پاستا ساز خانگی

0 2,319

هیچ‌چیز به اندازه پاستای تازه و خانگی نمی‌چسبد؛ طعم و بافت پاستاهای خشکی که در مغازه‌ها خریداری می‌کنید؛ با این پاستا های خانگی غیر قابل مقایسه است؛ اما اگر تا به حال پاستا خانگی درست نکرده باشید؛ ممکن است فکر کنید که کار سخت و دلهره‌آوری است؛ چگونه می‌توان خمیر پاستا را آماده و آن را به شکل‌ها و اندازه‌های متنوعی تبدیل کرد؟ برای این کار به یک پاستاساز خانگی نیاز دارید. این دستگاه می‌تواند پاستا را در اندازه و اشکال متنوعی برای شما برش بزند. در این مطلب با ویژگی‌های یک پاستا ساز خانگی خوب آشنا شده و درنهایت بهترین دستگاه پاستا ساز خانگی را به شما ارائه می‌دهیم.

پاستا ساز

پاستا یک ماده غذایی ضروری است که قدمت آن به قرن ۱۲ برمی‌گردد. محبوبیت این ماده غذایی به لطف کشور ایتالیا و قاره اروپا است؛ زیرا این غذا از غذاهای اروپایی به حساب می‌آید؛ هنگامی که در قرن بیستم تعدادی از مهاجران ایتالیایی وارد کانادا و ایالات متحده شدند، پاستا از مرزهای بین‌المللی عبور کرد تا به عنوان یک غذای سریع به محبوبیت برسد و امروزه نه تنها آمریکا، بلکه در همه جای دنیا وجود دارد. در گذشته از دستگاه‌های ساده پاستا ساز استفاده می‌کردند که به صورت دستی کار می‌کرد؛ اما امروزه دستگاه‌های برقی نیز وارد بازار شده‌اند و علاوه بر آن شرکت‌های بزرگی این محصولات را تولید کرده و ارائه می‌دهند.

پاستا مخلوطی از آرد، آب و تخم‌مرغ است که در ابتدا به شکل خمیر در آمده و درنهایت با دستگاه پاستا ساز به شکل‌های متنوعی تبدیل می‌شود. امروزه از انواع دیگری از آردها برای تهیه پاستا استفاده می‌شود که به پاستای رنگی و طعم‌دار مشهور است. شاید تعجب کنید که چرا باید یک دستگاه پاستا ساز بخریم؛ وقتی می‌توانیم به‌راحتی این ماده را از فروشگاه‌ها تهیه کنیم. اما سر آشپزهای حرفه‌ای این نکته را به خوبی می‌دانند که طعم و مزه پاستای خانگی با نمونه‌های خشک و شرکتی به‌هیچ‌وجه قابل مقایسه نیست. علاوه بر این شما می‌توانید پاستا را با طعم و مزه موردعلاقه‌تان تهیه کرده و از آن لذت ببرید.

 نکات مثبت و منفی پاستا ساز خانگی

دستگاه پاستا ساز دستگاهی است که اگر در خانه ندارید؛ مطمئناً آن را در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و صفحه‌های آشپزی دیده‌اید؛ خمیر پاستا از غلتک‌هایی عبور کرده و به تدریج ضخامت آن کم می‌شود و در نهایت به شکل‌های دلخواهی برش می‌خورد. دستگاه پاستاساز خانگی هم به صورت دستی و هم به صورت برقی در بازار موجود است که نمونه‌های برقی آن قیمت بالاتری دارند؛ ماشین‌های برقی در مدت زمان کمتری فرایند تولید پاستا را انجام می‌دهند و در زمان شما صرفه جویی می‌شود؛ اما از نظر خیلی‌ها، در دستگاه‌های پاستا ساز دستی، طعم و مزه پاستا متفاوت است.

درست کردن پاستا با پاستا ساز دستی بسیار لذت‌بخش و سرگرم کننده است؛ اما زمان زیادی از شما می‌گیرد. قرار دادن چند باره رول خمیر درون دستگاه، تا ضخامت آن کمتر شود و در نهایت در دست گرفتن خمیر نازک خروجی به مهارت زیادی نیاز دارد. برخی از این دستگاه‌ها لوازم جانبی بیشتری داشته و پاستا را به شکل‌ها و انواع مختلفی درست می‌کند؛ اما دستگاه‌های قدیمی‌تر تنها چند مدل محدود دارند.

دستگاه‌های پاستا ساز برقی خانگی حتی می‌توانند خمیر را برای شما آماده کرده و آن را ورز دهند و تنها کاری که انجام می‌دهید این است که پاستا های خارج شده از دستگاه را با دستانتان بگیرید. شما می‌توانید با این دستگاه‌های برقی پاستاهایی با اندازه و سایز دلخواهتان تولید کنید. تمیز کردن دستگاه پاستا ساز خانگی برقی نسبت به دستی آسان‌تر است؛ زیرا بیشتر قطعات آن قابلیت شست‌وشو با ماشین ظرف‌شویی را دراند؛ بنابراین اگر چه شما مبلغ بیشتری برای خرید دستگاه پاستاساز خانگی برقی پرداخت می‌کنید؛ اما فواید بسیار زیادی به شما می‌رسد که پشیمان نمی‌شوید.

راهنمای خرید پاستا ساز خانگی

در هنگام خرید در ابتدا باید نوع دستگاه را مشخص کنید: برقی یا دستی؟ اولین نکته‌ای که در هنگام خرید یک دستگاه پاستاساز برقی باید به آن دقت کنید این است که شما به دنبال دستگاه برقی ساده هستید و یا دوست دارید پاستا ساز شما همه‌کاره باشد؟ مثلاً خمیر را آماده کرده و ورز دهد؟ ضمایم بسیار زیادی داشته باشد؛ سرعت آن قابل تنظیم بوده و قطعات آن به‌راحتی در ماشین ظرف‌شویی شسته شود؟

جنس دستگاه: جنس دستگاه پاستا ساز دستی باید از فولاد ضد زنگ باشد تا به مرور دچار خرابی و زنگ زدگی نشده و دوام آن زیادتر شود. این دستگاه‌ها باید بر روی یک میز کار مناسب نصب شده و محکم شوند تا در حین کار بر اثر فشار دست، دستگاه حرکت نکند؛ یک دستگاه دستی می‌تواند سالیان سال برای شما کار کند و با توجه به پیشینه آن مدل‌های ایتالیای کیفیت بهتری دارند.

اندازه دستگاه: اندازه دستگاه یکی دیگر از مواردی است که باید به آن دقت شود؛ دستگاه‌های پاستا ساز خانگی باید اندازه جمع‌وجور و کوچکی داشته باشند؛ در مدل‌های دستی باید دستگاه به خوبی بر روی میز نصب شود.

ارگونومیک: دستگاه پاستاساز باید طراحی خوب و ارگونومیک داشته باشند. مخصوصاً مدل‌های دستی آن باید به گونه طراحی شوند که در حین تکان دادن دسته، به مچ دست شما آسیب کمتری وارد شود و زود خسته نشوید.

تنظیم غلتک: هنگام خرید، حالت غلتک را بررسی کنید که آیا غلتک‌ها قابل تنظیم هستند یا خیر. موقعیت‌های غلتکی متغیر به شما این امکان را می‌دهند که ضخامت پاستا را کم یا زیاد کنید.

ضمایم: علاوه بر این ضمایم همراه دستگاه نیز اهمیت دارد؛ همان‌طور که اشاره کردیم این امکان را به شما می‌دهد که پاستا را در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی تهیه کنید؛ برخی دستگاه‌ها ضمایمی را به صورت جداگانه در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ در این صورت برای استفاده از آن‌ها باید هزینه جداگانه بپردازید.

بهترین دستگاه‌های پاستا ساز خانگی برقی

۱. پاستا ساز خانگی Philips Avance

این دستگاه فیلیپس در حال حاضر بهترین دستگاه پاستاساز خانگی برقی است که باقدرت و سرعت زیاد خود می‌تواند رشته‌های پاستا را تهیه کرده و در زمان کمی در اختیار شما قرار دهد. موتور آن قدرتی معادل با ۲۰۰ وات دارد و ضمایم دستگاه می‌توانند پاستا را به شکل متنوعی تولید کنند. تنها کافی است خمیر را در دستگاه قرار داده و دکمه روشن را فشار دهید. ازآنجاکه دستگاه دارای مکانیسم برقی است بافت پاستا یکنواخت و یک‌شکل خواهد بود. بعد از هر با استفاده با کمک برسی که در دستگاه قرار دارد به خوبی آن را تمیز کنید.

  • نکات مثبت: یک دستگاه همه‌کاره، کاملاً خودکار، همراه با ضمایم، همراه با یک کتاب دستور غذایی است که بیش از ۲۰ دستورالعمل برای پخت پاستا در آن وجود دارد.
  • نکات منفی: کاربران نمی‌توانند ضخامت خمیر را به صورت جداگانه تعیین کنند؛ ابزاری برای تمیز کردن دیسک‌ها وجود ندارد.

۲. پاستا ساز Gourmia GPM500

این دستگاه با استفاده ضمایم خود می‌تواند به‌آسانی پاستا را در مدت زمان کم و در اندازه‌های متنوع تولید کند؛ شما می‌توانید با این دستگاه خمیر ماکارونی را مخلوط کرده و ورز دهید و سپس از آن برای تهیه پاستا استفاده نمایید. علاوه بر این یک پانل بر روی دستگاه قرار داده شده است که می‌توانید از طریق آن خمیر موردنیاز برای کیک، نان و … را تهیه کنید. این دستگاه یک گزینه عالی برای افرادی است که دوست دارند؛ در خانه پاستا خانگی تهیه کرده و یا کیک، بیسکوئیت و خمیر پیتزا تهیه کنند. این محصول شامل ۸ دیسک پاستا، یک برس تمیزکننده و دو کاپ اندازه‌گیری مواد غذایی است.

  • نکات مثبت: یک دستگاه همه‌کاره، عملکرد قابل‌برنامه‌ریزی، خمیر باکیفیت، ایدئال برای تهیه انواع خمیرها می‌باشد.
  • نکات منفی: تمیز کردن آن سخت است.
بهترین دستگاه‌ها پاستا ساز خانگی دستی

۳. دستگاه پاستا ساز Imperia 150

اگر ترجیح می‌دهید بنا به دلایل مختلف از مدل‌های دستی استفاده کنید؛ مدل Imperia 150 یکی از بهترین پاستا سازهای خانگی دستی است. این دستگاه ایتالیایی شبیه یک دستگاه معمولی نیست؛ از یک طراحی کاربرپسند و پیشرفته استفاده شده که هر کسی به سهولت می‌تواند از آن استفاده کند. این دستگاه بر روی هر میزی به راحتی نصب می‌شود و یک دسته چوبی دارد که بعد از قرار دادن خمیر درون غلتک باید این دسته چوبی را بچرخانید تا پاستا خارج شود. غلتک‌ها در ۶ موقعیت مختلف قرار می‌گیرند که بسته به ضخامت مورد علاقه‌تان پاستا تولید می‌شود.

  • نکات مثبت: دارای بدنه مقاوم و بادوام، طراحی کوچک و جمع‌وجور، عملکرد آسان، همراه با یک کتاب دستورالعمل می‌باشد.
  • نکات منفی: ضمایم باید به صورت جداگانه خریداری شود. برخی از دستورالعمل‌های انگلیسی مبهم است.

۴. دستگاه پاستا ساز خانگی دستی VonShef

این دستگاه فرصتی خوب برای تهیه پاستا خانگی است؛ این دستگاه یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های پاستا ساز خانگی دستی است که به شما پیشنهاد می‌دهیم. بدنه آن از جنس استیل ضد زنگ و مقاوم است؛ عملکرد فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد و به صورت سنتی پاستاهای خوشمزه‌ای برای شما فراهم می‌کند؛ شما می‌توانید از ضمایم این دستگاه استفاده کرده و ورقه لازانیا، پاستا نواری و رولی تهیه کنید.

  • نکات مثبت: : یک دستگاه بادوام، همراه با دستورالعمل‌های نگهداری و از جنس فولاد ضد زنگ است.
کلام آخر

وقتی برای اولین بار پاستا را با دستگاه پاستا ساز خانگی خود تهیه کرده و میل می‌کنید؛ بدون شک دیگر به دنبال خرید پاستا شرکتی نمی‌روید؛ شما می‌توانید در هنگام تهیه خمیر پاستا، طعم‌دهنده‌های مورد علاقه‌تان را به آن اضافه کرده و یک پاستا خوشمزه تهیه کنید. نکته مثبت آن، این است که هیچ‌گونه ماده نگه‌دارنده در آن وجود ندارد؛ خرید یک دستگاه پاستا ساز خانگی گامی به سمت زندگی و تغذیه سالم است که باید به نسل‌های بعدی انتقال داده شود.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد