۱۲ نکته برای داشتن موهای صاف و درخشان

0 1,424

داشتن موهای صاف و درخشان نقش بسزایی در زیبایی چهره و اعتماد به نفس دارد تا جایی که پاکیزگی، خوش حالت بودن و حفظ سلامت مو منجر به اثرات غیر قابل تصوری خواهد شد. اگر می خواهید موهای صاف و درخشان داشته باشید نیازی نیست شامپوها و محصولات گران قیمت بخرید و در آخر هم ناراضی باشید تنها کافی است به نکات طلایی زیر توجه کنید.

۱. قبل از اینکه رنگ موهایتان تغییر کند از آن‌ها مراقبت کنید

قبل از اینکه رنگ موهایتان تغییر کند باید از لوسیون مو یا محصولات مراقبت از مو استفاده کنید. می‌دانید چرا؟ زیرا محصولات مراقبت از مو یا ماسک‌های نرم کننده مو از آسیب موها جلوگیری می‌کند و باعث رشد و درخشندگی موها می‌شود.

۲. هر چند وقت یکبار موهایتان را کوتاه کنید

زمانی که موهایتان ژولیده و پریشان می‌شود در واقع یک زنگ هشدار دهنده است که نشان می‌دهد موهایتان به کوتاهی نیاز دارند. البته، با وجود موخوره نمی‌توانید رویای موهای صاف و ابریشمی داشته باشید. در این حالت، پیشنهاد مشاوران پوست و مو این است که برای کاهش ژولیدگی و موخوره حتماً موهای خود را کوتاه کنید. این کار باعث به حداقل رساندن قسمت‌های آسیب دیده مو می‌شود و رشد و درخشندگی موها را تحریک می‌کند.

موهای صاف و درخشان

۳. بعد از حمام موهایتان را به صورت صحیح خشک کنید

بسیاری از زنان هر بار که به حمام می روند و موهای خود را می شویند، سر خود را با حولۀ خشک می پوشانند و مالش می دهند. با این کار خیلی بیشتر از آنچه فکر می کنید به موهایتان آسیب می رسانید. این کار باعث شکستگی موهایتان می شود و مواد مغذی موهایتان را از بین می برد. بهتر است بعد از حمام از یک حوله خشک استفاده کنید و آن را به آرامی روی موهای خود بمالید تا موهایتان خشک شود. همچنین، می توانید موهای خود را در دمای سرد و یا نور خشک کنید.

۴. برای موهایتان شانه درستی انتخاب کنید

اگر موهای ضعیف و خشک دارید بهتر است از شانه هایی استفاده کنید که دارای دندانه های بزرگ هستند زیرا این شانه ها از آسیب موهایتان جلوگیری می کنند. علاوه بر این، شانه‌های نایلونی یا موهای حیوانی یک پیشنهاد عالی برای محافظت موها از اصطکاک می باشند. با این شانه‌ها موهایتان به راحتی شانه می‌شود و نرم‌تر می‌شود. شانه‌هایی که از موهای حیوانی ساخته شده است باعث درخشندگی موها می شود در حالی که شانه‌هایی که از نایلون ساخته شده است موها را چرب نمی کند، همچنین موهای بافته شده را خراب نمی کند و تاثیرات شگفت انگیزی دارد.

موهای صاف و درخشان

۵. به صورت هفتگی از موهایتان مراقبت کنید

اگر موهای خشک و ژولیده دارید، وقت آن رسیده است که به تغذیه موهایتان بیشتر اهمیت بدهید. برای رفتن به سالن‌های مو تردیدی به خود راه ندهید، سعی کنید به صورت دوره‌ای به سالن های ماساژ و بخار بروید و یا روی موهایتان ماسک‌های خانگی اعمال کنید.

۶. از شامپو زدن بیش از حد اجتناب کنید

یکی از بهترین نکات برای داشتن موهای صاف و درخشان، محدود کردن شامپو می‌باشد. از آنجا که اکثر شامپوها حاوی ترکیبات شیمیایی و سولفات هستند می‌توانند روغن های طبیعی پوست سر را خشک کنند، به همین دلیل ریشه‌های مو ضعیف می شوند و به سرعت موهایتان آسیب می بینند. بهتر است شستشوی موهایتان را به ۲ تا ۳ بار در هفته برسانید. با این حال، در صورتی که پوست سرتان بیش از حد چرب و ناراحت کننده است، یک شامپوی دیگر را امتحان کنید.

موهای صاف و درخشان

۷. از محصولاتی استفاده کنید که از روغن‌های ضروری طبیعی تشکیل شده‌اند

روغن های تهویه مو که از طبیعت استخراج شده‌اند مانند روغن اسانس گریپ فروت، روغن رزماری، روغن زیتون یا روغن آووکادو و… انتخاب های امن و موثری برای رشد و مراقبت از مو هستند.

اگر می خواهید موهای ضخیم داشته باشید از روغن‌هایی استفاده کنید که از پوست گریپ فروت، گریپ فروت و گل های رزماری استخراج شده اند. به خصوص، روغن رزماری به دلیل وجود آهن، کلسیم و ویتامین های B تاثیر بسزایی در تحریک فولیکول های مو، ترویج گردش خون و آنتی اکسیدان ها دارد و موها را ضخیم و سالم می کند.

اگر دارای موهای درهم و برهم و ژولیده هستید، مناسب ترین روغن مراقبت از مو برای شما روغن هایی هستند که از زیتون استخراج شده اند. این روغن ها با اسیدهای چرب اشباع شده و امگا ۳، به شما کمک می کند تا موهایتان را به طور موثرتری تغذیه کنید و به نتیجه ای که می خواهید یعنی داشتن موهای نرم و صاف برسید. همچنین می توانید به قسمت های آسیب دیده مو ظاهری ملایم و اغوا کننده بدهید.

۸. برای به دست آوردن موهای براق و ابریشمی، مواد مغذی به بدن خود اضافه کنید

اسید فولیک:

مصرف ویتامین اسید فولیک باعث رشد موها در زمان کوتاهتری می شود. اگر نمی خواهید از دارو استفاده کنید، می توانید این ویتامین را با خوردن غذاهای حاوی اسید فولیک دریافت کنید. غذاهای حاوی اسید فولیک عبارتند از:

کاهو – ۱ فنجان = (۱۹٪ نیاز روزانه) ۷۶ میکروگرم فولات
سبزی خردل – ۱ فنجان = (۲۶٪ نیاز روزانه) ۱۰۳ میکروگرم فولات
شلغم – ۱ فنجان = (۴۲٪ نیاز روزانه) ۱۷۰ میکروگرم فولات
چای سبز – ۱ فنجان = (۴۴٪ نیاز روزانه) ۱۷۷ میکروگرم فولات
اسفناج – ۱ فنجان = (۶۵٪ نیاز روزانه) ۲۶۳ میکروگرم فولات
مارچوبه – ۱ فنجان = (۶۵٪ نیاز روزانه) ۲۶۲ میکروگرم اسید فولیک
کلم بروکلی – ۱ فنجان = ۲۴٪ نیاز روزانه
یک عدد پاپایا = (۱۰٪ نیاز روزانه) ۱۱۵ میکروگرم فولات
یک عدد پرتقال = (۱۰٪ نیاز روزانه) ۴۰ میکروگرم فولات
یک عدد گریپ فروت = (۸٪ نیاز روزانه) ۳۰ میکروگرم فولات
توت فرنگی – ۱ فنجان = (۶.۵٪ نیاز روزانه) ۲۵ میکروگرم فولات
تمشک – ۱ فنجان = (۴٪ نیاز روزانه) ۱۴ میکروگرم فولات
لوبیا، نخود فرنگی و عدس
آووکادو، هویج و بامیه
کلم بروکسل و آجیل
گل کلم، چغندر، ذرت، کرفس و اسکواش

پروتئین‌ها:

اگر می خواهید سرعت رشد موهایتان را افزایش دهید مصرف پروتئین های ضروری را به عنوان یک روش کلیدی در نظر بگیرید. غذاهایی مانند بوقلمون، ماهی، پنیر، گوشت قرمز، مرغ، آجیل، لبنیات و تخم مرغ سرشار از پروتئین هستند. با این حال، باید یک برنامۀ رژیم غذایی مناسب داشته باشید و از مصرف پروتئین بیش از حد اجتناب کنید زیرا ممکن است به سایر قسمت های بدن آسیب وارد کند.

ویتامین‌های گروه B

ویتامین B برای بدن و مو ضروری است. این ویتامین کمک می کند تا موهایتان سریع تر رشد کنند و سالم بمانند. در حالت ایده آل غذاهایی مصرف کنید که حاوی ویتامین B هستند مانند موز، فلفل، قارچ، کلم بروکلی، نخود فرنگی، عدس، آووکادو، پنیر، غذای غلات، حلزون، گوشت خوک، خرچنگ، ماهی، گوشت گاو، ماهی آزاد، اسفناج، سیب زمینی، غلات غنی شده، نان، پاستا، برنج، حبوبات، بادام زمینی، مرغ، بوقلمون، مارچوبه، نخود سبز، بادام، گردو و غیره.

روغن آرگان

۹. آب زیاد بنوشید

یکی از راه‌های داشتن پوست و موی زیبا این است که هر روز مقدار زیادی آب بنوشید. شما باید روزانه ۶-۸ لیوان آب بخورید. رطوبت باعث می شود موهایتان سالم تر باشند و سریع تر رشد کنند.

۱۰. ماسک سفیده تخم مرغ مصرف کنید

تهیه ماسک سفیده تخم مرغ بسیار ساده است و می‌توانید آن را به راحتی در خانه خود تهیه کنید. طرز تهیه این ماسک به شرح زیر است:

سه عدد سفیده تخم مرغ را جدا کرده و آن‌ها را با هم مخلوط کنید. سپس موهایتان را به مدت ۵-۱۰ دقیقه با آن ماساژ دهید. با استفاده از این ماسک، مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در سفیده تخم مرغ کاملا به موهایتان جذب می‌شوند. این روش به رشد سریع موهایتان کمک می‌کند و باعث درخشندگی و لطافت آن می‌شود.

۱۱. از روغن آرگان استفاده کنید

از آنجا که دختران همیشه از داشتن موهای خشک ناراضی هستند، روغن آرگان می‌تواند نجات دهنده موهای آسیب‌دیده‌شان باشد. برای داشتن موهای صاف، قبل از خواب موهای خود را با محصولات حاوی روغن آرگان شانه کنید و موهای خود را با یک روسری ابریشمی بپوشانید. مواد ابریشمی باعث شکستگی مو نمی‌شود و حتی باعث جذب روغن آرگان به موها می‌شود.

۱۲. پوست سر را ماساژ دهید

ماساژ سر باعث تحریک گردش خون و افزایش رشد مو می شود و از تشکیل لایه‌های چربی و شوره سر جلوگیری می کند.

منبع: بلاگ بورسیکا

 

بیشتر بخوانید: شامپوهای خانگی برای داشتن موهایی جذاب
بیشتر بخوانید: چگونه از سفید شدن موهایمان جلوگیری کنیم؟

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد