نکات و ترفندهایی درباره سامسونگ Gear 360

0 833

عکاسی ۳۶۰ درجه یکی از زیر شاخه‌های عکاسی صنعتی است که به وسیله آن می‌توانید یک مکان، شی و یا کالا را کاملا مشاهده کنید. در قرن ۱۹ برای اولین بار عکاسی پانوراما اختراع شد که شباهت زیادی با عکاسی ۳۶۰ درجه داشت اما در واقع شبیه این نوع عکاسی نبود. دوربین‌های ۳۶۰ درجه قادر به گرفتن تصاویر و ویدئو در تمام جهات هستند و به شما این امکان را می‌دهند که سریع و راحت عکس بگیرید. آنها بر خلاف چیزهایی هستند که تاکنون در دسترس بوده‌اند. بوسیله این دوربین‌ها می‌توانید یک مکان، شی و یا کالا را کاملا مشاهده کنید. دوربین سامسونگ Gear 360 در انقلاب دوربین‌های ۳۶۰ درجه پیشرو می‌باشد. این دستگاه کمی بزرگتر از یک توپ گلف است و می‌تواند ویدیو را با رزولوشن تقریبا ۴K ضبط کند. همچنین می‌تواند عکس‌های ۳۰ مگاپیکسلی بگیرد که از بسیاری از دوربین‌های مصرفی دیگر بهتر است. این دستگاه همچنین یک راه مقرون به صرفه برای عکاسان مبتدی است که می‌خواهند بصورت حرفه‌ای عکاسی را شروع کنند. برنامه Samsung Gear 360 این امکان را به شما می‌دهد که نما را با چند ضربه تنظیم کنید و حالت‌های متنوعی را انتخاب نمایید. این دوربین از دو حالت Single و Dual بهره می‌برد. در حالت Single رزولوشن عکس برداری ۳۰۷۵×۱۷۲۸ پیکسل و در حالت Dual مقدار ۷۷۷۶×۳۸۸۸ دارد.

هنگامی که فیلم‌ها یا عکس‌های فوری را با دوربین ضبط می‌کنید، می‌توانید آنها را در فیس بوک، یوتیوب و سایر شبکه‌های اجتماعی آپلود کنید و بیننده‌ها می‌توانند از محیط اطراف خود لذت ببرند. حتی بهتر از این، فیلم‌ها با هدست‌های واقعیت مجازی مانند Gear VR سامسونگ هم سازگار هستند. با استفاده از یکی از اینها، فرد می‌تواند ویدیوی ضبط شده یا ویدئوی در حال ضبط را تماشا کند.

سه پایه بهتری بگیرید

Gear 360 با یک پیوست سه پایه کوچک ارائه می‌شود که می‌تواند برای گرفتن عکس‌های کوچک مناسب باشد اما اگر در حال برنامه ریزی برای فیلمبرداری یا گرفتن تصاویر در شرایطی هستید که سطح مناسب را ندارد این می‌تواند مشکل ساز باشد. با توجه به این که دوربین، برای گرفتن یک تصویر ۳۶۰ درجه‌ای است، شما باید از سه پایه استفاده کنید، بنابراین هنگام عکس گرفتن دوربین را نگه ندارید.

در یک سطح پایه، شما باید برای دستگاه خود یک Monopod بهتری خریداری کنید. در بعضی موارد، شما می‌توانید موناپدی را پیدا کنید که به عنوان سه پایه برای Gear 360 و به عنوان موناپد برای گرفتن عکس‌های سلفی در گوشی عمل کند. در موقعیت‌هایی مانند سفر، سه پایه دو منظوره مطمئنا مفید خواهد بود. سه پایه‌ای را انتخاب کنید که ارتفاع آن قابل تنظیم و به اندازه کافی جمع و جور باشد تا در اطراف بچرخد.

سامسونگ Gear 360

وسایل ماجراجویانه بگیرید

این نوع دوربین هنوز کاملا جدید است، بنابراین مردم هنوز در حال کشف کردن هستند تا بفهمند چگونه می‌توانند از آن بهترین استفاده را ببرند. از امتحان کردن چیزهای جدید نترسید، هنگامی که بر موناپاد تسلط دارید، چرا چیزی مانند GorillaPod را امتحان نکنید؟ این سه پایه به طور خاص طراحی شده است تا بتواند در اطراف یک درخت، پانوراما و غیره قرار داده شود و چشم انداز منحصر به فردی برای عکس‌ها و ویدیوها ارائه دهد. به عنوان مثال، شما می‌توانید دوربین را به یک شاخه درخت پیوست کنید تا یک تصویر پرتره از پیک نیک خانوادگی خود دریافت کنید.

از Delay استفاده کنید

Delay یکی از ویژگی‌های ذاتی Gear 360 است. اگر از Delay استفاده نمی‌کنید، ابتدا ویدیوی گوشی خود را نگه دارید و سعی کنید فیلمبرداری را شروع کنید. با Delay، می‌توانید دوربین را تنظیم کنید، مطمئن شوید که همه چیز کامل است بعد ضبط را شروع کنید. قبل از شروع ضبط، گوشی خود را خاموش کنید. این باعث می‌شود کل تصویر کمی واقع گرایانه‌تر شود و محصول نهایی یک تصویر بسیار جذاب می‌شود. این دوربین به گونه‌ای ساخته شده است که تمامی اتفاق‌های اطرافتان را ثبت کند و شکل کروی و دوربین‌ Dual آن، این کار را آسان می‌کند.

سامسونگ Gear 360

دوربین را بالای سر خود نگه دارید

نگه داشتن دوربین در بالای سر، یکی از نکاتی است که رعایت آن بسیار مهم است. دوربین Gear 360، همیشه اطراف خود را ضبط می‌کند. اگر دوربین را در مقابل چهره خود نگه دارید، (به همان اندازه که در دوربین‌های دیگر نگه می‌دارید)، نیمی از ویدیوها یک نگاه نزدیک و شخصی به سمت چهره شما خواهد بود.

هنگام ضبط ویدئو بهتر است که دوربین را روی سر خود نگه دارید، مگر اینکه از سه پایه استفاده کنید و دوربین را از فاصله دور کنترل کنید. برای خاص کردن محتویات به لنزهای مخصوصی نیاز ندارید. از بین پنج حالت نما در برنامه Samsung Gear 360 یکی را انتخاب کنید تا ویدئو یا عکستان به یک شاهکار حیرت‌انگیز تبدیل شود.

لحظاتتان را به صورت زنده با خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارید

این لحظه می‌تواند یک لحظه خاص باشد یا لحظه‌ای از زندگی روزمره شما باشد. راه‌اندازی آن ساده است: (۲۰۱۷) Gear 360 را با تلفن هوشمند یا رایانه‌ خود جفت‌ کنید، پلتفرم مورد نظرتان را برای پخش زنده انتخاب کنید و لحظات خود را به نمایش بگذارید.

دست خود را ثابت نگه دارید

در حالت ضبط کردن فیلم یا عکس، دست‌های خود را تا حد امکان پایدار نگه دارید، این نکته بسیار مهم است، به ویژه اگر برای مشاهده ویدئو از هدست VR استفاده می‌کنید. حرکت‌های کوچک اغلب بسیار واقعی‌تر از آنچه هستند، به نظر می‌رسند. اگر در یک موزه در حال قدم زدن هستید و به طور پیوسته دوربین را نگه داشته‌اید و فیلم می‌گیرید، ممکن است بعد از فیلمبرداری احساس یک سوارکاری را داشته باشید. در هنگام حرکت با دوربین سعی کنید آرام حرکت کنید و بیشتر از سه پایه استفاده کنید، در این صورت ویدیوی شما بیشتر از همیشه تماشایی خواهد شد.

سامسونگ Gear 360

یک فیلم Timelapse ایجاد کنید

فیلم‌های Timelapse اساسا تعدادی عکس هستند که با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا یک ویدیوی همگرا ایجاد کنند. برای ایجاد ویدیو ۳۶۰ درجه‌ای، روی حالت Timelapse ضربه بزنید. از آنجا، شما می‌توانید زمان بین عکس را تنظیم کنید. فاصله زمانی بین نیم ثانیه و یک دقیقه کامل است، بنابراین شما می‌توانید با گزینه‌های مختلف آزمایش کنید. زمان بندی یک خط افقی ممکن است هر لحظه با یک عکس خوب همراه باشد، اما اگر در حال تلاش برای ضبط یک timelapse در یک مهمانی هستید، ممکن است مجبور باشید هر چند ثانیه یک بار ضربه بزنید.

عکس‌های بیشتری بگیرید

مطمئنا فیلمبرداری با Gear 360 بسیار وسوسه انگیز خواهد بود، اما همیشه از خود بپرسید که آیا عکس برای این وضعیت بهتر خواهد بود یا فیلم؟ عکس‌ها فضای کمتری را اشغال می‌کنند و فورا و به راحتی در سایت‌های اجتماعی آپلود می‌شوند اما هنگامی که با این دوربین فیلمبرداری می‌کنید، ممکن است بعضی از تماشاگران برای دیدن آن دچار مشکل شوند.

به Google Street View عکس اضافه کنید

دوربین Gear 360 امکان اتصال به Google Street View را دارا می‌باشد و به کاربران اجازه می‌دهد مستقیما عکس‌های خود را ارسال کنند. فشار دادن و نگه داشتن دکمه Menu/Bluetooth برای چند لحظه موجب نمایش گزینه Google Street View می‌شود. جالب است بدانید گوگل ازعکس‌های ارسال شده کاربران در google map استفاده خواهد کرد.

برنامه را دانلود کنید

برنامه Samsung Gear 360 این امکان را به شما می‌دهد که نما را با چند ضربه تنظیم کنید و حالت‌های متنوعی را انتخاب نمایید. سپس، وقتی آماده شد، به آسانی می‌توانید محتوای ۳۶۰ را به یک قالب استاندارد ویدئویی یا عکسی تبدیل کنید و هرجا که هستید برای مخاطبین بارگذاری نمایید. برنامه طراحی شده برای این دوربین که روی گوشی همراه شما نصب می شود، ۵ حالت وجود دارد که شما می توانید با انتخاب هر کدام از آن ها، حالت های مختلف فیلم برداری یا عکس برداری منحصر بفردی داشته باشید.

افزایش حافظه سامسونگ Gear 360

پیش نمایش بهتری را انتخاب کنید

در زمان استفاده از نرم افزار Gear 360 با انتخاب دکمه سمت راست شاتر میتوان حالت نمایش را به سه حالت panoramic ،۳۶۰ درجه و حالت پیش فرض با دو دوربین تغییر داد. همچنین پیش از لمس دکمه شاتر میتوان از الگوهای حرکتی استفاده کرده یا دوربین را زوم نمود.

ظرفیت کارت حافظه را افزایش دهید

برای به اشتراک گذاشتن فیلم‌هایی که با استفاده از Gear 360 ثبت کرده‌اید، ابتدا آنها را به تلفن همراه خود انتقال دهید تا برنامه بتواند کار خود را انجام دهد. برای استفاده از این برنامه به فضای زیادی نیاز دارید و باید ظرفیت حافظه گوشی خود را حداکثر کنید. با وارد کردن کارت میکرو اس‌دی (تا ۲۵۶ گیگا بایت) فضای لازم برای ثبت همه این لحظات را بدست خواهید آورد.

فقط از یک دوربین استفاده کنید

Gear 360 از لنزهای Fisheye جلو و عقب برای گرفتن عکس‌های ۳۶۰ درجه استفاده می‌کند. شما باید از هر دو دوربین استفاده کنید تا تصاویر کاملا جذب شوند، اما می‌توانید از دوربین جلو یا عقب برای گرفتن یک عکس استفاده کنید. این دوربین که دو لنز ۱۵ مگاپیکسلی Fisheye با سنسور CMOS در دو طرف خود دارد میتواند تصاویری با کیفیت ۳۸۴۰*۱۹۲۰ را به صورت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. شما هم میتوانید از این دوربین به صورت تک لنز با زاویه ۱۸۰ درجه عکس و فیلم بگیرید و هم میتوانید از هر دو دوربین به صورت همزمان و ۳۶۰ درجه استفاده نمایید.

Gear 360 می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. می‌توانید روش‌های مختلف ضبط فیلم‌ها و عکس‌ها را آزمایش کنید و از آنچه که می‌توانید ایجاد کنید لذت ببرید. در جدول زیر یک مقایسه کوتاه در دوربین سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ خواهیم داشت:

مشخصات فنی (Gear 360 (2017 (Gear 360 (2016
اندازه ۱۰۰.۶x45.1mm ۶۰.۱x66.7mm
وزن ۱۳۰g ۱۵۲g
دیافراگم f/2.2 f/2.0
رزولوشن عکس ۱۵MP (2×8.4MP sensors) ۳۰MP (2x15MP sensors)
رزولوشن ویدیو (با دو لنز) ۴۰۹۶x2048 (24 fps) ۳۸۴۰x2160 (24 fps)
رزولوشن ویدیو (یک لنز) ۱۹۲۰x1080 (60 fps) ۲۵۶۰x1440 (24 fps)
حافظه خارجی Micro SD (up to 256GB) Micro SD (up to 200GB)
باتری ۱۱۶۰mAh ۱۳۵۰mAh
شبکه‌ی بی‌سیم ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac (2.5GHz/5GHz), Bluetooth 4.1 ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac (2.5GHz/5GHz), Bluetooth 4.1, NFC
درگاه اتصال USB-C (USB 2.0) MicroUSB (USB 2.0)

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد