ویژگی‌های مورد‌نظر در خرید سشوار چیست؟

0 1,678

سشوار یک وسیله الکترومکانیکی است که برای سرعت بخشیدن به تبخیر ذرات آب و خشک کردن مو طراحی شده است. با استفاده از شتاب و کنترل پیوندهای هیدروژنی، سشوارها می توانند شکل و حالت مو را کنترل کنند. سشوار در حالی که دما و جریان هوا را تنظیم می کند، موها را به سرعت خشک می کند. برای اینکه کمتر به آرایشگاه بروید بهتر است یک سشوار خوب و با کیفیت تهیه کنید:

ویژگی‌های مورد نظر در خرید سشوار چیست؟

قابلیت انعطاف‌پذیری، اندازه و وزن

بهتر است هنگام خرید سشوار به وزن آن توجه داشته باشید. سشوارهای حرفه ای خیلی سبک هستند و با جریان مستقیم کار می کنند. اگر موهایتان بلند است و برای خشک کردن آن باید مدت زمان زیادی سشوار را در دست بگیرید از سشوارهای کم وزن استفاده کنید.

سوئیچ‌ها

سوئیچ ها باید در دسترس باشند و بتوان راحت از آن ها استفاده کرد. سوئیچ های کشویی در دسته قرار می گیرند و به سختی می توان از آن ها استفاده کرد مگر اینکه سفت و سخت نباشند. سوئیچ های سوپاپ انگشتی نیاز به فشار دادن دکمه های بالایی دارند. آنها می توانند به راحتی استفاده شوند اما ممکن است به صورت تصادفی فعال شوند.

تنظیم چندگانه گرما و هوا

تنظیمات جداگانه سرعتِ گرما و هوا به فرد کنترل بیشتری می دهند. بالاترین دمای سشوار برای خشک کردن موها می باشد، در حالی که تنظیمات پایین تر برای حالت دادن موها مناسب است.

تنظیم دمای سرد

هوا را خنک می کند و برای تثبیت مو یا خنک کردن آن کاربرد دارد.

قلاب

ایده خوبی است که سشوار بر روی دیوار و دور از سطوح مرطوب کننده حمام آویزان شود.

کنسانتره

کنسانتره جریان هوا را تسریع می کند و آن را به جایی که می خواهید می برد. این ویژگی برای خشک کردن موضعی و حالت دادن مو طراحی شده است.

اشعه ماوراء بنفش

اشعه ماوراء بنفش طوری طراحی شده است که با پخش کردن جریان هوا از سوختن موهای زبر جلوگیری می کند و از طرف دیگر با هدایت گرما به سمت ریشه ها حجم مو را اضافه می کند.

موتور

توربو جریان هوا را در سشوار تقویت می کند و این امکان را فراهم می کند که سرعت خشک شدن مو افزایش پیدا کند. موتور سشوار‌های خانگی اصطلاحا موتور DC و موتور سشوار‌های حرفه‌ای اصطلاحا موتور AC است که بیشتر به کار آرایشگاه‌ها می‌آید.

امروزه اکثر سشوارها از یک سوئیچ ایمنی ساخته شده اند که اگر مو خشک شود به طور خودکار باعث کاهش قدرت می شوند. سشوارهای قدیمی تر ممکن است این ویژگی ایمنی را نداشته باشند.

چون سشوار یک وسیله برقی است بنابراین باید نکات ایمنی را رعایت کنیم:

– اطمینان حاصل کنید که سشوار خوب کار می کند.
– اگر سیم برق آسیب دیده باشد از سیم برق استفاده نکنید.
– در صورت امکان در مناطق مرطوب از سشوار استفاده نکنید.
– اگر سشوار با آب برخورد کرد، آن را خاموش کنید و بلافاصله آن را از برق جدا کنید.
– هنگام جدا کردن سشوار ابتدا دکمه خاموش را بزنید سپس آن را از پریز بکشید.
– اطمینان حاصل کنید که سیم برق در دسترس کودک نیست.

 

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد