نکاتی درباره تمیز کردن اپیلاتور

0 2,161

اگر یک اپیلاتور با نام تجاری جدید خریده‌اید، باید یاد بگیرید که چگونه یک اپیلاتور را تمیز کنید. یک اپیلاتور تمیز کارکرد دستگاه را افزایش می‌دهد و پوست را سالم نگه می‌دارد. اگر چه بیشتر تولید کنندگان اپیلاتور دستورالعمل‌های تمیز کردن دستگاه را در یک بروشور بیان کرده‌اند، اما آنها همیشه دقیق نیستند. خوشبختانه، پس از اطلاع از مراحل درست، می‌توانید یک اپیلاتور را تمیز کنید و از مزایای یک اپیلاتور تمیز بهره ببرید.

مرحله اول: دستورالعمل‌های تولید کننده را بررسی کنید

برای جلوگیری از ایجاد باکتری در اپیلاتور ضروری است که اپیلاتور را به صورت اصولی تمیز کنید. اگر موفق نشدید موها را حذف کنید یا اپیلاتور را از پوست مرده آزاد کنید، هنگام استفاده از اپیلاتور پوست خود را در معرض ابتلا به عفونت قرار می‌دهید. اکثر سازندگان اپیلاتور، دستورالعمل‌هایی را برای تمیز کردن اپیلاتور ارائه داده‌اند. از آنجا که تمام اپیلاتورها به یک شیوه طراحی نشده‌اند، بهتر است این دستورالعمل‌ها را بخوانید تا گام‌های درستی را برای تمیز کردن اپیلاتور بردارید. این دستورالعمل‌ها همچنین شامل اطلاعات تماس شرکت تولید کننده هم می‌باشند که می‌توانید از این طریق سوالات خود را در مورد تمیز کردن اپیلاتور بپرسید. با این وجود شما می‌توانید از برخی راهنمایی‌های کلی هم تبعیت کنید، به همین دلیل ما این راهنمای عمومی را برای تمیز کردن اپیلاتور بیان کرده‌ایم که در اکثر مدل‌ها کار می‌کند.

تمیز کردن اپیلاتور

مرحله دوم: سر اپیلاتور را بردارید

برای داشتن یک اپیلاتور تمیز، باید سرپوش اپیلاتور را بردارید. سرپوش اپیلاتور بخشی از دستگاه است که بر روی پوست حرکت می‌کند، این بخش حاوی موچین است که مو را حذف می‌کند. همانطور که انتظار می‌رود، اکثر باکتری‌ها و میکروب‌ها در سرپوش اپیلاتور زندگی می‌کنند، بنابراین باید سرپوش آن را کاملا تمیز کنید. برای اهداف بهداشتی، اکثر تولیدکنندگان، سرپوش اپیلاتور را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که به آسانی قابل جابجایی باشد. اکثر اپیلاتورها دارای دکمه‌هایی در هر دو طرف سرپوش هستند که می‌توانید آن‌ها را فشار دهید تا سرپوش از بدنه اپیلاتور آزاد شود، این کار بسیار شبیه به کاری است که با تیغه ریش تراش انجام می‌دهید و سر آن را عوض می‌کنید. سرپوش را در یک دست نگه دارید و دکمه‌ها را با دست دیگرتان فشار دهید. سر باید از بدنه آزاد شود. در این مرحله می‌توانید از دستکش‌های لاستیکی استفاده کنید. در حین تمیز کردن سر اپیلاسیون، برای جلوگیری از برش یا خراش می‌توانید از موچین استفاده کنید.

مرحله سوم: از برس پاک کننده یا مسواک نرم برای پاک کردن موها استفاده کنید

برخی از اپیلاتورها با یک برس کوچک همراه هستند که دارای موی های بلند و انعطاف پذیر است. این برس برای از بین بردن موها از سرپوش و بدنه اپیلاتور بسیار مناسب است. اگر اپیلاتور شما با این نوع قلم مواج همراه باشد، می‌توانید از آن برای تمیز کردن شیارهای سرپوش استفاده کنید و تمام اطراف موچین را تمیز کنید. در گوشه و کنار اکثر موچین‌های اپیلاتور، مو جمع میشود بنابراین باید هنگام تمیز کردن سرپوش دقت بیشتری داشته باشید. اگر اپیلاتور شما شامل برس تمیز کننده نباشد، می‌توانید این کار را با یک مسواک نرم انجام دهید. بهتر است یک مسواک جدید و تمیز را انتخاب کنید که فقط برای تمیز کردن اپیلاتور استفاده شود. مسواک را به آرامی روی موچین و سرپوش اپیلاتور بکشید و سپس آن را به آرامی بر روی بخشی از اپیلاتور ضربه بزنید که سرپوش به بدنه متصل می‌شود.

تمیز کردن اپیلاتور

مرحله چهارم: برای حذف موهای سفت و سخت از هوای فشرده استفاده کنید

معمولا استفاده از یک برس پاک کننده یا یک مسواک نرم، تمیز کردن سر اپیلاتور را آسان می‌کند، اما بسته به مدل اپیلاتور، ممکن است هنوز برخی موها در اطراف موچین پیچیده شده یا بین آنها گیر کرده باشد. در این شرایط می‌توانید از قوطی هوای فشرده استفاده کنید. شما معمولا می‌توانید این قوطی را از فروشگاه‌های محلی خریداری کنید. از شلنگ متصل آن استفاده کنید تا هوا را بین موچین‌های سرپوش هدایت کنید و موهای گیر کرده را حذف کنید. هوای فشرده همچنین می‌تواند در برداشتن موهای زیر سرپوش هم مفید باشد. هوای فشرده همچنین می‌تواند سلول‌های مرده پوستی را حذف کند، سلول‌هایی که با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شود، بنابراین می‌تواند یک لایه محافظتی اضافی برای رهایی از باکتری‌های اپیلاتور فراهم کند.

مرحله پنجم: سر اپیلاتور را بشویید

هنگامی که مطمئن شدید تمام موهای سرپوش اپیلاتور حذف شده است، باید سرپوش اپیلاتور را پاک کنید تا سلول‌های مرده پوست و باکتری‌های باقی مانده از بین بروند زیرا این باکتری‌ها می‌توانند به سرعت اپیلاتور را از بین ببرند. مجددا قبل از اینکه برای شستن سر اپیلاتور از تمیزکننده یا صابون استفاده کنید، توصیه‌های سازنده اپیلاتور را در مورد تمیز کردن اپیلاتور مورد توجه قرار دهید. معمولا برای تمیز کردن اکثر اپیلاتورها از آب گرم و آب جاری استفاده می‌شود و به هیچ صابون یا مواد شوینده‌ای نیاز نیست. اکثر اپیلاتورها از این جهت امن هستند و مشکلی برای کاربر و سرپوش اپیلاتور ایجاد نمی‌کنند. برای این کار کافی است سرپوش اپیلاتور را به مدت چند دقیقه زیر آب بگیرید تا تمام موها از سرپوش و موچین آن حذف شود. اطمینان حاصل کنید که به سرپوش تلنگر وارد میشود و همچنین اجازه دهید آب زیر سرپوش را نیز بشوید. این مرحله، بخشی مهمی است که اغلب افراد آن را فراموش می‌کنند، اما می‌تواند باکتری‌ها، موها و سلول‌های مرده پوست را از سرپوش اپیلاتور حذف کند.

تمیز کردن اپیلاتور

مرحله ششم: سرپوش را ضدعفونی کنید

اکنون که متوجه شدید چگونه با حذف کردن مو و شستن اپیلاتور، می‌توانید سرپوش اپیلاتور را تمیز کنید، وقت آن رسیده است که سرپوش را پاکسازی کنید تا باکتری‌ها خنثی شوند و از رشد باکتری‌ها جلوگیری شود. دو روش خوب برای پاکسازی سرپوش اپیلاتور وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

۱. یک یا دو قطره از صابون ضد باکتری را در یک کاسه آب بریزید، دقت داشته باشید که عمق آب به اندازه‌ای باشد که سرپوش اپیلاتور را بپوشاند. اجازه دهید سرپوش به مدت دو یا سه دقیقه در آب بماند و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.

۲. از یک پنبه آغشته به الکل استفاده کنید، الکل می‌تواند باکتری‌های موجود در روی سرپوش اپیلاتور را از بین ببرد. توپ پنبه را با دقت بر روی موچین و سرپوش بگذارید تا تمام باکتری‌های باقی مانده را از بین ببرد و سرپوش را پاکسازی کند.

برخی از اپیلاتورها با یک سیستم ضد عفونی کننده ارائه می‌شوند که می‌توانید از آن برای کشتن باکتری‌ها استفاده کنید. اگر اپیلاتور شما مجهز به این سیستم می‌باشد، می‌توانید از این سیستم با توجه به دستورالعمل‌های تولید کننده استفاده کنید.

مرحله هفتم: اجازه دهید سر اپیلاتور خشک شود

مهم است که اپیلاتور بعد از شستشو و ضدعفونی کردن به طور کامل خشک شود. اگر مدت زمانی را به خشک شدن سر اپیلاتور اختصاص ندهید، ممکن است موچین‌های اپیلاتور زنگ بزنند که این می‌تواند ایمنی دستگاه را تهدید کند. یک اپیلاتور مرطوب فضا را برای تشکیل باکتری‌ها مهیا می کند. برای خشک کردن اپیلاتور از پارچه یا حوله استفاده نکنید زیرا موچین‌ها به آن گیر می‌کنند. در عوض، اجازه دهید اپیلاتور خودش خشک شود. اکثر اپیلاتورها به چند ساعت زمان نیاز دارند تا کاملا خشک شوند، اما بهتر است حداقل یک یا دو روز صبر کنید تا رطوبت، کاملا از موچین‌ها تبخیر شود.

تمیز کردن اپیلاتور

مرحله هشتم: برای جلوگیری از باکتری، اپیلاتور را به طور مناسب نگهداری کنید

اکثر اپیلاتورها با یک واحد ذخیره سازی ارائه می‌شوند که در صورت عدم استفاده از اپیلاتور می‌تواند اپیلاتور را از گرد و غبارها، میکروب‌ها و باکتری‌ها دور نگه دارد. این واحدهای ذخیره سازی می‌تواند با کیسه‌ها، قلاب‌ها یا دستگاه‌های ذخیره سازی مناسب همراه باشند. اگر اپیلاتور شما با یک واحد ذخیره سازی همراه نباشد، می‌توانید آن را در یک حوله پاک و خشک نگه دارید تا اطمینان حاصل شود که دستگاه از سینک، توالت و مکان‌های سرشار از آب و باکتری‌ها در امان است. اگر اپیلاتور شما با یک واحد ذخیره سازی همراه باشد، حتما از آن استفاده کنید! این واحدها نه تنها یک راه مناسب برای حفظ اپیلاتور هستند، بلکه می‌توانند آن را در برابر میکروب‌ها امن نگه دارند. اطمینان حاصل کنید که اپیلاتور خشک است، بعد آن را در جای خود قرار دهید. همچنین باید به طور منظم کیف اپیلاتور را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که مکان تمیز و امنی برای جاسازی دستگاه است.

مرحله نهم: در صورت نیاز سرپوش اپیلاتور را عوض کنید

هر زمان که متوجه شدید نمی‌توانید سرپوش اپیلاتور را به درستی تمیز کنید و یا سرپوش آن فرسوده، زنگ زده و یا آسیب دیده است بهتر است آن را تعویض کنید. قبل از تمیز کردن سرپوش اپیلاتور نگاهی به آن بیندازید و سالم بودن آن را تایید کنید. اکثر تولید کنندگان یک ضمانت نامه برای قطعات اپیلاتور ارائه می‌دهند، همچنین در بسته بندی اصلی اطلاعاتی مربوط به ضمانت‌نامه و تعویض قطعات موجود است. اگر نمی‌توانید این اطلاعات را پیدا کنید، وب سایت سازنده را بررسی کنید.

تمیز کردن اپیلاتور

نتیجه گیری: نحوه پاک کردن اپیلاتور
تمیز کردن اپیلاتور مشکل نیست، اما باید بعد از استفاده از دستگاه، آن را درست تمیز کنید. اگر تکنیک‌های تمیز کردن و خشک کردن اپیلاتور را عملی نکنید، خطر آسیب رساندن به اپیلاتور یا آسیب رساندن به پوست افزایش می‌یابد.

اپیلاتورها به تمیزکاری کامل نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که از موها و باکتری‌ها آزاد هستند و استفاده از آنها باعث عفونت نمی‌شود. از یک برس تمیز کننده برای حذف موهای سرپوش اپیلاتور استفاده کنید، سپس قبل از ذخیره سازی، سرپوش اپیلاتور را شستشو دهید، ضدعفونی کنید و آن را کاملا خشک کنید.

امیدواریم که این مطلب به عنوان یک منبع مفید به شما یادآوری کند که تمیز کردن اپیلاتور برای حفظ عملکرد و ایمنی دستگاه لازم است و دوام آن را در سالهای آینده تضمین میکند.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد