ویژگی‌های یک جارو برقی‌ کاربردی و مفید

0 1,300

در سال‌های اخیر پیشرفت های بسیار مهمی در تکنولوژی جارو برقی صورت گرفته است. اگر هنوز هم در حال استفاده از جارو برقی های قدیمی هستید، ارتقا را درنظر بگیرید. امروزه جارو برقی ها می توانند با قدرت زیاد گرد و غبار را پاک کنند و پرزها را از روی فرش جمع کنند. بیایید چند ویژگی کاربردی و مفید جارو برقی های امروزی را بررسی کنیم.

سیم برق قابل تنظیم:

شاید این نوآوری کوچک باشد اما مهم است. سعی کنید در انتخاب جارو برقی دقت کنید و نوعی از آن را انتخاب کنید که طول سیم آن چند متر باشد. به این ترتیب شما قادر خواهید بود تمام قسمت سالن و اتاق خواب را بدون نیاز به تغییر پریز جارو کنید.

توان موتور:

توان موتور یا قدرت جاروبرقی با واحد وات مشخص می شود. هرچقدر قدرت موتور بیشتر باشد جارو برقی قویتر و کار آمدتر است. امروزه جاروبرقی هایی طراحی شده است که تا ۲۵۰۰ وات هم کار می کنند.

مکش:

هرچقدر قدرت مکش یک جارو برقی بیشتر باشد، قدرت تمیز کردن آن هم بیشتر است. البته معمولاٌ این قدرت قابل تنظیم بوده (روی خود دستگاه وجود دارد) و برای سطوح مختلف، متفاوت است.

بدون کیسه:

تکنولوژی Bagless در حالی که از لحاظ وزن ممکن است سبک باشد، اما مدل های جدیدی طراحی شده است که قدرت مکش جارو برقی را افزایش داده اند. جاروهای بدون کیسه برای نگهداری گرد و خاک و زباله فاقد هرگونه کیسه و پاکتی هستند و هر چه توسط موتور مکیده می‌شود در مخزنی پلاستیکی (عموما شفاف) جمع می‌شود. با پیشرفتی که در این گروه از جارو برقی ها انجام‌شده است، گرد و خاک در این مخازن به‌صورت فشرده جمع می‌ شوند و راندمان دستگاه از این نظر بسیار بالا می رود. این گروه از جاروبرقی‌ ها در مقایسه با هم‌ رده‌هایشان در گروه کیسه‌ای‌ ها کوچک‌ تر هستند.
اعتراف می کنیم که ایده جارو برقی بدون کیسه جذاب است. بدون اینکه هیچ کیسه ای برای جارو برقی بخرید این مدل ها ارزان تر عمل می کنند. خوب، این مفهوم کمی فریبنده است. در یک خلاء استاندارد (وسایلی که سیستم های فیلتراسیون خاصی ندارند) کیسه مانند فیلتر است، در نتیجه هوای خالی از طریق کیسه به داخل اتاق عبور می کند و پشت دستگاه پر از گرد و غبار خواهد شد.

وزن:

برای جارو کشیدن باید جارو برقی را در حین کار جا به جا کنید یا بلند کنید، بنابر این لازم است جاروهایی را انتخاب کنید که از لحاظ وزنی سبک باشند تا به مرور دست، کمر و سایر اعضای بدنتان آسیب نبیند. بعضی از جاروبرقی ها بسیار سنگین هستند، بنابراین قبل از خرید جاروبرقی حتماٌ میزان سنگینی بدنه و دسته آن را کنترل کنید.

میزان صدا:

میزان صدای جاروبرقی را با واحد دسیبل مشخص می کنند. اگرچه میزان این صدا با قدرت موتور رابطه دارد، اما امروزه جارو برقی هایی طراحی شده است که در عین اینکه مکش و قدرت بالایی دارند، صدای کمتری هم دارند.

چند‌کاره بودن:

جاروبرقی‌‌ هایی را انتخاب کنید که برای جاروکشیدن کناره ها، مبلمان و پرده‌ها ابزارهای جانبی مناسبی داشته باشند. به این ترتیب راحت‌ تر می‌ توانید تمام گوشه و کناره های خانه را جارو کنید.

 

برترین‌های جاروبرقی در مدل‌ها و برندهای متنوع

خرید جاروبرقی از فروشگاه اینترنتی بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد