آیا برای شروع کسب و کار، به دفتر کار فیزیکی نیاز دارید؟

0 1,030

وقتی ما از کسب های کوچک در حال رشد حرف می زنیم، احتمالا یک دفتر با تعداد انگشت شماری از کارمندان را تصور می کنیم که در کنار هم به فعالیت می پردازند و با جلسات طولانی باهم ارتباط برقرار می کنند. اما امروزه این تصویر اشنا اندکی تغییر کرده است و شرکت ها بدونِ فضای فیزیکی و مشترک شروع به کار می کنند. برخی از شرکت ها با این شرایط می توانند رشد کنند و توسعه یابند اما بسیاری از شرکت ها نیز در همان مراحل اولیه از رده خارج می شوند. در اینجا سوالی مطرح می شود که آیا کسب و کار شما به دفتر کار فیزیکی احتیاج دارد یا نه؟ ابتدا بیاید مزایا داشتن یک دفتر کا را بررسی کنیم:

۱- در صورتی که شما دفتر کار داشته باشید باعث می شود مشتریان اولیه شما راحت تر به شما اعتماد کنند. یک دفتر کار نشان می دهد که شما درمورد کسب و کار خود جدی تر هستید.

۲- همچین داده های اخیر نشان می دهد که تعاملات چهره به چهره در یک محیط تجاری، موفقیت بیشتری به ارمغان می آورد، چون در این میان می توان از عواملی مختلفی مثل زبان بدن و تکنینک های تعامل موثر استفاده کرد.

۳- مزایای ذهنی بسیاری وجود دارد که ما دوست داریم با همکارمان در یک محیط فیزیکی کار کنیم. مثلا ممکن است کارمندمان در محیط دفتری حواس پرتی کمتری داشته باشند و کارایی شان بیشتر شود.

اما در کنار این مزایا، عوامل دیگری وجود دارد که بر کسب و کار ما تاثیر می گذارد.
۱- در ابتدا باید برآورد کنیم هزینه خرید یا اجاره یک دفتر چقدر است؟ به عنوان یک کارفرما باید این هزینه ها را در سال محاسبه کنید و بودجه خود را در نظر داشته باشید.

۲- محل استقرار دفتر نیز اهمیت دارد. با توجه نوع کسب و کاری که دارید محل مناسبی انتخاب کنید، همچنین اگر تیم کاری شما در سراسر کشور پراکنده است، این اصلا عاقلانه نیست که بخواهید شرکت فیزیکی احداث کنید.

۳- باز هم مزایای ذهنی، همانطور که این مزایا می توانند علتی برای احداث دفتر فیزیکی باشند، در مقابل می توانند آن را نقض کنند. برخی از مطالعات نشان می دهند که افراد در دورکاری بهره وری بیشتری دارند و با روحیه بهتری در خانه کار می کنند.

 

در بورسیکا بخوانید: ۱۵ نرم افزار دورکاری برای مدیریت زمان

 

حال که مزایا و معایب مکان فیزیکی برای کسب وکار را بررسی کردیم. در اینجا چند سوال مطرح می کنیم که به شما کمک می کند تا بهتر تصمیم بگیرید:
۱- چگونه می خواهید مشتری جذب کنید؟
ابتدا بررسی کنید که مشتریان هدف شما چه کسانی هستند و آیا این مشتریان بالقوه افراد محافظه کاری هستند؟ در صورت نداشتن دفتر فیزیکی، به شما اعتماد می کنند و به شما وفادار می مانند؟

۲- ویژگی ها و خصوصیات تیم کاری شما چگونه است؟
اگر تعداد افراد تیم شما انگشت شمار است و به راحتی می توانند گرد هم جمع شوند و روحیه تیمی بالایی دارند، سرمایه گذاری در یک دفتر مفید است.

۳- برای موفقیت در این کسب وکار چقدر انگیزه دارید؟
این سوال مشکلی است. اما بهتر است درباره محصولات وخدمات خود فکر کنید، اینکه چه برنامه ای برای توسعه آنها دارید؟ ایا واقعا هدفتان پیشرفت در این کسب و کار است. اگر در بیزینس خود جدی نیستید بهتر است دفتری تهیه نکنید.

۴- چقدر سرمایه اولیه و درآمد دارید؟
شما باید از همان ابتدا کسب و کار خود هزینه هایی پرداخت کنید، میزان هزینه ها و درآمدهای خود را بررسی کنید و به صورت واقع بینانه تصمیم بگیرید. شاید در ابتدا دفتری ارزانتر انتخاب کنید.

۵- چه چیزی می خواهید؟
این مهم ترین سوالی است که باید پاسخ دهید؛چه چیزی راترجیح می دهید کار در خانه یا دفتر؟ ایا فکر می کنید در یک دفتر شادتر هستید؟ شما برند و کسب و کار خود را بهتر می شناسید پس بهتر است به غرایز خود اعتماد کنید.

امیدوارم با بررسی این معایب و مزایا و سوالات، بتوانید به تصمیم نهایی مناسبی برسید. اگر هنوز مطمئن نیستید و یا نمی توانید به درستی تصمیم بگیرید، کسب و کار خود را بدون دفتر فیزیکی شروع کنید و به مرور و با بررسی عوامل مختلف تصمیم بگیرید که می خواهید به این صورت ادامه دهید یا بهتر است دفتر کار تهیه کنید، کسب و کارهای زیادی وجود دارد که بدون دفتر کار فیزیکی شروع کرده اند. یک مسیر را انتخاب کنید و در صورت لزوم آن را تغییر دهید.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد