زیبایی خانه تان را چند برابر کنید. در این مطلب ما نکاتی را به شما یاد می دهیم که با استفاده از آن دیگر سردرگم نخواهید شد و هنگامی که وارد یک مغازه می شوید، به راحتی تشخیص می دهید چه نوع وسیله تزئینی برای دکور خانه تان مناسب تر است.

۱- ابتدا تمام گزینه های خود را بر روی کاغذ بنویسید.
ابتدا باید تشخیص دهید چه گزینه هایی دارید و در واقع یک دسته بندی کلی انجام دهید. لوازم تزئینی هر چیزی است که ارزش زیبایی خانه را بیشتر کند، مثلا آیا فرش لازم دارید، یا کوسن، آینه، کاسه های تزئینی شمع، قاب عکس، گل و گلدان و … البته این لیست کامل نیست، ذهن خود را باز کنید و فکر کنید چه وسایلی زیبایی اتاقتان را دو برابر می کند.

۲- انتخاب وسیله ای که بیشتر از بقیه وسایل در معرض دید است.
هر اتاق نیاز یک وسیله تزئینی دارد که بیشتر از بقیه در دید باشد، این وسیله باید بزرگ و مهم باشد و اما از نظر هر فرد ممکن است متفاوت باشد. این وسیله ستون فقرات دکور اتاق به حساب می آید و بقیه لوازم تزئینی در اطراف آن قرار می گیرد. در واقع نقطه کانونی اتاق شما است، در این موارد دیوار انتخاب خوبی است، مثلا می توانید از آیینه های تزئینی و یا یک لامپ روشنایی بزرگ استفاده کنید، اندازه این قطعات باید متناسب با اندازه اتاقتان باشد.

۳- طیف رنگی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
قطعه اصلی که در مرحله قبل انتخاب کرده اید مبنای خوبی برای رنگ سایر قسمت هاست. توصیه می شود برای انتخاب رنگ اتاق خود از قانون ۶۰-۳۰-۱۰ استفاده کنید. ۶۰% از رنگ غالب دیوار باید رنگی خنثی باشد. و ۳۰% رنگ مکمل. ۱۰% باقیمانده از رنگ تاکیدی (اصلی) استفاده شود. در هنگام خرید وسیله های تزئینی بر آن ۱۰ و ۳۰ درصد تمرکز کنید. وسایلی را انتخاب کنید که با این رنگ ها هارمونی داشته باشد.

۴- تناسب شکل و اندازه وسایل را در نظر بگیرید.
بعد از رنگ، دو عنصر شکل و اندازه وسایل می توانند اتاق را زیباتر یا زشت تر نشان دهند. مثلا فرش ها را متناسب با اتاق تهیه کنید و یا اگر از وسایل استفاده می کنید که به صورت ترکیبی در کنار هم قرار می گیرند، دقت کنید که تک تک اجزای آنها متناسب با فضای خانه تان باشد. مثلا در یک اتاق نشیمن یک کاسه نقره، در کنار یک گلدان کشیده پر از گل و تعدادی کتاب، زیبا به نظر می رسد. از لوازم تزئینی با ارتفاع های متفاوت استفاده کنید، تا چشم بتواند با یک چرخش همه چیز را ببیند نه اینکه هر وسیله ای پشت وسیله دیگر قرار بگیرد.

اما در آخر بدانید که خرید وسائل جانبی و تزئینی کار آسانی نیست، وسائلی که انتخاب می کنید باید سطح خانه شما را ارتقا دهند و به صورت هماهنگ و با هارمونی در کنار یکدیگر قرار بگیرند. پس عجله نکنید و قبل از اینکه بی هدف وارد فروشگاه شوید، در مورد این وسایل بیشتر فکر کنید و آنها را جسورانه انتخاب کنید.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد