چه مواقعی باید ماشین لباسشویی جدید بخریم؟

0 1,637

امروزه ماشین لباس‌ شویی به یکی از پرکاربردترین و ضروری‌ ترین وسایل منزل تبدیل شده است. گاهی این وسیله ضروری دچار مشکلاتی می شود. اکثر ما تکنسین های با تجربه ای نیستیم، به خصوص وقتی می خواهیم درباره لوازم خانگی نظر بدهیم. در بیشتر موارد نمی توانیم تشخیص دهیم آیا لوازم خانگی نیاز به تعمیر دارد یا اینکه باید تعویض شود.

در مطلب زیر نکاتی درباره ماشین لباسشویی بیان شده است که با یاد گرفتن آن می توانید تشخیص دهید ماشین لباسشویی در چه وضعیتی قرار دارد. اگر ماشین لباسشویی قابل تعمیر باشد از هزینه خرید آن در امان می مانید اما اگر قابل تعمیر نباشد بهتر است پول خود را صرف تعمیرات بی فایده نکنید.

۱. ماشین لباسشویی نشت بیش از حد دارد

نشت بیش از حد ماشین لباسشویی معمولا مشهودترین علامتی است که نشان می دهد ماشین لباسشویی مشکل دارد. به طور معمول، این مشکل نتیجه سرازیر شدن آب یا اتصال نامناسب است. اگر دستگاهتان قدیمی است، احتمالا در هر بار استفاده از یک مقدار آب مشخص استفاده می کنید. برای کم کردن نشتی آب، باید مقدار آب را بر اساس مقدار لباس ها تعیین کنید، زیرا احتمال چرخش و لرزش اتاق وجود دارد.
اگر روش های فوق موثر واقع نشد، شاید شلنگ آب در پشت ماشین لباسشویی دچار پارگی و ترک خوردگی باشد. شلنگ آب ممکن است از ارتعاش یا حرکت بیش از حد جلوگیری کند.
اگر می خواهید در خرید یک ماشین لباسشویی جدید صرفه جویی کنید، بهتر است مطمئن شوید شلنگ جدید می تواند مشکل نشتی آب را برطرف کند. اگر نه، نیاز به یک متخصص دارید تا تشخیص دهد علت واقعی نشت لوله چیست، در این صورت می توانید برای خرید یک ماشین لباسشویی جدید اقدام کنید.

۲. ماشین لباسشویی صدای بیش از حد دارد

اگر فکر می کنید هر زمان که از ماشین لباسشویی استفاده می کنید، ماشین لباسشویی پرواز می کند، احتمالا در وضعیت نامتعادلی قرار دارد. در این مواقع، راه حل آن بسیار آسان است و لازم نیست با تکنسین تماس بگیرید. قبل از اینکه این وضعیت را به عنوان یک نقص ساده در نظر بگیرید، باید برای درست کردن آن اقدام کنید تا وضعیت بدتر نشود.
یک موقعیت ثابت، سر و صدای بیش از حد آن را متوقف می کند، در نتیجه چرخه شستشو و تنظیم مجدد لباس ها درست کار می کنند. برای رفع دائمی سر و صدا، سعی کنید محل ماشین لباسشویی را تغییر دهید و چهار گوشه آن را در یک سطح صاف قرار دهید. این کار را با ساختن یک سطح مسطح انجام دهید. بررسی کنید که آیا ماشین لباسشویی سطح قابل تنظیم دارد یا خیر. بسیاری از واحدها این کار را انجام می دهند و به راحتی می توانند موقعیت ماشین لباسشویی را تنظیم کنند.
اگر هیچ یک از این گزینه ها موثر عمل نکرد، ممکن است به سفت شدن موتور نیاز داشته باشید. در این شرایط بهتر است با یک تکنسین تماس بگیرید و از او بپرسید برای انجام این کار چه مقدار هزینه لازم است. بسته به هزینه تعمیر، می توانید ارزیابی کنید که آیا این تعمیر ارزش دارد یا بهتر است یک ماشین لباسشویی جدید بخرید.

۳. ماشین لباسشویی حرکت می‌کند

ماشین لباسشویی باید در هنگام شستشو، آب کشیدن و خشک کردن لباس ها در جای خود ثابت باقی بماند. اگر هنگام شست و شو به این طرف و آن طرف حرکت کرد باید آن را تعمیر کنید یا در آینده نزدیک آن را تعویض کنید.
چند راهکار برای حل این مشکل وجود دارد. این وضعیت بسیار شبیه زمانی است که ماشین لباسشویی دارای سر و صدای بیش از حد است. در این مواقع باید بررسی کنید تمام پایه های آن در یک سطح قرار گرفته باشند، اگر در یک سطح نباشد باید آن را در یک سطح قرار دهید.

۴. غلتک ماشین لباسشویی آب کافی ندارد

اگر غلتک ماشین لباسشویی آب کافی نداشته باشد در انتخاب چرخه تاخیر به وجود می آید، در نتیجه ممکن است شلنگ دچار پیچ خوردگی شود یا شیر آب گرم دچار مشکل شود یا شیر آب سرد خراب شود. اگر هر یک از این سه موارد را چک کردید و هیچکدام از آن ها مشکلی نداشتند ممکن است دریچه یا صافی ورودی آب دچار مشکل شده باشد که باید توسط یک متخصص حرفه ای مورد بررسی قرار بگیرد.
یکی دیگر از مشکلات غلتک ماشین این است که آب کافی دارد، اما آنطور که باید کار نمی کند. در این مواقع نگاهی به سوپاپ درب و تسمه بیندازید تا مطمئن شوید که درست کار می کنند. تعویض تسمه آسان است، اما تعویض سوپاپ کار بیشتری دارد. بهتر است حساب کنید تعویض این موارد چقدر می شود، اگر این مبلغ زیاد بود بهتر است آن را تعویض کنید.

۵. قدمت ماشین لباسشویی بیشتر از ۸ سال است

اگر چه ماشین لباسشویی های جدید می توانند تا ۱۱ سال کار کنند، اما بهتر است قبل از این زمان آن را عوض کنید. اگر ماشین لباسشویی فعلی شما به مدت هشت سال کار کرده است در واقع به انتهای عملکرد ایده آل رسیده است. هر چقدر بر عمر ماشین لباسشویی افزوده می شود، مشکلات آن بیشتر می شود و هزینه تعمیرات آن گران تر می شود.
در واقع ماشین لباسشویی جدید در مورد مصرف انرژی و آب بهتر عمل می کند. اگر برای خرید یک مدل کارآمدتر هزینه زیادی صرف می کنید در عوض صورت حساب های مصرف انرژی کاهش می یابد.

۶. ماشین لباسشویی بالابر قدیمی دارید

اگر ماشین لباسشویی به گونه ای است که لباس ها را از بالا داخل آن می اندازید، هزینه تعمیراتتان بسیار گرانتر از مواردی است که لباس ها را از جلو داخل ماشین می اندازید. دلیل این امر این است که قطعات مورد نیاز برای این ماشین لباسشویی ها بسیار گران هستند. این امر غیر معمولی نیست که بخواهیم از تعمیرات ماشین لباسشویی هایی با بارگذاری بالا اجتناب کنیم و یک ماشین لباسشویی جدید بخریم.
ماشین لباسشویی هایی که درب های آن از جلو باز می شوند بسیار محبوب هستند، زیرا آن ها آب کمتری نسبت به ماشین های دیگر مصرف می کنند. به جای تمرکز بر قیمت یک ماشین لباسشویی جدید بهتر است بر کیفیت تمرکز کنید تا بتوانید در بلندمدت از آن استفاده کنید.

منبع: بلاگ بورسیکا

 

بیشتر بخوانید: علت روشن نشدن ماشین لباسشویی
بیشتر بخوانید: تعمیر آب گرم و سرد در لباسشویی

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد