چاق شدن صورت با داروهای گیاهی

1 19,280

لاغری صورت یکی از معضلاتی است که برخی از انسان‌ها با آن درگیر هستند. صورت یکی از قسمت‌های بدن است که زودتر از  بخش‌های دیگر بدن، لاغر می‌شود. بنابراین اگر در حال کاهش وزن و ورزش هستید؛ صورت شما بسته به ژنتیکتان، ممکن است زودتر از اعضای دیگر بدن لاغر شود. بنابراین اگر به دنبال راهکارهای طبیعی و گیاهی برای چاق‌ شدن صورت و بزرگ شدن گونه‌ها هستید، با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم در مورد راه‌های طبیعی چاق شدن صورت حرف بزنیم و راهکارهایی را به شما ارائه دهیم:

روغن خراطین

روغن خراطین یکی از درمان‌های گیاهی و داروی بسیار مفید برای افزایش رشد موضعی عضلات است. روغن خراطین از کرم خاکی به دست می‌آید؛ طبق تحقیقات از ۳۱ اسید آمینه کشف شده، ۱۸ نوع آن در کرم خراطین وجود دارد که طبق طب سنتی باعث افزایش سایز عضلات می‌شود. ماساژ این روغن بر روی پوست صورت باعث افزایش خون‌رسانی زیر سطح پوست می‌شود و درنتیجه اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به پوست صورتتان می‌رسد و به‌مرور سالم‌تر شده و گونه‌هایتان برجسته‌تر خواهد شد. ترکیب روغن خراطین با جوز هندی می‌تواند تأثیر آن را بیشتر می‌کند و صورت تان چاق تر شود.

روغن زالو

روغن زالو نیز یکی دیگر از راهکارهای گیاهی برای چاقی صورت است. این روغن از زالو به دست می‌آید و در طب سنتی به کار برده می‌شود. شما با استفاده اصولی و مداوم از روغن زالو می‌توانید صورت پرتر و گونه‌های بزرگ‌تری داشته باشید و پوستتان نیز سالم‌تر از قبل شود. جوان‌سازی پوست، چاق شدن صورت، از بین بردن مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش، خون‌رسانی و اکسیژن‌رسانی بیشتر در سطح پوست، از بین بردن چین‌وچروک‌ها و علائم پیری، از بین برنده لک‌های قهوه‌ای صورت، شاداب و شفاف کننده پوست  و فواید بسیار دیگر از طریق استعمال روغن زالو به دست می‌آید.

برای استفاده از روغن زالو بسته به نوع پوستتان اقدام کنید؛ اگر پوست چربی دارید بعد از استعمال روغن، پوستتان را آب‌کشی  کنید. در غیر این صورت می‌توانید تا ۶ ساعت آن را بر روی پوستتان نگه دارید. ماساژ روغن زالو  به صورت دایره وار بر روی صورت به مرور باعث بزرگ شدن گونه و پر شدن صورت می‌شود.

عرق یونجه

عرق یونجه از جمله داروهای گیاهی است که از قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفت و امروز کمتر کسی به آن اهمیت می‌دهد. ریشه‌های این گیاه بسیار بلند است و تا عمق ۳ متری زمین می‌رود در نتیجه مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در زمین را به خوبی دریافت کرده و در اختیار بدن قرار می‌دهد. عرق یونجه از گیاه یونجه به دست می‌آید و برای چاقی صورت بسیار مفید و کارساز است. طبع این گیاه گرم و تر است و مصرف زیاد آن ممکن است ایجاد حساسیت کند.

الوئه ورا

آلوئه ورا یکی از داروهای گیاهی است که برای بیشتر مشکلات پوستی استفاده می‌شود. در این قسمت می‌خواهیم به خاصیت چاق کننده صورت با استفاده از آلوئه ورا بپردازیم. آلوئه ورا دارای آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های c و e است که با استعمال ژل آن بر روی صورت می‌توانید علائم پیری روی پوستتان را کاهش دهید و صورتی زیباتر، پرتر و گونه‌های برجسته‌تری داشته باشید. علاوه بر استعمال آلوئه ورا، خوردن ژل آن نیز می‌تواند باعث پر شدن صورتتان شود. در تحقیقی که در ژورنال  Annals of Dermatology به چاپ رسیده است؛ زنان بعد از مصرف آلوئه ورا در مدت ۹۰ روز گونه‌های پرتری داشتند. البته برخی افراد به این ماده حساس هستند.

تخم شنبلیله

تخم شنبلیه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین است و از پوست شما مراقبت می‌کند. این گیاه دارویی به مرور می‌تواند صورتتان را چاق‌تر و گونه‌هایتان را برجسته‌تر کند. برای تهیه آن بهتر است از پودر شنبلیه استفاده کنید و آن را با آب مخلوط نمایید تا تبدیل به یک خمیر شود. سپس خمیر را روی صورتتان ماساژ دهید و بعد از ۱۵ دقیقه آب‌کشی کنید.

آووکادوو

آواکادوو یکی از میوه‌هایی است که سرشار از چربی‌های مفید است و این چربی‌های مفید می‌توانند صورتتان را چاق‌تر و زیباتر نشان دهند. بهتر است آووکاددو را به صورت روزانه و در وعده‌های غذایی خود بگنجانید و یا از ماسک‌های آن استفاه کنید.

شیر + بادام

برای تهیه شیر بادام در ابتدا باید مقداری بادام را خیس کنید و پوست‌های آن را جدا کرده و به همراه شیر در مخلوط کن بریزید. این مخلوط را  برای یک ماه استفاده کنید. بعد از مدتی خواهید دید که صورتتان چاق‌تر و گونه‌هایتان بزرگ‌تر شده است.

گلاب+ گلیسیرین

یکی دیگر از ترکیبات آب رسان پوست مخلوط گلیسیرین و گلاب است که استفاده مداوم آن بر روی صورت می‌تواند پوستتان را صاف‌تر کرده و با هیدراته کردن آن صورتتان را چاق‌تر کند. گلیسیرن با آب رسانی پوست باعث  از بین بردن سلول‌های مرده و ایجاد سلول‌های جدید پوستی می‌شود. گلاب نیز  پوست را تسکین داده و رطوبت رسانی می‌کند. بهتر است این دو ماده را به نسبت مساوی با هم  ترکیب کنید و به صورت روزانه بر روی صورتتان قرار دهید. بعد از استفاده از تماس با نور خورشید اجتناب کنید.

کتیرا

کتیرا یکی دیگر از  داروهای گیاهی برای چاق شدن صورت است. شیره آن از گیاه کتیرا به دست می‌آید و با ایجاد خراش روی بدنه گیاه از آن خارج می‌شود. این ماده گیاهی فواید بسیار زیادی دارد که یکی از آن‌ها مراقبت از پوست و همچنین چاق شدن صورت است. خواص ضد پیری کتیرا باعث می‌شود چین‌وچروک پوست کمتر شود. شما می‌توانید از این ماده به مقدار کم با بادام، شکر، جوانه گندم ترکیب کنید و دو وعده در روز بعد از غذا میل نمایید. نسبت این ترکیب برای کتیرا: بادام: شیر: جوانه گندم به صورت ۱:۳:۱:۳ است.

جوانه گندم و جو

جوانه گندم و جو سرشار از ویتامین‌ها، مواد مغذی، پروتئین و مواد مفیدی هستند که به چاق شدن صورتتان کمک می‌کنند. ویتامین‏هاى A و B و ۱ B و ۲ B و ۱۲ B E و ۱ E در این جوانه‌ها موجود است که به سلامت بدن و پوستتان کمک می‌کند و صورتتان را چاق‌تر خواهد کرد. این جوانه‌ها را می‌توانید با مقداری شیر مخلوط کرده و بخورید. برای تاثیرگذاری بیشتر بهتر است یک قاشق جوانه گندم را به همراه یک قاشق شکر در شیر مخلوط کرده و بعد از غذا بنوشید.

عسل

عسل به دلیل ویژگی‌های مرطوب‌کنندگی و ضد باکتریایی پوست زیباتری به شما می‌بخشد و باعث بزرگ شدن گونه‌هایتان خواهد شد.  برای تهیه ماسک عسل می‌توانید آن را با میوه پاپایا مخلوط کرده و بر روی صورتتان بگذارید. علاوه بر این خوردن عسل نیز  به میزان ۹ تا ۱۰ قاشق در روز با  وارد کردن آنتی اکسیدان ها به بدن به چاق‌تر شدن صورتتان کمک می‌کند. عسل خاصیت آب رسانی و ضد باکتریایی دارد و از این طریق پوستتان را سالم‌تر و صورتتان را چاق‌تر و زیباتر نشان می‌دهد.

خاک رس

خاک رس یکی از مواد طبیعی شناخته شده است که برای پوست بسیار مفید بوده و مصرف آن به صورت ماسک‌های متنوع باعث پاک سازی پوست و  چاق شدن صورت می‌شود. شما می‌توانید خاک رس را با مقداری گلاب مخلوط کرده و روی پوست قرار دهید تا عضلات روی پوستتان تقویت شده و ماهیچه‌های صورتتان بزرگ‌تر شود و صورتتان چاق‌تر به نظر برسد. علاوه بر این استفاده از  خاک رس به همراه چای سبز و آلوئه ورا می‌تواند صورتتان را شفاف و درخشان و به مرور چاق‌تر کند. این ماسک‌ها را به مدت بیست دقیقه بر روی پوست قرار داده و در نهایت  آبکشی کنید.

علاوه بر مواد و داروهای گیاهی، میوه‌هایی در طبیعت وجود دارند که مصرف آن‌ها به صورت خوراکی و یا به صورت ماسک می‌تواند باعث چاق شدن صورت شود. مصرف سیب و خیار باعث چاقی صورت می‌شود.

خیار

خیار خاصیت آب رسانی دارد و باعث می‌شود اکسیژن‌رسانی به پوست بیشتر شده و پوست صورتتان احیا شود. بنابراین با مصرف خوراکی آن و یا استفاده از ماسک‌های خیار صورتتان پرتر می‌شود. میوه‌هایی مانند خیار آب میان بافتی صورت را بیشتر کرده و باعث می‌شوند صورت زیباتر، پوست نرم و شفاف‌تری داشته باشید. می‌توانید از ترکیب خیار و ماست و یا خیار و گلاب استفاده کنید.

سیب

سیب حاوی مقادیر زیادی کلاژن، الاستین و آنتی اکسیدان است که شما می‌توانید با استفاده از ماسک سیب تمام این مزایا را به پوستان برسانید. سیب را رنده کنید و آن را بر روی پوستتان بگذارید و نیم ساعت صبر کنید. علاوه بر ماسک سیب، خوردن سیب نیز توصیه می‌شود؛ سیب با دارا بودن آنتی اکسیدان ها و ویتامین A، B و C، کلاژن سازی پوست را بیشتر کرده و صورتتان را زیباتر می‌کند.

درصورتی‌که  بدن لاغری دارید و صورتتان نیز استخوانی است؛ می‌توانید از گیاهان زیر برای چاقی و پر شدن صورتتان بهره بگیرید. بهتر است در کنار استفاده از این داروهای گیاهی، تغذیه سالم‌تری داشته باشید و ورزش کنید. این گیاهان اشتها را زیاد می‌کنند و از این طریق باعث چاق شدن صورتتان خواهند شد.

بابونه

بابونه یکی از گیاهان داروی است که با افزایش اشتها باعث چاق شدن فرد و در نتیجه چاق شدن صورت آن می‌شود. بنابراین اگر بدن لاغری دارید و صورتتان نیز استخوانی است گیاه بابونه مصرف کنید.

خار مریم

خار مریم نیز گیاهی است که با افزایش اشتها باعث می‌شود که فرد وزنش بیشتر شده و در نتیجه صورت نیز چاق‌تر شود.

زنجبیل

زنجبیل یکی از داروهای گیاهی است که با بهبود عملکرد روده، معده و سیستم گوارشی فرایند هضم و جذب غذا را  ارتقا می‌بخشد و با افزایش اشتها  باعث چاقی فرد و در نتیجه چاقی صورت می‌شود.

ریشه قاصدک

یکی دیگر از مواردی که در طب سنتی بری افزایش اشتها و وزن گیری و پر شدن صورت پیشنهاد می‌شود ریشه قاصدک است.

شیرین بیان

با مصرف شیرین بیان در کنار تغذیه سالم می‌توانید به صورت اصولی و مناسب، افزایش وزن داشته باشید و در نتیجه به مرور صورتتان چاق‌تر شده و گونه‌هایتان بزرگ‌تر شود.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه‌های این پست
  1. mostafa گفته:

    سلام برای زانو درد چی خوبه؟

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد