۵ نژاد سگ برای خانواده هایی که مبتلا به آلرژی هستند

0 1,569

بعضی افراد معتقدند که خانواده بدون حیوانات خانگی کامل نیست، این افراد معتقدند که باید احساسات و عواطف خود را با حیوانات به اشتراک بگذاریم. امروزه سگ ها به یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی در سرتاسر جهان تبدیل شده‌ اند که بدون هیچ قید و شرطی به صاحبان خود عشق می‌ ورزند. اما کسانی که در خانه های آپارتمانی زندگی می کنند یا منازل مسکونیشان حیاط ندارد، باید در انتخاب سگ های خانگی دقت بیشتری داشته باشند. بعضی افراد که به پرز حساسیت دارید باید نژاد سگ را درست انتخاب کنند، گزینه های زیر برای افراد مبتلا به آلرژی بسیار مناسب هستند:

۱- Schnauzer
اگر جزء افرادی هستید که به آلرژی مبتلا هستند، اسنوزر گزینه بسیار خوبی است چون پرزهای اسنوزر بیش از حد نمی ریزد. اگر در منزل بچۀ کوچک دارید، مطمئن باشید که کودکان عاشق این هستند که ساعت ها با اسنوزر وقت بگذرانند. Schnauzers دوست داشتنی و با محبت هستند و آمادگی دارند تا ساعت ها با صاحبان خود بازی کنند و بیشتر وقت خود را در کنار مالکان خود بمانند. این سگ ها محافظ و پر انرژی هستند و می توانید آن ها را در سه اندازۀ کوچک، بزرگ یا استاندارد انتخاب کنید.

اسنوزر

۲- Bedlington terrier
باردلینگتون تریرها، هم از نظر ظاهر هم از نظر طبیعت شبیه به بره ها هستند. اگر می خواهید سلامتی خانواده خود را در نظر بگیرید انتخاب این نژاد انتخاب درستی است. باردلینگتون تریرها نسبتا کمیاب هستند.

Bedlington terrier

۳- Poodle
پودل ها نیز در سه اندازه وجود دارند و می توانید آن ها را در سه اندازه کوچک، بزرگ یا استاندارد انتخاب کنید. گرچه پرز زیادی از بدن پودل ها ریخته نمی شود، اما آنها واقعا به نظافت مکرر نیاز دارند. پودل ها بسیار هوشمند، پر انرژی، بازیگوش و با محبت هستند و می توانید به این حیوان خانگی آموزش های لازم را بدهید.

Poodle

۴- Basenji
توله سگ های باسنیجی بسیار زیبا هستند. پرز آنها ریخته نمی شوند و وق وق هم نمی کنند! این نژاد یک انتخاب عالی برای خانواده هایی با سبک های مختلف زندگی است. تفاوت بین Basenjis و Poodles این است که در نژاد سابق آموزش آن ها بسیار آسان نیست در حالی که این سگ ها، یک سگ شکاری هستند. آنها ممکن است با گذشت زمان لجوج و سرکش شوند، اما دوستانه بودن آنها این جریمه را جبران می کند.

Basenji

۵- Samoyed
ساموئید یکی دیگر از نژادهایی است که برای یک خانواده مبتلا به آلرژی بسیار مناسب است. اگر این نژاد را در خانه خود نگهداری کنید، هرگز بوی سگ و یا خزهای شناور آن را مشاهده نخواهید کرد. این نژادها سبک زندگی پایدار دارند و بسیار ملایم هستند. آنها بچه ها را دوست دارند و در اطراف مردم هستند.

Samoyed

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد