ورزش برای رفع گودی زیر چشم

0 5,331

همه دوست دارند پوست شفاف و براقی داشته باشند؛ اما با افزایش سن و قرار گرفتن در شرایط محیطی و عواملی مانند وراثت، مشکلاتی مانند چین‌وچروک و گودی و سیاهی زیر چشم در صورت ظاهر می‌شود؛ علاوه بر این افزایش روزافزون وسایل آرایشی غیر استاندارد در بازار نیز می‌تواند این مشکلات را تقویت کرده و به‌مرور گودی و سیاهی زیر چشمتان را بیشتر نماید. شما می‌توانید با تغییر سبک زندگی و انجام چند حرکت ورزشی به‌صورت روزانه و منظم، گودی زیر چشمتان را درمان کنید. در این مطلب چند ورزش برای رفع گودی زیر چشم به شما آموزش می‌دهیم.

گودی زیر چشم

گودی و سیاهی زیر چشم به علت‌های مختلفی ظاهر شده و پوست زیر چشمتان را تیره‌تر می‌کند؛ این مشکل از نظر سلامتی برای شما تهدیدی ندارد؛ با این حال می‌تواند بر روی زیبایی چهره شما تأثیر منفی بگذارد. فرایند پیری ممکن است گودی زیر چشم را تهدید کند؛ با این حال بسیار از افراد در سنین جوان‌تر به این گودی و سیاهی زیر چشم دچار می‌شوند که می‌توان آن را درمان کرد.

عوامل ایجاد گودی زیر چشم

گودی و سیاهی زیر چشم اصولاً در همه چهره‌ها یافت می‌شود. گودی زیر چشم ممکن است نشانه کمبود خواب، استرس یا بیماری باشد؛ التهاب، قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض نور فرابنفش، پیری پوست، وراثت، گریه، شیوه زندگی نادرست، رژیم غذایی و گردش خون ضعیف می‌تواند از عوامل دیگری باشد که منجر به گودی زیر چشم می‌شود. ورزش یک روش طبیعی برای کاهش و رفع گودی و سیاهی ریز چشم است؛ این کار باعث تحریک جریان خون در زیر پوست می‌شود و عضلات را به جنب‌وجوش درمی‌آورد. در صورتی که از حرکات ورزشی منظم استفاده کنید؛ به‌مرور گودی زیر چشم شما کمتر خواهد شد. با ما همراه باشید تا با چند ورزش برای رفع گودی زیر چشم آشنا شوید.

درمان گودی زیر چشم

روش‌های درمانی متعددی برای از بین بردن گودی و سیاهی زیر چشم وجود دارد؛ این روش‌ها شامل درمان‌های دارویی، محصولات آرایشی، تکنیک‌های درمانی مدرن مانند لیزر و لایه برداری شیمیایی است. تمرینات ورزشی صورت و یوگای صورت که روزانه انجام می‌شود؛ نیز می‌تواند به از بین بردن گودی زیر چشم شما کمک کند.

ورزش برای رفع گودی زیر چشم

ورزش یک روش طبیعی برای کاهش و از بین بردن گودی و سیاهی زیر چشم است؛ علاوه بر این، این حرکات ورزشی می‌تواند به درخشش پوست شما کمک کند؛ گردش خون در زیر پوست را بیشتر کرده و باعث تحریک عضلات زیر چشم شود. بنابراین بهتر است ورزش‌های زیر را به‌صورت روزانه و مرتب انجام دهید و صبور باشید.

زیر چشم را با حرکت انگشت ماساژ دهید

اولین تمرین برای از بین بردن گودی زیر چشم، یک تمرین ساده است که با استفاده از نوک انگشتان انجام می‌شود؛ در این تمرین شما با نوک انگشتتان زیر چشم را ماساژ می‌دهید؛ این کار را به آرامی انجام دهید و سعی نکنید با فشار آن را ملتهب کنید، این تمرین می‌تواند گردش خون زیر چشم را بیشتر کند. انجام این ماساژ روزانه به‌مرور باعث از بین بردن سیاهی و گودی زیر چشم شما می‌شود.

ابروهایتان را به بالا بکشید

برای این تمرین صورت خود را در حالت ریلکس قرار دهید؛ چشمان خود را ببندید و آرام باشید. سپس به آرامی چشمانتان را باز کنید؛ زمانی که در حال باز کردن چشمانتان هستید؛ دستتان را روی ابرو قرار داده و مقداری به بالا بکشید. چند ثانیه نگه دارید و سپس استراحت کنید و چشمانتان را ببندید. این کار را ۱۰ تا ۱۲ بار تکرار کنید. این ورزش به درمان منطقه آسیب دیده ریز چشمتان کمک می‌کند و علاوه بر از بین بردن گودی زیر چشم، مانع از ایجاد چین چروک خواهد شد.

چشمانتان را بچرخانید

می‌توانید این تمرین را تنها با حرکات چشم انجام دهید. چشمانتان را ببندید و سپس مردمکتان را به سمت بالا ببرید و آن را به سمت راست برده و به‌صورت حرکت دایره‌ای شکل دوباره به بالا برسانید. آن را ده بار تکرار کنید. این کار یک تمرین خوب و ساده برای تقویت و آرامش عضلات زیر چشم است و به از بین بردن سیاهی و گودی زیر چشم کمک می‌کند. در تمرین مشابه می‌توانید با چشمان بسته مردک چشم را از بالا به سمت پایین با حرکت بسیار آهسته تکان دهید؛ سپس چشمانتان را باز کنید و این تمرین را ده بار تکرار نمایید. این کار به ریلکس کردن عضلات زیر چشم و از بین بردن گودی زیر چشم کمک خواهد کرد.

چشمک بزنید

این یک تمرین چشمک زدن ساده است؛ به رو به رو نگاه کنید و به مدت سی ثانیه چشمک بزنید. این کار را ۳ تا ۴ بار تکرار نمایید؛ این تمرین را در هر نوبت بیش از ۳۰ ثانیه انجام ندهید. این تمرین می‌تواند به گردش خون زیر چشم‌ها کمک کرده و باعث کاهش گودی زیر چشمتان شود.

سرتان را حرکت دهید

برای انجام این تمرین بر روی تخت دراز بکشید؛ پاهایتان را به حالت ریلکس روی زمین قرار دهید. سرتان از تخت آویزان باشد. حال سرتان را به آرامی بالا بگیرید و چانه خود را به سینه تان بچسبانید؛ ده ثانیه در این حالت بمانید و سپس سر خود را شل کنید. این کار را ۵ بار تکرار نمایید.

به نوک بینی نگاه کنید

آرام بنشینید و آرام نفس بکشید؛ حال سعی کنید با دو چشمتان بینی‌تان را نگاه کنید و تا ۵ بشمارید؛ سپس چشمتان را ببندید و استراحت کنید. این کار را ۵ بار تکرار نمایید. این عمل باعث تسکین و کاهش استرس عضلات زیر چشم شما می‌شود.

با کف دست تمرین کنید

این یک تمرین عالی کف دست است و به شما کمک می‌کند تا گودی و سیاهی زیر چشمتان را درمان کنید؛ شما می‌توانید درحالی‌که روی صندلی نشسته‌اید؛ این تمرین‌ها را انجام دهید. برای انجام این تمرین چشم راست را با کف دست راست و چشم چپ تان را با کف دست چپ بپوشانید؛ سپس به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه با چشمتان به کف دست خود توجه کنید؛ کف دست خود را بردارید. حداقل ۱۰ دقیقه این روند را به آرامی تکرار کنید. این تمرین گودی زیر چشم را از بین می‌برد.

با چانه تمرین کنید

برای این کار دو انگشت اشاره را در زیر چشم قرار داده و اندکی فشار دهید. در این وضعیت دهانتان را باز کرده و سپس در این حالت سعی کنید که با لب بالایتان لبخند بزنید. چند ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس این حرکت را بعد از استراحت تکرار کنید.

کلام آخر…

به خاطر داشته باشید این تمرینات برای از بین بردن گودی و سیاهی زیر چشم، نتایج معجزه آسایی ندارند و شما باید برای انجام آن صبر و بردباری داشته و بعد از مدتی نتایج آن را مشاهده کنید. در صورتی که در کنار این تمرین‌ها از یک سبک زندگی مناسب پیروی کنید؛ مثلاً غذایی سالم و رژیمی بخورید؛ آب به میزان کافی بنوشید و استراحت و خواب کافی داشته باشید؛ احتمال موفقیت درمان بسیار بیشتر شده و خیلی سریع‌تر از شر گودی زیر چشم خلاص می‌شوید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد