۱۰ اپلیکیشن برای کمک به سازماندهی یخچال و هزینه‌ها

0 1,370

تقریبا همه افراد به دنبال این هستند که هزینه های زندگی را کاهش دهند، یکی از بهترین راه ها این است که در مواد غذایی صرفه جویی کنید و به این ترتیب هزینه های ماهیانه خود را کاهش دهید. زمانی که برای خرید اقلام ضروری به فروشگاه می روید مطمئنا به تاریخ انقضای آن ها توجه می کنید، اما این کافی نیست بلکه باید حواستان باشد تا آن خوراکی ها را در مدت زمان مشخص شده مصرف کنید. در غیر این صورت خوراکی و پولتان به هدر می رود. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به سراغ یخچال بروید و با موادی روبرو شوید که تا زمان انقضای آن ها مدت زیادی باقی نمانده باشد. اینجا جایی است که این برنامه های مفید وارد می شوند.
برنامه های زیر را در گوشی هوشمند، تبلت یا رایانه خود نصب کنید تا بتوانید چرخش غذا را در داخل یخچال خود مدیریت کنید و از مواد غذایی استفاده نشده استفاده کنید.

۱. برنامه Fridge Pa

برنامه Fridge Pa

با استفاده از این برنامه رایگان، ردیابی مواد غذایی در یخچال، فریزر و آبدارخانه راحت و آسان می شود. نصب این برنامه برای iPhone یا iPad فراهم شده است. این برنامه نه تنها قابلیت لیست سازی را فراهم می کند، بلکه به شما اجازه می دهد تا بارکد روی محصولات را به طور آسان تر اسکن کنید. به علاوه، اگر در فروشگاه مواد غذایی هستید و نمی توانید لیست خرید خود را به یاد آورید، در صورتی که به محصول خاصی نیاز داشته باشید، اسکنر بارکد به شما اطلاع می دهد. بهتر است یک منطقه ذخیره سازی خاص برای هر مورد انتخاب کنید، در این صورت می توانید در هر مکان چیزی را ببینید که برای استفاده آماده است.

چرا باید برنامه Fridge Pa را دانلود کنید:
– لیست های خرید را فراهم می کند و به اشتراک می گذارد.
– اقلام موجودی را به صورت فهرست نگه می دارد.
– هنگامی که اقلام موجود منقضی می شود به شما خبر می دهد.
– اقلام مورد نیاز را بر اساس ردیف مرتب می کند.
– یک گزینه برای جستجوی دستورالعمل ها وجود دارد.
– برای تمامی اعضای خانواده برنامه های غذایی ارائه می کند.

۲. برنامه Epicurious

برنامه Epicurious

با توجه به محتویات داخل یخچال، اغلب به یک خلاقیت کوچک نیاز دارید که در این دنیای شلوغ کار بسیار دشواری است. برنامه Epicurious از مواد غذایی داخل یخچال باخبر است و به شما می گوید برای شام چه غذاهایی می توانید درست کنید.

به عنوان مثال، اگر داخل یخچال یک بسته گوشت دارید که تاریخ انقضای آن نزدیک است، این برنامه به شما می گوید که با آن چه غذاهایی می توانید درست کنید. برنامه Epicurious یک برنامه بسیار کامل از انواع غذاها در کشورهای مختلف است. شما در این برنامه قادر خواهید بود بیش از ۳۰۰ هزار دستور غذایی مختلف را ببینید.

برنامه Epicurious در انواع دستگاه ها از جمله تبلت ها، گوشی های هوشمند و حتی برخی از یخچال ها قابل دانلود است. در اینجا سه دلیل بیان شده است که به شما می گوید چرا باید این برنامه را دانلود کنید:
– دستورالعمل های غذایی را بر اساس مواد موجود ارائه می دهد.
– لیست خرید را بر اساس دستورالعمل هایی ارائه می دهد که می خواهید امتحان کنید.
– برای پخت هر غذا دستورالعمل های گام به گام وجود دارد.

ویژگی‌های برنامه:
– بیش از ۳۰۰ هزار دستور پخت غذا
– امکان ارسال عکس و اشتراک گذاری با دوستان
– جستجوی غذاهای مختلف در دسته بندی های مختلف
– پیشنهادات روز
– پیشنهاد غذا بر اساس موقعیت مکانی
– امکان جستجوی غذا بر اساس مواد غذایی موجود
– خواندن نظرات دیگر سر آشپزها
– کاملا رایگان
– یونیورسال

۳. برنامه Fresh Box

 برنامه Fresh Box

بر اساس گزارش USDA، آمریکایی ها هر سال ۴۰ درصد از مواد غذایی را هدر می دهند. به طور متوسط، یک خانواده در هر ماه حدود ۲۰ پوند غذا را از بین می برد. Fresh Box یک برنامه کاربردی است که با نصب آن ضایعات غذا کاهش می یابد.

این یخچال مجازی به کاربران اجازه می دهد تا از اقلام فردی عکس بگیرند، نام آن ها را اضافه کنند و زمانی که به هر یک از آن ها نیاز دارند از عمر مفید و تاریخ انقضای آن باخبر شوند. کاربران می توانند یک هشدار تنظیم کنند تا زمانی که تاریخ انقضای مواد غذایی فرا می رسد به آن ها اطلاع دهد. زمانی که عکس غذا گرفته می شود، به قفسه مجازی اضافه می شود، در نتیجه می توانید در یک نگاه یک مرور کلی به مواد داخل یخچال داشته باشید. زمانی که یک آیتم استفاده می شود، عکس به جای حذف خاکستری می شود، در نتیجه زمانی که آیتم دوباره ذخیره می شود بازنشانی آن آسان می شود.

در اینجا چند دلیل بیان شده است که به شما می گوید چرا باید این برنامه را دانلود کنید:
– لیست خرید را بر اساس محتوی داخل یخچال ارائه می دهد.
– زمانی که تاریخ انقضای مواد غذایی فرا می رسد، یک پیام اخطار ارسال می کند.
– شما را از طول عمر غذاهای مختلف، میوه ها و سبزیجات مطلع می کند.
– غذاهای مختلف را به درستی ذخیره می کند.

۴. برنامه Fridge Check

برنامه Fridge Check

این برنامه یکی دیگر از برنامه های فوق العاده است که دستورالعمل ها و وعده های غذایی را بر اساس موادی پیشنهاد می دهد که در یخچال موجود است. فرضیه ساده است باید سه مرحله را دنبال کنید تا یک غذای کامل برای خانواده‌تان درست کنید.

اول، مواد تشکیل دهنده ای را انتخاب کنید که در حال حاضر در خانه موجود است. در مرحله بعد غذایی که می خواهید را انتخاب کنید. در نهایت، چه مقدار زمان برای آماده سازی غذا لازم است. پس از اینکه این سه مرحله به پایان رسید، این برنامه تمام دستورالعمل های موجود را برای شما لیست می کند. حتی به شما اجازه می دهد تا مواد تشکیل دهنده ای را ثبت کنید که به آن ها حساسیت دارید یا به آن ها علاقه ای ندارید.

در اینجا چند دلیل بیان شده است که به شما می گوید چرا باید این برنامه را دانلود کنید:
– لیست های خرید را ایجاد و به اشتراک می گذارد.
– گزینه ای ارائه می دهد که در آن می توانید موادی را ثبت کنید که به آن ها حساسیت دارید یا علاقه ای ندارید.
– می توانید دستورالعمل ها را به طور مستقیم در پروفایل خود مرور و ذخیره کنید.

۵. برنامهGrocery Hero

برنامهGrocery Hero

این برنامه به کاربران اجازه می دهد تا لیست کاملی از مواد غذایی داخل یخچال ایجاد کنند و بر اساس آن دستورالعمل های خلاق و منحصر به فردی دریافت کنند. در ابتدا باید تمام مواد غذایی موجود در یخچال و انبار را وارد کنید، این کار ممکن است کمی زمان بر باشد، اما اسکنر بارکد کمک می کند تا سرعت آن را افزایش دهید.

خوشبختانه این برنامه تمام موارد را یادآوری می کند، بنابراین زمان لازم برای ورود مجدد به طور قابل توجهی کاهش می یابد. قبل از اینکه تاریخ انقضای یکی از مواد غذایی به پایان برسد این برنامه به شما اطلاع می دهد تا بتوانید در کوتاهترین زمان ممکن از آن استفاده کنید.

در اینجا چند دلیل بیان شده است که به شما می گوید چرا باید این برنامه را دانلود کنید:
– دستورالعمل های جدید را بر اساس مواد تشکیل دهنده موجود ارائه می دهد.
– وقتی تاریخ انقضای مواد غذایی فرا می رسد، یک پیام اخطار می فرستد.
– اقلام مواد غذایی را براساس محل ذخیره سازی آن (فریزر، انبار و غیره) طبقه بندی می کند.
– از اسکنر بارکد برای ثبت فوری مواد غذایی استفاده می کند.

۶. برنامه Best Before

برنامه Best Before

ممکن است فکر کنید با نصب این برنامه ها زمان زیادی صرف ورود اطلاعات می شود، اما این برنامه قابلیت اسکن بارکد را فراهم می کند و به شما این امکان را می دهد وقت خود را به خوبی ذخیره کنید. هنگامی که یک مورد اسکن می شود، برنامه به طور خودکار نام و تاریخ انقضای آن را پیدا می کند.

برنامه Best Before به محصولی که اسکن نمی شود کمک می کند. همچنین به طور متوسط طول عمر مواد غذایی را در اختیارتان قرار می دهد تا بدانید چه مقدار طول می کشد تا میوه ها یا سبزیجات منقضی شوند. با توجه به سیستم اطلاع رسانی رنگی و برچسب دار این برنامه، سازماندهی کردن مواد غذایی آسان می شود.

در اینجا چند دلیل بیان شده است که به شما می گوید چرا باید این برنامه را دانلود کنید:
– وقتی تاریخ انقضای مواد غذایی فرا می رسد، یک پیام اخطار ارسال می کند.
– گزینه ای برای دسته بندی غذا بر اساس رنگ ها وجود دارد تا شما بدانید هر خوراکی چه مقدار زمان دارد تا مصرف شود.

۷. برنامه Listick

برنامه Listick

این برنامه به گونه ای طراحی شده است که در خرید اقلام غذایی به شما کمک کند و در زمان فروشگاه صرفه جویی کند. این برنامه تلفن همراه نه تنها رفتن به فروشگاه را راحت تر و لذت بخش تر می کند، بلکه ممکن است چندین دلار در این روند صرفه جویی کند.

Listick یک پایگاه داده از تمامی موادغذایی است که در فروشگاه وجود دارد، این برنامه به شما این امکان را می دهد که لیست خود را از قبل برنامه ریزی کنید و با کشیدن انگشت، آیتم های خود را در لیست قرار دهید. یا اگر فرد دیگری در فروشگاه است، می توانید بلافاصله لیست خود را با آنها به اشتراک بگذارید و اطمینان حاصل کنید که هیچ چیزی نادیده گرفته نمی شود.

در اینجا چند دلیل بیان شده است که به شما می گوید چرا باید این برنامه را دانلود کنید:
– همانطور که می خواهید یا نیاز دارید لیست های زیادی ایجاد می کند.
– لیست هایتان رابا سایر دستگاه های تلفن همراه همگام سازی می کند.
– لیست های خرید را به اشتراک می گذارد.
– ردیابی هزینه های ساخته شده به شما کمک می کند تا تصمیمات مالی عاقلانه تری داشته باشید.

۸. برنامه Keezeen

برنامه Keezeen

کاربران ویندوز فون نباید نگران باشند که برنامه ای برای آنها وجود ندارد. Keezeen تمام ویژگی های یک یخچال خوب را فراهم می کند. منوهای آن به راحتی حرکت می کنند و به شما اجازه می دهند مواد غذایی داخل یخچال را مشخص کنید. دستورالعمل های صبحانه، ناهار و شام برای این برنامه تضمین شده است که به شما در استفاده از آن ها کمک می کند.

در اینجا چند دلیل بیان شده است که به شما می گوید چرا باید این برنامه را دانلود کنید:
– دارای اسکنر بارکد است.
– لیست خرید را بر اساس مواد مورد نیاز ارائه می دهد.
– بر اساس مواد تشکیل دهنده دستورالعمل های غذایی متنوعی ارائه می دهد.

۹. برنامه Whaz in the Fridge

 

برنامه Whaz in the Fridge

گاهی اوقات سخت ترین بخش خرید صرفا به یادآوردن چیزهایی است که در خانه و یخچال دارید. این برنامه یکی دیگر از نرم افزارهای ویندوز است که به شما امکان می دهد تا همه مواد غذایی را ثبت کنید از جمله آنچه که در یخچال وجود دارد و اقلامی که به طور خاص نگهداری می شود.

سیستم اطلاع رسانی به کاربران اجازه می دهد تا بودجه غذای خود را گسترش دهند، همچنین آنها را تشویق می کنند تا خوراکی ها را قبل از تاریخ انقضاء مصرف کنند.

۱۰. برنامه My Fridge Food

برنامه My Fridge Food

اگر گوشی هوشمند یا تبلت ندارید، My Fridge Food یک برنامه مبتنی بر رایانه است که راه خوبی برای نگهداری محتوای داخل یخچال است. با نصب این برنامه به آسانی می توانید از مواد غذایی داخل یخچال استفاده کنید و دستورالعمل های خود را ارائه دهید. این برنامه مبتنی بر رایانه، سرگرم کننده است و باعث صرفه جویی بیشتر می شود.

مواد غذایی و پول خود را بیشتر از این به هدر ندهید. با پیگیری تاریخ انقضای مواد غذایی و استفاده از این برنامه ها می توانید از مصرف بیهوده آن ها جلوگیری کنید و از سازماندهی مواد غذایی در یخچال لذت ببرید.

منبع: بلاگ بورسیکا

 

در بورسیکا بخوانید: چگونه مانع از فساد مواد غذایی درون یخچال شویم؟

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد