نکاتی برای ثبت عکس‌های حرفه‌ای با گوشی

0 832

امروزه گوشی‌های هوشمند رشد چشمگیری داشته است و برای بعضی کاربران به یک وسیله ضروری تبدیل گشته است. گوشی‌های هوشمند امروزی از قابلیت‌های بالایی برخودار هستند، یکی از این قابلیت ها داشتن دوربین هایی با سنسورها و لنزهای کوچک و فشرده هستند. این دوربین‌ها کیفیت بالایی دارند و به همین دلیل بسیاری از عکاسان برای گرفتن عکس‌هایشان از آن استفاده می کنند. اگر یک عکاس مبتدی هستید و علاقه زیادی به عکاسی دارید با روش‌های زیر می‌توانید به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل شوید:

همه چیز درباره نور است

درست است، در عکاسی همه چیز مربوط به نور است.
این چیزی است که به گرفتن یک تصویر خوب و یک تصویر عالی کمک می کند. سایه ها را بررسی کنید و به انعکاس نور از ساختمان ها توجه داشته باشید. عکاسی را در «ساعت طلایی» تمرین کنید، مدت زمان کوتاهی پس از طلوع خورشید یا قبل از غروب خورشید را ساعت طلایی می گویند. ببینید نور چگونه در لحظات مختلف از پنجره وارد اتاق می شود.

تلفن هوشمند در شرایط کم نور هیچ قدرتی ندارد. بهترین کار این است دستگاهی بخرید که از لحاظ شرایط نوری به بهترین شکل عمل می کند.

با حرکت به جلو روی تصاویر زوم کنید

هرگز از گزینه زوم گوشی هوشمند خود استفاده نکنید.
این اولین گام برای گرفتن یک تصویر خوب است. اگر می خواهید تصویری را زوم کنید، از پاهای خود استفاده کنید و حرکت کنید!

اگرچه تکنولوژی زوم در تمام گوشی های هوشمند وجود دارد اما نکته مهمی که باید بدانید این است که زوم در دستگاه های تلفن همراه هرگز برای عکاسی خوب نیست.

حتی با داشتن دوربین‌هایی با رزولوشن بالا، باز هم زوم دیجیتال باعث کاهش کیفیت عکس ها می شود.

برای گرفتن عکس از دست‌هایتان استفاده کنید

لرزش دوربین هنگام عکس حتی در دوربین های بزرگ نیز نادیده گرفته می شود. کلید حل این مسئله این است که گوشی خود را درست نگه دارید.

به جای اینکه همیشه گوشی خود را بصورت عمودی نگه دارید سعی کنید آن را به صورت افقی نگه دارید، زیرا این حالت باعث می شود یک قاب بزرگتری داشته باشید.

هنگام بارگذاری تصاویر از اشیاء متحرک، حالت عکس گرفتن پیاپی را امتحان کنید. ترکیب و چارچوب‌شناسی در عکاسی موارد بسیار مهمی هستند که با گذشت زمان به درک بهتری از آن‌ها می‌رسید و در این راه هر عکس برای شما تجربه جدیدی محسوب می‌شود. در موقع عکاسی سعی کنید تا کادر مورد نظر خود را بیابید و هرگز عجله نکنید.

می دانید برای شاتر خود باید از چه چیزی استفاده کنید (دکمه اختصاص داده شده، دکمه شاتر نرم افزاری، سه پایه، تایمر، صدا یا هدفون).

اگر می‌خواهید کیفیت عکس های خود را افزایش دهید شاید بهتر باشد یک سه پایه نگهدارنده تهیه کنید. خوشبختانه نیازی به خرید یک سه پایه مخصوص گوشی هوشمند نیست و می‌توانید از هر سه پایه‌ای استفاده کنید.

همه چیز درباره زوایای مرد (و زن)

دیدگاه خود را در مورد چیزها تغییر دهید. من به تازگی دانش آموزی داشتم که دوستش به او گفته بود تغییر زوایای عکاسی روش خوبی برای گرفتن یک تصویر عالی نیست.

اما من می خواهم متفاوت باشم من فکر می کنم برای گرفتن یک عکس خوب بهتر است زاویه های خود را تغییر دهید، این کار نه تنها دیدگاه بهتری برای عکاسی می دهد، بلکه نشان می دهد شما چگونه موضوع را می بینید.

بنابراین در یک نقطه بالا قرار بگیرید و زمین را پایین تر بیاورید، به طرفین حرکت کنید و زاویه خود را تغییر دهید. سعی کنید زاویه های مختلفی را با هم امتحان کنید، آن وقت قدرت انتخابتان بیشتر خواهد شد.

برنامه‌های کاربردی

به دلیل هزاران برنامه کاربردی که روی گوشی های هوشمند اختصاص داده شده است، عکاسی با موبایل بسیار جذاب شده است.

این برنامه ها در ویرایش عکس فوق العاده مفید هستند. در حالی که شما نمی توانید برخی مشکلات مانند روشنایی بد را تصحیح کنید، اما می توانید جزئیات دیگری را بهبود بخشید تا یک موضوع خاص و منحصر به فرد ایجاد کنید، همچنین جنبه های خاص یک تصویر را برجسته کنید یا متن جالب یا جلوه های دیگری را روی عکس اضافه کنید.

سبک‌های مورد علاقه خود را پیدا کنید و نحوه استفاده از آن ها را یاد بگیرید. در این صورت می توانید تصویر خود را به یک سطح عالی برسانید.

 

در بورسیکا بخوانید: معرفی ۷ برنامه کاربردی ویرایش عکس برای موبایل

 

با یک شیشه پاک کن لنز گوشی خود را تمیز کنید

این یک قاعده ساده است که برای عکس گرفتن باید لنز گوشی خود را پاک کنید. پاک کردن لنز بسیار شبیه زمانی است که عینکتان کثیف شده است و تمیز کردن آن می تواند به بهبودی تصویر کمک کند و تصویری شفاف ارائه دهد.

لنز دوربین گوشی‌های هوشمند کوچک است و در طول روز بارها حین استفاده از گوشی کثیف می‌شود. این نکته به این مفهوم است که لنز دوربین گوشی‌های هوشمند به راحتی کثیف می‌شود. قبل از عکاسی حتما لنز گوشی هوشمند خود را تمیز کنید. در این صورت تفاوت زیادی در عکس‌های بعدی خود مشاهده خواهید کرد.

عکس گرفتن با یک لنز تمیز همیشه بهتر از عکس گرفتن با یک لنز کثیف است.

کیفیت و کمیت

از عکس گرفتن زیاد ترسی به خود راه ندهید، از هر چیزی که به علائق و خواسته هایتان نزدیک است عکس بگیرید.

مهم این است که عکس های بیشتری بگیرید، این کار باعث می‌شود در مسیری قدم بردارید که به آن علاقه دارید. وقتی تعداد عکس‌هایتان بیشتر می‌شود راحت‌تر می‌توانید عکس انتخاب کنید.

تنها موضوعی که ممکن است نگران آن شوید، مدت زمان باتری و حافظه گوشی است که می توانید این مشکلات را با رم اضافی و پاور بانک رفع کنید.

آینه، آینه … چه کسی بهترین است؟

در اینجا یکی از راهنمایی های مورد علاقه ام را بیان می کنم: آینه ها، عینک ها، گودال های آب و سطوح صاف و براق … همه برای بازتاب نور عالی هستند.

برای پیدا کردن سطوح بازتابنده تلاش بیشتری کنید و موضوعات را در زاویه یا در مقایسه مستقیم با انعکاس قرار دهید. حتی سایه های ساده نور نیز می تواند بازتاب های شگفت انگیزی ایجاد کند.
این یک روش فوق العاده است، حتما آن را امتحان کنید.

خوش باشید

این آخرین و واقعا تنها قانونی است که باید به آن توجه کنید. اگر به نکات مطرح شده در این مطلب گوش نمی دهید، به من قول بدهید هنگام گرفتن عکس با تلفن همراه به این قاعده عمل می کنید. خوشحالی و خنده تصاویرتان را زیباتر می کند.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد