ویژگی‌های دوربین امنیتی خانگی

0 590

دوربین مداربسته به کلیه دوربین هایی اطلاق می گردد که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال می کنند. این دوربین ها انواع مختلفی دارند و برای نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر می خواهید در خانه خود احساس امنیت کنید، دوربین های امنیتی خانگی راه مقرون به صرفه‌ای هستند. با استفاده از دوربین های امنیتی هوشمند، هنگامی که دور از خانه هستید از مزایای هشدارهای فوری بهره مند می شوید و می توانید سریعتر با پلیس تماس بگیرید. اگر می‌خواهید این اقدام فوق‌العاده را برای محافظت از خانه خود انجام دهید، بهتر است راهنمای زیر را مطالعه کنید:

میدان دید

میدان دید دوربین تعیین خواهد کرد که چه مقدار از فضا را ببینید. به طور کلی دوربین های گلوله ای میدان دید کمی دارند و فقط می توانند محیط مستقیم را نشان دهند، در حالی که دوربین های گنبدی طیف گسترده تری دارند. اگر می خواهید فضای بیشتری از حیاط جلویی و خانه خود را ببینید، به دوربینی نیاز دارید که طیف گسترده ای از دید را شامل شود. همچنین می توانید دوربین های کوچکتر بیشتری خریداری کنید و در اطراف خانه پخش کنید.

اتصال

عاملی که باعث می شود دوربین های امنیتی هوشمند بسیار محبوب باشند، امکان اتصال آنها می باشد. حتی زمانی که خارج از خانه هستید دوربین های امنیتی خانگی با قابلیت اتصال قوی به Wi-Fi خانگی، به برنامه گوشی های هوشمند و دوربین های دیگر متصل می شوند. زمانی که به دوربین های بیشتری متصل می شوید می توانید از راه دور کنترل بیشتری داشته باشید و سریعتر به تهدیدات پاسخ دهید.

کیفیت ویدیو

یکی از بزرگترین عوامل تمایز در مارک ها و مدل های مختلف کیفیت ویدیو می باشد. دوربین هایی که کیفیت تصویر بالاتری را ارائه می دهند اغلب هزینه بیشتری هم دارند.
یکی دیگر از عواملی که در کیفیت ویدئو به چشم می خورد، رنگ تصویر است. بعضی از دوربین ها به رنگ سیاه و سفید هستند، در حالی که برخی مدل های گران قیمت تر رنگی هستند. رنگ برای تشخیص چهره لازم و ضروری نیست، اما احتمال شناسایی مجرم را افزایش می دهد.

هزینه

تعداد کمی از افراد حاضرند بدون در نظر گرفتن قیمت، یک دوربین امنیتی خانگی تهیه کنند. دوربین ها به طور معمول از حدود ۳۰ دلار شروع می شوند و تا بیش از ۲۵۰ دلار هم می رسند که برای دوربین های ضد آب است و طیف وسیعی از ویژگی ها را شامل می شود. اگر دوربین مورد نیاز خود را انتخاب کردید اطمینان حاصل کنید که منظره کافی را در اختیارتان قرار می دهد، سپس می توانید هزینه های خود را در مقایسه با انواع ویژگی ها به صورت جداگانه حساب کنید.

داخل یا خارج از منزل

بعضی دوربین های امنیتی عمدتا برای استفاده از داخل خانه کاربرد دارند، اما بعضی دوربین های دیگر برای خارج از منزل کاربرد دارند و در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم ساخته شده اند. قبل از اینکه خرید خود را انجام دهید، تعیین کنید چه نوع دوربینی می خواهید. اگر دوربین داخلی در خارج از منزل نصب شود، مدت زیادی دوام نمی آورد و یک هزینه اضافی خواهد داشت.

سیمی یا بی سیم

بعضی دوربین ها بی سیم هستند و با باتری کار می کنند، در مقابل بعضی دوربین های دیگر به سیم وصل می شوند. بی سیم به این معنی است که آزادی بیشتری دارید و مجبور نیستید با هر سیم مزاحم مقابله کنید، اما باید به یاد داشته باشید که همیشه باتری آن را چک کنید و در صورت خالی شدن آن را تعویض کنید. دوربین های بی سیم در صورت قطع برق به کار خود ادامه می دهند البته تا زمانی که باتری آن ها هنوز کار می کند. بنابراین اکثر افراد دوربین بی سیم را به دلیل راحتی آن ترجیح می دهند.

ذخیره‌سازی ویدئو

هر ویدیویی که در دوربین امنیتی ضبط می شود باید در جایی ذخیره شود. اگر فیلم ضبط شده کیفیت بیشتری داشته باشد ممکن است فضای بیشتری را ذخیره کند. بعضی از دوربین های امنیتی فیلم های ضبط شده را در کارت های حافظه ذخیره می کنند، باید به یاد داشته باشید که ویدیوهای قدیمی را حذف کنید یا کارت های حافظه را با امکانات جدید جایگزین کنید.
بعضی دوربین ها شامل دیسک های سخت هستند و می توانید آن ها در هارد دیسک کامپیوتر خود ذخیره کنید. این باعث می شود همه چیز راحت باشد و نگران پر شدن دیسک نباشید.

گزینه‌ای برای ضبط صدا

بعضی از فیلم های امنیتی صدا را ضبط نمی کنند، بنابراین اگر می خواهید فیلم هایتان صدا داشته باشند باید به دنبال یک دوربین امنیتی باشید که صدا را ضبط می کند.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد