۱۵ عامل برتری اپل نسبت به اندروید

0 991

همیشه و در همه محافل، کاربران اندروید و iOS در حال بحث و گفت و گو در مورد ویژگی های این دو سیستم عامل هستند، و هریک از ویژگی های مثبت سیستم عامل مورد استفاده شان سخن می گوید.هر یک از این دو گروه بیانیه هاو اظهارنظر های ناراحت کننده ای در مورد طرف مقابل اظهار می کنند و هر طرف فکر می کند که راه درست را انتخاب کرده اند و سیستم عامل مقابل ناقص بوده و کارایی چندانی ندارد. با وجود این دلایل بسیار زیادی وجود دارد که مردم از میان گوشی های اندوریدی مختلف و متنوع، سراغ گوشی های آیفون می روند. دراین مطلب می خواهید دلایل محبوبیت سیستم عامل iOS و علت تمایل مردم به این گوشی ها را ذکر کنیم:

۱. جذاب بودن گوشی‌های اپل

استفاده از گوشی های اپل، پرستیژ و جذابیت خاص خودش را دارد، بسیاری از افرادی که هردو سیستم عامل را استفاده کرده اند، در صورای که بخواهند یکی از آنها را انتخاب کنند به سمت گوشی های اپل می روند. شاید رابط کاربری و طراحی اپل آنها را به سمت خود جذب کرده است. شاید ویژگی های کاربردی مانند Siri (دستیار صوتی اپل) و .. آنها را به سمت این سیستم عامل می کشاند.

۲. متنوع و خاص بودن برنامه‌های اپل

یکی از دلایل استفاده کاربران از گوشی های هوشمند، بهره بردن از برنامه های کاربردی آنها است. iOS اکثر برنامه های محبوب و و بروز دنیارا پشتیبانی می کند، اینکه بگوییم صد در صد برنامه های اپل مختص این گوشی است و برای اولین بار در iOS اجرا می شود، اغراق آمیز است، اما فروشگاه برنامه های آیفون یک کلکسیون کامل از انواع برنامه های مفید و به روز دنیا می باشد که پاسخ گوی بیشتر نیازهای کاربران است.
برای هر دو سیستم عامل برنامه های خوب و کاربردی ارائه می شود، اما بسیاری از برنامه ها و بازی ها تنها در سیستم عامل iOS بالا می آیند، برنامه های که اندروید آنها را پشتیبانی نمی کند، طراحی برنامه های مورد استفاده در آیفون بهتر و کاربرپسند تر می باشد، به طور مثال برخی از ویژگی های اسنپ چت در آیفون، بیشتر از اندورید است. میزان نظارت اپل از فروشگاه های برنامه هایش، بسیار بیشتر و حرفه ای تر است، به تازگی ۴۷٫۳۰۰ برنامه به علت طراحی بد و غیر مجاز از فروشگاه های اپل حذف شده اند.

۳. امنیت بیشتر

یکی از بزرگترین افسانه ها رایج در میان مردم، در مورد سیستم عامل iOS ، سیستم ایمنی فوق العاده آن است. به هر حال این سیستم عامل نیز مانند اندروید، ممکن است به وسیله بدافزار ها آلوده شود و امنیت آن در هنگام اتصال به وایفای به خطر بیوفتد، با این حال بسیاری از کاربران اپل فکر می کنند که این سیستم عامل امن تر می باشد.
یکی دیگر از قابلیت های جدید امنیتی در این گوشی، قابلیت فیس آیدی ( Face ID) یا همان سیستم تشخیص چهره پیشرفته می باشد. اپل با به کارگیری سنسورهای پیشرفته، این قابلیت را بسیار کاربردی و تخصصی را انجام داده است و به دلیل وجود نور مادون قرمز در شب نیز امکان تشخیص چهره وجود دارد. قابلیت تشخیص چهره ، یک سیستم همراه با پروژکتور با ۳۰ هزار نور نقطه می باشد که صورت شما را اسکن می کند سپس از شما عکس ۳ بعدی گرفته می شود و تمامی این اطلاعات به یک چیپ مخصوص فرستاده می شود تا در صورت درست بودن قفل دستگاه باز شود.

۴. به روز رسانی سریع در آیفون

کاربران آیفون، به صورت مرتب آپدیت های سیستم عامل iOS را دریافت کرده و به سرعت عمل آپدیت را انجام می دهند، این امر به منظور ارتقای گوشی وافزایش قابلیت های آن استفاده می شود و باعث ایجاد هیجان و انگیزه در کاربران خواهد شد. همچنین این شرکت برای گوشی های قدیمی خود نیز آپدیت قرار می دهد. مثلا برای گوشی ۴s آپدیت iOS9 قرار داده شده است. iOS10 برای آیفون ۵ و iOS11 برای آیفون ۵s در دسترس است. اما اندروید به گوشی های قدیمی خود بها نداده و آنها را به روز نمی کند. این پشتیبانی و حمایت در گوشی های اندروید کمتر دیده می شود.

۵. کنترل والدین بر فعالیت کودکانشان

اپل در نسخه iOS8 ویژگی به نام Family Sharing اضافه کرده است، که به شما اجازه می دهد تا برنامه های کاربردی ، کتاب ها و سایر محتویات مربوط به دستگاه ها مختلف را با اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارید. شما با استفاده از این قابلیت اشتراک گذاری، می توانید برنامه های که مناسب نیستند را از دسترس افراد جوان تر خانواده دور نگه دارید. در واقع وسیله برنامه Family Sharing حداکثر تا ۶ نفر از اعضای خانواده می توانند بدون نیاز به اشتراک گذاری حساب کاربری خود، خریدهای خود از iTunes، iBooks، App Store را به راحتی با دیگر اعضای خانواده به اشتراک بگذارند. با یک کارت اعتباری مشترک، خریدهای اعضای خانواده را انجام دهید و موافقت در پرداخت خریدهای کودکان را مستقیماً از دستگاه والدین کنترل و تأیید نمایند.

۶. سه قابلیت کاربردی iMessageو FaceTime و FaceTime Audio

اپل با استفاده از سه قابلیت بین کاربران اپل و آیپد ارتباط برقرار کرده است. “iMessage” امکان ارسال پیام های طولانی را به کاربران دیگر اپل داده است، شما با استفاده از این جلوه ها قادر خواهید بود پیام هایتان را به شکل های ضربه (Slam)، صدای بلند(Loud)، آهسته(Gentle)، نامرئی(Invisible) درآورید و یا کل صفحه را پر از بادکنک، کاغذ رنگی، نمایش لیزری، آتش بازی و غیره کنید. “FaceTime” یک راه عالی برای چت ویدئویی است، شما با استفاده از این نرم افزار میتوانید با بهترین کیفیت صدا و تصویر و بدون کوچکترین افت شفافیت با هر کس در هر جای دنیا به صورت تصویری صحبت کنید. ” FaceTime Audio” قابیلیت برقراری تماس صوتی را برای کاربران اپل ایجاد کرده است.

۷. کنترل بهتر اعلان‌ها (نوتیفیکیشن )

با استفاده از اپل می توانید یک خلاصه کوتاه از آنچه که امروز اتفاق افتاده است را مشاهده کنید، اپل از سال ۲۰۱۱ نوتیفیکیشن سنتر (Notification Center) را به آیفون و آیپدهایش اضافه کرد. نوتیفیکیشن سنتر در واقع بخشی است که در آن اعلان‌ها یا نوتیفیکیشن های دستگاه نمایش داده می‌شود. شما با مراجعه به بخش تنظیملات آن می توانید اعلان نوتیفیکیشن ها را سفارشی سازی کنید، اعلان های برنامه های که به صورت مداوم استفاده می کنید را فعال کرده و مابقی را غیرفعال کنید، و یا نحوه چینش و نمایش آنها در خالت دستی قرار داده و یا به حالت چینش بر اساس زمان تغییر دهید.

۸. هوشمند کردن خانه‌ها

شما می توانید وسایل خانه تان، مانند انواع دوربین ها، لامپ ها، قفل ها و دیگر وسایل را با استفاده از محصولات اپل مانند آیفون، آید، اپل تی وی و یا هوم پاد کنترل کنید.
HomeKit هم مثل بقیه کیت‌های اپل همچون ( HeathKitوPassKit)، یک کیت نرم‌افزاری است که توسعه دهندگان می‌توانند از آن در برنامه های خود بهره ببرند. در واقع اپل با استفاده از HomeKit تمامی این ابزارها و محصولات خانه‌های هوشمند را طوری با هم مرتبط سازد که شما بتوانید فقط با استفاده از آیدیوایس خود همه آنها را کنترل کنید، علاوه بر آن، هوم‌پاد اسپیکر هوشمند متصل به سرویس سیری (دستیار صوتی اپل) است که برای رقابت با محصولات اکوی آمازون و گوگل هوم به بازار آمده است.

۹. سرعت بیشتر

پردازنده‌ی A11 Bionic،یکی از قوی‌ترین پردازنده دنیای موبایل، یک تراشه‌ی شش‌هسته‌ای است و از معماری ۶۴ بیتی و ۴.۳ میلیارد ترانزیستور بهره می‌برد. این پردازنده به دو هسته‌ی قدرتمند مجهز شده است که نسبت به پردازنده‌ی A10 تا ۲۵ درصد سریع‌تر هستند. علاوه بر این شاهد بهره‌گیری از چهار پردازنده‌ی کم‌مصرف هستیم که نسبت به A10، تا ۷۰ درصد عملکرد سریع‌تری دارند. در این پردازنده از نسل دوم طراحی کنترلر اپل استفاده شده است که در کارهای چندگانه تا ۷۰ درصد سریع‌تر است. این سرعت باعث می شود تا ویدئو ها با کیفیت را با سرعت بالاتری تماشا کرده و بازی های حرفه ای تری انجام دهید.

۱۰. سیستم عامل iOS با تمام دستگاه‌ها به خوبی کار می‌کند

اگر شما یک آیفون، آیپد و یا مک داربد به راحتی می توانید اطلاعاتتان را از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل کنید، در واقع قابلیت همگام سازی در تمام محصولات آن وجود دارد؛ به طور مثال می توانید به لیست تماس های خود را در آیپد و مک پاسخ دهید و پیام های متنی خود را به دستگاه های دیگر بفرستید. با استفاده از AirDrop می توانید فایل های خود را بدون اتصال به وایفای، از آیفون به مک منتقل کرده و به سرعت به اشتراک بگذارید.

۱۱. عدم وجود برنامه‌های پیش فرض

هنگام خرید آیفون هیچ برنامه اضافی بر روی دستگاه وجود ندارد، در بسیاری از گوشی های اندروید این برنامه به مقدار بسیارزیادی قرار گرفته اند که ممکن است شما هیچ وقت از آنها استفاده نکنید، این برنامه قابلیت حذف شدن ندارند و تنها می توانید آنها را غیرفعال کنید و این بدان معنا است که هنوز بر روی گوشی شما وجود دارند و فضای گوشی شما را اشغال کرده اند. در ابتدا خرید گوشی همراه، ممکن است این مشکل کوچک به نظر برسد اما بعد از گذشت زمان، وقتی با کمبود حجم در گوشی همراهتان مواجه شدید و حافظه بیشتری نیاز داشتید، این مسئله جدی تر می شود.

۱۲. قابلیت به اشتراک گذاری اطلاعات با دستگاه‌های اپل دیگر

کاربران اپل می تواند باقابلیت AirDrop باافرادی که در نزدیکی شان است، از طریق یک شبکه خاص مجازی و موقتی، فایل های مورد نظرشان را به اشتراک بگذارند. تمام کاربران آیپاد، آیفون و آیپد میتوانند از این ویژگی استفاده کنند. تمام کاربران اپل با iOS7 ، می توانند عکس ها و ویدیوها، صفحات وب، مسیرهای نقشه و خیلی چیزهای دیگر را با سایر کاربران اپل به اشتراک بگذارید. در صورتی که برای انتقال اطلاعات در اندروید، باید از برنامه های جانبی استفاده کرد و بعد از دانلود آنها، فایل های مورد نظر را به اشتراک گذاشت.

۱۳. در زمان فروش گوشی اپل قدیمی، ارزش بیشتری به دست می‌آوریم

در واقع یک آیفون قدیمی ارزش بیشتری نسبت به یک گوشی اندورید قدیمی دارد. آیفون ارزش خود را بیشترازیک گوشی اندرویدی حفظ می کند. درصورتی که بخواهید گوشی اندرویدی که ۲ سال با آن کار کردهاید را به فروش برسانید، ضرر می کنید. اما به راحتی می توانید آیفون کار کرده خود را با قیمت معادل یک گوشی اندروید جدید و نو، بفروشید. یکی از دلایل آن این است که اپل بعد از گذشت چندسال برای مدل های قدیمی تر خود، آپدیت ارائه می دهد، درنتیجه گوشی های قدیمی آن نیز کماکان قابلیت های به روز شده دارند و هنوز از میدان رقابت خارج نشده اند.

۱۴. پشتیبانی خوب فروشگاه اپل (Apple Stores)

اپل شبکه گسترده ای برای پشتیبانی و حمایت از کاربران خود دارد، پشتیبانی از محصولات اپل بسیار خوب و قابل تقدیر است. وقتی گوشی شما دچار مشکل می شود در کمترین زمان ممکن این مشکل رفع خواهد شد. برای رفع مشکل، می توانید مقالات کاربردی در زمینه مورد نظر را از سایت اپل دانلود کرده و مطالعه نمایید و یا از طریق چت زنده و یا قرار ملاقات، مشکل گوشی خود را رفع کنید.

۱۵. استفاده آسان از دستگاه

رابط کاربری اپل کاربر پسندتر است و افراد از رده های سنی مختلف به راحتی می توانند با آن ارتباط برقرار کنند، پیچیدگی تنظیمات اندروید در این سیستم عامل کمتر دیده می شود. گوشی های اپل درهمه ورژن های خود به یک شکل بوده و تغییری در تنظیمات آنها ایجاد نمی شود و فقط برخی از قابلیت های جدید به آن اضافه خواهد شد.

منبع: فروشگاه اینترنتی بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد